Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonosti käyttäytyvät vieraat

Vierailija
27.01.2018 |

Nyt on aivan pakko päästää höyryjä pihalle. Meillä oli miehen kaveri puolisonsa kanssa viime yön kylässä, enkä ole koskaan tavannut yhtä saamatonta, huonotapaista, laiskaa ja raivostuttavaa ihmistä, kuin tämä mieheni kaveri.

Pahoittelen jo valmiiksi varmaankin sekavaa tekstiä, mutta olen aika tuohduksissa vielä kaikesta.

Tämä kaveri oli ensimmäistä kertaa meillä kauemmin kuin vain kääntymässä, joten tuli aika yllätyksenä tämä käytös. Se on ollut aina tiedossa, että on laiska ja saamaton, mutten voinut kuvitella tällaista.

...Jatkuu seuraavassa viestissä, teksti oli liian pitkä.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, että en itsekään juo kahvia tai teetä, mutta kyllä mulla silti on kahvinkeitin, kahvia ja teepusseja, ihan vieraiden varalle. Koska vieraille on kiva tarjota jotain, ja useimmat ihmiset juovat kahvia. Eivät vie kovin paljoa ylimääräistä tilaa mun keittiössä.

Vierailija
42/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti näin monella palstalaiselle käytöstavat ihan se ja sama? Kyllä minulle ainakin äiti opetti jo pienenä, että kun ollaan kylässä, itse viedään tiskit pois ja kiitetään aina tarjoiluista. Ja jos ollaan yötä, niin on itsestään selvää, että hiukan autetaan pienissä kotitöissä, jos emäntä pyytää ja jos ei pyydä, niin tarjoudutaan avuksi. Ei todellakaan niskojaan nakellen kieltäydytä tekemästä mitään, edes niitä tiskejä viemästä. Minusta ap on syystäkin tuohtunut, noiden vieraiden käytös oli tökeröä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä lomassa sitten tuli sellainen asia kuin taas kaikki tiskit jäävät pöytään, huomautan asiasta, epämääräistä mutinaa. Menee puolisen tuntia, huomautan taas kun mikään ei ole liikkunut, joo joo kohta. Vielä kahden tunnin päästä astiat samoilla paikoilla, luovutan ja kerään pois, kyllä ne kohta lähtevät. 

Sama vääntö kyyti asiasta jatkuu mieheni kanssa, jolloin minä jo rähähdän kaverille, että on se nyt j*malauta kumma kun ei korvat pelaa, kaikki muut kuulivat sen, että jos ottavat, mieheni ei voi heittää ja sanoi että saavat kyydin muualta. Tämän asian vääntö loppui, tunniksi.

Siivoilin taloa ja pyysin viemään roskat. Juu, viedään kohta. 5minuutin päästä mieheni nousee ylös, viedään roskat ulos. Kaverinsa vastaus: "Mä en tullu tänne siivoomaan." Siis kyllä keitti, en voi uskoa kuinka röyhkeä voi olla! Edes jälkiään ei vaivaudu siivoamaan ja sitten kun pyydän pientä asiaa, on pokkaa vastata noin! Ja äänensävy oli hyvin ylimielinen, joka oikein korosti asiaa.

Sitten oli paljon muutakin pientä, mutta tästä tulisi aivan liian pitkä jos kaiken kirjoittaisi, on nytkin jo aika pitkä. Mutta miten voi olla tuollaisia! Huomasin myös vierailun loppupuolella, että kumpikaan, mieheni kaveir tai hänen puolisonsa, eivät pese käsiään kun ovat käyneet vessassa. Sen jälkeen kun lähtivät olen kulkenut ympäriinsä rätin ja desinfiointiaineen kanssa, iljettää. Tuo kuitenkin kuuluu ihan perus hygieniaan! Eipä silti, sen verran mitä mies on heillä käynyt kääntymässä, on sanonut että on todella saastainen kämppä ja heillä asuu rotta keittiössä, kun eivät uskalla häätää sitä sieltä.

Ap

Siis heillä asuu rotta keittiössä? Eikä edes kesyrotta? En ikinä päästäisi tuollaisia ihmisiä kotiini. Miksi miehesi edes on tuollaisen kaveri? Ja jos heillä on vielä koira, niin tekisin eläinsuojeluilmoituksen.

Vierailija
44/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä lomassa sitten tuli sellainen asia kuin taas kaikki tiskit jäävät pöytään, huomautan asiasta, epämääräistä mutinaa. Menee puolisen tuntia, huomautan taas kun mikään ei ole liikkunut, joo joo kohta. Vielä kahden tunnin päästä astiat samoilla paikoilla, luovutan ja kerään pois, kyllä ne kohta lähtevät. 

