Luottokortti on aina paras tapa maksaa!
Luottokortin edut:
+ Et joudu maksamaan, mikäli et saakaan tavaraa esim. netistä tilattaessa tai sinua huijataan. Visa Electronilla ja Debitillä maksettaessa ne rahat menevät heti, etkä näe niitä rahoja enää koskaan.
+ Nykyään monilla korteilla saa ostetulle tavaralle automaattisesti lisätakuun esim. hajoamisen varalle.
+ Luottoa EI OLE PAKKO KÄYTTÄÄ. Kun laskun maksaa kuun lopussa kokonaan, menee se ihan sama raha kuin menisi Debitillä.
+ Kun ostaa kaikki luottokortilla, niin laskusta näkee kätevästi paljonko kuussa on mennyt rahaa.
+ Luottokortti on nopea.
+ Luottokortti käy joka paikassa.
Kommentit (216)
Et sä menetä debitillä etkä electronilla rahojas sen enempää jos sua kusetettaa joku firma netissä. Käteistä käytän tosin ite aina kun mahdollista ja hyvin on toiminu eikä oo ikinä yhteysongelmia,paras maksuväline.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kyllä Nordean Visa Electron. En asu vakituisesti Suomessa, niin tuo on kyllä ihan kätevä. Siirrän tilille aina Suomeen tullessani isomman summan rahaa jota sitten käytän. On minulla tavallisiakin luottokortteja, mutta en viitsi Suomessa oman asuinmaani kortteja käyttää, koska joka ostos maksaa muuten extraa.
Mitä ihmeen "oman asuinmaan" kortteja? Visa ja Mastercard ovat globaaleja yhtiöitä eikä ostoksista todellakaan joudu maksamaan mitään ekstraa. Huomaa, että suomen kielessä ekstra kirjoitetaan k:lla ja s:llä.
Siis en asu Suomessa ja minulla on Bankwestin ja National Australia Bankin platinum master cardit. Joka kerta kun maksan näillä jotain, laitetaan summan päälle 3% extraa (eli sinulle ekstraa), jos maksan näillä muualla kuin Australiassa.
Käytän Suomessa ihan mielelläni omaa Nordean Visa Electron korttia, jos joku minua sen takia luuserina pitää, niin ihan sama minulle. :)
Maksan aina käteisellä. Kukaan ei voi kytätä mihin laitan rahani.
Vierailija kirjoitti:
Käytän mieluiten käteistä. Netistä tilatessa maksan aina paypalilla. Ei ole ollut mitään ongelmia ja on turvallista.
Ja millä siirrät rahaa sinne PayPaliin? Luottokortilla? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän käteistä. Nopeampaa ja anonyymimpää se on kuin korttiostaminen.
Se vaihtorahan kanssa tunaaminen ym. ei muuten todellakaan ole nopeampaa.
Minkä ihmeen vaihtorahan? Maksan tasan sen summan, mitä pyydetään.
Luottokortti ei kaikille sovi, ja se on hyvä itsessä tunnistaa. Itse taas olen aina ajatellut toisinpäin, eli että luottokortilla maksavat ovat niitä persaukisia. Itse jouduin usein pienituloisena käyttämään luottokorttia kuun lopussa, nyt kun on hyvät tulot, on käytössä Visa Electron. Mitä järkeä ylipäätään arvostella toisten korttivalintoja, oman elämän tyhjyys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bensaa saa vähän halvemmalla kun maksaa debitillä. Yhdistelmäkortissa se ei ole kummoinen juttu, että maksaa tankatessa pankkikorttiominaisuudella ja muualla kreditillä.
Höpö höpö.
Esim. Teboililla, ABC:llä, St1:llä... Ero on noin kaksi senttiä litra.
Mistä muuten tällänen kuva ihmisillä, että electronilla maksajat on köyhiä? Kyllä ne luotolla vinguttajat on enemmän niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän mieluiten käteistä. Netistä tilatessa maksan aina paypalilla. Ei ole ollut mitään ongelmia ja on turvallista.
Ja millä siirrät rahaa sinne PayPaliin? Luottokortilla? :)
Ei Paypaliin tarvitse erikseen siirtää rahaa, vaan ainakin mulla on liitetty mun tili ja Electron-kortti sinne, niin maksu menee suoraan pankkitililtä. Helppoa, nopeaa ja turvallista maksamista.
(eri vastaaja)
"+ Luottokortti käy joka paikassa."
Edelleenkin on paikkoja, joissa käy ainoastaan käteinen. Niissä on turha yrittää luottokortilla maksaa.
