Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Presidentinvaalit. Ketä äänestän ja miksi?

Vierailija
28.01.2018 |

Minulla on kaksi vahvaa ehdokasta. Voitte vielä vaikuttaa minuun ja kehukaa omia ehdokkaitanne.

Kommentit (151)

Vierailija
121/151 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
122/151 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 18-vuotias opiskelija, poliittisesti vain vähän valveutunut. Vuoden alusta olen seurannut muutamien yhteiskunnallisten kysymysten käsittelyä mediassa, kuten aktiivimallin ja kansanedustajien sopeutumiseläkkeen. Aluksi aioin äänestää Niinistöä "koska miksipä ei"-periaatteella, mutta halusin käyttää vähäisenkin mahdollisuuteni vaikuttaa ja äänestin Haavistoa. Kannatan hänen arvojaan. Niinistön suhteen epäilytti aktiivimalli, nato, korkea ikä ja tämä lievähkö kaksinaamaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/151 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska te idiootit tajuatte että niitä ääniä ei ikinä lasketa. Ne on aina ne laput mitä täytätte heitetty roskiin myöhemmin. Se on jo valittu ajat sitten etukäteen että niinistö voittaa. Samasta vilpistä clintonin akka jäi kii jolloin aidot äänet pääs pakosta esille eli trumpin äänestäjät. Trump sentään toimii. Niinistö ym ääliöt tuhoaa suomen taloutta mitä on jatkunut jo liian pitkään. Ettehän te silmiänne avaa ennen kuin tajuatte että kaikki eimitä ole miltä.näyttää

Totta kai lasketaan. Sisareni ollut usean kerran ääntenlaskijana ja kyllä jokainen ääni lasketaan ja tarkistetaankin vielä.

Vierailija
124/151 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tiedoilla se on 7 tai 5.   

Vihjaatko siis, että sulla on huonot tiedot, eli olet tyhmä?

Vierailija
125/151 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äänestä, koska kaikki ehdokkaat kieroja paskiaisia!

Vierailija
126/151 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vauva tarvitsee isäänsä. Sauli jo niin iäkäskin.

Muidenkin isät käyvät töissä. Sale huolehtii terveydestään hyvin muun muassa liikkumalla ja syömällä terveellistä ravintoa. Hänen äitinsä eli miltein satavuotiaaksi eli luvassa on vielä paljon elinvuosia Salella.

Hän tupakoi

Hän ei ole tupakoitsija. Oletko sinä alkoholisti jos juot 2 lasia viiniä puolen vuoden aikana? Entä oletko herkkup*rse jos syöt 2 karkkia puolen vuoden aikana?

Mä olen ikuisesti herkkuperse, vaikka olisin pitkässä karkkilakossakin.

Vierailija
127/151 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestän Lauraa 5.

Tykkäsin itsenäisestä Suomesta.

Vierailija
128/151 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä sanoa että tuon Huhtasaaren kampanjan mainokset ovat ihan käsittämättömän härskiä populismia. Vai että tehtaat takaisin Kiinasta? :D Hahaha.. siihenhän voi presidentti vaikuttaa paskan vertaa. Uskookohan kannattajat itsekään noita höpöjuttuja?

Ja itse äänestin sossu-Haataista, koska on sympaattisen oloinen.

Trump toi tehtaat takaisin Amerikkaan.

Vierailija
129/151 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että ottaa kaaliin tän oman lähipiirin meininki. Jätetään äänestämättä koska "ei se kuitenkaan mitään auta" tai sitten mennään lauman mukana koska niin ne gallupit muutenkin näyttää Salea voittajaksi. Se on sitten turha narista tätä Suomen menoa, jos ei edes näytä haluavan asiaan mitään muutosta. Tuloerot kasvaa ja köyhiä kyykytetään yms. jne. ja Sale senkun myhäilee.

