Pyykinpesukoneen asentaminen itse
Muutin uuteen vuokrakämppää ja laitoin pesukoneen johdot putkiin. Vesiputkeen kun yhdistin pesukoneen tulojohdon, avasin hanan testiksi, tiputti se muutaman tipan. Onko tuommonen hyväksyttävää vai täytyykö se olla 100% pitävä? En uskalla kokeilla laittaa konetta päälle testiksi kun tuo vesihana on käsialtaan alla ja jos se puskee enemmän vettä tippuu niitä kalusteisiin
Kommentit (15)
Laita iso pyyhe sinne kaappiin vesilukon kohdalle, kone päälle ja tarkista vuotaako. Oikein asennetut letkut ei vuoda pisaraakaan.
Ronklaa nyt vähän vielä,ettei tipu tippaakaan. Mä asun omakotitalossa ja mulla oli hajulukko tukossa lavuaarissa. Mun piti ronklata sitä takas niin kauan kunnes oli tiiviisti paikallaan. Työkalut takas käteen kunnes pitää vettä 100%.
Vierailija kirjoitti:
Vakuutus ei korvaa, jos tulee vahinko. Asennuta ammattilaisella. Maksukuitti talteen. Monet kiinteistöhuollot/taloyhtiön oma tekevät nopeaan.
Meidän taloyhtiössä oma huoltoporukka ei tee noita ollenkaan, koska eivät halua ottaa vastuuta. Vaativat kuitenkin asennus pöytäkirjan lataamista tambuuriin, eli johonkin taloyhtiöiden pilvipalveluun.
Piti sitten tilata ulkopuolinen putkari, kyllä lämmitti mieltä maksaa 120€ siitä kun heppu ruuvaa letkuklemmarin ja yhden mutterin kiinni.
Kuuluko taloyhtiön huollolle ns tämmöset hommat jos pyytää apua vai maksaako se? Oon siis valmis maksamaan haluun vaa varautua
Naapurilla pyykkikone luultavasti väärin asennettu eikä poistoletku tee vaadittavaa koukkausta tarpeeksi korkealta. Kuulee niiden pestessä miten kone rykii putkistoon ja omassa koneessa oli joskus sama kun oli liian alhaalla se letku.
Vesijohtojen liitosten tulee olla 100% tiiviitä. Jos se vuotaa, ei se vuoto ainakaan vähene ajan mittaan.
Varmista että siellä liitoksessa on tiiviste paikallaan ja ehjä.
Vakuutus ei siis korvaa virheellistä asennusta. Tosin siinä onkin selittämistä, jos itse tehty asennus prakaa ja se olisi oikein asennettu.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluko taloyhtiön huollolle ns tämmöset hommat jos pyytää apua vai maksaako se? Oon siis valmis maksamaan haluun vaa varautua
Ei kuulu. Jotkut huoltoyhtiöt tekevät rahaa vastaan, toiset ei edes rahalla.
Toi on väärin asennettu. Asennuksen pitää olla vesitiivis, eli siitä ei saa päästä yhtään vettä väärään paikkaan.
Jees kiitos kommenteissa, alan metsästämään putkaria
Hae tiivistysnauhaa kierteisiin ja kiinnitä tasaisestl. Maksaa n. euron.
Se nauha kannattaa laittaa aina muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kierreteippi nimellä löytyy rautakaupasta. Tulee nimensä mukaisesti kierteisiin, ei liitoksen päälle.
Mä väänsin niin tiukalle ton muuntonipan etten saa sitä itse enää irti nii laitoin nyt tarjouspyynnön urakkamaailmaa jos sieltä joku tulis sen asentamaan
Vierailija kirjoitti:
Miksei samantien laittaisi siihen sellaista tiivistettä mikä siihen oikeasti kuuluu?
AP laittaa kuitenkin tiivistenauhan vastakierteelle ja sit ihmetellään taas miksi vuotaa..
Sanni16kerava
Vakuutus ei korvaa, jos tulee vahinko. Asennuta ammattilaisella. Maksukuitti talteen. Monet kiinteistöhuollot/taloyhtiön oma tekevät nopeaan.