Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoo jo suhteen alussa ettei aio tulla synnytykseen

Vierailija
28.01.2018 |

Mitä tehdä? Perustelee sen sillä ettei leikkauksissakaan olla mukana. Ihan järkevää kyllä.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammoilla on harhakuva että jokaikinen mies on mukana synnytyksessä.

Näin ei tod ole! Tilastojeen mukaan mies on mukana vain kolmanneksessa synnytyksistä!

Vierailija
2/68 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ilmeisesti tositarkoituksella liikkeellä, kun miettii jo synnytystäkin. Olennaisempaa kuitenkin on se, mitä hän aikoo lapsiperheen arjessa tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä on ylipäänsä lähtöisin että miehen ”pitää”olla synnytyksessä?

Jos lapsi kerran on ”osa naisen ruumista” ja hän saa yksin päättää esim abortista, saa hän myös synnyttää yksin.

Naurettavaa tuollainen kädenpitely!

Vierailija
4/68 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku random-leikkaus on vähän eri asia kuin yhteisen ja (toivottavasti) toivotun ja odotetun lapsen syntymä. Kaikki isät, joiden kanssa olen jutellut ja jotka ovat olleet synnytyksessä mukana, ovat sanoneet, kuinka hieno kokemus se on ollut. Todennäköisesti miehen mieli saattaa muuttua, kun tilanne tulee ajankohtaiseksi ja synnytys lähestyy. Mutta mikäli mieli ei muutu, saattaa olla, että ei sitten muutenkaan paljoa kiinnosta olla lapsen elämässä mukana..

Vierailija
5/68 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yksi tapa lisää alistaa ja nöyryyttää miestä pakottaa hänet synnytykseen.

Vierailija
6/68 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on sinulle kynnyskysymys niin vaihda miestä. Jos se ei ole sinulle elämää tärkeämpää niin ole tyytyväinen, että mies on avoin mielipiteistään.

Ehkä tuosta kommentista voi kuitenkin vetää sellaisen johtopäätöksen, että mies haluaa tulevaisuudessa lapsia, joka on tietty hyvä jos sinäkin haluat.

Vierailija
7/68 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään olisi mukana synnytyksessä. Jos tämä ei sovi, älä hanki lapsia kanssani.

Yksinkertaista.

Vierailija
8/68 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä  sanoisin että ihan ok koska en ole edes harkinnut lasta miehen kanssa ja että suosittelen että mies käy katkomassa siemenjohtimensa jos aikoo mun kanssa olla etten vaan tule raskaaksi.. Sit kattelisin ilmettä.

Vierailija
9/68 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän tule yllätyksenä

Vierailija
10/68 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä on ylipäänsä lähtöisin että miehen ”pitää”olla synnytyksessä?

Jos lapsi kerran on ”osa naisen ruumista” ja hän saa yksin päättää esim abortista, saa hän myös synnyttää yksin.

Naurettavaa tuollainen kädenpitely!

Oletko itse synnyttänyt? Jos et, et oikein taida tietää, mitä olet leimaamassa naurettavaksi.

Suurin osa isistä haluaa synnytykseen. Kyseessä on siis OIKEUS olla mukana synnytyksessä. Toiseksi. Synnytys on sellainen juttu, että siinä tarvitsee tukea. Jos nyt ajatellaan ihmisen historiaa, niin suurimmassa osassa kulttuureista synnytys ei ole tapahtunut yksin. Nykyään eletään tiukassa ydinperhemallissa, joten monellekaan ei olisi luontevaa, että synnytyksessä olisi läsnä vaikkapa synnyttäjän äiti tai sisarus.

Toivottavasti tässä on sinulle jotain ajattelemisen aihetta, jos ajattelu onnistuu noin tuohtuneena.

Vierailija
11/68 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku random-leikkaus on vähän eri asia kuin yhteisen ja (toivottavasti) toivotun ja odotetun lapsen syntymä. Kaikki isät, joiden kanssa olen jutellut ja jotka ovat olleet synnytyksessä mukana, ovat sanoneet, kuinka hieno kokemus se on ollut. Todennäköisesti miehen mieli saattaa muuttua, kun tilanne tulee ajankohtaiseksi ja synnytys lähestyy. Mutta mikäli mieli ei muutu, saattaa olla, että ei sitten muutenkaan paljoa kiinnosta olla lapsen elämässä mukana..

Jaa? Mun isä ei ollut kenenkään meistä syntyessä mukana, odotteli ulkopuolella. Silti on ollut mukana kasvatuksesssamme ja ollut hyvä isä. Isämme ei kestä nähdä verta ollenkaan, ei pysty edes leikkaus ohjelmia katsomaan ilman että tulee paha olo.

Vierailija
12/68 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys ei ole mikään pikku ajanviete, jossa lapsi käydään pullauttamassa ulos. Se on erittäin iso tapahtuma, henkisesti ja fyysisesti, joka kestää parhaimmillaan useita päiviä. Sinä aikana kaikki muut asiat hälvenevät taka-alalle ja mieli on keskittyneenä vain tähän hetkeen, omaan jaksamiseen ja lapsen terveyteen. Synnytyksen aikana konkretisoituu kaikki 9 kuukauden odotus ja naisesta tulee äiti ja miehestä isä. Ensisynnyttäjän elämä mullistuu kertaheitolla, kotoa lähtiessä oltiin kahdestaan, nyt yht'äkkiä meitä onkin kolme. Äiti tarvitsee tähän tukea ja kannustusta, sillä häntä se koskettaa suuremmin. Henkinen puoli koskettaa toki isääkin. Rakastava puoliso haluaa tukea kumppaniaan tällaisessa tapahtumassa, puhumattakaan siitä, että synnytys on erittäin rankka voimanponnistus. Itse olisin loukkaantunut verisesti, jos lapseni isä ei olisi tullut mukaan synnytykseen. Hänelle se oli itsestään selvää, olihan lapsi hänenkin, hän halusi jakaa lapsensa syntymähetken kanssani ja olla mukana poikansa elämässä ensisekunnista lähtien. Mies, synnytyksessä ei ole kyse sinusta eikä sinun haluistasi, vaan naisesta ja hyvä puoliso tukee toista tällaisessa asiassa!

Kertokaapa yksi hyvä syy miehet, miksi ette olisi mukana synnytyksessä?

Vierailija
13/68 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä toteaisin, ettei hänen tarvitse pelätä synnytykseen tulemista, sillä hän ei tule olemaan myöskään lasteni isä. Että heippa vaan ja kiitos kun paljastit todellisen karvasi heti alussa.

Oma mieheni oli mukana kaikkien kolmen lapsemme synnytyksessä ja kyllä hänestä vaan oli iso apu ja tuki. Sitä ei voi uskoa ennenkuin sen kokee. Mukaan tuleminen oli hänelle täysin itsestään selvä asia.

Jos lapsia haluat, niin kyllä sun täytyy hankkia itsellesi parempi kumppani.

Vierailija
14/68 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain yksi tapa lisää alistaa ja nöyryyttää miestä pakottaa hänet synnytykseen.

Ja tämä asenne selittääkin , miksi osa palstamiehistä valittaa koko ajan, ettei naiset ole heistä kiinnostuneita. Ekaksi pitäisi saada pesää keneltä tahansa ja sitten jätetään seuraamukset muiden hoideltaviksi.

Vierailija
15/68 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä vastaisin tuohon ainakin jättämällä miehen. Minuun ei noin suhtauduta. Tuo on vain alkusoittoa paskamyrskystä.

Vierailija
16/68 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän takia hän sen toi esiin näin varhaisessa vaiheessa? Kuulostaa omituiselta käytökseltä, käyttäytyykö hän muutenkin oudosti?

Kai tuohon muitakin syitä voi olla, mutta minun korvaan kuulostaa siltä että testaa asenteitasi ja miten paljon annat hänen jättää naisten juttuja pelkästään sinun kannettaviksesi.

Vierailija
17/68 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan reilua sanoa asiasta tuossa vaiheessa jo. Ei kaikista ole synnytyksessä mukana oloon.

Vierailija
18/68 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähän takia hän sen toi esiin näin varhaisessa vaiheessa? Kuulostaa omituiselta käytökseltä, käyttäytyykö hän muutenkin oudosti?

Kai tuohon muitakin syitä voi olla, mutta minun korvaan kuulostaa siltä että testaa asenteitasi ja miten paljon annat hänen jättää naisten juttuja pelkästään sinun kannettaviksesi.

Äh, "naisten juttujen" piti olla lainausmerkeissä. Synnytyksen lisäksi siis lastenhoito, kotityöt yms.

Vierailija
19/68 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihan reilua sanoa asiasta tuossa vaiheessa jo. Ei kaikista ole synnytyksessä mukana oloon.

En voisi rakastaa tuollaista miestä. Todella töykeä asenne.

Vierailija
20/68 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jatkais suhdetta sillä toi kertois enemmän kun tuhat sanaa tai vuotta siitä ihmisestä.

Mulle se lapsi on yhteinen projekti alusta alkaen. Okei isä ei oo pää vessanpöntössä ollu mun kanssa tai kussu siihen tikkuun, mutta tuloksia ootettiin yhdessä ja tuodaan tää maailmaankin yhdessä. Se ei oo mun lapsi, vaan meidän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan