Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perjantai 2.2 tuleva lakko

Vierailija
27.01.2018 |

Tuntu taas todella älykkäältä lakolta. Olen onnesta soikeana, kun saan maksaa omasta pussistani 150 euroa tuon takia.

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko perjantai olemaan lakko? Mä luulin että kyseessä olis demarien etujärjestöjen masinoima poliittinen mielenilmaus, joka kestää klo 11-13.

Kannattaisiko joskus lukea/kuunnella/katsella uutisia?

Kyse EI ole lakosta, vaan mielenilmaisusta, johon tiettyjen ammattijärjestöjen jäsenet voivat halutessaan osallistua palkatta. Jos et kuulu näihin liittoihin, saat todennäköisesti varoituksen jos osallistut.

Kyse on kylläkin lakosta niiden liittojen osalta jotka ovat polittiseen lakkoon päättäneet ryhtyä. Katso esim. Teollisuusliitto.

Vierailija
82/100 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa punanenät! Vaikka ilman niitäkin näytätte pelleiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä ymmärrä miksi työllisten on tähän miekkariin osallistuttava, työttömien itsensä se pitäisi hoitaa. Luulisi, että 300 000 työtöntä siihen pystyisi.

Me joilla vielä on töitä, voitaisiin osoittaa mieltä vaikka osa-aikaisuutta, työtuntien vähentämistä ja matalapalkka-alojen pa*koja palkkoja vastaan.

Liitot lakkoilevat nyt sen takia, koska hallitus rikkoi sopimuksen jonka teki liittojen kanssa.

Liitot hyväksyivät kikyn, mutta ehtona oli ettei työttömiltä leikata. Nyt työttömyysturvaa leikattiin, vaikkakin se yritetään piilottaa työttömän omaksi syyksi.

Pakko ei ole työllisten osallistua mielenosoitukseen, mutta lakko lakkoilevaan liittoon kuuluville on määrätty. Työtön taas ei voi osallistua lakkoon vaan vain mielenosoitukseen.

Toivottavasti tämä selkiytti asiaa sinulle. (Ja toivottavasti olen itse ymmärtänyt oikein :) )

Kiitos!

Vierailija
84/100 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan yleislakkoa siihen asti kunnes laki aktiivimallista poistuu.

Niin kannatan minäkin. Luodaan painetta liitoissamme.

Vierailija
85/100 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten tosi aikainen herätys perjantaina monella, jos pitää kävellen mennä osoittamaan mieltä. Tai taksilla tietysti pääsee ja ehkä junalla, mutta bussit ovat ajoittaneet lakkonsa täydellisesti. Kiitos AKT!

Vierailija
86/100 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitten tosi aikainen herätys perjantaina monella, jos pitää kävellen mennä osoittamaan mieltä. Tai taksilla tietysti pääsee ja ehkä junalla, mutta bussit ovat ajoittaneet lakkonsa täydellisesti. Kiitos AKT!

No osa busseista kulkee. Olettaisin, että sellaisia linjoja pyritään ajamaan, jotka kulkevat kauempana raideliikenteestä. Eikö pääkaupunkiseudulla pääosin ole juna tai metro vähintään sellaisen vähän reippaamman kävelymatkan päässä?

Vierailija
87/100 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi kuulun Loimaan Liitton, eikä minua koske tuollaiset höpöjutut..!!

Mikä on Loimaan Liitto?

YTK Yleinen työttömyyskassa

Ei se mikään liitto ole. Liitoissakin on oma työttömyyskassa.

Vierailija
88/100 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hakekaa mut kotoo töihin" kirjoitti:

En halua nälkää näkeviä lapsia ja siksi menenkin töihin kun kerta on työpaikka minne mennä + kivat työkaverit, kohtuullinen palkka millä eätän perheen.  Enkä ole hölmöläinen ja vastusta työllistymistä.

Tekisi sulle ihan hyvää joutua työttömäksi, niin ehkä ajatuksesi muuttuisi. Itse olen joskus ollut työttömänä. Ei ollut kivaa silloin. Ja nykyään työttömillä on varmaan vielä kurjempaa. Ja turhaan sillä työpaikallasi makeilet, työpaikka ei ole itsestään selvyys.

Olen ollut työttämänä ja olisin voinut lakkoilla sen puolesta, että luotaisiin edes jonkinlaisia työpaikkoja lisää, en sen puolesta, että ei edest tarvistisi hakea työtä.

Vierailija
89/100 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä meen töihin lakkopäivänäkin. Ihan sama mitä jäärät on mieltä. Työskentelen rakennusalalla.

Se on selkärankaista!!

Mustakin tollaset vähä-älyiset duunarit saa työskennellä vaan kun ne on yhteisestyöhalukkaita.

Miksi te vaaditte ylityökorvauksia vaikka tiedätte ettei virolaiset sitä vaadi?

Ite jäätte ilman, kun vaaditte liikaa turhista(ns

.ylitöistä).

Suomalaiset duunarit on vaan laiskoja ja kalliita.

Onneksi on virolaiset!

Vierailija
90/100 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ay-liitot käyttävät hyväkseen työttömiä, joille nauretaan jatkossa, kun osoittavat mieltä ja oikeasti vain hankaloittavat ihmisten elämää ja tyhmät lakkoilevat työllistymistä vastaan.

Saattaa hyvinkin näkyä seuraavissa vaaleissa vasemmiston kannatuksessa, pienipalkkaisille päivänkin palkan menetys on ikävä asia.

Mulle ainakin riitti demareiden äänestys nyt.

Vierailija
91/100 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ay-liitot käyttävät hyväkseen työttömiä, joille nauretaan jatkossa, kun osoittavat mieltä ja oikeasti vain hankaloittavat ihmisten elämää ja tyhmät lakkoilevat työllistymistä vastaan.

Saattaa hyvinkin näkyä seuraavissa vaaleissa vasemmiston kannatuksessa, pienipalkkaisille päivänkin palkan menetys on ikävä asia.

Et sitten ole kuullut, että aktiivimalli ei kenenkään työllistymistä edistä, eikä synnytä yhtään työpaikkaa, paitsi ehkä tuonne julkisen puolen byrokraateille. Tämä malli on verorahojen tuhlaamista työttömien nöyryyttämisiin joutavanpäiväisillä kursseilla.

Vierailija
92/100 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommarihommia

Vierailija
93/100 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ole kuullut, että aktiivimalli ei kenenkään työllistymistä edistä, eikä synnytä yhtään työpaikkaa, paitsi ehkä tuonne julkisen puolen byrokraateille. Tämä malli on verorahojen tuhlaamista työttömien nöyryyttämisiin joutavanpäiväisillä kursseilla.

Mistä sinä sen tiedät etukäteen. Sen mallin vaikutuksia piti jo huhtikuussa tarkastella, ei nämä mitään kiveen hakattuja asioita ole. Olisi nyt kannattanut kuitenkin eduskunnassa ensin keskusteluttaa se kansalaisaloite. Sitä sopii odottaa, miten paljon sympatioita tuo lakkoilu tuo. Itsekin olin aluksi sitä mieltä, että porkkanoita ennen piiskaa, mutta taitaa ne porkkanarahat mennä lakkoilun vahinkojen korjauksiin, ja jokunen työpaikkakin siinä sivussa ulkomaalaisille työntekijöille, mutta se kait se joillakin on tarkoituskin,

Vierailija
94/100 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin nää valittajat edes tajuu mitä ne lakkoilee kunhan vaan pitää periaatteesta vastustaa ja valittaa ja olla muka viisaampi...

Vierailija
95/100 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanturhaa kirjoitti:

Tuskin nää valittajat edes tajuu mitä ne lakkoilee kunhan vaan pitää periaatteesta vastustaa ja valittaa ja olla muka viisaampi...

Voi teidän kanssa. Kun täällä on moni selittänyt, oikein sinisillekin (ja persuillekin) sopivasti, rautalangasta vääntäen asian lukemattomia kertoja. Monelta kantilta. Mikä teitä vielä tuossa ihmetyttää?

Vierailija
96/100 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko perjantai olemaan lakko? Mä luulin että kyseessä olis demarien etujärjestöjen masinoima poliittinen mielenilmaus, joka kestää klo 11-13.

Kannattaisiko joskus lukea/kuunnella/katsella uutisia?

Kyse EI ole lakosta, vaan mielenilmaisusta, johon tiettyjen ammattijärjestöjen jäsenet voivat halutessaan osallistua palkatta. Jos et kuulu näihin liittoihin, saat todennäköisesti varoituksen jos osallistut.

Jep, poliittinen mielenilmaushan tuo on. Kaikki jotka haluaa saa osallistua, mutta menettää liksan tuolta päivältä jos osallistuu. En osallistu demarien vaalikampanjaan.

Vierailija
97/100 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntu taas todella älykkäältä lakolta. Olen onnesta soikeana, kun saan maksaa omasta pussistani 150 euroa tuon takia.

Paljon kalliimmaksi se kyllä tulee, jos ei nyt vastusteta.

Lindström haluaa purkaa yleissitovuuden ja kokkarit odottaa kieli pitkällä 5€/h halpatyömarkkinoita.

Suomi nousuun kyykyttämällä köyhät! Talvisodan hengessä!

Minä odotan myös halpasektoreita, jotta voin ostaa kahvin ja kakkuun, ravintolaruokani kohtuu hintaan , nämä työt ovat väliaikatöitä, ulkomaalaisille tai opiskelijoille, eikö ole edes tarkoitus että joka Pena saa punaisen tuvan ja perunamaan.

Hyvä systeemi? Tuskin mutta näin mennään monessa maassa, ja kommaritoiminta vielä huonompi. Vain omalla panostuksella ja työn teolla et joudu tuohon alipalkkaluokkaan

Vierailija
98/100 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessähän ei ole lakko, vaan mielenilmaus. Vapaaehtoinen sellainen.

Vierailija
99/100 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä minä.

Niinpä niin kunnes kolahtaa omalle kohdalle.

Vierailija
100/100 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä haetakkaan yksittäisten henkilöiden rahallista etua, vaan yleistä yhteistä ihmisarvoa

eli sinun mielestä ihmisarvoa ei pitäisi puolustaa kun menetät rahaa hetkellisesti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi