Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joitakin ärsyttää, että toiset hankkivat lapsia

Vierailija
28.01.2018 |

Ja sama toisinpäin. Miksi joitakin ärsyttää, jos joku ei halua lapsia? Mietin vaan, että mitä se toisia liikuttaa :o

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti lapsettomia ärsyttää "heidän verorahojensa" käyttö kaikkien yhteiseksi hyväksi, joista suuri osa on lapsiperheille suunnattuja palveluja ja joista he itse eivät pääse osalliseksi... Mutta niin, minäkään en ymmärrä, miten toisten ihmisten valinnat liikuttaa ketään muita. Eläkää sitä omaa elämäänne ja antakaa muiden elää omaansa rauhassa.

Vierailija
2/46 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeruus, kateus.

Joku ei saa lapsia vaikka haluaisi, joku ei halua ja jotain kaduttaa lasten hankinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen sitä, että lapsettomat tekevät niin ison haloon lapsettomuudestaan. Minulla on lapsi ja joka kerran, kun esim. tapaan yhden lapsettoman 30v naisen, hän selittää 30min siitä kuinka ei halua lapsia ennen kuin on 34v ja blaablaa, ehkä ei ikinä. Se, että hänellä ei ole lapsia, on hänelle jokin todella iso juttu ja mielestäni on päivänselvää, että hän haluaisi lapsia jo nyt, mutta ei jostain syystä uskalla tehdä niitä. Itse olen luokanopettaja, hän akateeminen pätkätyöläinen. Lisäksi on tosi kiinnostunut meidän perhe-elämästä kuitenkin. 

Vierailija
4/46 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä jos joku tekee lapsia. se ärsyttää kun ne itkee, kun ei ole varaa tehdä mitää ja mihinkään ei pääse ja on rankkaa ja raskasta. Lapsissa ei ole mitään vikaa ne on ok tyyppejä.

Vierailija
5/46 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua se lasten hankkiminen ärsytä. Tai hankkimatta jättäminen. Mutta ensin mainituissa ärsyttää jos pistetään muut hoitamaan niitä lapsia alinomaa ja eletään kuin oltaisiin vielä lapsettomia. Jälkimmäisissä taas usein esiintyvä pohjaton hedonismi, joka näkyy läpi kaikissa tekemisissä ja tekemättä jättämisissä.

Vierailija
6/46 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä se että joku niitä hankkii, mutta se että muutkin joutuvat kärsimään sen takia. Muita ihmisiä häiritsevät kakarat julkisilla paikoilla tai naapurissa, naisten syrjintä työelämässä jne. Valtion ei tulisi tukea eikä kannustaa lisääntymiseen, koko maailmaan tarvittaisiin väestönkasvua ehkäisevää politiikkaa.

Vierailija
7/46 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sama toisinpäin. Miksi joitakin ärsyttää, jos joku ei halua lapsia? Mietin vaan, että mitä se toisia liikuttaa :o

On kiinnostavaa puida muiden elämää ja tuntea omat ratkaisunsa paremmiksi kuin muiden.

Vierailija
8/46 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin itsekin perheen ja lapsia, mut on niin paskat geenit. Oon kateellinen teille terveille.

Vierailija
9/46 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hankkiminen on moraalisesti väärin ja suurin piirtein julminta, mitä voi tehdä. Oikeudenmukaisessa maailmassa rangaistus lisääntymisestä olisi sama kuin murhasta.

Vierailija
10/46 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ole ainakaan koskaan pahemmin kiinnostanut muiden lasten teko tai tekemättömyys. Enkä usko että muita myöskään minun lapseni. Tämä vela-juttu on jotain nykyajan "olen erikoinen"-höpinää, pitää tehdä numeroa kaikesta, kuten vaikka vegaaniudesta tai suorittaja-vanhemmuudesta. Kai se on tämä some tehnyt nykyihmisistä erikoisuuden tavoittelijoita.

Ennen tehtiin kakaroita tai oltiin tekemättä, ja ne joilla oli lapsia on yhtä normaaleja kuin nekin joilla ei ollut, siinä ne meni sivussa, perheenjäseninä eikä minään ihme projekteina.

Vierailija
11/46 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä jos joku tekee lapsia. se ärsyttää kun ne itkee, kun ei ole varaa tehdä mitää ja mihinkään ei pääse ja on rankkaa ja raskasta. Lapsissa ei ole mitään vikaa ne on ok tyyppejä.

