Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ICSI

22.01.2006 |

Oikein suurenmoiset onnittelut kaikille, jotka olette tälle puolelle päässeet :)!!

Meillä ensimmäinen ICSI-hoito tulossa, ja kysyisin kuinka moni teistä täällä olijoista on saanut vauvelin alkuun miehen siittiöiden ollessa anomalioita (epämuodostuneita) naisen ollessa ok.....

Meillä takana 4 vuotta yritystä....ei tulosta luomusti ja nyt sitten pääsemme kokeilemaan IVF-/ICSI-hoitoa...

Kiitos vastauksista jo etukäteen :)!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan!

Meillä miehen siittiöt epämuodostuneita, muistaakseni vain 2% normaaleja. Icsi-hoito talvella 2004 ja onnistui heti ekalla yrityksellä. Nyt tuo neiti tuhisee sängyssään, ikää 1v1kk! Meilläkin oli IVF/ICSI, mutta siirretty alkoi oli juuri ICSI.

Onnea matkaan ja paljon plussaonnea sulle!

t.taavi

Vierailija
2/5 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa!

Suuret onnittelut teille ja kiitos tsempistä!!

Tuntuu mahtavalta kun on tehnyt päätöksen yrittää onnistumista " avustetusti" :)! Katsotaan miten meille käy, siirryn tuonne lapsettomat-puolelle ja kerron siellä kuulumisiamme!!

On vain niin ihana kuulla jos joku on onnistunut, sitä saa voimaa itsellekin uskoa, että joskus itselläkin on oma vauveli!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka

Meillä kans 0% normaalisti liikkuvia ja tosi vähän normaalimuotoisia. Mun munasolujen ympärillä olevaa normaalia paksumpaa kalvoa IVF hedelmöitetyt läpäisseet, mutta ICSI hedelmöitetyt jakautuivat. Kaksi alkiota siirrettiin, joista toista odotellaan syntyväksi lähipäivinä.

Pakkaseenkin jäi vielä 5 alkiota. =)

Onnea ja jaksamista hoitoon.

Tazu rv 40+1

Vierailija
4/5 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

meillä samanlainen tilanne, normaalimuotoisia siittiöitä miehellä 4% ja liikkuvuus huono. Ainoa positiivinen asia kokonaismäärä, joka oli hyvä. Noilla arvoilla suositeltiin suoraan koeputkihedelmöitystä, yritystä oli takana vuosi.

Meillä tehtiin puolella munasoluista perinteinen IVF ja puolella ICSI. Ilmeni sama juttu kuin Tazulla (olikos se nikki tällainen), eli munasolujen kalvo niin kova, ettei IVF onnistunut. Kaikki ICSI:llä käsitellyt kuitenkin hedelmöittyi, ja heti ekasta hoidosta tosiaan sitten tärppäsi. Kahdesta siirretystä alkiosta toinen kiinnittyi, ja vauvaa odotellaan syntyväksi ihan näinä päivinä. Pakkasessakin vielä jotain.

Tazulta kysyisin, että selitettiinkö sulle, miksi se munisten kuori oli niin kova? Mulle ei sanottu mitään, ja asia jäi hiukan mietityttämään. Mulla oli kaikki muuten kohdallaan ja arvot hyvät, mutta FSH ekassa testissä (kontrollitestissä arvo normaali) ikään (29 v) nähden korkea.

Ja sitten kiinnostaisi vielä kuulla, että tehtiinkö miehelle (tai kummallekin) kromosomitutkimus ennen hoitoa? Meillä ei tehty, eikä syytä siittiöiden huonoon laatuun muutenkaan löydetty.

Eli tsemppiä ap:lle ICSI:iin, käsittääkseni sillä saadaan oikein hyviä tuloksia aikaan, usein jo ekasta hoidosta!

Vierailija
5/5 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka Hermioinen

Ei mulle selitetty munisten kuoren kovuudesta mitään, enkä tajunnut edes kysyä. Jälkeen päin olen miettinyt, että mistä mahtaa johtua. Mulla on keltarauhashormoonin vajaatuotanto ja prolaktiini hormoni oli jonkun verran tuolloin koholla. Kromosomi tutkimusta ei myöskään tehty, lääkäri kyllä sanoi että, siittiiöt ovat todennäköisesti geneettisesti hyviä, ennen Icsi hoitoa. Siittiöiden huonolaatuisuuden syyt jäivät täälläkin auki.

Tseppiä loppu odotukseen.

Tazu rv 40+2

Tazulta kysyisin, että selitettiinkö sulle, miksi se munisten kuori oli niin kova? Mulle ei sanottu mitään, ja asia jäi hiukan mietityttämään. Mulla oli kaikki muuten kohdallaan ja arvot hyvät, mutta FSH ekassa testissä (kontrollitestissä arvo normaali) ikään (29 v) nähden korkea.

Ja sitten kiinnostaisi vielä kuulla, että tehtiinkö miehelle (tai kummallekin) kromosomitutkimus ennen hoitoa? Meillä ei tehty, eikä syytä siittiöiden huonoon laatuun muutenkaan löydetty.