Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rahat NIIN tiukilla . Rahaa 27 € ja

Vierailija
27.01.2018 |

Tällä rahalla pitää saada 5 pvän ruuat. Onnistun siinä kyllä ja saamme ihan monipuoliset ateriat (kun kaapissa on kuitrnkin kasvikset, oivamariini, kinkkua leivälle sekä sänpylätarvikkeet. MUTTA olen vain NIIN väsynyt laskemaan appelsiineja 🙄.

Olen 2 teinin työssäkäyvä yh. Rahat kyllä riittää ruokaan ja laskuihin., mutta mitään muuta en sitten tee, kuin lasken, että appelsiinit riittävät 😂. Kuolema lopettaa kituuttamisen?

Eipä mulla muuta. Harmittaa olla aina kotona. Ja lasten puolesta myös. Mutta. Elämä on valintoja. Toivottavasti lapset valitsevat minua paremmin 😩

Kommentit (157)

Vierailija
21/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas ne mystiset "laskut" jotka ihan pyytämättä yhtäkkiä vaan tupsahtavat postiluukusta...

Oon ollut töissä perinnässä ja asiat, jotka tulivat vuosittain velallisille yllätyksenä, olivat: joululahjojen hankinta, auton vakuutusmaksut, pääsiäinen (en tiiä miks tää pisti pakan monilla sekaisin? ryyppyputki?), kesäloma (reissuineen tottakai) ja veromätkyt (nämä yllätti aina joulukuussa, vaikka moni saa tiedon niistä touko-lokakuun välillä viimeistään).

Vierailija
22/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on Oivamariini?

Suurin osa varmasti käsitti, mitä tuolla tarkoitettiin. Miten voit olla noin tyhmä?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

19- hah-jaa mitkä rahat 😂. Ap

Vierailija
24/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on koko ajan tiukkaa. Erosta 2 vuotta ja olen tottunut vähän toisenlaiseen rahatilanteeseen.

Kyllä mä tunnen ylpeyttä siitä, että me pärjätään, vaikka rahaa ei ole. Olen todellakin oppinut kekseliääksi ruuan laittajaksi. Se on aina monipuolista ja aina sitä on riittänyt. Talous ei vain kestä mitään hätilöityjä päätöksiä, kaikki pitää suunnitella.

Elämästä on kadonnut kepeys 😩. Mutta näillä mennään. Ap

hyvin suunniteltu, kun rahat ovat loppu yllättävien laskujen takia.

Vierailija
25/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lisätuloja ja karsi menoja

Vierailija
26/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut? Ainakin Helsingissä Taloustutkimuksen toimipisteitä foorumissa sekä kannelmäen kaaressa: osallistumalla ruokamaistiaisiin saa käynnistä 5€ lahjakortin lild kauppaan.

Vierailija
27/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

24- kiitos tsempeistä 👏. Elämme ihan kädestä suuhun. Mutta suunnittelemalla saan pienistä rahoista loihdittua meille syötävää. Sitä tässä vain tilitin, että olen väsynyt laskemaan joka ikisen lantin. Ap

Vierailija
28/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Ap sanonutkaan että oli yllättäviä laskuja? Itselläni samantapainen tilanne kuin aloittajalla, ja kyllä tiedän milloin laskut tulevat mutta silti se kuukausi jolloin esim vakuutusmaksut tulevat, on tiukka. Vaatii tarkkaa suunnittelua että saa rahat riittämään.

Ja kuulosti kovin tutulta tuo että elämästä on kadonnut kepeys. Mutta silti elän mieluummin näin kuin huonossa liitossani.

Tsemppiä Ap!

Vierailija
29/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli työttömäksi ja toimeentulotuelle joutuessani myös vähän vastaavia tilanteita, mutta hoidin homman kuntoon kohtalaisen tarkalla kulujen kirjanpidolla.

Kaikki ylimääräiset kustannukset pois, se on ehdottoman tärkeää.

Ja toinen tärkeä juttu on positiivinen mieli, ei kannata minkään rahaongelmien antaa masentaa. Rahaongelmat on ikäviä, mutta suhteellisen vähälläkin pärjää kunhan on talousasioistaan tarkka.

Tällä hetkellä pystyn itse jopa investoimaan hieman, lähinnä omaan ammattiini ja johonkin tulonlähteisiin, todella hidastahan se on muutama kymppi per kk, mutta kuitenkin, on siitä jo hiljalleen ollut jotain hyötyä. Toivotaan että pystyy jatkamaan näin, saattaa päästä lopulta ihan jopa omavaraiseksi niin ettei tukia tarvitsisikaan.

Sääli, että Suomi on tämmöinen maa kuin on, aika rankkaa syrjintää. Mutta on niitä hyviäkin puolia, kunhan vaan osaa lakikirjaa hieman lukaista, kaikkea shittiä ei tarvii kuunnella ja joskus voi laittaa omiakin vaatimuksia pöytään.

Mistä syrjinnästä puhut, joku saa työstään isoa palkkaa mutta sinä et?

Katselepa muuten tästä AV-palstan otsikoistakin hieman, niin tajuat miten rankka työttömien syrjintä Suomessa on meneillään, mahtaako olla jokin Kokoomuksen puoluetoimiston kampanjoima juttu, vai onko niin että kansa on mennyt halpaan oikein isossa mittakaavassa.

Näin ne tuolileikit toimii, valtion hallinto on ilman muuta aina valtion laajuisista tuolileikeistä vastuussa, se ei sitä vastuuta voi kiertää mitenkään.

Ja tämä ON syrjintää ihan ilman muuta, vaan poliittisena toimenahan se ei kuitenkaan ole rikos vaan se selitellään aina Orwellimaisesti kansan hyväksi tehtävänä toimena.

Maailmanhistoriassa näistä toimista on kuitenkin laitettu kaulakiikkuun päättäjiä, eli vaikka toimi voidaankin naamioida poliittiseksi ei-rikokseksi, kansa voi lopulta oikaista tilanteen ja niin myös ajoittain tapahtuu ympäri maailmaa.

Tokihan on niin, että kaikki jotka tästä systeemistä hyötyy, he kääntää selkänsä ja sulkee silmänsä, ja dissaavat koko asian, aivan kuten sinä juuri teit.

Vierailija
30/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista edes ajatustasolla suostua? Antaisit ottaa itsesi takaapäin ja saisin laueta suht. hoikille pakaroillesi, niin olisi rahahuolesi hetken aikaa pois.

Vierailija
31/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas ne mystiset "laskut" jotka ihan pyytämättä yhtäkkiä vaan tupsahtavat postiluukusta...

Kuulostaa siltä kuin sulle ei tulisi laskuja ollenkaan? Kaikille tietämilleni ihmisille tulee. Joko postiluukusta tai verkkopankkiin. Tietysti jos pärjää ilman sähköä ja puhelinta ja vuokran maksaa joku muu, niin laskut ovat tuntematon käsite.

Ei, minulle ei tule yhtäkään laskua ilman että olisin itse tilannut jotain, ja olisin laskusta tietoinen. Sitten on nämä ap:n kaltaiset ihmiset, jotka elävät koko ajan hetkessä ja joille toistuvat laskut (tai itse tilatut extrat) ovat täysin yllätyksiä joiden maksamiseen ei ole varauduttu sitten ollenkaan. Seuraavaksi itketään kuinka "laskut" veivät kaikki rahat ilman että sille itse mahtoi mitään, niinkuin joku luonnonvoima joka vain pyyhkäisee viattoman ihmisen yli vieden rahat taskuista. Yhyy ja kyynel, vakuutuslasku tuli tammikuussa ihan niinkuin joka ikinen vuosi aiemminkin, mutta taaskaan siihen ei edellisten 11 kuukauden aikana oltu osattu varautua tippaakaan.

Vierailija
32/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

24- kiitos tsempeistä 👏. Elämme ihan kädestä suuhun. Mutta suunnittelemalla saan pienistä rahoista loihdittua meille syötävää. Sitä tässä vain tilitin, että olen väsynyt laskemaan joka ikisen lantin. Ap

Ei oikein käy yksiin, että "olet tottunut toisenlaiseen rahatilanteeseen" ja "Elämme ihan kädestä suuhun". Siis humpsuttelet ne rahat.

Vierailija
33/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos erosta eli rahatilanteen muutoksesta on jo kaksi vuotta aikaa, kyllä siinä olisi pitänyt jo saada kulutustaan säädettyä uuden tilanteen mukaiseksi. Jos koko ajan elää kädestä suuhun, on menoja yksinkertaisesti liikaa tuloihin nähden.

Vierailija
34/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

32- eron jälkeen olen vasta tajunnut, miten hirveän pienet tulot minulla on. Siksi on ollut opettelua rahan riittävyyden kanssa 😂. Ap

Vierailija
35/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

28-kiitos, kiitos, kiitos ❤️. Ap

Vierailija
36/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomuus taas huipussaan. Jos ei aikuinen ihminen taas osaa hahmottaa tulojaan ja menojaan niin ihan oma häpeä. Ei heru ymmärrystä.

Vierailija
37/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

32- eron jälkeen olen vasta tajunnut, miten hirveän pienet tulot minulla on. Siksi on ollut opettelua rahan riittävyyden kanssa 😂. Ap

Ykdinasuvat maksaa itse kaiken oli pienet tai vähän suuremmat tulot. Joten.... pariutuminen kannattaa.

Vierailija
38/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 vuotta?

Vierailija
39/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyttäkööt itseään. Ei pitäisi olla niin kauhean vaikeaa ottaa spermalasti pari kertaa kuukaudessa pakaroillensa ja sen jälkeen olisi perheellä huomattavasti helpompaa elellä. Sitähän sä teit silloinkin, kun elämäsi oli leveämpää miehesi kanssa, mikä siinä nyt niin erilaista olisi?

Vierailija
40/157 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diakoni?