Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätin raskaana olevan vaimon pakko-oireiden takia

Vierailija
28.01.2018 |

Pakko tilanne, koska ei niitä pakko-oireita olisi jaksanut enää kukaan.

Olihan niitä tietysti ennen raskauttakin, mutta raskauden aikana pahenivat, vaimo myönsi sen itsekin.

Ehdotin osastohoitoakin mutta vaimo ei suostunut.

Valittelee olevansa yksin. Saa minun puolesta ollakin. Oman asunnon pitäisi toivon mukaan kohta löytyä hänelle.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan vaimo nukkui oven edessä, koska ei uskonut että ovi on lukossa. Tämä.tapahtui kyll ennen raskautta. Ap

Vierailija
22/38 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kun nauraa. Joko niin säälittävä ihminen jos on totta tai sitten provo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä provo. Mene muualle lietsomaan pelkoa ja vihaa psykiatrisia sairauksista.

Vierailija
24/38 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimmillaan vaimo nukkui oven edessä, koska ei uskonut että ovi on lukossa. Tämä.tapahtui kyll ennen raskautta. Ap

Tämä oli siis pahin? Mutta sanot että oireet paheni raskauden myötä? Ei oikein nappaa. Taitaa olla ihan muut syyt sinulla vaimon jättämiseen. Pakko-oireethan on helppo vetää syyksi, kun etsiikin itse uutta kumppania.

Vierailija
25/38 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 /5 porvoo

Vierailija
26/38 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten suunnittelitte lasta jos kerran ne oireet sinua niin vaivasi? Taisi tarkoituksenasi ollakin tehdä vaan temput vaimolle

Johan aloituksessa sanottiin että raskauden aikana paheni ja hoito ei kelpaa. Taidat kuulua niihin ämmiin joiden mielestä naisessa ei voi olla koskaan mitään vikaa.

Miksi piti hankkia lapsi, jos niitä kuitenkin oli ennen raskautta? Olisi sanonut vaimolleen että niitä siemeniä ei tipu, ennen kun pakko-oireet on kurissa!

Vierailija
27/38 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on joku palstamamma jolla ennakkoluuloja mt-ongelmia kohtaan.

Vierailija
28/38 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli siis pahin? Mutta sanot että oireet paheni raskauden myötä? Ei oikein nappaa. Taitaa olla ihan muut syyt sinulla vaimon jättämiseen. Pakko-oireethan on helppo vetää syyksi, kun etsiikin itse uutta kumppania.

Itsekin joskus yksin nukkuessani (mies muualla) pelkäsin ja varmistin yöllä että ovi on kiinni. Huomasin että ketjulukon kiinnitys helpotti, oli jotain konkreettistä silmien edessä.

Mutta ap, mitä tarkoitat tarkistelelulla ja käsien pesulla? Kerro nyt vähän laajemmin ja kertoja, miten se elämää häiritsi?

Vierailija
29/38 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein tehty. Hyvä että hankkiuduit eroon siitä mielisairasta siasta. Nyt vain etsit normaalin naisen rakkautesi kohteeksi.

Vierailija
30/38 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kohtuuton! Minulla oli raskaana ollessa paljon pakko-oireita. Niitä oli juurikin siksi, että olin raskaana ja tila oli minulle vieras, jännittävä ja ennen kokematon. Kun olin saanut lapseni oireet alkoi helpottaa, osa hävisi kokonaan ja loput laimeni sellaisiksi, etteivät häiritse elämää millään tavoin. Puoliso tarvitsisi juuri nyt tukea ja ymmärrystä. Olen varma, että kun asiat normalisoituu pakko-oireetkin helpottaa. Ja ainakin keskusteluavun vastaanottaminen helpottuu.

Vierailija
31/38 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aplla itsellä pakko-oireita ja on unohtanut että vesijohtovesi kuhisee mikrobeja ja syöpää.

Vierailija
32/38 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn asunnon pattereiden takana ja sängyn alla piilottelee jättitorakoita, jotka kaivautuvat öisin munimaan apn peräsuoleen heti kun Ap nukahtaa. Laskevat myös munia vaatteisiin ja ruokiin.

Vierailija
33/38 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta mies vihaa. Jos sattuisi oleen toisin päin ja miehellä olisi ne pakko-oireet niin kyllä tääl niin vaadittas heivaan se sika ulos vaikka nainen onkin raskaana.

Vierailija
34/38 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on hyvä, kun suhde ei toimi. Ehkä voit pitää huolta lapsesta omalta osaltasi. On eri tekijöitä jotka vaikuttavat oireisiin, ehkä muutaman vuoden kuluttua niitä ei ole tuossa määrin. Ikä voi vaikuttaa (osalla nuorista voi olla paniikkia, ahdistusta ja pakko-oireita jossain määrin, ei ole kokemusta asioista miten kaikki toimii), hänen omien vanhempiensa käytös, ruokavalio, laihduttaako liikaa, sressitaso, vaatimukset arjessa ehkä liiallisia itselleen, parisuhde - minkälainen miehen käytös on, ahdistus/masennus, onko joku painostanut, aiemmat kokemukset miehistä, geenit, ympäristö, unen määrä jne. Joskus muutama asiantuntijan lääketieteellinen neuvo +muutama terapeuttikäynti voi jo auttaa, jos hän itse niitä haluaa ja joku maksaa ne. Kunnilta ei sellaisia saa välttämättä. Eikä kaikkien ole pakko vetää lääkkeitä. 

Eron jälkeen on elämää. Hän löytää uusia asioita ja ihmisiä ajan kanssa. Sinä löydät omasi. Kaikki ihmiset eivät sovi yhteen. Mistä hän saisi tukea raskauden ajaksi, onko hänellä äiti elossa tai tukihenkilöä? Onko kriisikeskuksen tai kriisipuhelimen puhelinnumeroa jos tulee akuutti asia

Vierailija
35/38 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävä olet kyllä. Jättää toinen yksin pahimmassa tilanteessa.

Toivottavasti uusi kumppanisi jättää sinut esimerkiksi änkytyksen takia, kun talosi palaa, isäsi kuolee ja sinut perseraiskataan.

Kun et suostu kunnolla hakemaan hoitoa siihen änkytykseen.

Vierailija
36/38 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisessa tapauksessa tehdään ennakoiva lastensuojeluilmoitus. Ei tarvitse siis odottaa, että lapsi ensin  syntyy.

Vierailija
37/38 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisessa tapauksessa tehdään ennakoiva lastensuojeluilmoitus. Ei tarvitse siis odottaa, että lapsi ensin  syntyy.

Ennakoiva lastensuojeluilmoitus mistä?

Sinusta siis parempi että lapsi huostataan? Aloittaja ei vaikuta lapsesta kiinnostuneelta joten hän tuskin huoltajuutta saa.

Vierailija
38/38 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Pakko-oireet ovat raskaimpia omaisille. Toivottavasti kuitenkin olet tulevan lapsen elämässä mukana. Hänhän on syytön tuohon hulluuteen. Älä kosta lapselle äitinsä käytöstä.

Provohan tämä aloitus varmaankin on, mutta pakko nyt kommentoida kun oli niin ignorantti kommentti ettei toista.

Raskaimpia omaisille? Et taida todellakaan ymmärtää mitä pakko-oirehäiriö tarkoittaa? Kyseessä on häiriö, joka on todella ahdistava ja riski vakavalle masennukselle. Ei yksikään läheinen voi kärsiä siitä enempää kuin ihminen itse.

Mun läheiset ei edes tiedä!

Ocd:t kyllä tietää toiminnan olevan järjetöntä, mutta eivät uskalla olla tekemättä rituaalejaan. On tosi vaikeaa enää edes kuvitella millaista oli arvioida riskejä ns. normaalisti. Toiminta näyttää ulospäin järjettömämmältä kuin onkaan. Todellisuudessa monet tavikset tekevät jatkuvasti "käyn katsomassa jäikö kahvinkeitin päälle" -tyyppisiä taikauskoisia juttuja. Ero on oikeastaan siinä, että ocd:t vie sen saman jutun pidemmälle ja kokee suurta ahdistusta, jota ei lievitä kuin se pakkotoiminto.