Olen itse normaalituloinen (palkka 2600e/kk) enkä ymmärrä miksi rikas ei saisi olla rikas. Jos joku onnistuu tekemään rahaa ja saa itsensä rikkaaksi, niin hänellä täysi oikeus olla rikas ja kyllä tekemisestä pitää palkita. Rikkaat maksaa jo nyt ihan jäätäviä veroja, Suomessa ei tosiaankaan kannata olla rikas!

Minä maksoin viime vuonna 47 000 veroja mutta ajattelen tavallaan maksavani valtiolle takaisin siitä hyvästä että se on kouluttanut minut ilmaiseksi ammattiin, joka työllistää hyvin ja josta maksetaan osaajalle kunnon palkkaa.

En pidä itseäni mitenkään rikkaana vaikka saan hyvää palkka koska progressiivinen verotus pitää huolen siitä, että käteen jäävä osuus ei juurikaan vaihtele suunnilleen samankaltaista työtä tekevillä. En ymmärrä muutenkaan mitä kadehdittavaa siinä on jos pidän tärkeänä ostaa mahdollisimman kotimaisia tuotteita ja käyttää kotimaisia palveluita? Toki pistän lasteni opiskelua varten perustetuille tileille säästöön rahaa pikkusumman joka kuukausi. Sen lisäksi maksan asuntolainaa.

Niillä oikeasti rikkailla ihmisillä on perittyä omaisuutta jne. Suomessa voi tulla korkeintaan varakkaaksi rehellisellä työnteolla.

Vierailija
130/151 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vauva tarvitsee isäänsä. Sauli jo niin iäkäskin.

Muidenkin isät käyvät töissä. Sale huolehtii terveydestään hyvin muun muassa liikkumalla ja syömällä terveellistä ravintoa. Hänen äitinsä eli miltein satavuotiaaksi eli luvassa on vielä paljon elinvuosia Salella.

Hän tupakoi

Ei voi sanoa että tupakoi. Lopetti aktiivisen tupakoinnin kymmenen vuotta sitten. Keuhkot ovat puhdistuneet tervasta. Jos polttaa muutaman savukkern juhlissa harvakseltaan se ei ole tupakointia.

En ole pitänyt itseäni tupakoijana enkä pidä ystäviäni myös vaikka vuosittain saatamme polttaa pari savuketta. Juhlissa.

Vierailija
131/151 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 18-vuotias opiskelija, poliittisesti vain vähän valveutunut. Vuoden alusta olen seurannut muutamien yhteiskunnallisten kysymysten käsittelyä mediassa, kuten aktiivimallin ja kansanedustajien sopeutumiseläkkeen. Aluksi aioin äänestää Niinistöä "koska miksipä ei"-periaatteella, mutta halusin käyttää vähäisenkin mahdollisuuteni vaikuttaa ja äänestin Haavistoa. Kannatan hänen arvojaan. Niinistön suhteen epäilytti aktiivimalli, nato, korkea ikä ja tämä lievähkö kaksinaamaisuus.

Haavisto suhtautuu positiivisesti Natoon ja arvostaa sen rauhanturvoperaatioita. Haavisto puhui populistisesti muunneltua totuutta aktiivimallista etenkin kun myös vihreillä on ollut mahdollisuus valmistella sitä eduskunnassa. Sen lisäksi aktiivimalli ei kuulu mitenkään sisäpoliittisena asiana presidentille. Jos presidentti ei olisi allekirjoittanut sitä niin sitten hallitus olisi joka tapauksessa vahvistanut lain kolmessa kuukaudessa.

Ikä on hyvä juttu jos se tuo mukanaan viisautta ja nöyryyttä. Eiköhän elämä ole nöyryyttänyt Niinistöä tarpeeksi kun hänen vaimonsa kuoli parikymmentä vuotta sitten auto-onnettomuudessa ja Niinistö jäi teinipoikiensa kanssa? Eiköhän elämä ole opettanut Niinistölle nöyryyttä kun hän taisteli hengestään poikiensa kanssa Thaimaan tsunamissa 16 vuotta sitten? Eiköhän elämä ole opettanut Niinistölle nöyryyttä kun hän saa nyt monien vastoinkäymisten jälkeen lapsen uuden vaimonsa kanssa kun vaimolla alkaa olla ”parasta ennen” olla mittarissa äitiyden suhteen? Helpolla ei ole Niinistö päässyt elämässä. On tainnut olla vielä ylioppilaaksi päästessään murrosikäinen poikanen, joka on aikuistunut vasta intissä ja on reservin kapteeni.

Vierailija
132/151 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä äänestän Lauraa 5.

Tykkäsin itsenäisestä Suomesta.

Ja mitä luulet Huhtasaaren pystyvän tekemään? Eihän hän Ylen viimeisessä tentissä kyennyt vastaamaan mitään konkreettista kun häneltä kysyttiin, kuinka hän parantaisi presidenttinä suomalaisten elämää?

Suomi on itsenäinen, suvereeni, valtio. En pidä siitä että trollit väittävät etteikö asia niin olisi. Epäisänmaallista toimintaa horjuttaa suomalaisten uskoa oman maansa itsenäisyyteen. Huhtasaaren pomo Halla-aho on Brysselissä pääkallopaikalla vaikuttamassa siihen, että Suomi pysyy itsenäisenä jatkossakin. Hän on ollut ihmeen hiljaa viime kesän jälkeen.

Vierailija
133/151 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelta äänestys loppuu?

Vierailija
134/151 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin Haavistoa. Haatainen olisi ollut kakkosvaihtoehto. Haaviston arvot vakuuttivat; ihmisoikeudet, tasa-arvo, ympäristökysymykset. Eli tiivistettynä Suomi tarvitsee suvaitsevaista, rauhanomaista ja viisasta johtajaa. Hän on tehnyt myös merkittävää työtä ulko- ja turvallisuuspolitiikan parissa.

Saulia en äänestänyt viime vaaleissakaan. Hänestä paistaa kauas porvarillinen ote, ja muutenkin hän on ollut passiivinen vaalitenteissä yms. Ei mitään mielipidettä mistään. 

En ymmärrä ihmisiä, jotka inisevät vielä nykypäivänä presidentin seksuaalisesta suuntautumisesta. Miten mahtavaa se olisikaan, kun Suomi näyttäisi mallia maailmalle naispresidentin valinnan lisäksi valitessaan Haaviston presidentiksi!

N24

Vierailija
135/151 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin nro 8.

Koska säästetään jos ei tule toista kierrosta. Ja säästetään kun tuo saa edelleen pressan palkkaa eikä mene vielä eläkettä nostamaan ja joku toinen pressan palkkaa.

Ei muita syitä puoleen tai toiseen.

Vierailija
136/151 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavistoa äänestin, koska hän on homo niin kuin minäkin.

Vierailija
137/151 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ihmiset haluavat ajaa Suomea sotilasmahti  Natoon äänestämällä Niinistöä?

Siksi koska Niinistö  huijaa ihmisiä, kieroilee ja valehtelee sanoessaan  ettei hän kannata Natoon liittymistä.

Tällä sivustollaan hän sanoo että tarvitsee presidenttiyttä siihen että Suomi saadaan Natoon

https://sites.google.com/site/presidentinvaali/

Toivttavasti saadaan toinen kierrros, jotta voidaan rauhassa keskustella hänen epäisänmaallisuutensa, salaiset sopimukset naton kanssa eli isäntämaasopimus, jossa hän antaa Suomen maaperän sotatantereeksi

Vierailija
138/151 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin siitä hetkestä kun Laura saa toiseksi eniten ääniä! Valetoimittajat joutuvat nielemään katkeraa kalkkia jätettyään Lauran täysin ulkopuolelle kaikessa spekuloinnissa ja kommentoinnissa.

#failinghs

Vierailija
139/151 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amen

Vierailija
140/151 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin kolmosta, olisin voinut äänestää ketä tahansa muutakin PAITSI kasia eli Saulia. Kasia en aio äänestää edes kakkoskierroksella, joka toivon mukaan tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi