minulla on alkava parodontiitti :( en uskalla mennä hammaslääkäriin!
hotamatonta hammaskiveä ja alkava parodontiitti sen seurauksena, muttten uskalla mennä hammaslääkäriin silä niitä joudutaan repimään ja hoitamaan urakalla. harjaan kyllä hampaani. apua!
Kommentit (25)
Minulla pääsi hammaslääkärikäynti vähän venähtämään taannoin, joten hammaskiveä kaivettiin pariin otteeseen ja oli tulehdustakin. Kaikki meni ihan jees kunnes sadistisen luonteen omaava suuhygienisti tuli sitten ja käytti "vähän" liikaa voimaa. Sain sitten kunnon sätkyn siinä tuolissa, johon vaan todettiin että hermosto on kunnossa. En siis ottanut puudutusta, mutta tämä suuhygienisti ilmiselvästi nautti kivun tuottamisesta.
Tämän jälkeen vielä revittiin kaikki viisaudenhampaat pois, siinäkin meinasi eräs kandi työntää sitten puudutusneulan hermosta läpi tai jotain se vähän töpeksi. Hampaat kuitenkin irtosivat kohtuullisen helposti.
Leuka oli pari viikkoa aika hellä, mutta eniten jäi tuo sadistisen luonteen omaava rehevä suuhygienistityttö mieleen. Ei siis ollut mitenkään miellyttävä persoona.
Suosittelen käymään siellä hampitädillä vähän tiuhempaan kuin esim 5 vuoden välein.
En käynyt 7 vuoteen ja syksyllä menin.
Kaksi juurihoitoa, toinen onnistui ja toinen ei.
Kaksi hammasta pois ja ala kutoseen Implantti.
Yksi juurihoito onnistui mutta ylä seiskassa tulehdus ja hammas ei ole kunnolla kiinni.
Eli se poistetaan.
Johan maistuu hampaiden hoito nykyään ja kun tää sotku selvitetty niin käyn kerran vuodessa tarkastuksessa.
Ja kun se reikä on tarpeeksi kauan niin ei onnistu juurihoitokaan, näin mulla juuret on luutuneet.
Implantti maksaa 2500 euroa.
Toinen juurihoito onnistui. Pulpiitti ja erittäin vaativa juurihoito.
Ientaskujen puhdistus ei kai ole ihan pikkujuttu kun siellä on ne hermot lähellä ja kestää kauan. Minulla puudutus tuntuu pelkästään hyvältä. Ollaan erilaiset.