Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joitakin ärsyttää, että toiset hankkivat lapsia

Vierailija
28.01.2018 |

Ja sama toisinpäin. Miksi joitakin ärsyttää, jos joku ei halua lapsia? Mietin vaan, että mitä se toisia liikuttaa :o

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten hankkiminen on moraalisesti väärin ja suurin piirtein julminta, mitä voi tehdä. Oikeudenmukaisessa maailmassa rangaistus lisääntymisestä olisi sama kuin murhasta.

Eli sun mielestä ihmisen pitäis kuolla sukupuuttoon? No jaa, kyllähän se maapallolle olis hyväksi, mutta toisaalta... olis se aika surullista sit ku ihmisiä ei enää olis, ne viimeiset olis haudanneet kaikki ja kaivaisivat sit itelleen haudat, viimeistä ei kukaan peittelis.

Olen samaa mieltä siitä, että asiaan liittyy myös surua, mutta minkään lajin säilyminen ei oikeuta mittaamattoman kärsimyksen ja kuoleman aiheuttamista. On nimenomaan ihmisten kannalta parempi, ettei ihmisiä ole olemassa.

Kai olet kertonut tuon myös vanhemmillesi? Jos et, mene heidän luokseen, kerro ja sen jälkeen tapa itsesi. Muuten en ymmärrä, miksi saarnaat tuollaista, muttet elä itse kuten opetat.

Vierailija
22/46 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten hankkiminen on moraalisesti väärin ja suurin piirtein julminta, mitä voi tehdä. Oikeudenmukaisessa maailmassa rangaistus lisääntymisestä olisi sama kuin murhasta.

Olet ilmeisesti kokenut paljon epäoikeudenmukaisuutta ja kaltoinkohtelua elämässäsi? Vai mikä on?

Elän suuremmassa yltäkylläisyydessä ja hyvinvoinnissa kuin 99,9 % koskaan eläneistä ihmisistä. Lisääntymisen moraalinen ulottuvuus ei liity mitenkään minun henkilööni.

Hyvä, että tunnustat lapsettomuuden olevan sinulle puhtaasti itsekäs ja mukavuudenhaluun liittyvä asia. Niinhän se aina on, ihan siinä missä lasten hankkiminenkin - ja ratkaisun PITÄÄKIN olla itsekäs, koska se on elämänmittainen valinta ja epäitsekästä uhrautumista katuisi.

Mutta nykyään näyttää olevan aika trendikästä kaksinaismoralistisesti valehdella, että päätös on jotenkin Jalo ja pelkästään yhteiskuntaa ja luonnonsuojelua varten tehty ja blaa blaa blaa blaa.

Tekopyhää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapa sitten itsesi pois olemasta.

Entä jos, se lapsi onkin joku, joka keksii ratkaisun merien muoviongelmaan tai neuvottelee toimivan CO2-rajoitussopimuksen? Jokaisessa lapsessa on myös muutoksen ja suurten tekojen mahdollisuus.

Asenteesi on vain yksinkertaisesti tyhmä, minkä lisäksi se on ihmisvihaa täynnä. En arvosta.

Ihmisvihaa on pakottaa uusia ihmisiä kärsimään ja varmaan kuolemaan. On altruismia ja empatiaa minimoida ihimillinen kärsimys, vaikka se vaatisikin omista vauvahaaveista luopumista,

Pöh sulla koskaan mitään vauvahaaveita ole ollutkaan, noin itsekkäällä ja ilkeällä ihmisellä. Kunhan väität mustaa valkoiseksi kuulostaaksesi hienommalta. Toistan: jos ihmiselo on "pelkkää kärsimystä" ja elämä on murhaa, niin ole hyvä, tapa itsesi pois maailmaa ja luontoa pilaamasta!

Vierailija
24/46 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti kokenut paljon epäoikeudenmukaisuutta ja kaltoinkohtelua elämässäsi? Vai mikä on?

Elän suuremmassa yltäkylläisyydessä ja hyvinvoinnissa kuin 99,9 % koskaan eläneistä ihmisistä. Lisääntymisen moraalinen ulottuvuus ei liity mitenkään minun henkilööni.

Eli olet siis suomalainen syjäytynyt mt-ongelmainen, jonka elämän sossu maksaa?

Vierailija
25/46 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti lapsettomia ärsyttää "heidän verorahojensa" käyttö kaikkien yhteiseksi hyväksi, joista suuri osa on lapsiperheille suunnattuja palveluja ja joista he itse eivät pääse osalliseksi... Mutta niin, minäkään en ymmärrä, miten toisten ihmisten valinnat liikuttaa ketään muita. Eläkää sitä omaa elämäänne ja antakaa muiden elää omaansa rauhassa.

Kapeakatseista, koska joku lapseton on heidänkin lapsuuden palvelunsa maksanut sillä logiikalla.

Vierailija
26/46 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mt-ongelmainen täällä oikein jankkaa maailmaan syntymisen vääryydestä?

Vierailija
27/46 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tutuista suurimmat valittajat on... tittididii... lapsettomia! Ei oo miestä, ei oo töitä, on sairauksia, ei oo rahaa, ei oo ystäviä, kaikki on paskaa, viranomaiset potkii päähän...

Näin on! Se on kumma. Itse muistan kuinka helppoa kaikki oli, kun ei ollut lapsia ja olin terve ja piti huolehtia vain itsestään. Yks talvi ostin kaksi talvitakkia itselle, koska oli sen verran paljon rahaa. Ym ym. Kavereitakin oli paljon ja aikaa niille. Mutta kyllä mäkin silloin kai jostain aina valitin, vaikka en käsitä mitä oikeita ongelmia mulla muka olis voinu olla. Nykyään en viitsi aloittaa, koska eihän siitä loppua tulis millään ja tulisi varmaan vaan pahempi mieli itselle.

Vierailija
28/46 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuo yksi antinatalistijankkaaja eksynyt tänne ketjuun.

Ymmärrän ajatuksen tuollaisen filosofian takana, mutta jos itse olisin samaa mieltä, niin olisin kyllä tappanut itseni. Siinä mielessä tuosta hommasta puuttuu kyllä logiikka kokonaan. Jos elämä kerran on niin paskaa ja kärsimystä, miksi edes elää? Ja jos jotenkin kierolla tavalla salaa nauttii elämisestä, silloin ei kyllä ole mikään true-antinatalisti.

Luulen, että jos asiaa tutkittaisiin, tuon filosofian kannattajat olisivat todennäköisesti lähes jokainen jo lapsena traumatisoituneita, tai myöhemmin kokeneet jotain kauheita asioita, jotka ovat vieneet uskon muihin ihmisiin. Masennusta, ahdistusta ja vaikeuksia luottaa muihin löytyisi takuulla, ja heidät on jätetty selviämään aina yksin ongelmistaan. Siksi en osaa ottaa tuollaisia juttuja tosissani, koska kyse vaikuttaa olevan enemmän mt-ongelmasta. Geeneillä on varmasti myös osuutta asiaan. Suurin osa ihmisistä (jopa osa kaltoinkohdelluista) näkee kuitenkin elämän kokonaisuudessaan elämisen arvoisena ja ymmärtää, että siihen kuuluu joskus myös vastoinkäymiset sekä kuolema. Itse en ainakaan pelkää vastoinkäymisiä tai kuolemaa yhtään, vaan suhtaudun niihin mielenkiinnolla.

Mainittakoon vielä, että olen itse elänyt traumaattisen lapsuuden/nuoruuden, mutta näin aikuisena sitä ajattelee asioista hyvin eri tavoin.

Vierailija
29/46 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ärsyttävät, jotka eivät itse pysty lapsiaan hoitamaan vaan tuppaavat ne alinomaa muiden hoidettavaksi. Enkä nyt tarkoita päivähoitoa. Joskus on tietysti hyvä saada irtiotto lapsista, mutta ei 2-4 kertaa viikossa. Ja se ei ole "riittävä" syy viedä lapsia hoitoon joka toinen viikonloppu isovanhemmille että nyt vaikka opiskeluaikaisen naapurin kaima pyytää lähtemään radalle.

Vierailija
30/46 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ärsytä/haittaa että siskoni ja kaverini tekevät lapsia. Se ärsyttää, että oletetaan minun olevan lapsenvahtina ja valmiudessa 24/7, koska mulla ei ole lapsia eikä tulekaan.

Minulla on vuorotyö ja perhe johon kuuluu mies ja rakas kissani. Meilläkin on se elämä ja menot joita en laita syrjään, koska siskoni on päättänyt lähteä laivalle ja odottaa minun hoitavan lapsensa. Minun oletetaan olevan koska vaan hoitamaan lapsia ja jättämään omat menoni käymättä. Sitten kun sanoinkin että ei käy olen itkekäs. Hoidan lapsia kun siitä sovitaan etukäteen. Hoidan kerran kaks kuussa mikäli se minulle sopii.

Vierailija
31/46 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen, miksi lapseton ei saisi tehdä haloota ? Kyllä lapsellisetkin tekevät ja sitäkö pitäisi jaksaa kuunnella ? Ei kaikki halua lapsia tai kuunnella niistä, mutta se on lapsellisten mielestä väärin.

Vierailija
32/46 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää lapsien tekemisessä se, että suurimmasta osasta äitejä tulee aivottomia kanoja, joilla ei ole mitään muuta puhuttavaa kuin mitä pirkko-petteri on tänään tehnyt. Tai sitten valitetaan miten rankkaa on ja ystäväpiiri hylkää.

Onneksi jokainen voi päättää kenen kanssa haluaa olla ystävä, joten sitä ei ole pakko kuunnella. Jokaisen valintoja tekeekö lapsia vai ei, joten pitää olla myös valmis kantamaan vastuu muutoksista myös sosiaalisissa suhteissa.

Vierailija
33/46 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti lapsettomia ärsyttää "heidän verorahojensa" käyttö kaikkien yhteiseksi hyväksi, joista suuri osa on lapsiperheille suunnattuja palveluja ja joista he itse eivät pääse osalliseksi... Mutta niin, minäkään en ymmärrä, miten toisten ihmisten valinnat liikuttaa ketään muita. Eläkää sitä omaa elämäänne ja antakaa muiden elää omaansa rauhassa.

Ei minua ainakaan ärsytä verorahani. En ole muodostanut identiteettiäni ja omanarvontuntoani ensisijiasesti veronmaksajaksi.

Minua ärsyttää lisääntyminen, vain jos sitten ihmetellään ja hajoillaan, kun ei ollutkaan ruusuilla tanssimista.

Minua ärsyttää lisääntymine, jos vanhemmat eivät viitsi tai osaa hoitaa lapsiaan, vaan lapset lykätään koko ajan jonnekin pois tieltä. Pitkäksi päiväksi tarhaan itkemään. Itse mennään siksi aikaa rentoutumaan.

Tai isompi lapsi tarhaan että voi olla vauvan kanssa.

Minua ärsyttää lisääntyminen silloin, kun lisääntyjä luulee sen perusteella olevansa lisääntymätöntä mittaamattoman arvokkaampi ja ylempänä. Vaikka maapallo pursuaa ihmisiä jo todella paljon liikaakin.

Vierailija
34/46 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni on terve lapsi, jolla on terveet korkeakoulutetut vanhemmat. Olemme varakkaita. Lapselta ei puutu mitään. Hän käy yksityisessä päivähoidossa ja hänellä on siellä ystäviä. Kun hän kasvaa, hänen koulunkäyntiinsä panostetaan kunnolla. Kun hän muuttaa omilleen, hänelle on jo valmiina asunto Helsingin keskustasta. Hänelle on myös rahastoitu kouluttautumista varten pääomia. Aikanaan lapsi tulee perimäään melkoisesti. Niiin ja toki häntä rakastetaan yli kaiken. Että sellaista julmuutta meillä.

Ennustan että lapsesi kirjoittelee tulevaisuudessa palstalle "minun verorahoistani" ja siitä miten menestyminen on vain ja ainoastaan omasta asenteesta kiinni.

Vierailija
35/46 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oikeus kenelläkään on sanoa toiselle että sun pitäisi tehdä itsemurha???

Kolme viestiä jäänyt läpi pääsemättä, jossa vastustan tuollaista.

Vierailija
36/46 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapa sitten itsesi pois olemasta.

Entä jos, se lapsi onkin joku, joka keksii ratkaisun merien muoviongelmaan tai neuvottelee toimivan CO2-rajoitussopimuksen? Jokaisessa lapsessa on myös muutoksen ja suurten tekojen mahdollisuus.

Asenteesi on vain yksinkertaisesti tyhmä, minkä lisäksi se on ihmisvihaa täynnä. En arvosta.

Lue eka lauseesi itsellesi ääneen. Itse olet tyhmä ja ihmisvihaaja.

Eka lause on sulle itselles.

Vierailija
37/46 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää lisääntyjissä sellaiset tapaukset, jotka käskevät toisia ottamaan itsensä päiviltä, vain koska ne toiset tiedostavat maapallon hukkuvan saasteisiin ja eläinten kituvan turhaan.

Vierailija
38/46 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni on terve lapsi, jolla on terveet korkeakoulutetut vanhemmat. Olemme varakkaita. Lapselta ei puutu mitään. Hän käy yksityisessä päivähoidossa ja hänellä on siellä ystäviä. Kun hän kasvaa, hänen koulunkäyntiinsä panostetaan kunnolla. Kun hän muuttaa omilleen, hänelle on jo valmiina asunto Helsingin keskustasta. Hänelle on myös rahastoitu kouluttautumista varten pääomia. Aikanaan lapsi tulee perimäään melkoisesti. Niiin ja toki häntä rakastetaan yli kaiken. Että sellaista julmuutta meillä.

Olipa todella ärsyttävä kirjoitus. En ole mikään lapsivihaaja, päinvastoin. Mutta tekstisi saa näkemään punaista. Kuvittelet ilmeisesti olevasi jotenkin ylen hyvä ihminen ja ylen hyvä vanhempi, koska teillä sattuu olemaan poikkeuksellisen hyvät ulkoiset puitteet. Rakkaudesta lapseesi sentään osaat kirjoittaa. Sen sijaan unohdat kaiken muun rakkauden ja kunnioituksen - rakkauden luontoon, rakkauden eläimiin, rakkauden muihinkin ihmisiin. Et näe pitemmälle kuin oman pikkuperheesi ja sen raha-asiat. Et näe että se rahan ylenpalttinen kasautuminen teille on pois muilta ja se juuri on epäoikeudenmukaisuutta. Se että pilataan maailman luonnot ja meret muovilla ja kemikaaleilla, jotta mm. pakkausmateriaali olisi halpaa ja raha keskittyisi entisestään niille, joille se on jo keskittynyt. Sitä sinä et näe.

Vierailija
39/46 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion ei tulisi tukea eikä kannustaa lisääntymiseen, koko maailmaan tarvittaisiin väestönkasvua ehkäisevää politiikkaa.

Oletpa naiivi

Vierailija
40/46 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo alkuperäinen kirjoittaa oikeudenmukaisuudesta ja sinä vastaat siihen kirjoittamalla vain epäoikeudenmukaisuudesta. Hmmm...