Sama vääntö kyyti asiasta jatkuu mieheni kanssa, jolloin minä jo rähähdän kaverille, että on se nyt j*malauta kumma kun ei korvat pelaa, kaikki muut kuulivat sen, että jos ottavat, mieheni ei voi heittää ja sanoi että saavat kyydin muualta. Tämän asian vääntö loppui, tunniksi.

Siivoilin taloa ja pyysin viemään roskat. Juu, viedään kohta. 5minuutin päästä mieheni nousee ylös, viedään roskat ulos. Kaverinsa vastaus: "Mä en tullu tänne siivoomaan." Siis kyllä keitti, en voi uskoa kuinka röyhkeä voi olla! Edes jälkiään ei vaivaudu siivoamaan ja sitten kun pyydän pientä asiaa, on pokkaa vastata noin! Ja äänensävy oli hyvin ylimielinen, joka oikein korosti asiaa.

Sitten oli paljon muutakin pientä, mutta tästä tulisi aivan liian pitkä jos kaiken kirjoittaisi, on nytkin jo aika pitkä. Mutta miten voi olla tuollaisia! Huomasin myös vierailun loppupuolella, että kumpikaan, mieheni kaveir tai hänen puolisonsa, eivät pese käsiään kun ovat käyneet vessassa. Sen jälkeen kun lähtivät olen kulkenut ympäriinsä rätin ja desinfiointiaineen kanssa, iljettää. Tuo kuitenkin kuuluu ihan perus hygieniaan! Eipä silti, sen verran mitä mies on heillä käynyt kääntymässä, on sanonut että on todella saastainen kämppä ja heillä asuu rotta keittiössä, kun eivät uskalla häätää sitä sieltä.

Ap

Siis heillä asuu rotta keittiössä? Eikä edes kesyrotta? En ikinä päästäisi tuollaisia ihmisiä kotiini. Miksi miehesi edes on tuollaisen kaveri? Ja jos heillä on vielä koira, niin tekisin eläinsuojeluilmoituksen.

Rotta on ihan ulkoa tullut jostakin kolosta, sain tämänkin tietää tällä vierailulla. Heillä ei mitään asiaa enää olekaan tänne ja en halua kyllä missään tekemisissäkään olla, sain tietää ihan liikaa heistä inhottavia asioita.

Mieheni tapasi tämän kaverin erään toisen kaverinsa kautta, jotka olivat olleet kavereita ala-asteelta lähtien. Tämä kaveri, jonka kautta tapasivat, on ihan siisti ja kunnollinen ihminen, joten ihmettelen kyllä suuresti että tämän kaveri osoittautui tällaiseksi. Taitaa kyllä tämä kaveruus hiipua aikalailla jäihin tämän kaiken jälkeen.

Huomenna aion heti aamusta tehdä ilmoituksen, en voi sietää sitä että poltetaan sisällä, jos on eläimiä tai lapsia, en siedä sitä oikein muutenkaan. Kysyin heiltä, että miten ihmeessä voivat polttaa sisällä kun on se koirakin, niin ei sitä kuulemma yhtään haittaa.

Pakko sanoa nyt vielä tuosta kahvinkeittimestä, että meillä on aika paljon ystäviä jotka vierailevat meillä, puhutaan yli 10 ihmisestä/parista, mutta kukaan heistä ei juo kahvia. Minun mielestäni olen ihan vieraanvarainen kuitenkin, koska meillä on mahdollisuus siihen kahviin jos sitä haluaa, meillä on myös teetä ja mehua ja aina jotakin kaapissa vieraille, tarjoilen aina ruoka-aikaan ruokaa, keskustelen vieraiden kanssa, korjaan pöydän jne. Mutta jos itse haetaan vähän väliä jotakin, silloin odotan vierailta, että tuovat astiansa itse tiskiin. Kaikki muut vieraamme kyllä aina ovat tuomassa itse tiskinsä, mutta yleensä sanon että minä hoidan kyllä. 

Ap

Vierailija
45/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan provo, mutta kerron silti miehen armeijakaverista ja tämän tyttöystävästä joille ei kelvannut  tonnikalapiirakka eikä suklainen kääretorttu, vitutti kun olin vartavasten leiponut ja etenkin se tyttökaveri oli naama nurinpäin! Lisäksi koettivat vessaan röökille kun "partsilla on kylmä". Mies passitti tiehensä, kun huomasi että minulla on alkaa neula kääntyä punaisen puolelle.,,

Vierailija
46/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen kaveri on miehen kaveri, mies myös siivoaa, antaa lakanat jne. eli en ymmärrä vuodatustasi lainkaan. Tosin miehelläni ei ole  tuollaisia ystäviä, mutta me olemme 2 aikuista, ei äiti ja poika, joten eipä kävisi edes mielessä siivoilla jälkiä.

Vierailija
47/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole provo, kuinka toivonkaan että olisi! 

Ap

Vierailija
48/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehen kaveri on miehen kaveri, mies myös siivoaa, antaa lakanat jne. eli en ymmärrä vuodatustasi lainkaan. Tosin miehelläni ei ole  tuollaisia ystäviä, mutta me olemme 2 aikuista, ei äiti ja poika, joten eipä kävisi edes mielessä siivoilla jälkiä.

Jos meille tulee mieheni kaveri, minä osallistun heidän huolehtimiseensa, samoin tekee mieheni jos meille tulee minun kaverini. Me myös mieheni kanssa siivoamme toisiltamme jääneitä sotkuja, jos niitä joskus tulee, emmekä ole heti kiljumassa että "Ei oo mun jäljiltä, tuu siivoomaan!" Se on huomaavaista parisuhteessa, jos et tiennyt. 

Mekin olemme aikuisia ihmisiä, joten ihmetyttää sen takia kahta kauheammin näiden vieraidemme käytös. Onneksi ei tarvitse enää katsella heitä.

Ap

Vierailija
49/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka juntti edes polttaa enää sisällä? Poikani piti 18-vuotissynttärit kotona. Kavereita oli n. 15 ja me vanhemmat olimme muualla. Sanoin lähtiessäni, että kukaan ei sitten polta sisällä, ulkoportailla on purkki natsoille. Poikani ihmetteli, että eihän kukaan edes polta enää sisällä. Sanoin myös, että jos juotte, niin pullonne ja tölkkinne keräätte. Jos joku oksentaa, niin siivoo jälkensä. Ja muutenkin paikat on siinä kunnossa, että minun ei tarvitse siivota.  Paikat olivat kotiin tullessa siistissä kunnossa. Nuoria aina moititaan, mutta kyllä he osaavat käyttäytyä.

Vierailija
50/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin nämä polttavat sisällä. Ilmeisesti sen takia, kun ei vaan jaksa mennä ulos. Oli minulle kyllä aika järkytys, kun huomasin, että käännettyään tupakan, heitti sen huuleen ja kaivoi sytkärin taskustaan keittiön pöydässä. Nyrpein naamoin sitten laahustettiin ulos tupakalle kun sanoin ettei meillä polteta sisällä. Kehtasivat ehdottaa, että jos avataan ikkuna, niin sitten voi.

Mietin vain, että onkohan heillä kielletty vuokrasopimuksessa sisällä tupakointi, että jos on, pitäisiköhän ilmoittaa isännöitsijälleen, ennenkuin asunto ehtii mennä ainakaan huonompaan kuntoon, pilalla se varmaan jo kuitenkin on, kun ymmärsin että vuosia polttaneet jo tuossa asunnossa.

Ap

Vierailija
51/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh kerrasta aina oppii, ja vieraat saavat porttikiellon. Eipä siinä mitään sen ihmeellistä voi. Varmasti vituttaa tuollaiset henkilöt, jotka tulevat passattavaksi. Minun ja puolisoni luona yöpyy n. 5-10 kertaa vuodessa joku yksittäinem tuttu tai sukulainen, ja tykkään laittaa yleensä heille petivaatteet valmiiksi ja hieman naposteltavaa tarjolle. Mutta mitä haluan vastapalveluksi on petivaatteiden viikkaus pinoon jonnekkin ohvan päälle käytön jälkeen, sekä astioiden palautus tiskialtaaseen. Yleensä vieraat ottavat pussilakanatkin pois jo valmiiksi, niin voimme vain nakata kaikki suoraan pyykkikoneeseen, mutta tämä on ollut yleensä heidän aloitteestaan. Eli siis ihan vain normi järjen käyttö ja että älytään tehdä vierailusta mahdollisimman helppoa ja mutkatonta molemmille osapuolille. :) Jos joku alkaisi väittelemään minun kanssani tyyliin tiskien tuomisesta tiskialtaaseen, niin alkaisi vierailut vähenemään. Ihan senkin takia, koska meillä ei edes ole pesukonetta, joten oletan että minun ei tarvitse myös alkaa siivoamaan niitä pöydästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme