Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rahat NIIN tiukilla . Rahaa 27 € ja

Vierailija
27.01.2018 |

Tällä rahalla pitää saada 5 pvän ruuat. Onnistun siinä kyllä ja saamme ihan monipuoliset ateriat (kun kaapissa on kuitrnkin kasvikset, oivamariini, kinkkua leivälle sekä sänpylätarvikkeet. MUTTA olen vain NIIN väsynyt laskemaan appelsiineja 🙄.

Olen 2 teinin työssäkäyvä yh. Rahat kyllä riittää ruokaan ja laskuihin., mutta mitään muuta en sitten tee, kuin lasken, että appelsiinit riittävät 😂. Kuolema lopettaa kituuttamisen?

Eipä mulla muuta. Harmittaa olla aina kotona. Ja lasten puolesta myös. Mutta. Elämä on valintoja. Toivottavasti lapset valitsevat minua paremmin 😩

Kommentit (157)

Vierailija
121/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhien kannattaa ruveta tekemään nettipetoksia,niistä tulee aina vain ehdollista,

ei haittaa vaikka tekisi kymmeniä

Mutta viimeisellä tuomiolla vetelen korville. Ja lujaa.

Sinkkumies

Mitä Jumala tekee vauvapalstalla?

Vierailija
122/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautalangasta:

Aloittaja ei puhunut mistään yllätyslaskuista yhtään sanaa.

Jätetään nyt aloittaja yksilönä pois hetkeksi.

Laskun tietäminen etukäteen josta tässä eräs nyt niin messuaa, ei millään tavalla tarkoita, voisi "varautua" etukäteen, ellei ole, millä / mistä varautua.

Kun kaikki menee täysin pakolliseen ja normaalien ihmisten mielestä välttämättömään joka kuu, eikä edes riitä, ei voi säästää, koska siitä vähästä mitä tulee ei jää sitä säästettävää, millä säästää. Tyhjästä on paha nyhjästä.

Työtön terve aikuinen voi vielä yrittää mennä vesikuurilla hetken, mutta ei siitä pidemmälti oikein tule mitään terveelläkään saati töissä käydä yrittävältä tai sairaammalta, jolle ei sovi tulla puutoksia. Eihän niitä sopisi terveellekään, jotta ei sairastuisi.

Lapsia ei voi jättää puhtaudetta, ruuatta, vaatteetta, lämmöttä, valotta, terveydenhuollotta ym. Itsensä voi lapseton aikuinen pistää vaikka leukakeinuun mikäli huvittaa; sitä ei voi tehdä,

jos on hoidettavia.

Suomessa on iso määrä ihmisiä joilla minitulot eikä se riitä ihan minimitason välttämättömään peruselämiseen puhumattakaan melko vaatimattomasta normaalielämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo ratkaisu on ottaa pikavippi. Se vaikea ja suoraselkäisen lapsen elättäjän ratkaisu on mennä vaikka tiskariksi. Muutamakin tunti illassa helpottaa jo taloutta.

Sinkkumies

Ei tiskariksi mennä tosta noin vaan.

Nimenomaan töihin MENNÄÄN. Ei vinguta, että saisinko minä töitä. 

Sinne mennään sanomaan, että minä tulen teille töihin, koska haluan tulla ja olen hyväksi teille.

Sinkkumies

Vierailija
124/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhien kannattaa ruveta tekemään nettipetoksia,niistä tulee aina vain ehdollista,

ei haittaa vaikka tekisi kymmeniä

Mutta viimeisellä tuomiolla vetelen korville. Ja lujaa.

Sinkkumies

Mitä Jumala tekee vauvapalstalla?

Katselee sinun perääsi tietenkin. Minä sanansaattajana vain avustan.

Sinkkumies

Vierailija
125/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole oiokeasti ilkeä ihminen, päinvastoin, kun suosittelen erityisesti kaikkia pienituloisia pitämään vuosibudjettia. Siitä näkee suoraan, mikä kuukausi kuluvana vuonna tulee olemaan taloudellisesti kaikista vaikein ja missä kuukaudessa taas on jonkin verran pelivaraa. Pystyy säästämään pelivarasta edes vähän vaikeita kuukausia varten. Lisäksi budjetista näkee suoraan, jos jokin säännöllisesti toistuva meno on tuloihin nähden liian suuri. Silloin on tehtävä jotain, jolla sitä menoa saa pienemmäksi. 

Budjettiin laitetaan kaikki tiedossa olevat tulot pyöristettynä alaspäin. Ja kaikki tiedossa olevat menot pyöristettynä ylöspäin. Menoihin laitetaan myös ennalta tiedetyt merkkipäivät, juhlat yms. Ennen vanhaan lapsilisät tulivat vain neljä kertaa vuodessa ja juuri siten, että oli aika hankkia lapsille seuraavan vuodenajan vaatteet ja muut tarvikkeet. Lapsilisiä ei siis "syöty" joka kuukausi vaan ne käytettiin nimenomaan lasten vaatteisiin, ulkoiltarvikeisiin yms. Lopputalvesta tulleella lapsilisällä ostettiin keväällä tarvittavat jutut, loppukeväällä tulleesta kesällä tarvittavat jutut jne. Kun kerralla sai isomman summan, siitä sai kyllä jokainen lapsilleen just sen, mitä lapsi tarvitsi. On oikeastaan aika huono homma, että lapsilisä tulee nyt joka kuukausi ja pienempinä summina, koska silloin lapsilisä katoaa helpommin kaikkeen muuhun kulutukseen. 

Kun budjettiin on laitettu kaikki tulot ja menot, lisätään menoihin säästöksi summa, joka tarvitaan tulevaisuudessa tulevaan isompaan laskuun tai sellaisena kuukautena, kun raha on budjetin mukaan tosi tiukalla. Kun jokin tulo pienenee tai meno suurenee (esim vuokrankorotus), budjettia päivitetään heti. Joka kuukausi arvioidaan menoksi myös perheen tarvitsema summa ruokaan, pesuaineisiin yms päivittäistavaroihin. Budjetista näkee heti, jos jossain kuukaudessa on pakko syödä vieläkin halvemmin kuin muina kuukausina. Tällöin voi muina kuukausina vähän varautua tulevaan ja ostaa pakkaseen tai kuivakaappiin sellaisia ruoka-aineita, joita käyttää sitten, kun on se pahin kuukausi. 

Vierailija
126/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vain itkeä tuhertaisitte itkut, ettekä syytelisi rakasta kanssaihmistänne Sinkkumiestä, joka ajattelee ainoastaan parastanne. 

Ei hän ole tilaanne mitenkään syyllinen.

Sinkkumies

(ps. olen jakanut neuvoja, ohjeita, miten parantaa omaa elämää, mutta kun ennakoasenne on aina ei, ei käy, ei onnistu, ei, ei, ei.

Vierailija
127/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt tulee sellaisia neuvoja että tulot pitää suhteuttaa menoihin. Mutta mitäs sitten kun ne menot ovat kaikki pakollisia niin mitä silloin tehdään kun eletään ns. kädestä suuhun?

Vierailija
128/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole oiokeasti ilkeä ihminen, päinvastoin, kun suosittelen erityisesti kaikkia pienituloisia pitämään vuosibudjettia. Siitä näkee suoraan, mikä kuukausi kuluvana vuonna tulee olemaan taloudellisesti kaikista vaikein ja missä kuukaudessa taas on jonkin verran pelivaraa. Pystyy säästämään pelivarasta edes vähän vaikeita kuukausia varten. Lisäksi budjetista näkee suoraan, jos jokin säännöllisesti toistuva meno on tuloihin nähden liian suuri. Silloin on tehtävä jotain, jolla sitä menoa saa pienemmäksi. 

Budjettiin laitetaan kaikki tiedossa olevat tulot pyöristettynä alaspäin. Ja kaikki tiedossa olevat menot pyöristettynä ylöspäin. Menoihin laitetaan myös ennalta tiedetyt merkkipäivät, juhlat yms. Ennen vanhaan lapsilisät tulivat vain neljä kertaa vuodessa ja juuri siten, että oli aika hankkia lapsille seuraavan vuodenajan vaatteet ja muut tarvikkeet. Lapsilisiä ei siis "syöty" joka kuukausi vaan ne käytettiin nimenomaan lasten vaatteisiin, ulkoiltarvikeisiin yms. Lopputalvesta tulleella lapsilisällä ostettiin keväällä tarvittavat jutut, loppukeväällä tulleesta kesällä tarvittavat jutut jne. Kun kerralla sai isomman summan, siitä sai kyllä jokainen lapsilleen just sen, mitä lapsi tarvitsi. On oikeastaan aika huono homma, että lapsilisä tulee nyt joka kuukausi ja pienempinä summina, koska silloin lapsilisä katoaa helpommin kaikkeen muuhun kulutukseen. 

Kun budjettiin on laitettu kaikki tulot ja menot, lisätään menoihin säästöksi summa, joka tarvitaan tulevaisuudessa tulevaan isompaan laskuun tai sellaisena kuukautena, kun raha on budjetin mukaan tosi tiukalla. Kun jokin tulo pienenee tai meno suurenee (esim vuokrankorotus), budjettia päivitetään heti. Joka kuukausi arvioidaan menoksi myös perheen tarvitsema summa ruokaan, pesuaineisiin yms päivittäistavaroihin. Budjetista näkee heti, jos jossain kuukaudessa on pakko syödä vieläkin halvemmin kuin muina kuukausina. Tällöin voi muina kuukausina vähän varautua tulevaan ja ostaa pakkaseen tai kuivakaappiin sellaisia ruoka-aineita, joita käyttää sitten, kun on se pahin kuukausi. 

Eipä tähän hyvään kirjoitukseen ole lisättävää. Itselläni on pääsä matemaattinen "kello" ja olen hyvin matemaattinen ihminen, joten minulle laskeminen ei tuota ongelmia. 

Mutta jos se tuottaisi niin tottakai ottaisin käyttöön kuukausittaisin/vuosittaisen kirjanpidon.

Sinkkumies

Vierailija
129/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt tulee sellaisia neuvoja että tulot pitää suhteuttaa menoihin. Mutta mitäs sitten kun ne menot ovat kaikki pakollisia niin mitä silloin tehdään kun eletään ns. kädestä suuhun?

Töitä. Ikkunani kaipaavat pesua. Kai ne lapset joskus isälläänkin ovat?

Sinkkumies

Vierailija
130/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi sopiva tuntihinta ikkunan pesusta? 10e tunti?

Tarjoan heti.

Sinkkumies

Vierailija
131/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin tarkastellaan, mitä pakolliset menot ovat. Nehän ovat Suomen ilmastossa vuokra, sähkö, ruoka, vaatteet, pesuaineet ja mahdolliset lääkkeet. Jos tuloihin nähden vuokra on liian suuri, on muutettava pienempään asuntoon. Ja kyllä, jos elää kädestä suuhun, satasenkin pienempi vuokra on silloin merkityksellinen. Sillä saa jo nelihenkiselle perheelle kahden viikon ruuat. 

Vierailija
132/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo ratkaisu on ottaa pikavippi. Se vaikea ja suoraselkäisen lapsen elättäjän ratkaisu on mennä vaikka tiskariksi. Muutamakin tunti illassa helpottaa jo taloutta.

Sinkkumies

Sinne mennään sanomaan, että minä tulen teille töihin, koska haluan tulla ja olen hyväksi teille.

Sinkkumies

Niin. Olin tässä 7 vuotta ilman töitä. Ei vaan ollut töitä.

Vierailija
133/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin tarkastellaan, mitä pakolliset menot ovat. Nehän ovat Suomen ilmastossa vuokra, sähkö, ruoka, vaatteet, pesuaineet ja mahdolliset lääkkeet. Jos tuloihin nähden vuokra on liian suuri, on muutettava pienempään asuntoon. Ja kyllä, jos elää kädestä suuhun, satasenkin pienempi vuokra on silloin merkityksellinen. Sillä saa jo nelihenkiselle perheelle kahden viikon ruuat. 

Sitä halvempaa asuntoakaan ei ole, jos jo valmiiksi asuu halvimmassa.

Vierailija
134/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Sinkkumies

Niin. Olin tässä 7 vuotta ilman töitä. Ei vaan ollut töitä.

Koska uskoit niin. Työt eivät tekemällä lopu. 

7 vuodessa olisit opiskellut vaikka kokiksi ja ollut 4 vuotta töissä. (sekä aika paljon muita aloja missä töitä on)

Sinkkumies

Vierailija
135/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä halvempaa asuntoakaan ei ole, jos jo valmiiksi asuu halvimmassa.

Asut siis koko paikkakuntasi halvimmassa yksiössä?

Vierailija
136/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sitä halvempaa asuntoakaan ei ole, jos jo valmiiksi asuu halvimmassa."

Sekä leluni jäivät pienenä patteriin väliin. Minkä minä sille voin tehdä! ?

Byää .. 

Sinkkumies

Vierailija
137/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile hedelmäpeliä

Vierailija
138/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kokeile hedelmäpeliä

Tai pokeria, jos on hyvä pokeri ;)

Vierailija
139/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi sellainen biisi:

Yhyy, Byää .. Yhyy, Byää .. 

Kuulen rytmin jo suonissain, bensa on vaihtunut yhyyksi.

;)

Vierailija
140/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi omat tuloni ovat neljässä viikossa nettona ne työttömän 518 ja risat. Ei muuta. Ihmettelen mistä ihmeestä minä säästäisin? Se tarkoittaisi sitä, pitäisi olla tuloja sen verran pakollisen yli, voisi valita, säästääkö vaiki käyttääkö johonkin.

Asumme toisen henkilön kanssa samassa (en aviossa enkä avossa).

Minä maksan tällä hetkellä tulostani 350 vuokraa. Jäljelle jää 168 ja risat. Päälle on muita menoja kuten pankkipalvelumaksut,

sairausmenot (lääkäri, apteekki, hammaslääkäri, silmälääkäri, niihin kulkeminen, ja viime kevänä kävin fysioterapeutilla omaan piikkiini pakosta eikä näköpiirissä mitään keinoa päästä enää), sähkö,

netti,

puhelin,

vakuutus,

yleisesti kulkeminen,

henkilökohtainen hygienia,

kodin puhtaus,

ruoka ja vaatteet.

2 viimemainittua on käytännössä nykyään toki silkkaa huumoria jollen saisi toiselta köyhältä mutta isompituloiselta sellaiselta sivussa armosta ruokaa. Minulla ei ole enää edes rintaliivejä, aluspaitoja, ei yksiä ehyitä housuja eikä minkäänlaisia talvihousuja. 1 neulepusero jota säästän -25 keleille ja lääkäriin tms. 2 kesäpuseroa. Aamutakki. Alushousuja, pitkiä aluskalsonkeja onneksi samanvärisiä kuin risat päällyshousuni, ja ohut takkini, joten se miten rikki housuni ovat, ei sentään kadulla näy joka kulkijalle. Tämän lantion levyisille ei löytynyt mitään koskaan kirppareilta siihen aikaan kun kyydin joskus sain. Itselläni ei varaa ravata niissä enkä pysty kävelemään enkä pyöräilemään enää. On vähän tuota terveysongelmaa 😂

Samoin huumoria ovat haaveet silmälasien uusinnasta, vaikka silmälääkäri oli asiasta vahvasti eri mieltä yli parikymmentä vuotta vanhojen lasien vuoksi ja kirjoitti myös lukulasit normien ollessa miinus kymppiä.

Se hankinta menoeränä on oikeastaan jo taas silkan utopian puolella jo. Oli vain pakko käydä muutoin ikävä kyllä.

Niin, säästää säästöjä sitä tai tätä varten siinä nyt esim. 168€ /per 4 vko:sta ... En osaa taikoa "kalasta ja leivästä" tai lääkkeistä tai muustakaan "loppumattomia". Ehkä joku osaa. Epäilisin, myymälävarkaus lie todennäköisempää.