Mies fiilistelee hyvää oloansa samalla kun itselläni todella paha olla
Olen juuri saattanut yhden suuren projektin päätökseen erinomaisin tuloksin. Työt eivät jatku samassa yrityksessä.
Eilen yksikön johtaja ilmoitti, ettei hän arvosta minua työntekijänä. Ilmoitin asiasta miehelleni itku kurkussa, sillä olin asennoitunut johtajan suosittelevan minua hakiessani töitä jatkossa.
Mieheni ohitti minut täysin ja fiilisteli miten hänen työviikko on nyt ohi ja hän ottaa vähän drinkkiä yms. Koin hänen ilakointinsa todella loukkaavaksi tilanteessa, jossa oma työnäkymäni näytti synkältä. Hermostuin hänelle ja kerroin ettei ihmiselle, jolla on paha olla syystä taikka toisesta, aleta ilakoimaan miten hyvä fiilis itsellä on.
Nyt hän pitää mykkäkoulua ja mietin, että mitä vattua? Ei kai aikuinen ihminen voi oikeasti käyttäytyä noin? Vai olenko itse käyttäytynyt typerästi.
Jotenkin tuntuisi ylivoimaiselta pyytää anteeksi omaa käyttäytymistäni tässö tilanteessa. Miten tässä voisi toimia, jottei koko viikonloppu menisi pilalle?
Kommentit (6)
Mies on empatiakyvytön, itsekäs paska ja narsistinen luonteenhäiriö. Vaihtoon.
Tuo on mi lestäni mieheltä sellainen teko, että anteeksi en antaisi kovin helposti tai ollenkaan. Jos mies ei asian vakavuutta ymmärrä ja kehua retostaa vaan itseään, niin rakkaus ja välittäminen olisivat siinä. Minuun iskisi silloin varmaan sellainen kylmyys sisälle, että en voisi katsoa enää miestä samalla tapaa kuin ennen. Tekisin luultavasti kotiasiat ja muut kuin kone, mutta suunnittelisin samalla eroa miehestä. En luottaisi mieheen enää ja en uskoisi, että löytäisimme sellaista, mikä meitä yhdistäisi. Entisestä ystävästä olisi tullut vihollinen ja kilpailija kilpailussa, jota ei tiennyt edes olevan. Tuo olisi lopun alkua, valitettavasti. Tai oikeastaan onneksi.
No ihan kauhee mies! Ja toivottavasti sulle löytyy joku uusi kiva duuni nopeesti, kuulostaa kauheelta se edellinen pomo, hyvä vaan että pääsit siitä.
Nyt ootte eron partaalla, pilasit miehesi fiiliksen.