Perjantai 2.2 tuleva lakko
Tuntu taas todella älykkäältä lakolta. Olen onnesta soikeana, kun saan maksaa omasta pussistani 150 euroa tuon takia.
Kommentit (100)
Edestään löytää mitä taakseen jättää kirjoitti:
Mulla on työpaikka jonne menen ja olen siitä tyytyväinen. Kummallista, että työllitymistä vastutetaan ? Jo on aikoihin eletty! Lakkoilija tietää missä kastissa on seuraavien yt: neuvottelujen aikana. Meillä talovelkaa, kolme alaikäistä lasta, haloo, lakkoonko ? Meilläpäin on vastaanottokeskus jossa parisataa etsii töitä, ottavat iloisin mielin työn kuin työn vastaan.
Miettikää omaa eleäke kertymäänne jos ajatus vielä kulee todellisuudessa.
Olen kuullut, virossa ei ole lakkoja, pitää työllistää itsensä ei sitä sielläkään tee yhteiskunta.
Siellä virossa ei ole kyllä niitä keskuksiakaan.
Ja etköhän kohta sinäkin pääset nostamaan hallituksen satoa, eli alentamaan monella erolla palkkaasi.
Miten sitten käy eläke_kertymäsi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Jos et ymmärrä miksi lakkoon pitää osallistua, eroa liitosta.
Erosin jo parikytä vuotta sitten, aina on töitä riittänyt sopivalla palkalla, eikä liittojen verenimijät ole päässeet vetämään välistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ymmärrä miksi työllisten on tähän miekkariin osallistuttava, työttömien itsensä se pitäisi hoitaa. Luulisi, että 300 000 työtöntä siihen pystyisi.
Me joilla vielä on töitä, voitaisiin osoittaa mieltä vaikka osa-aikaisuutta, työtuntien vähentämistä ja matalapalkka-alojen pa*koja palkkoja vastaan.Totta turiset. Työtön ja työllinenhän ovat syntymässä saadut ominaisuudet. Eli sinusta työssäkäyvä ei koskaan voi tulla työtöntä. Mua ei jostain.syystä tää sääntö koskenut kun yt:t tuli ja irtisanottiin...
Minäkin olen kokenut yt:t ja työpaikan sulkemisen kahdestikin. Voi sen jälkeen uudelleenkin työllistyä.
Työllisen eläkekertymä on AINA parempi kuin työttömän.
Työskentelen konepajassa jossa on yrityskohtaisesti sovittu palkoista
viimoset 10 v aikana. Palkka ollut AINA parempi kuin joku liiton suosittelema.
Lakoissa on AINA vain häviäjiä.
Kissinpojan silmät aukeavat noin kolmessa viikossa, sak väen ei aukea kolmessakymmenessäkään vuodessa. Ensin kohtuuton liittomaksu josta ei vastinetta, sitten asutaan järjettömällä vuokralla liitton asunnossa. Vanhat sanonnat pittää paikkansa, äly hoi, järki älä jätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ymmärrä miksi työllisten on tähän miekkariin osallistuttava, työttömien itsensä se pitäisi hoitaa. Luulisi, että 300 000 työtöntä siihen pystyisi.
Me joilla vielä on töitä, voitaisiin osoittaa mieltä vaikka osa-aikaisuutta, työtuntien vähentämistä ja matalapalkka-alojen pa*koja palkkoja vastaan.Totta turiset. Työtön ja työllinenhän ovat syntymässä saadut ominaisuudet. Eli sinusta työssäkäyvä ei koskaan voi tulla työtöntä. Mua ei jostain.syystä tää sääntö koskenut kun yt:t tuli ja irtisanottiin...
Voi pyhä yksinkertaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen kokenut yt:t ja työpaikan sulkemisen kahdestikin. Voi sen jälkeen uudelleenkin työllistyä.
Voi myös uhriutua netissä.
Miksei nämä valittajat käytä energiaansa johonkin järkevään, vaikka omaehtoiseen työllistymiseen
Vierailija kirjoitti:
Koeviikko koulussa ja junalla+bussilla pitäisi kulkea. Tai junalla ja ratikalla. Kulkeeko junat ja ratikat??
Meille tuli eilen reksiltä viesti, että myös opettajat saattaa osallistua ja koulu on kiinni. Lisätietoa tiistaina.
Voi voi! Ensin valitetaan, ettei mitään tehdä ja sitten valitetaan, että jotain tehdään.
Lopetetaan kaikki työmme, niin kaikki on sitten tyytyväisiä.
Mistä perjantain version 2.2 voi ladata?
Vierailija kirjoitti:
Aion tehdä etätöitä sinä päivänä jos oma liittoni menisi lakkoon. Sitä tuskin tulee tapahtumaan mutta toki mahdollista. En ota taloudellista tappiota työttömien takia etenkin kun vielä joutuisin kyseiset työt joka tapauksessa tekemään ja ainakin osin etätyönä omalla ajalla.
Oletko ajatellut, että voit olla joku päivä työtön? Kuka tahansa voi. Itse olen lakossa, tuen työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo 2.2 tarkoittaa? Jos tarkoittaa päivämäärää, niin se kirjoitetaan 2.2., saamarin tollo! Sinut joutaisi irtisanoa, kun olet noin tyhmä ja osaamaton.
Etkö ymmärtänyt mitä päivää tarkoitetaan? Ehkä tuo oli sinulle liian hankalasti muotoiltu, mutta suurin osa taisi ymmärtää? Kyseessähän on siis tuleva perjantai.
Väärin kirjoitettu joka tapauksessa. Päivämäärä on 2.2. ei 2.2 vaikka kaikki varmaan ymmärtävät, mitä tarkoitat.
Edestään löytää mitä taakseen jättää kirjoitti:
Mulla on työpaikka jonne menen ja olen siitä tyytyväinen. Kummallista, että työllitymistä vastutetaan ? Jo on aikoihin eletty! Lakkoilija tietää missä kastissa on seuraavien yt: neuvottelujen aikana. Meillä talovelkaa, kolme alaikäistä lasta, haloo, lakkoonko ? Meilläpäin on vastaanottokeskus jossa parisataa etsii töitä, ottavat iloisin mielin työn kuin työn vastaan.
Miettikää omaa eleäke kertymäänne jos ajatus vielä kulee todellisuudessa.
Olen kuullut, virossa ei ole lakkoja, pitää työllistää itsensä ei sitä sielläkään tee yhteiskunta.
Työpaikkasi ei ole itsestään selvyys. Mistä tiedät, oletko työtön vaikkapa vuoden kuluttua? Sinulla on silloin työttömänäkin sitä talovelkaa ja ne lapset. Niitä töitä ei vaan riitä kaikille. Työttömiä on n. 227.000 ja avoimia työpaikkoja n. 35.000, äkkiseltään googlasin tilastokeskuksen sivuilta. Tuo laki vaan on köyhien kyykyttämistä eikä mitään muuta. Työllistymistä pitää tukea, mutta keino vaan on väärä. Ja suurin osa työttömistä ottaisi ilomielin töitä vastaan, jos vain saisi. Jospa itse sitä todellisuutta miettisit. Ja olen itse töissä.
Vierailija kirjoitti:
Koeviikko koulussa ja junalla+bussilla pitäisi kulkea. Tai junalla ja ratikalla. Kulkeeko junat ja ratikat??
Jospa opettajatkin ovat lakossa?
"Hakekaa mut kotoo töihin" kirjoitti:
En halua nälkää näkeviä lapsia ja siksi menenkin töihin kun kerta on työpaikka minne mennä + kivat työkaverit, kohtuullinen palkka millä eätän perheen. Enkä ole hölmöläinen ja vastusta työllistymistä.
Tekisi sulle ihan hyvää joutua työttömäksi, niin ehkä ajatuksesi muuttuisi. Itse olen joskus ollut työttömänä. Ei ollut kivaa silloin. Ja nykyään työttömillä on varmaan vielä kurjempaa. Ja turhaan sillä työpaikallasi makeilet, työpaikka ei ole itsestään selvyys.
Virosta työtä tekeviä meilläkin kirjoitti:
Työllisen eläkekertymä on AINA parempi kuin työttömän.
Työskentelen konepajassa jossa on yrityskohtaisesti sovittu palkoista
viimoset 10 v aikana. Palkka ollut AINA parempi kuin joku liiton suosittelema.
Lakoissa on AINA vain häviäjiä.
No onnee sulle vaan, kaikilla ei ole asiat yhtä hyvin. Toivottavasti konepajasi ei mene konkurssiin.
Onneksi kuulun Loimaan Liitton, eikä minua koske tuollaiset höpöjutut..!!
Jos et ymmärrä miksi lakkoon pitää osallistua, eroa liitosta.