Kävikö teillä kukko munimassa munat hattuun vai minne?
Mitä sanoitte lapsille?
Omassa lapsuudessa meillä kävi kukko munimassa sängyn alla olevaan pipoon?
Näin mä uskottelin meidän kolmevuotiaalle!
Kommentit (28)
Kyllä. Olet oikeassa. Olen kertonut miten lapset saavat alkunsa. Mutta vasta vanhin on sitä kysynyt.
7 again
Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
Ja minkä ikäiselle kerrot sitten, että oikeasti pupu ei ole koskaan niitä
Ja joo, meinaan jatkaa valehtelemista vielä! Lapset on lapsia niin vähän aikaa, että suotakoon heille se ilo, pääsiäispupusta. Muistan vielä itse, kuinka kivaa oli uskoa pupuihin. Niin kuin joku jo aikasemmin sanoikin, ota se pääsiäismuna sieltä nenästä pois ja löysää pipoa. Toisten ilo on tuskin sulta pois! Taitaa sua vaan kiukuttaa, kun jäi munat saamatta XD. Tai ehket oo saanut munaa ollenkaan...Mutta tosiaan huomaa miten suakin huomautukseni kiukuttaa kun pitää näin ala-arvoiseen haukkumiseen lähteä.
Etkö osaa muilla tavoin lapsia iloa suoda? Me käytiin eilen ulkoiluttamassa ihan _oikeaa_ pupua ja lapset saivat seurata pupun touhuja luonnossa sekä hoitaa ja paijata sitä. Se oli heistä varmasti paljon kivempaa kuin munien etsiminen jostain sängyn alta.. :DD7 " se ankea ja tosikko mutsi kinderit nenussa"
ajatellut, että kaikilla ei ole mahdollisuutta esim olla oikeden eläimien kanssa tekemisissä. Allergia tms. Nyt kun alkaa vielä siitepölykausi, niin ei viitsi paljon edes ulos lähteä aivastelemaan ja ahdistumaan..
Suotakoon kaikille oma tyyli kasvattaa lapsia.. jookos?
T:se joka ei sua haukkunut, ihmetteli vain.. ja hyväksyi tyylisi..
Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
Ja minkä ikäiselle kerrot sitten, että oikeasti pupu ei ole koskaan niitä
Ja joo, meinaan jatkaa valehtelemista vielä! Lapset on lapsia niin vähän aikaa, että suotakoon heille se ilo, pääsiäispupusta. Muistan vielä itse, kuinka kivaa oli uskoa pupuihin. Niin kuin joku jo aikasemmin sanoikin, ota se pääsiäismuna sieltä nenästä pois ja löysää pipoa. Toisten ilo on tuskin sulta pois! Taitaa sua vaan kiukuttaa, kun jäi munat saamatta XD. Tai ehket oo saanut munaa ollenkaan...Mutta tosiaan huomaa miten suakin huomautukseni kiukuttaa kun pitää näin ala-arvoiseen haukkumiseen lähteä.
Etkö osaa muilla tavoin lapsia iloa suoda? Me käytiin eilen ulkoiluttamassa ihan _oikeaa_ pupua ja lapset saivat seurata pupun touhuja luonnossa sekä hoitaa ja paijata sitä. Se oli heistä varmasti paljon kivempaa kuin munien etsiminen jostain sängyn alta.. :DD7 " se ankea ja tosikko mutsi kinderit nenussa"
" " " ota se pääsiäismuna sieltä nenästä pois ja löysää pipoa. Toisten ilo on tuskin sulta pois! Taitaa sua vaan kiukuttaa, kun jäi munat saamatta XD. Tai ehket oo saanut munaa ollenkaan...
" " " " "
No itse en ainakaan lähtenyt tälläiselle linjalle..
7.
Vierailija:
ajatellut, että kaikilla ei ole mahdollisuutta esim olla oikeden eläimien kanssa tekemisissä. Allergia tms. Nyt kun alkaa vielä siitepölykausi, niin ei viitsi paljon edes ulos lähteä aivastelemaan ja ahdistumaan..Suotakoon kaikille oma tyyli kasvattaa lapsia.. jookos?
T:se joka ei sua haukkunut, ihmetteli vain.. ja hyväksyi tyylisi..
Ja en ole sanonutkaan, että niin pitäisi tehdä. Vaan peräänkuuluttanut mielikuvitusta vanhemmilta ilman, että tarvitsee valehdella lapsille. Tämä oli vain esimerkki siitä mitä _me_ teimme. Suon teille valehtelun tai ihan mitä tahansa haluatte lastenne kanssa tehdä. Mutta olen tässä vastaillut ja kertout esimerkkejä meidän puuhista koska ekalla sivulla heti joku epäili lasteni elämää _ankeaksi_ vain sen perusteella kun emme pääsiäispupuista valehtele.
t.7
Me eletään satuja niin jouluna, pääsiäisenä kuin muulloinkin. Ei lapsille tarvitse eriksen tolkuttaa että tämä on sitten satua eikä totta. Meidän lapset tykkää että leikitään että pääsiäiskukko on muninut munat tyynyn alle, pienimmät uskoo siihen, isommat ei - muutakuin pienen hetken pääsiäisaamuna.
Vierailija:
Me eletään satuja niin jouluna, pääsiäisenä kuin muulloinkin. Ei lapsille tarvitse eriksen tolkuttaa että tämä on sitten satua eikä totta. Meidän lapset tykkää että leikitään että pääsiäiskukko on muninut munat tyynyn alle, pienimmät uskoo siihen, isommat ei - muutakuin pienen hetken pääsiäisaamuna.
Mutta ainakin minun tuttavapiirissä nämä lapset ihan kybällä _uskovat_ , että kävi kana yöllä munimassa suklaamunia. Tai että Joulupukki on ihan oikeasti olemassa eikä vain satua. En voi siteää esim sitä, että joulun alla lapsille sanotaan että pitää olla kiltti kun tontut kurkkii ikkunasta ja kertovat sitten joulupukille. Se ei ole satua vaan valehtelemista lapselle!
Vierailija:
Mutta tosiaan huomaa miten suakin huomautukseni kiukuttaa kun pitää näin ala-arvoiseen haukkumiseen lähteä.
Etkö osaa muilla tavoin lapsia iloa suoda? Me käytiin eilen ulkoiluttamassa ihan _oikeaa_ pupua ja lapset saivat seurata pupun touhuja luonnossa sekä hoitaa ja paijata sitä. Se oli heistä varmasti paljon kivempaa kuin munien etsiminen jostain sängyn alta.. :DD
7 " se ankea ja tosikko mutsi kinderit nenussa"