Tiedätkö mitä! Suurin osa siitä valituksesta on vain sitä, että halutaan tuulettaa tunteita. Jos esim. tällä palstalla kyllästyttää lapsiperheiden valitus, kannattaa jättää ketjut lukematta. Suurin osa kirjoittaa vertaistuen toivossa - tuo tietää, miltä tämä tuntuu. Se, että joskus valittaa, ei tarkoita sitä, että aina valittaisi tai aina olisi raskasta. Raskasta voi olla hetkittäin, ja silloin voi tuntua siltä, että kaikki kaatuu niskaan.

Nykyään vain jotkut tahot tuntuvat olevan sitä mieltä, että lapsiperheellinen ei saisi ikinä valittaa, koska oma valinta ja nännännää. Esimerkki: mulla on yksi tuttu, joka on tosi kova valittamaan. Lähes aina, kun nähdään (ja nähdään lähes viikottain harrastukseni parissa), hän valittaa jostain. Ei se mitään, hän on kuitenkin muuten ihan hyväntuulinen ja hyväntahtoinen ihminen, kestän sen (en ehkä kestäisi, jos oltaisiin enemmän tekemisissä). Minä taas en ole valittajatyyppiä. No, kerran erehdyin sanomaan, miten joku lapsiin liittyvä asia on tällä hetkellä tosi rasittavaa. Hän tokaisi siihen, että no, ne on tuollaisia valintakysymyksiä. Mä en sanonut mitään, mutta mielessäni ajattelin, että jumalauta, jos mä nyt yhden kerran joskus jostain valitan, niin eikö siihen voi suhtautua empaattisesti niin kuin mäkin suhtaudun hänen huolenaiheisiinsa. No, ymmärrän, että hän on ikävuosistaan huolimatta melko lapsellinen, mutta silti... Jotain suhteellisuudentajua!

Vierailija
12/46 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten hankkiminen on moraalisesti väärin ja suurin piirtein julminta, mitä voi tehdä. Oikeudenmukaisessa maailmassa rangaistus lisääntymisestä olisi sama kuin murhasta.

Olet ilmeisesti kokenut paljon epäoikeudenmukaisuutta ja kaltoinkohtelua elämässäsi? Vai mikä on?

Vierailija
13/46 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sun mielestä ihmisen pitäis kuolla sukupuuttoon? No jaa, kyllähän se maapallolle olis hyväksi, mutta toisaalta... olis se aika surullista sit ku ihmisiä ei enää olis, ne viimeiset olis haudanneet kaikki ja kaivaisivat sit itelleen haudat, viimeistä ei kukaan peittelis.

Vierailija
14/46 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä se että joku niitä hankkii, mutta se että muutkin joutuvat kärsimään sen takia. Muita ihmisiä häiritsevät kakarat julkisilla paikoilla tai naapurissa, naisten syrjintä työelämässä jne. Valtion ei tulisi tukea eikä kannustaa lisääntymiseen, koko maailmaan tarvittaisiin väestönkasvua ehkäisevää politiikkaa.

Suomen kannalta se lisääntyminen ON kumminkin hyvä asia, koska väestö ikääntyy ja tulevia työntekijöitä ja veronmaksajia tarvitaan kipeästi.

Voidaan toki avata rajat ja ottaa tänne muualta ihmisiä, mutta isojen maahanmuu..ajajoukkojen kotouttaminen on vaikeaa ja vaikkapa puolen miljoonan työikäisen ottaminen esim. Afrikasta muuttaisi aika lailla kulttuuriamme. Minulle se on ok, mutta enemmistö suomalaisista ei ehkä ole yhtä vapaamielisiä.

Se, mikä juuri sinua ärsyttää ja häiritsee on yksi asia, ja toinen sitten se, mikä häiritsee ihmisiä keskimäärin. Minua lapset - ei kakarat, kuten sinä haukut - eivät häiritse laisinkaan. Hyvin harvoin törmään häiritsevästi käyttäytyviin lapsiin, kokemukseni mukaan enemmän häiriötä tulee röyhkeistä ja metelöivistä aikuisista.

Ja ylipäätään: miksi ihmisten - lasten tai minkään ikäisten - olla näkymättömiä ja kuulumattomia? Jos ihmiset häiritsevät, kannattaa harkita muuttoa erämaahan. Muista ihmisistä on aina ääntä ja hajua, he vievät tilaa ja aiheuttavat ruuhkaa. Semmoista se on, elämä kaupungissa.

PS: minusta lapsettomuus ja lasten hankinta on jokaisen yksityisasia. Ihmisvihaa - jota sinun lapsivihamielisyytesi on - en hyväksy.

Vierailija
15/46 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti kokenut paljon epäoikeudenmukaisuutta ja kaltoinkohtelua elämässäsi? Vai mikä on?

Elän suuremmassa yltäkylläisyydessä ja hyvinvoinnissa kuin 99,9 % koskaan eläneistä ihmisistä. Lisääntymisen moraalinen ulottuvuus ei liity mitenkään minun henkilööni.

Vierailija
16/46 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni on terve lapsi, jolla on terveet korkeakoulutetut vanhemmat. Olemme varakkaita. Lapselta ei puutu mitään. Hän käy yksityisessä päivähoidossa ja hänellä on siellä ystäviä. Kun hän kasvaa, hänen koulunkäyntiinsä panostetaan kunnolla. Kun hän muuttaa omilleen, hänelle on jo valmiina asunto Helsingin keskustasta. Hänelle on myös rahastoitu kouluttautumista varten pääomia. Aikanaan lapsi tulee perimäään melkoisesti. Niiin ja toki häntä rakastetaan yli kaiken. Että sellaista julmuutta meillä.

Vierailija
17/46 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tutuista suurimmat valittajat on... tittididii... lapsettomia! Ei oo miestä, ei oo töitä, on sairauksia, ei oo rahaa, ei oo ystäviä, kaikki on paskaa, viranomaiset potkii päähän...

Vierailija
18/46 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sun mielestä ihmisen pitäis kuolla sukupuuttoon? No jaa, kyllähän se maapallolle olis hyväksi, mutta toisaalta... olis se aika surullista sit ku ihmisiä ei enää olis, ne viimeiset olis haudanneet kaikki ja kaivaisivat sit itelleen haudat, viimeistä ei kukaan peittelis.

Olen samaa mieltä siitä, että asiaan liittyy myös surua, mutta minkään lajin säilyminen ei oikeuta mittaamattoman kärsimyksen ja kuoleman aiheuttamista. On nimenomaan ihmisten kannalta parempi, ettei ihmisiä ole olemassa.

Vierailija
19/46 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapa sitten itsesi pois olemasta.

Entä jos, se lapsi onkin joku, joka keksii ratkaisun merien muoviongelmaan tai neuvottelee toimivan CO2-rajoitussopimuksen? Jokaisessa lapsessa on myös muutoksen ja suurten tekojen mahdollisuus.

Asenteesi on vain yksinkertaisesti tyhmä, minkä lisäksi se on ihmisvihaa täynnä. En arvosta.

Ihmisvihaa on pakottaa uusia ihmisiä kärsimään ja varmaan kuolemaan. On altruismia ja empatiaa minimoida ihimillinen kärsimys, vaikka se vaatisikin omista vauvahaaveista luopumista,

Vierailija
20/46 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni on terve lapsi, jolla on terveet korkeakoulutetut vanhemmat. Olemme varakkaita. Lapselta ei puutu mitään. Hän käy yksityisessä päivähoidossa ja hänellä on siellä ystäviä. Kun hän kasvaa, hänen koulunkäyntiinsä panostetaan kunnolla. Kun hän muuttaa omilleen, hänelle on jo valmiina asunto Helsingin keskustasta. Hänelle on myös rahastoitu kouluttautumista varten pääomia. Aikanaan lapsi tulee perimäään melkoisesti. Niiin ja toki häntä rakastetaan yli kaiken. Että sellaista julmuutta meillä.

Lapsenne tulee kärsimään sairauksista ja kuolemaan, mutta se ei varmaan haittaa teitä, koska ette ole enää itse sitä näkemässä. Se jos mikä on julmaa.

Kaikki meistä kuolevat joskus, sellaista se elämä on. Ei kuolemassa ole mitään pelottavaa tai julmaa. Sinuna kävisin juttelemassa jossa psykiatrisessa noista jutuistasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan