Huonosti käyttäytyvät vieraat
Nyt on aivan pakko päästää höyryjä pihalle. Meillä oli miehen kaveri puolisonsa kanssa viime yön kylässä, enkä ole koskaan tavannut yhtä saamatonta, huonotapaista, laiskaa ja raivostuttavaa ihmistä, kuin tämä mieheni kaveri.
Pahoittelen jo valmiiksi varmaankin sekavaa tekstiä, mutta olen aika tuohduksissa vielä kaikesta.
Tämä kaveri oli ensimmäistä kertaa meillä kauemmin kuin vain kääntymässä, joten tuli aika yllätyksenä tämä käytös. Se on ollut aina tiedossa, että on laiska ja saamaton, mutten voinut kuvitella tällaista.
...Jatkuu seuraavassa viestissä, teksti oli liian pitkä.
Kommentit (51)
Ei meillä vieraat astioita mihinkään kanna. Minä korjaan pöydän tietenkin ja hoidan siivoukset ja tarjoilut ym. Sehän on emännän homma.
Halusi jäädä yöksi, koska koneen kanssa oli jokin isompi juttu, jossa meni aikaa. Ja hän todellakin on laiska, kaikki kaverinsa sitä sanoneet, mutten tajunnut että noin paha. Ihme kyllä, ei ole mitenkään sairaalloisen lihava, on vain ylipainoinen, jota ei huomaa helposti isojen vaatteiden alta. Töissä ei kyllä ole.
Minä en mahda sille mitään, miten kohtelevat koiraansa. Tottakai oletin, että aikuiset ihmiset ovat huolehtineet hoitopaikasta, kun tietävät olevansa yön yli pois kotoa. Teen kylläkin maanantaina ilmoituksen koirasta, koska sain tietää että polttavat sisällä. Samaa mieltä olen siitä, että kenen tahansa ei pitäisi saada hankkia eläimiä, mutta miten tämä nyt minun vikani on? Minä hoidan kissani hyvin ja niillä on hyvä elämä, ne ovat onnellisia, olen aivan normaaliälyinen lemmikin omistaja, tottakai oletan, että muutkin osaavat ajatella järjellä eläintensä asioita.
Ap
Minä ihmettelen sitä, että miehesi otti kaksi kaljaa, eikä vielä TUNTIENKAAN päästä heittänyt niitä ääliöitä kotiinsa vaan väänsitte ja väänsitte asiasta.
Periaatteista on joskus hyvä joustaa, niin pääsee helpommalla.
No minä en ole kotonani orja, joten odotan, että vieraat hoitavat jälkensä, se kuuluu perus käytöstapoihin. Se on eri asia, jos itse ilmoitan siivoavani pöydän ruokailun jälkeen.
Eikä kyse ollut tarjoiluiden jälkeisestä siivouksesta tai muista, vaan siitä, että milloin haettiin mehua, milloin vettä, milloin iltapalaa jne ja kaikki tiskit jätettiin pöytään, varsinkin kun monta kertaa nätisti pyysin ne jäljet siivoamaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen sitä, että miehesi otti kaksi kaljaa, eikä vielä TUNTIENKAAN päästä heittänyt niitä ääliöitä kotiinsa vaan väänsitte ja väänsitte asiasta.
Tämä on sellainen periaate, josta mies ei jousta kuin pakon edestä, jos nyt olisi antanut periksi, mistä olisi seuraavaksi väännetty kun tapaavat? Hän ei vain halua tässä asiassa joustaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sellainen periaate, josta mies ei jousta kuin pakon edestä, jos nyt olisi antanut periksi, mistä olisi seuraavaksi väännetty kun tapaavat? Hän ei vain halua tässä asiassa joustaa.
Ap
Tämän ymmärrän, itsellä sama periaate. Mutta eikö siellä kulje taksi?
Huh huh. Näin junttia juttua en ole lukenutkaan aikoihin.
Näytä minulle ystäväsi niin kerron, millainen olet.
Järkyttäviä ääliöitä. Olisin itse kuskannut ne kotiinsa jo edellisenä iltana.
Vierailija kirjoitti:
100 % samaa mieltä. Kyllä se aika paljon teistäkin kertoo ihmisinä, että tuttavapiiriinee kuuluu tuollainen möykkypariskunta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tämän ymmärrän, itsellä sama periaate. Mutta eikö siellä kulje taksi?
Kyllähän täällä kulkee, mutta sitä eivät halunneet, kun on liian kallis. En tiedä mitä taksit maksavat nykyään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100 % samaa mieltä. Kyllä se aika paljon teistäkin kertoo ihmisinä, että tuttavapiiriinee kuuluu tuollainen möykkypariskunta..
Tämä pariskunta on aika uusi tuttavuus, ovat tunteneet mieheni kanssa alle kuukauden. Enpä kyllä usko, että tämän kyläreissun jälkeen tulevat lukeutumaan enää meidän piiriimme.
Ap
Periaatteessa miehesi olisi ollut velvollinen huolehtimaan siitä, että täkkiin laitetaan pussilakana ja jäljet siivotaan. Tekee sitten itse jollei saa omia vieraitaan tekemään. Kuulostaa kyllä varsinaiselta sottapytyltä tuo pariskunta, mutta ei se miehesikään näemmä leiviskäänsä sen paremmin huolehtinut.
Ja että viitsii jankuttaa tuntikausia jostain kyydistä. Uskomatonta. Ihan riittää, että kertoo milloin bussi kulkee ja antaa taksin numeron ja toivottelee kavereille oven raosta hyvät jatkot ja soitellaan. Osaavat varmaan aikuiset ihmiset itsensä kotiin järjestää kun isäntä ei ala mihinkään tuntikausien lapselliseen jankkaukseen.
Alkuperäinen kyläilysyy oli siis tietokoneen laitto, eikö vain? Olette siis niin nuukia, että ette voi viedä konetta huoltoon, vaan käytätte heti tuttavien apua. Tällaisessa talkootyössä on ihan ookoo, että isäntäväki tarjoaa illan ja mahdollisen majoituksen jos on alkoa otettu ja siivoaa mahdolliset jälkeenjääneet sotkut.
Meidän tuttavapiirissä toimitaan näin, eli jos vieraiden kestitys kaikkine härpäkkeineen ei nappaa, käytämme normaalisti rahalla maksettavaa palvelua. Inhottaa suorastaan tuttavien ja ystävien ilmainen työvoiman käyttö, siipeilyä pahimman päälle.
Vierailija kirjoitti:
Ei, meillä ei ole kahvinkeitintä, koska emme juo kahvia, hyvin harva kaveripiiristä juo, joten harvoin vieraammekaan sitä juovat. Jos kuitenkin meillä haluaa kahvia, niin sitä voi keittää kattilassa, jos ei kelpaa, ei mahda mitään. Minä en laita rahaa keittimeen, jota meillä ei käytetä.
Et voi vaatia muilta ihmisiltä, että heillä on jokin kodinkone, jota he eivät koskaan tarvitse. En voi vaatia ystäviltäni, että heillä olisi vaikka tehosekoitin, jos haluaisin joka aamu smoothien, enkä vain pääse liikkeelle ilman sitä. Ei tällaisia vain voi vaatia. Tai että jollakin olisi älypuhelin, jos ei sitä tarvitse.
Ap
Kyllä meillä on kallista teetä ja vedenkeitin, vaikka emmem teetä kuuna päivänä juo. Sitä kutsutaan vieraanvaraisuudeksi ja oli ihan peruskauraa ennen.
Nykyisenä someaikana tosin kaikki on ok olla vain itseä varten ja 10-20e pieni keitin vieraille niin hirveä nöyryytys.
Kyllä meillä on vieraille aina haluttu juomaa teetä, kahvia, mehua tai vettä. Mehua ja teetä emme itse juo, mutta osa kavereista kyllä ja mehua haluavat lapset.
Jo on kummaksi mennyt maailma.
Vihaan suomea ja sen minäminä-kansaa
Kyllä, jälkeenpäin ajateltuna järkevin olisi ollut tuupata ovesta pihalle, mutta se ei auta enää.
Alkuperäinen syy kyläilylle oli se koneen laitto, muttei meidän, vaan tämän pariskunnan koneen, jonka he siis ottivat mukaansa meille.
Minä en todellakaan ala kotiini hankkimaan tavaroita, joita en ikinä käytä itse, koska en sitä vaadi muiltakaan. Minusta itsekkäämpää on vaatia muita omistamaan kaikenmaailman mahdolliset laitteet, joille ei itselle kuitenkaan ole käyttöä. Ja sitten vielä alkaa valittamaan asiasta, kun sillä ei ainakaan sitä keitintä saa taiottua.
Ap
Läimäise vaan pyllylle. Kyllä sillä kaikki asiat hoituu.
Jos meille tulee vieraita niin oon kyllä vieraanvarainen. Teen ruokaa, laitan uudet lakanat ja varmistan, että vierailla on hyvä olla. Oletan siis, että saan myös heiltä vieraanvaraisuutta mennessäni heille. En kodkaan kehtaisi pyytää vieraita siivoamaan tai viemään roskia enkö muutenkaan olisi vittumaisella päällä vieraiden edessä. Kuulostaa oudolta tuo sun käytös.
Mulla on paha olo sen koiran takia nyt, ja vihaan teitä kaikkia osapuolia tässä jutussa.
Eläimen omistajaksi pääseminen pitäisi olla kontrolloitu älykkyystestillä ja muilla erilaisilla käytännön älykkyyden ja empatian testeillä.
Aivan v+++++vaa tekstiä tämä aloitus.