Perjantai 2.2 tuleva lakko
Tuntu taas todella älykkäältä lakolta. Olen onnesta soikeana, kun saan maksaa omasta pussistani 150 euroa tuon takia.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Miksei nämä valittajat käytä energiaansa johonkin järkevään, vaikka omaehtoiseen työllistymiseen
Katsopa tilastokeskuksen sivut paljonko on työttömiä ja paljonko avoimia työpaikkoja. Kyllä ne kaikki työtä haluavat yrittävät työllistyä. Ja yrittäjyys ei vaan kaikille ole se vaihtoehto, vaikka olisi osaamista, niin se voi vaatia investointeja. Ja mistä köyhällä sellaiseen varaa on. Ja vaikka taloudellisesti olisi mahdollista, niin liike-idean pitää olla sen verran hyvä, että kykenee myös elättämään itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taas työläistä kusetetaan.
Jos lakkoilee niin ei palkkaa
Liitto ei korvaa mitään
Korottaa vaan jäsenmaksuja
No mikä se keino vaikuttaa on?
Etkö sinä ymmärrä, että se liitto koostuu työläisistä itsestään ja liittokokous heidän työläisistä itsestään valitsemista edustajista.
Jos haluat jäsenenä asioista päättämään porukkaa, joka on työnantajan vaatimuksiin myötämielisempi, äänestä sinne sellainen edustaja?
Jos et kuulu liittoon, ala muuten agitoimaan porukkaa työnantajan puolelle. Kerro heille kuinka on paljon mukavampaa painaa hommia 30% pienemmällä palkalla ilman lomia, tai työttömyyden kohdatessa tehdä ilmaiseksi töitä perusturvan eteen.
Ei vaikuta. Metrolla. Kävelen kahteen eri otteeseen n puolituntia. Tekee hyvää kävellä.
Tuleeko perjantai olemaan lakko? Mä luulin että kyseessä olis demarien etujärjestöjen masinoima poliittinen mielenilmaus, joka kestää klo 11-13.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä meen töihin lakkopäivänäkin. Ihan sama mitä jäärät on mieltä. Työskentelen rakennusalalla.
Mitens kauan? Vai oletko jo viro/puola/kroatialainen?
Ethän tosissasi lyhennä noita noin? Hyvä luoja.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko perjantai olemaan lakko? Mä luulin että kyseessä olis demarien etujärjestöjen masinoima poliittinen mielenilmaus, joka kestää klo 11-13.
Kannattaisiko joskus lukea/kuunnella/katsella uutisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo 2.2 tarkoittaa? Jos tarkoittaa päivämäärää, niin se kirjoitetaan 2.2., saamarin tollo! Sinut joutaisi irtisanoa, kun olet noin tyhmä ja osaamaton.
Etkö ymmärtänyt mitä päivää tarkoitetaan? Ehkä tuo oli sinulle liian hankalasti muotoiltu, mutta suurin osa taisi ymmärtää? Kyseessähän on siis tuleva perjantai.
Siellä toinen osaamaton moukka. 2.2 ei tarkoita tulevaa perjantaita, koska se on 2.2., mutta eihän kaltaisesi roskasakkiin kuuluva, kouluttamaton höperö sitä voi mitenkään ymmärtää.
Sinun pitäisi mennä todistamaan Laura Huhtasarelle, että, ihminen polveutuu apinasta. Sinussa kehitys ei ole jatkunut, olet jäänyt, ainakin älyllisesti, apinan tasolle! MInkä Itse Todistit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo 2.2 tarkoittaa? Jos tarkoittaa päivämäärää, niin se kirjoitetaan 2.2., saamarin tollo! Sinut joutaisi irtisanoa, kun olet noin tyhmä ja osaamaton.
Etkö ymmärtänyt mitä päivää tarkoitetaan? Ehkä tuo oli sinulle liian hankalasti muotoiltu, mutta suurin osa taisi ymmärtää? Kyseessähän on siis tuleva perjantai.
Siellä toinen osaamaton moukka. 2.2 ei tarkoita tulevaa perjantaita, koska se on 2.2., mutta eihän kaltaisesi roskasakkiin kuuluva, kouluttamaton höperö sitä voi mitenkään ymmärtää.
Sinun pitäisi mennä todistamaan Laura Huhtasarelle, että, ihminen polveutuu apinasta. Sinussa kehitys ei ole jatkunut, olet jäänyt, ainakin älyllisesti, apinan tasolle! MInkä Itse Todistit!
Sinulta taas on tainnut jäädä äidinkielen tunnit väliin 😉
Vierailija kirjoitti:
Lopetetaan kaikki työmme, niin kaikki on sitten tyytyväisiä.
