Mitkä olivat ensimmäiset vaalit, joissa sait tai olisit saanut äänestää?
Kommentit (46)
Minullakin europarlamenttivaalit 2004, äänestin silloin ja olen äänestänyt kaikissa muissakin vaaleissa. Olen myös ollut monta kertaa vaalitoimitsijana.
Kansanäänestys eu:hun liittymisestä
Maunoa pääsin äänestämään pressaksi :).
Vierailija kirjoitti:
Maunoa pääsin äänestämään pressaksi :).
Pääsitkö äänestämään molemmilla kerroilla vai vain jälkimmäisellä?
1999 oli eduskuntavaalit (muistaakseni). Olin vaihdossa tuolloin. Mun olisi pitänyt saada joku viemään mut suurlähtetystöön äänestämään, en sit jaksanut vaivautua.
Vierailija kirjoitti:
1995 kuntavaalit
Ei niitä ollut tuona vuonna.
Eduskuntavaalit 1907, mutta en minä päässyt valitettavasti äänestämään, kun olin juuri synnyttänyt edellisessä päivänä neljännen lapseni, makasin sängyssä toipumassa synnytyksestä enkä voinut jättää lehmiä, lampaita, sikaa ja neljäätoista lasta keskenään kotiin kun lähimpään naapuriin oli matkaa 25 peninkulmaa. Eiväthän ne elukat ja pienet lapsiraukat olisi siellä keskenään pärjänneet keskellä metsää, varsinkin kun ruoka oli loppumaisillaan niin että oli vain pari kappaa perunoita ja 3 reikäleipää roikkumassa leipätangossa. Mieheni kävi äänestämässä ja hankkimassa samalla jauhoja, hänelläkin siihen matkaan meni pari viikkoa jona aikana me näimme lasten kanssa kovaa nälkää ja olisimme kuolleet nälkään, jos ei 6v esikoispoika olisi onnistunut isänsä pyssyllä ampumaan lähimetsästä kahta kettua, yhtä ilvestä ja neljää jänistä ruoaksi. Sitten mies tuli kotiin ja toi tullessaan 100 kiloa ruisjauhoja, 50 kiloa vehnäjauhoja, 10 kiloa suolasilliä, 25 kappaa perunoita, 5 kiloa kahvipapuja, 5 kiloa sokeria, lapsille makejaisia, minulle uuden hamekankaan ja lapsillekin uudet lapsenpaidat ja jopa muutamia leikkikaluja, jotka kaikki kaupungissa asunut veljeni meille hyvää hyvyyttään lahjoitti.
Kuntavaalit 2004