Kävikö teillä kukko munimassa munat hattuun vai minne?
Mitä sanoitte lapsille?
Omassa lapsuudessa meillä kävi kukko munimassa sängyn alla olevaan pipoon?
Näin mä uskottelin meidän kolmevuotiaalle!
Kommentit (28)
lapsen hattu sängyn alle valmiiksi. Tyttö kävi nukkumaan illalla ja mietitytti tietysti koko kukko.. Kysyi että eihän vaan se kukko käy nuolaisemassa häntä? Vakuuttelin sitten että ei se kukko sinua herätä, sillä on kiire muiden lapsien luo.
Olisi ihanaa olla itsekkin vielä lapsi!
Suklaamunat ostetaan ihan reilusti kaupasta lasten nähden. : )
Elämään löytää jännitystä ja iloa muutenkin kuin valehtelemalla.
huhhuhhhh...
Mahtaa teidän lapsilla olla ankeeta... ette varmaan kerro joulupukistakaan?
Samainen kukko oli minun mummulassa aikoinaan. Kyllä olikin jännää pääsiäisenä mennä katsomaan että onkohan se nyt muninut! :)
Vierailija:
huhhuhhhh...Mahtaa teidän lapsilla olla ankeeta... ette varmaan kerro joulupukistakaan?
Ja siis miten niin lapsilla on ankeaa, jos vanhemmat ei valehtele ja yöllä piilottele suklaamunia ympäri asuntoa????? Niistä piilotetuista suklaamunistako onnellinen lapsuus muodostuu?? BUAHAHAHAHAHAH
Sepä vasta ankeaa olisikin. :DD
Kuten kerroin iloa ja elämyksiä löytää elämään muillakin tavoilla. Ja sellaista mitä ei elämässä ole koskaan ollut (valheellisia kananmunimia suklaamunia) niin sitä ei osata kaivatakaan.
t. 4 onnellisten lapsien äiti
Vierailija:
mutta siis jokainen tyylillään!
Kävikö teillä _oikeasti_ kana munimassa ne suklaamunat hattuhin ja kenkiin yms? Vai laitoitko sinä ne sinne yöllä kun lapset nukkui?
Eli _valehtelitko_ asian vain kerroitko totuuden?
Me olemme valinneet olla valhetelematta lapsillemme.
Ja kuten sanoin, iloja ja elämyksiä löytyy elämään muistakin asioista kun piiloteituista suklaamunista. Kyllä on minusta ankeaa, jos vanhemmilla pitää lapsia ilahduttaakseen olla valmiit kaavat (jokainen piilottaa munia ympäri kämppää ja valehtelee kanan ne munineen) eikä riitä mielikuvistusta keksimään jotain muuta ihan ympärivuoden.
t. 7
Suklaamunat on kulhossa pöydällä ja tietysti trullittaessa niitä saatiin. On toi pääsiäiskukko vähän vieras henkilö.
jätti kartan, jonka avulla lapset sai etsiä. Joskus pupu on tuonut johonkin koriin, sängyn alle.
Ja jokainen valitse itse mitä haluaa lapsilleen kertoa!
Ota tosikko ne pienet pääsiäismunat sieltä nenästä nyt pois! Ja hyväksy sinäkin, jos muut haluaa " valehdella" lapsilleen..
Vierailija:
jätti kartan, jonka avulla lapset sai etsiä. Joskus pupu on tuonut johonkin koriin, sängyn alle.
Ja minkä ikäiselle kerrot sitten, että oikeasti pupu ei ole koskaan niitä tuonut vaan olette valehdelleet?
Taitaa olla katkera omasta lapsuudestaan...
Joku koulukaveri varmaan kertoi, et hei, ei pääsiäispupua ole olemassakaan ja siitä vihoittelee...
Vierailija:
Taitaa olla katkera omasta lapsuudestaan...Joku koulukaveri varmaan kertoi, et hei, ei pääsiäispupua ole olemassakaan ja siitä vihoittelee...
Ihan hymysuin minä täällä kirjoittelen. : ) Kivaahan teitä on härnätä..
7
no kerrohan sinä sitten mitä teet lasten kanssa, että saavat jännitystä elämään?
Eikä mua härnää ainakaa...
Ihan niinkuin lapsuudessanikin. Tyttö oli yöllä niin korkeassa kuumeessa, ettei vieläkään jaksa edes suklaata syödä=(
Vierailija:
Vierailija:
jätti kartan, jonka avulla lapset sai etsiä. Joskus pupu on tuonut johonkin koriin, sängyn alle.Ja minkä ikäiselle kerrot sitten, että oikeasti pupu ei ole koskaan niitä tuonut vaan olette valehdelleet?
Ja joo, meinaan jatkaa valehtelemista vielä! Lapset on lapsia niin vähän aikaa, että suotakoon heille se ilo, pääsiäispupusta. Muistan vielä itse, kuinka kivaa oli uskoa pupuihin. Niin kuin joku jo aikasemmin sanoikin, ota se pääsiäismuna sieltä nenästä pois ja löysää pipoa. Toisten ilo on tuskin sulta pois! Taitaa sua vaan kiukuttaa, kun jäi munat saamatta XD. Tai ehket oo saanut munaa ollenkaan...
Vierailija:
no kerrohan sinä sitten mitä teet lasten kanssa, että saavat jännitystä elämään?Eikä mua härnää ainakaa...
Meillä on myös osan viikkoa hoitolapsia. Lapset katsovat todella vähän telkkaria tai pelaavat mitään tietokonepelejä. Meillä touhutaan aamusta iltaan. Lapset myös itse keksivät kaikenlaisia tempauksia mitä haluavat toteuttaa. Saavat myös itse toteuttaa paljon omilla käsillään. Pidetään usein yllätysbileitä vaikka maitohampaan putoamisen kunniaksi (mutta ei valehdella minkään hammaskeijun tuoneen rahaa tyynyn alle tms) tai ex-temporee lastenjuhlia. Voisimme " teidän" tapaan lastenjuhlassa etsiä vaikka niitä piilotettuja suklaamunia (tai ihan mitä tahansa muuta) kartan avulla mutta pointti on siinä ettemme valehtele jonkun kanan niitä munineen vaan kerromme laittaneemme ne piiloon. Ihan yhtä kivaa lapsista on niitä etsiä ja löytää kun niillä joille on valhedeltu..
7
Vierailija:
Vierailija:
Taitaa olla katkera omasta lapsuudestaan...Joku koulukaveri varmaan kertoi, et hei, ei pääsiäispupua ole olemassakaan ja siitä vihoittelee...
Ihan hymysuin minä täällä kirjoittelen. : ) Kivaahan teitä on härnätä..
7
meillä oli kukko muninut viimeyönä ja munia löytyi kengistä ja korista ;)
2,5v oli ihan ihmeissään