"+ Kun ostaa kaikki luottokortilla, niin laskusta näkee kätevästi paljonko kuussa on mennyt rahaa."
Kyllä se itselläni ihan normaalin käyttötilin tiedossa näkyy, paljonko on rahaa kuussa on mennyt.
Itselläkin luottokortti on, mutta käytän sitä verkkomaksamiseen. Ulkomaan nettitilauksissa/-ostoissa joko suoraan tai Paypalin kautta ja kotimaan nettitilauksissa/-ostoissa, jos maksuvaihtoehtona ei ole laskua (ilman lisäkuluja).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän käteistä. Nopeampaa ja anonyymimpää se on kuin korttiostaminen.
Se vaihtorahan kanssa tunaaminen ym. ei muuten todellakaan ole nopeampaa.
Minkä ihmeen vaihtorahan? Maksan tasan sen summan, mitä pyydetään.
On joo nopeeta kun pläräät niitä senttejä siinä kassalla 😂
Vierailija kirjoitti:
Maksan aina käteisellä. Kukaan ei voi kytätä mihin laitan rahani.
Nyt "ne", "kyttää" , mistä nostat rahasi ja paljonko nostat kerralla :)
Eurokolikko kirjoitti:
Edelleenkin on paikkoja, joissa käy ainoastaan käteinen. Niissä on turha yrittää luottokortilla maksaa.
Kyllä vaan, näitä on mm. Saksassa ja Hollannissa paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Eurokolikko kirjoitti:
Kyllä vaan, näitä on mm. Saksassa ja Hollannissa paljonkin.
Saksassa kyllä, mutta Hollannissa?? Kävin puolisen vuotta sitten Rotterdamissa muutaman päivän lomalla ja kiinnitin huomiota siihen miten monen kaupan/liikkeen ikkunassa oli ilmoitus siitä että käteinen ei kelpaa maksuvälineeksi ollenkaan. Jopa EuroMast, joka on Rotterdamin tunnetuin nähtävyys, ei hyväksy pääsymaksua muuten kuin kortilla.
Ei tarvitse turvautua tuollaiseen, jos on kunnon puskurit kehittänyt. Maksan aina käteisellä, jos se vain suinkin on mahdollista. Ulkomailla saattaa olla kätevä, tosin en paljoa edes matkustele.
Debit/electron-korteissa yhdistyy sekä käteisen että muovin huonot puolet! Se on tutkittu juttu että kortilla maksaessa käytät rahaa höveliäämmin. Käteisellä maksaminen kirpaisee enemmän. Mutta myönnän että varsinkin Suomessa on nykyään kätevämpää maksaa kaikki kortilla, ja tällöin käytän nimenomaan luottokorttia, ja syyt onkin listattu AP:n toimesta, mutta lisään siihen vielä sen että saan kaikista ostoksista prosentin bonusta. On sekin sentään jotain.
No mulle ihan sama kun en tilaa mitään netin kautta.
Tosi kätevää olla syönyt aina palkan etukäteen. Mitä jos jää vaikka työttömäksi, sairastuu jne? Ei tarvitse isoa vastoinkäymistä, kun on jo hankalaa. Useimmat luottokorttivinguttajat käyttävät sitä tasan sen vuoksi, että rahaa ei tilillä ole.
Nettiostoksissa ja jossakin hotelleissa ja auton vuokraamisessa kannattaa maksaa luottokortilla, muuten ei.
Eurokolikko kirjoitti:
"+ Luottokortti käy joka paikassa."
Edelleenkin on paikkoja, joissa käy ainoastaan käteinen. Niissä on turha yrittää luottokortilla maksaa."+ Kun ostaa kaikki luottokortilla, niin laskusta näkee kätevästi paljonko kuussa on mennyt rahaa."
Kyllä se itselläni ihan normaalin käyttötilin tiedossa näkyy, paljonko on rahaa kuussa on mennyt.
Itselläkin luottokortti on, mutta käytän sitä verkkomaksamiseen. Ulkomaan nettitilauksissa/-ostoissa joko suoraan tai Paypalin kautta ja kotimaan nettitilauksissa/-ostoissa, jos maksuvaihtoehtona ei ole laskua (ilman lisäkuluja).
Eipä ole tullut vastaan enää mitään missä ei luottokortti kävisi. Nykään voi baareissakin sisäänpääsyn ja narikatkin maksaa kortilla.
Käyttötilin saldo on ihan eri asia kun se on vain kasa sekalaisia tapahtumia eikä selvä erittely kuukauden tapahtumista ja summa.