Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin sijoittaa 70000€?

Vierailija
28.01.2018 |

Minulla on 70000€ jonka voisin sijoittaa. Lisäksi voisin sijoittaa noin 2000€/kk. Mihin kannattaisi, kun kiinnostaisi kohtuu tasainen ja hyvä tuotto (5%/vuosi vähintään), kohtuullinen riski, tarvittaessa muutettavissa rahaksi sanotaan nyt vaikka 2kk:ssa? Ja en tarkoita nyt pelkkää osake/rahasto-mahdollisuutta vaan lisäksi myös muut sijoitus kohteet: asunnot, metsä yms...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No metsään tietysti!

Vierailija
2/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt oikeesti vauvapalstallta? Täällä on työttömiä yh-äitejä ja trolleja lähinnä, en ottaisi vastaan sijoitusneuvoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisko 20% korolla 100 vuodeksi jos olet valmis tinkimään tuosta rahaksi muuttamisesta siten että se maksetaan 100 vuoden päästä könttänä takaisin?

Vierailija
4/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyt oikeesti vauvapalstallta? Täällä on työttömiä yh-äitejä ja trolleja lähinnä, en ottaisi vastaan sijoitusneuvoja.

No ainahan sitä voi joku osaavakin vastailla aikansa kuluksi.

Vierailija
5/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset osinko-osakkeet ja Nordnetin kuluttomat Superrahastot.

Vierailija
6/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä mihinkään. Siperia opettaa taas kohta, että velkarahalla ei kannata sijoittaa, joten sekä osakkeet että kiinteistöt ovat kohta alennusmyynnissä.

Vierailija
7/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekoripsiin, tatskoihin, pinkkiin hiusväriin, hypoxihoitoihin, suklaapatukoihin, mielialalääkkeisiin, botoxiin, huulitäytteisiin, siideriin jne.

Kyllähän täällä sijoituskohteita riittää.

Vierailija
8/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikki osakkeet ovat olleet UPM, BMW ja Olvi

Etsin uusia Olisi 20k vailla kotia.

Lisaksi omistan joitakin rahastoja. Niissa paasaanto pn pysya erossa pankin rahastoista ja kayttaa aidon rahastotalon tuotteita. Esim Odin

UPM omistaa 50% uudesta ydinvoimalasta

BMW on sahkoautojen edellakavija. PE luku loistava

Olvi nopeiten kasvava olut itaeuroopassa joka ei ole osa suurta konsernia. (Olvi saatio taustalla. Todellisia omistajia en tieda)

Johnson & johnson tai cokis vois olla vaihtoehdot. Varsinkin jos tietaisi kumpi alkaa ensin tuotteistaa marihuonaa.

Vierailija
9/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ostit Olvia

Vierailija
10/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisaksi omistan joitakin rahastoja. Niissa paasaanto pn pysya erossa pankin rahastoista ja kayttaa aidon rahastotalon tuotteita. Esim Odin

Olvi nopeiten kasvava olut itaeuroopassa joka ei ole osa suurta konsernia. (Olvi saatio taustalla. Todellisia omistajia en tieda)

Johnson & johnson tai cokis vois olla vaihtoehdot. Varsinkin jos tietaisi kumpi alkaa ensin tuotteistaa marihuonaa.

BMW tulee sähköautoissa kaukana takana. Eihän niillä ole mitään muuta kuin huonosti myyvä i3 ja i8 on hybridi sikarikkaille.

Vierailija
11/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ostit Olvia

Vaikka Nordnetin kautta?

https://www.nordnet.fi/mux/web/marknaden/aktiehemsidan/index.html?ident…

Vierailija
12/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka viitsii sijoittaa suomalaisiin osakkeisiin  kun osingot maksetaan vain kerran vuodessa? En minä aikakaan.Kaikki osakkeet ovat ulkomaisia. Hesan pörssi on naurettavaa nappulakauppaa.

Vierailija
13/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka viitsii sijoittaa suomalaisiin osakkeisiin  kun osingot maksetaan vain kerran vuodessa? En minä aikakaan.Kaikki osakkeet ovat ulkomaisia. Hesan pörssi on naurettavaa nappulakauppaa.

Verkkokauppa.com maksaa neljä kertaa vuodessa ja Telia maksaa kaksi kertaa vuodessa. Toki voi Amerikkalaisiinkin sijoittaa, mutta tässä oli nyt kyse aloittelijoista.

Vierailija
14/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakkeisiin.

Vierailija
15/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakkeet on siitä hyviä, että ne saa realisoitua rahaksi tarvittaessa nopeastikin. Joku muu voi ajatella eri tavalla, mutta tämä on minulle tärkeä seikka. Joku sijoitusasunnon myyminen on sitten taas ihan eri homma.

Vierailija
16/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa sijoittaa maahan, eli osta mehtää.

Vierailija
17/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään itse saada osinkoja kuukausittain ja minulla on NYSEstä pari REIT-yhtiötä, O ja EPR. O sijoittaa ostoskeskuksiin ja se on hoidettu ultrakonservatiivisesti sillä ajatuksella, että siihen voi iskeä kaikki eläkesäästönsä ja luottaa siihen, että hiljalleen nousevaa osinkoa tulee tilille joka kuukausi. EPR sijoittaa huvipuistoihin, goflkenttiin ja muihin vapaa-ajan juttuihin, mutta myös päiväkoteihin. Se ei ole ihan niin ultrakonservatiivisesti johdettu, eli riskiä on hieman enemmän kun mummosijoitusyhtiö O:lla, mutta vastaavasti osinkotuotto on hieman parempi. 

Olen sijoittanut myös kotimaiseen firmaan, joka tekee bisnestä kulutusluotoilta. Osa sijoituksista tuottaa 8% osinkoa, osa 7%. Tämä yhtiö on saanut markkinoilta halvempaa lainaa eikä enää tarjoa osakeantia piensijoittajille. Tällä hetkellä on kyllä menossa Lainaston anti (korkeatuottoinen.fi) jonka osakkeilla saa 7% (vuosittaisen) osinkotuoton ja osinko maksetaan kerran kuussa. Listaamattoman yhtiön osinkojen verotus on kevyempää kuin pörssiyhtiöiden, joten tuosta jää verojenkin jälkeen lähes 6,5% tuotto.

Tiedän, että verotuksellisesti olisi järkevämpää sijoittaa instrumentteihin, joihin voitot jäävät sisälle ja veroja ei makseta joka välissä, mutta työttömänä tarvitsen tätä kassavirtaa omien eläkesäästöjeni kartuttamiseen.

Vierailija
18/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMW tulee sähköautoissa kaukana takana. Eihän niillä ole mitään muuta kuin huonosti myyvä i3 ja i8 on hybridi sikarikkaille.

330e esim. Miksei muutkin e sarjalaiset

i3 huonosti myyva? Jenkeissa ehka, muttei muualla. Jenkeissa tuo on liian pieni auto.

Viime kvarttaalissa oli suurin  plugin hybridejen myyja.

Tuo oli tulevaisuuden nakymia, mutta ihan normi autoillakin menee hyvin.

Tesla puolestaan on konkurssikypsa. Imago on liioittelemalla saatu hyvaksi , mutta todellisuus on toista. Varsinainen DeLorean

Vierailija
19/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

330e esim. Miksei muutkin e sarjalaiset

i3 huonosti myyva? Jenkeissa ehka, muttei muualla. Jenkeissa tuo on liian pieni auto.

Viime kvarttaalissa oli suurin  plugin hybridejen myyja.

Tuo oli tulevaisuuden nakymia, mutta ihan normi autoillakin menee hyvin.

Tesla puolestaan on konkurssikypsa. Imago on liioittelemalla saatu hyvaksi , mutta todellisuus on toista. Varsinainen DeLorean

Viime vuonna BMW oli globaalisti viidenneksi suurin hybridien myyjä. Markkinoita hallitsee ylivoimaisesti Toyota. Sakslaisistakin Volkswagen oli edellä.

Vierailija
20/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalaisten kanssa joutuu tappelemaan veroista, itse en sen vuoksi ole saksalaisiin osakkeisiin hairahtunut vaikka näyttäisihän se BMW salkussa komealta. Jenkkien kanssa on helpompaa, kun pidättävät 15% ennakon ja Suomen verottaja ottaa loput. Siis osingoista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän