Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

>>Huhtitoiveet viikolle29<<

14.07.2008 |

Kovin on hiljaista meidän pinossa, mutta katsotaan jos vaikka uusi viikko toisi vähän enemmän keskustelua! =)

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan kirjoitellut lainkaan huhtikuisiin..Enpä ole tainnut. Kesä tosiaan menee kiireellä eteenpäin. Ollaan oltu aika paljon reissussa ja kaikenlaista tekemistä on riittänyt nyt kun mieskin on vihdoin jäänyt lomalle. Taitaa olla vähän samaa kaikilla, kun tuntuu, että huhtikuisten pino on ollut melko hiljanen.

Olikohan siellä jotain kommentoitavaa - nyt en muista...Omasta navasta sen verran, että edellinen kierto oli taas vaihteeksi varsinainen tiputtelukierto. Tiputteli ensin kierron puolivälin jälkeen ja sitten päiviä ennen menkkojen alkua, joten en ole tässä kierrossa viitsinyt edes hirveästi päivä laskeskella. Viime kierrossa tiesin sata varmasti, että mitään ei ole tapahtunut ja nyt on taas samanlainen fiilis. Kohta alkaa olla kierron puoliväli käsillä - riippuen kierron pituudesta, eikä oviksesta ole mitään tietoa. HÖH! Jotenki on semmonen fiilis, että gynelle käy tämän rouvan tie, vaikka eihän meillä ole vasta kuin yk3 menossa.

Mutta nyt pitää lähteä taas vaihteeksi keittiöhommiin. Kovasti tsempityksiä kaikille!!!

Ja nämä sivut on muuten TOSI ärsyttävät tai siis tämä viestien kirjoittaminen. Kohtahan täältä kaikkoaa kaikki jo sen takia että sivut ei toimi..

Ärhäkällä tuulella Walpu kp 1?/28-35?? tai jotain..

Vierailija
22/45 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dääm just tajusin et olin aatellu et tänää ois voinu yrittää sitä vauvan "tekoa" ja sit lauantaina uudestaan... ois kolmen päivän välein niinku lääkäri suositteli... mutta mutta, nythän on niin että mieheni 15 pikkuveli on tulossa meille yöksi, ke-pe... joten taitaa jäädä vauvan teko harjoitukset ainakin tältä päivältä =( nyyh nyyh

Noh, nyt tarttee mennä vielä pesee yhdet hampaat ja sitte peittelee nuppuset sänkyihinsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs vissii mennä järjestelee vauvan vaatteita jotta saan setukalle punkan levitettyy ylös.. Siivoilin täs vähä aikaa sitte vinttiä ja jouduinki sit kosteusbrobleeman takia pesee vauvan vaatteet, nyt ne pitäs selviä ja ylimääräset viedä naapuriin ku ois sinne pienokainen syksyllä tulossa.. =) Hurja homma vaan ku pari äitiyspakkauslaatikollista niitä vaatteita selvittävänä on, mut pakko kai tästä on ruveta raahautuu vauvanvaate maailmaan ;-)

Vierailija
24/45 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekin yritetään, joten ajattelin liittyä tähän joukkoon :) Jos tällä kierrolla sattuisi tärppäämään, la olisi 3.4. Mutta saa nähdä... Ahkeria on oltu kaikki mahdolliset päivät ennen ja jälkeen oviksen.

Meiltä löytyy ennestään vajaa 2v poika.

Tuota greippimehua jäin mietiskelemään, en ole ennen kuullutkaan. Mihin sen vaikutus perustuu?

Vierailija
25/45 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, onnistuihan se miehen lämmitys illalla vielä =)

Puuroa ja kananmunia keittelen, aamupalaa siis suunnittelen. Kone on tässä vaan auki niin eipähän täältä malta pois olla..

Mitäs Neppe:lle kuuluu?? Luuletko että se ovis oli ja meni sulla jo?? Mä en ole koskaan aatellu et tuntisinko ovista mitenkään ja parempi etten rupee aatteeleekaa, esikoista taidettiin PIKKASEN liikaa yrittää niin oli vaikea edes saada koko poikaa, mutta onneksi noita nuppusia on jo kaksin kappalein tuossa, joten ei ehdi ihan hirveästi funtsailee sitä seuraavaa vauvaa, tai useinhan mä tännekin itseni tungen, jotta ehkä tässä ehtii liikaakin taas funtsailee..

Noh nyt aamupalat pöytään ja porukka ylös, aamupalalle ja pihalle!!

Ois semmoin kiva projekti tuol pihal oottaas, 60metriä aitaa putsattavana ja maalattavana huoh tarttis varmaa jotaa ruveta tekee et se joskus ois pystyssä tuola pihan reunassa, on siis irrallaan nyt vielä... Hyvää torstaipäivää kaikille!!

Vierailija
26/45 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo minipillereitten nimi nyt meni oikein, olen syönyt niitä kaksi vuotta. Lopetin 9.3, ensimmäiset kuukautiset tuli jo 16.3 ja sitten 16.4, 22.5 ja 29.6. Aikaisemmin kierto on vaihdellut 30-35 pv. Rskaaksi en ole vielä tullut. tuntu aika oudolta kun tuntuu että meillä ei ole tarvinnut paljonkaan touhuta kun olen ollut jo raskaana( kuusi lasta, niitten aikana tuli yhdet kuukautiset jos niitäkään). Vai vaikuttaako jo ikä 38 siihen. aikaisemmin minulla on ollut yhdistelmäpillereitä kuparikierrukka, hormoonikierukka ja tietysti venäläinen ruletti(keskeytetty) :p .

Vierailija
27/45 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

820504: Luulen ja toivon, että ovis ei vielä eilen ollu. Vihlonta mahassa meni ohi niin nopeesti, kun yleensä oviksen aikaan kestää siis 1-2 päivää. Mies tosiaan tulee tänään kotiin rakennuskeikalta (ollu muutaman päivän poissa...) niin toivottavasti ovis osuis vasta huomiselle tai ylihuomiselle.

Joku kyseli sen greippimehun vaikutuksista. Ite oon lukenu, että vaikuttais positiivisesti limoihin lisäämällä siis limaa, jotta siittiöiden helpompi kulkea määränpäähänsä:) Korjatkaa jos olen väärässä!! Tästähän ei mitään tieteellisiä todisteita kait ole, joten toimivuudesta en sitten tiedä;) Eipä ole vielä kokemusta:) Mutta eipä tuosta mehun litkimisestä varmaan haittaakaan ole, varsinkin jos sen mausta pitää.

Plussatuulia kaikille!+++++++++

Neppe kp13/24-29, yk2

Vierailija
28/45 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan uudet! Kiva, että pino paksunee, toivon mukaan myös mahdollisimman moni meistä mahdollisimman pian ja oikeasta syystä:)

Minä hurahtanut olen täällä kehitellyt jos jonkilaisia tärppioireita, vaikka niitä ei ihan oikeasti voisi vielä ollakaan ;) Eli alavatsassa on painon tunnetta ja pissattaa koko ajan, rintoja myös kihelmöi.

Parasta tässä on, että nämä oireethan sopii minulla myös täydellisesti PMS-oireisiin. Pilke simäkulmassa mennään eteenpäin ja toivotaan parasta. Reilun viikon päästä totuus paljastuu:)

Sateisin terveisin Siiili (kp18/26), joka lähtee istuttamaan taimialesta löytämiään aarteita

Vierailija
29/45 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ukule: sulla ainakin lähti hormonitoiminta heti liikkeelle ja melko tasaisesti vieläpä! :) Itse en ehtinyt cerazetteja käyttämään kuin 5 kk, kun tämä mieletön vauvakuume jo iski! Luulenpa että oma kiertoni on sekaisin imetyksenkin vuoksi, sillä poikaa imetän vielä kahdesti vuorokaudessa. Täytyisi niistäkin päästä jo eroon, mutta poju tuntuu olevan asiasta ihan eri mieltä! ;)

Toivottavasti Neppen ovis ei mennyt ohitse vielä! Samaa olen minäkin muuten greippimehun vaikutuksista lukenut. Itselle se ei vaan millään uppoa, joten yritetään nyt toistaiseksi vielä ilman sitä...

Toivottavasti Siiilin oireet ovat tosiaan tärppioireita! Siltähän ne kyllä kuullostavat :) Yritähän vielä se reilu viikko malttaa!

Löysin tuossa vessankaappia siivotessani paketillisen ovis-testejä, olivat sinne kaapin perukoille hautautuneet. Esikoisen yrittämistä varten ne hankin, mutta silloin tärppäsi ihan yrittämättäkin, joten testit jäivät sitten käyttämättä. Viim. käyttöpäiväkin on "vasta" 08/08, joten olen kyllä iloinen tästä löydöstä! :) Niin ja pitihän sitä sitten heti kokeilla ja kaksi viivaakin ilmestyi, mutta taisi se testiviiva olla kontrolliviivaa hivenen haaleampi.. No kai sitä voisi miehen kanssa silti vähän peittojen alla touhuta, vaikkei se ovis nyt vielä olisikaan! ;)

Jaahas, pikkumies se tuolla heräilee... Heipparallaa!

Miimi

Vierailija
30/45 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minä kanssa mukaan. Olenkin jo tuolta joulukuisista mukana vaihtelevalla menestyksellä mukana ollut. Nyt kesäloma on vietetty ja jälleen pakko oli tänne mukaan tulla kuumeilemaan :) Monia tuttuja nimiä täällä onkin jo maaliskuulta (ikävä kyllä).

Täällä siis tilanne se, että kp 26 jo menossa, eli piina alkanut. Erilaista tässä on aikaisempiin kuukausiin se, että nyt minulla on kyllä vahvasti sellainen olo, että olisi tärpännyt (lieko toive ajattelua vai totisinta totta). Jospa toi kesäloma olisi rentouttanut ja mahdollistanut sen, lisäksi olen nyt ollut täältä palstoilta melkein kuukauden pois, kun viimeksi tipuin maaliskuista niin päätin hieman rauhoittua tämän asian kanssa...

Doris 1978: Greippimehun vaikutus perustuu jollainlailla elimistön ph-pitoisuuteen (sama kuin omenaviini etikka) eli sitä juomalla pitäisi tulla ovulaatioaikaan runsaammin limaa joka sitten helpottaa mm. oviksen tunnistamista ja siittiöiden liikkuvuutta, korjatkaa joku jos olen väärässä :)

Tsemppiä niille jotka pongailee ovista ja plussatuulia kaikille! Aika monilla jo piinaviikko menossa, ei kauaakaan kun saadaan tänne ensimmäiset plussat!

Emma kp 26/28-30 yk.7

Vierailija
31/45 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO niin se oli sitte kiertopv 18/18-24 ja nyt ei kyllä yhtään tiedä miten on akan käyny.. =) Välistä tuntuu että joo nytte ollaan raskaana (pissattaa tavallista useammin ja kahvikin on maistunut pahalle) mutta toisaalta olen kiukkuinen kuin ampiainen ja tekee mieli makeaa kokoajan eli selvät PMS oireet.. Voi menisi nyt nopeasti vielä muutama pv niin viitsisi testailla.. Tsemppiä kaikille, tehdäämpä oikeat ennätyslukemat plussanneissa! =)

Vierailija
32/45 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..on nyt mukavasti porukkaa :)

Tein tänään yhden ovistestin, kun niitä jäi viime kierrosta yks yli niin sehän oli plussa :) Toissapäivänä ja tänään pupuiltiin, eli oon luottavaisin mielin.

Nopsaan vaan käväsen.. Mies jo kysyi että mihinkäs sitä chattaillaan..vastasin että vauva-palstalle ;)

Terv.Sivri kp13/25 yk3

Vierailija
33/45 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sitä vielä jaksaisi tähän pinoon liittyä mukaan. :) Ajattelin kyllä siirtyä kokonaan tuonne lapsettomuuspuolelle, kun yk vaihtuu 30:een.

Raskautta siis yritetty huhtikuusta 2006. Kuusi kiertoa söin joulukuusta alkaen clomifenia ja sitten oli kuukauden tauko. Nyt taas aloitin clomit. Toiseen inseminaatioon mennään vielä tämän kuun lopussa, jos ovis tulee juuri silloin kun klinikka aukeaa kesälomiltaan.

Onko täällä ketjussa muita yli vuoden vauvaa yrittäneitä?

Rizza kp 5/30-31, yk 28

Vierailija
34/45 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ovis todennäköisesti ohi. Oireet on kyllä olleet hyvin lievät pariin aiempaan kiertoon verrattuna, mutta toivottavasti ovis on kuitenkin ollut. En ole tikutellut ovista, vaan luottanut perhesuunnittelun sivujen ovislaskuriin ja omiin tuntemuksiin.

Miehen kanssa olemme tällä kertaa todenteolla käyttäneet "hedelmälliset päivät" hyvin. Peitot on heiluneet ahkerasti. Pitkästä aikaa olen oikeasti toiveikas: jospa nyt tärppäisi. Pitkä aika on vielä odottaa, ennen kuin selviää, mutta onneksi tulevat viikot ovat täynnä mukavia reissuja ja juhlia.

Jännitteynein mielin pikaisesti vain omaa napaa... :)

Pihlajainen kp17, yk 9

Vierailija
35/45 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ensimmäistä kertaa kirjoittamassa näille sivuille, vaikka aktiivisesti olen seuraillut sivusta tällä kytäväviä keskusteluita.

Elis toiveissa olis kevätvauva. Kuumeilua ollut jo pidempään ja pillerit jätetty pois elkouussa 07. Nyt vasta tänä vuonna todenteolla yritetty saada alulle esikoista. Kova on kuume ja malttamattomana odotellaan, että se kauan odotettu ihme tapahtuisi.

Nyt on sellaien kutina, että olisi voinut tärpätä, tai sitten taas mieli tekee kepposiansa vaihteeksi.

Nyt menossa kp23/28-30. Outoa painon tunnetta ollut mahassa muutaman päivän ja väsyttänyt ihan hirveesti, mutta toki nekin voi johtua pms oireista. Toivottavasti täti ei tule tällä kertaa käymään. Vielä ei ihan viitsi testailla, täytynee odotella ensiviikkoon jos tarvetta.

Plussatuulia kaikille.

kp.23/28-30 yk.6 :)

Vierailija
36/45 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan. Nykyään kyllä suurimmaksi osaksi vaan taustaillen. Toki käyn kuulumiset välillä lukemassa, mutta harvemmin kirjoittelen. Ei ole enää sitä alkuaikojen innostusta ja jokakuukautista suurta toivoa ilmassa. :(

Olemme yrittäneet huhtikuusta 2007 saakka. Tuohon aikaan ei ole mahtunut yhtäkään plussaa tai edes haamua. Nyt menossa yk 18. Tällä hetkellä on kyllä sellainen olo että ei tule ikinä onnistumaan. Tähän mennessä on mies testattu. Nopeasti liikkuvia siittiöitä on normaalia vähemmän, mutta tulos muuten lähellä normaalia. Ei siis pitäisi vaikuttaa olennaisesti onnistumiseen. Gyne sanoi mulle syksyllä 2007, että 1-2 vuotta on aivan normaali aika yrittää, vaikka ei olisi kummassakaan mitään vikaa.

Viikko sitten anoppi sanoi sukulaisvauvaa ihastellessaan että "ottakaa tästä mallia, tällaisia teidän pitää mummulle tehdä". Siinä oli itku lähellä. Huomenna ollaan menossa häihin, niin saa nähdä kuinka moni siellä ahdistelee tunkeilevilla uteluillaan... Olen miettinyt mitä heille voi vastata. Tuntuu tyhmältä valehdella että ei vielä ole lasten aika, mutta en kyllä halua kenellekään "ongelmistamme" kertoakaan.

Onneksi nyt on viikko lomaa, että pääsee irtautumaan arjesta. Toivottavasti täti ei löydä mua reissussa. Muuten kyllä menee loma pilalle. Kauheat makeanhimot ja ärtyisyyttä on ollut viimepäivinä, joten todennäköisesti kyllä enteilee että täti on tulossa. :(

Plussaonnea kaikille ja aurinkoista kesää!

-Annique, kp 22/24-29, yk 18-

Vierailija
37/45 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en meinaa pysyä nahoissani, oon jotenkin ihan varma, että nyt on tärpännyt... En siis oo vielä testannut, mutta muita viitteitä siihen suuntaa olisi. Lämmöt olleet aamuisin koholla, tänään aamulla 37,18, kun yleensä jotain 36,5 ja kn niin ylhäällä ettei meinaa löytää ollenkaan... Nyt jos menkat alkaakin niin sitten tullaan korkeelta ja kovaa alas, koska olen jo saanut pääni ihan vakuuttuneeksi, että nyt onnistui! voi apua, pari päivää vielä jos malttais ja sitten hakemaan testiä (ellei täti yllätä...)

Emma kp27/28-30 yk 7

Vierailija
38/45 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin mitä meinaa kp/yk...??

Onko kaikki tosiaan käyttäny ovistikkui? Eikö kukaan enää "yritä lasta" ihan vaan yrittämällä, ilman mitään testei...?

Tuntuu meinaan mun mielest jotenki hassult.

Anyways, viimeks menkat 26.6.08, pillerit (yasmin)lopetettiin 23.6.08 koska luultiin et olin tullu pilsujen läpi..

Ens vkolla pitäs menkkojen tulla jos ovat tullakseen.

>> toivotaan ettei tule. jos plussataan niin la 2.4.09

vauvakuume on kova! tekis niin mieli ostaa jo nyt kaikkea; vaatteita, leluja, sänkyä..

hillitön vauva-sivujen selaus koko ajan kun on koneella.

milloin kannattaa testi tehä? - eli kauanko odotan jos ja kun mensut myöhässä? ekaa lasta tässä "tehdään", pupuiltu on paljon :x :p :x

Vierailija
39/45 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että tuntuu pahalta puolestasi. Miten ajattelematonta anopiltasi sanoa noin! Tuollainen sattuu todella paljon. Miten ihmeessä vanhemmat ihmiset eivät ajattele ollenkaan, ettei utelu lapsista ole korrektia. Minä olen myös menossa häihin huomenna, ja tiedän, ettei se tule olemaan helppoa. Tsemppiä sinulle Annique! Kyllä me vielä plussat testiin saadaan! :)

Minä olen kertonut lapsettomuustutkimuksistamme vuosi sitten olleen keskenmenon jälkeen meidän molempien vanhemmille ja ovat hyvin myös perillä inseminaatioistamme. Eivät utele enää sanallakaan! :) Äitini on kyllä aina välillä, mutta ei hänkään enää pitkään aikaan, kun mieheni oli tietämättäni käynyt hänelle sanomassa, ettei saa puhua minulle vauvoista eikä raskaudesta mitään, etten lopullisesti romahda kaiken tämän lapsettomuuden jälkeen. Voi minun kultaani. :) Onneksi minulla on sentään rakas mieheni tukemassa.

No tässä vaiheessa, kun lasta on tosiaankin jo yli kaksi vuotta yrittänyt saada alulle, niin on jo vähän pakko olla tottunut pissaamaan purkkiin ja tikuttamaan ovulaatiota. Minulla näissä hormoonihoidoissa lääkärit vaativat tikuttamaan ovista, että saadaan varmaa tietoa, milloin inseminaatio on ajankohtainen. Tietysti seuraavat folleja kontrolliultrissa, mutta ovistestin plussatessa on inseminaatio seuraavana päivänä.

Plussaonnea kaikille!

Rizza kp 5/30-31, yk 28

Vierailija
40/45 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kp tarkoittaa kiertopäivää eli sitä päivää, mikä kuukautiskierrosta on menossa. Eli kp1 on se päivä, jona menkat ovat alkaneet. Yk viittaa siihen, kuinka mones yrityskierto on meneillään sulla ilmeisesti on yk1.

Ja vielä tuohon ovistikkukysymykseen, "kaikki" eivät tietenkään käytä ovistikkuja, mutta monille niistä on apua pupuilun ajoittamisessa. Harva niitä heti vauvayrityksen alussa käyttää, mutta jos plussaa ei ala kuulua, niin aika monia alkaa kiinnostaa, että mikähän olisi paras aika kierrosta hypätä lakanoiden väliin. Mutta toivottavasti sulla tärppää niin nopeasti, ettei tarvitse tähän puoleen asiasta tutustua.

Itse käytin ovistikkuja kakkosta kuumeillessani, koska imetin ja kierrot oli mitä oli. Suurta hyötyä en tosin tikuista saanut. Se kierto, josta kakkonen sai alkunsa, oli sellainen, että ovistikun mukaan ei ovista ollut ollenkaan.

Ja sitten vielä raskauden testaamisesta: Viisainta olisi varmaan tehdä raskaustesti sitten, kun menkat ovat selvästi myöhässä. Monet kuitenkin testaa aikaisemmin ja voi saada plussankin. Mutta aikaisen testaamisen ongelma on se, että vaikka tulos olisikin nega se ei ole varma (tai ei vaan halua uskoa sitä) ja sitten kuitenkin "joutuu" testaamaan uudelleen, jos menkat ei ala.