Ehdinkö ekana??? Laita työpaikkasi yhteystiedot, ilmoittaudun heti sinne. Jos et ole ydinfyysikko tai aivokirurgi, niin opin kyllä.
Mä olen todella tyytymätön, korkeakoulutettu 56-vuotias työtön + 20 vuotta työkokemusta asiantuntijatehtävissä. Koen tilanteen valtavan epäreiluksi. Tekisin hyppien kirkuen töitä jos minut palkattaisiin.
Miksi ihminen olisi tyytyväinen lopetettuaan työt? Oletko ihan pimeä? Työtä haluavia on enemmän kuin tarjolla olevia töitä. Minun suurin haaveni olisi päästä takaisin töihin. Ei suuria unelmia tyytyväisyyden saavuttamiseksi. Mutta kun ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetetaan kaikki työmme, niin kaikki on sitten tyytyväisiä.
Ehdinkö ekana??? Laita työpaikkasi yhteystiedot, ilmoittaudun heti sinne. Jos et ole ydinfyysikko tai aivokirurgi, niin opin kyllä.
Mä olen todella tyytymätön, korkeakoulutettu 56-vuotias työtön + 20 vuotta työkokemusta asiantuntijatehtävissä. Koen tilanteen valtavan epäreiluksi. Tekisin hyppien kirkuen töitä jos minut palkattaisiin.
Miksi ihminen olisi tyytyväinen lopetettuaan työt? Oletko ihan pimeä? Työtä haluavia on enemmän kuin tarjolla olevia töitä. Minun suurin haaveni olisi päästä takaisin töihin. Ei suuria unelmia tyytyväisyyden saavuttamiseksi. Mutta kun ei kelpaa.
No mutta kun olet vanha niin vaikea sitä on työllistyä. Tämä vaan on valitettavaa. Itse ole 54 v. ja tässä mietin, että vielä on elinkautinen eläkeikään asti. Toivottavasti saan pitää työpaikkani. Toivottavasti tärppää työnhaun kanssa
Töitä on nin paljon, että ei tässä lakkoon ehdi.
Kannatan yleislakkoa siihen asti kunnes laki aktiivimallista poistuu.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kuulun Loimaan Liitton, eikä minua koske tuollaiset höpöjutut..!!
Mikä on Loimaan Liitto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä meen töihin lakkopäivänäkin. Ihan sama mitä jäärät on mieltä. Työskentelen rakennusalalla.
Mitens kauan? Vai oletko jo viro/puola/kroatialainen?
Ethän tosissasi lyhennä noita noin? Hyvä luoja.
Eikös tämä ole vauvapalsta eikä äidinkielen tunti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Loimaan Liitto?
YTK Yleinen työttömyyskassa
Vierailija kirjoitti:
Tämmöset vasta höphöpöjuttuja onkin. Ei ole Loimaata ollut enää hetkeen..
Vierailija kirjoitti:
En mä ymmärrä miksi työllisten on tähän miekkariin osallistuttava, työttömien itsensä se pitäisi hoitaa. Luulisi, että 300 000 työtöntä siihen pystyisi.
Me joilla vielä on töitä, voitaisiin osoittaa mieltä vaikka osa-aikaisuutta, työtuntien vähentämistä ja matalapalkka-alojen pa*koja palkkoja vastaan.
Liitot lakkoilevat nyt sen takia, koska hallitus rikkoi sopimuksen jonka teki liittojen kanssa.
Liitot hyväksyivät kikyn, mutta ehtona oli ettei työttömiltä leikata. Nyt työttömyysturvaa leikattiin, vaikkakin se yritetään piilottaa työttömän omaksi syyksi.
Pakko ei ole työllisten osallistua mielenosoitukseen, mutta lakko lakkoilevaan liittoon kuuluville on määrätty. Työtön taas ei voi osallistua lakkoon vaan vain mielenosoitukseen.
Toivottavasti tämä selkiytti asiaa sinulle. (Ja toivottavasti olen itse ymmärtänyt oikein :) )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse EI ole lakosta, vaan mielenilmaisusta, johon tiettyjen ammattijärjestöjen jäsenet voivat halutessaan osallistua palkatta. Jos et kuulu näihin liittoihin, saat todennäköisesti varoituksen jos osallistut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse EI ole lakosta, vaan mielenilmaisusta, johon tiettyjen ammattijärjestöjen jäsenet voivat halutessaan osallistua palkatta. Jos et kuulu näihin liittoihin, saat todennäköisesti varoituksen jos osallistut.
Eikö tässä rikota yhdenvertaisuusperiaatetta?
eri
Kyllä taas työläistä kusetetaan.
Jos lakkoilee niin ei palkkaa
Liitto ei korvaa mitään
Korottaa vaan jäsenmaksuja