Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin sijoittaa 70000€?

Vierailija
28.01.2018 |

Minulla on 70000€ jonka voisin sijoittaa. Lisäksi voisin sijoittaa noin 2000€/kk. Mihin kannattaisi, kun kiinnostaisi kohtuu tasainen ja hyvä tuotto (5%/vuosi vähintään), kohtuullinen riski, tarvittaessa muutettavissa rahaksi sanotaan nyt vaikka 2kk:ssa? Ja en tarkoita nyt pelkkää osake/rahasto-mahdollisuutta vaan lisäksi myös muut sijoitus kohteet: asunnot, metsä yms...

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osakkeet on siitä hyviä, että ne saa realisoitua rahaksi tarvittaessa nopeastikin. Joku muu voi ajatella eri tavalla, mutta tämä on minulle tärkeä seikka. Joku sijoitusasunnon myyminen on sitten taas ihan eri homma.

Osakkeilla on pitkä nousu takana ja lasku varmasti edessä. Pitkäaikaisena sijoituskohteena ne ovat varmaan paikallaan mutta nyt lienee huono aika kiinnittää 70.000 euron alkupääoma niihin. Ja se nopea realisointikin voi hieman kirpaista jos kurssit ehtivät sitä ennen sukeltaa.

Jatkuva 2000e / kk sijoitus kannattaisi minusta laittaa indeksirahastoon, koska jatkuva sijoitus kestää aika hyvin niin laskut kuin nousutkin. (halvalla hinnalla ostetaan paljon ja kalliilla vähän)

Vierailija
22/23 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osakkeet on siitä hyviä, että ne saa realisoitua rahaksi tarvittaessa nopeastikin. Joku muu voi ajatella eri tavalla, mutta tämä on minulle tärkeä seikka. Joku sijoitusasunnon myyminen on sitten taas ihan eri homma.

Osakkeilla on pitkä nousu takana ja lasku varmasti edessä. Pitkäaikaisena sijoituskohteena ne ovat varmaan paikallaan mutta nyt lienee huono aika kiinnittää 70.000 euron alkupääoma niihin. Ja se nopea realisointikin voi hieman kirpaista jos kurssit ehtivät sitä ennen sukeltaa.

Jatkuva 2000e / kk sijoitus kannattaisi minusta laittaa indeksirahastoon, koska jatkuva sijoitus kestää aika hyvin niin laskut kuin nousutkin. (halvalla hinnalla ostetaan paljon ja kalliilla vähän)

No koska se lasku alkaa?(Itse taidan myyda osakkeet ainakin kesaksi pois)

On se tulossa, mutta siihen voi menna 15 vuotta.

Mulla on kaveri joka on vuodesta 1998 odottanut asuntokuplan puhkeamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun suosikki osakkeet ovat olleet UPM, BMW ja Olvi

Etsin uusia Olisi 20k vailla kotia.

Lisaksi omistan joitakin rahastoja. Niissa paasaanto pn pysya erossa pankin rahastoista ja kayttaa aidon rahastotalon tuotteita. Esim Odin

UPM omistaa 50% uudesta ydinvoimalasta

BMW on sahkoautojen edellakavija. PE luku loistava

Olvi nopeiten kasvava olut itaeuroopassa joka ei ole osa suurta konsernia. (Olvi saatio taustalla. Todellisia omistajia en tieda)

Johnson & johnson tai cokis vois olla vaihtoehdot. Varsinkin jos tietaisi kumpi alkaa ensin tuotteistaa marihuonaa.

BMW tulee sähköautoissa kaukana takana. Eihän niillä ole mitään muuta kuin huonosti myyvä i3 ja i8 on hybridi sikarikkaille.

330e esim. Miksei muutkin e sarjalaiset

i3 huonosti myyva? Jenkeissa ehka, muttei muualla. Jenkeissa tuo on liian pieni auto.

Viime kvarttaalissa oli suurin  plugin hybridejen myyja.

Tuo oli tulevaisuuden nakymia, mutta ihan normi autoillakin menee hyvin.

Tesla puolestaan on konkurssikypsa. Imago on liioittelemalla saatu hyvaksi , mutta todellisuus on toista. Varsinainen DeLorean

Viime vuonna BMW oli globaalisti viidenneksi suurin hybridien myyjä. Markkinoita hallitsee ylivoimaisesti Toyota. Sakslaisistakin Volkswagen oli edellä.

Toyota ei usko sahkoautoihin vaan vetyvekottimiin. En sano etta se on vaarin.

Plugin hybridi on minulle ainut toimiva ratkaisu. Jos 330e olisi farkkuna ostaisin nyt c mersu on vahvoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi