Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa rannikkokaupunkia/paikkakuntaa Suomesta, haluamme pois Helsingistä! Perheen lapset 14- ja 11-vuotiaita,

Vierailija
27.01.2018 |

itse olen yrittäjä eli voin työskennellä missä päin vaan, miehen työllistyminen saattaa olla hankalampaa... Mutta anyway. Etsinnässä virkeä paikkakunta, jossa lapset ja nuoret viihtyvät ja jossa asumiskustannukset huomattavasti edullisemmat kuin Helsingissä. Olemme avoimia kaikille vaihtoehdoille. Itse olen miettinyt Vaasaa, mutta en ole saanut kovastikaan kannatusta kotipuolessa...

Kommentit (1031)

Vierailija
141/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lasten kanssa muuttaneena, en kannata ajatusta, jollei lapset hihku innosta ajatuksesta. Murrosikäisten on välillä todella vaikea päästä uusiin kaveriporukoihin. Muutama vuosi kärvistelyä aikuisten puolelta ja sitten muutto, kun lapset ovat vanhempia.

Omat vanhemmat kärvisteli just siihen asti, että kirjotin ylioppilaaksi ja muutin pois kotoa, sitten lähtivät renkaat vinkuen muualle (olen nuorin lapsi). Sekin on vähän tyly veto kyllä, menetin lapsuudenkodin siltä istumalta ja vanhemmat viestittivät HYVIN selvästi, että todellakin olivat vain odottaneet että minä lähden ja etteivät jääneet kaipaamaan MITÄÄN vanhalta asuinpaikkakunnaltaan. Eipä se 10 vuotta myöhemmin enää harmita, mutta tuli yhtäkkiä keskustelua lukiessa vaan mieleen. Mukavaa oli se, että sain käydä koulut loppuun vanhojen kavereiden kanssa, ikävää oli se, ettei minua oikein valmisteltu tähän pikalähtöön. Toki aikuinen (aloitteleva sellainen ainakin) olin, että ei siinä mtiään väärin tehty. :)

Vierailija
142/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku, Naantali, Uusikaupunki, Rauma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pori. Löytyy erihintaisia asuntoja hyvin eri puolilta kaupunkia ja maaseudultakin. Hinnat ovat melkoisesti pienemmät kuin pk-seudulla. Riittävän iso kaupunki, jotta lapset kasvaessaan viihtyvät, kun on tekemistä, paljon harrastusmahdollisuuksia ja kauppoja, mutta kuitenkin riittävän pieni kaupunki, jotta ei ala itseä ahdistaa.

Työmatka-ajat murto-osan siitä, mitä Helsingin kupeessa. Vartti-20 min on jo monesta pitkä matka ajaa. :D  10 minuutissa pääsee lähes mihin tahansa kohtaan eri puolelle kaupunkia, jos lasketaan lähiöalueet. Vartissa pääsee jo Ulvilasta keskustaan.

t. aiemmin Espoossa, Turussa ja Treella asunut

Vierailija
144/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muonio

Vierailija
145/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin Helsinkiin. Nyt haluaisin muuttaa täältä pois. Seuraan ketjua mielenkiinnolla!

Naantali houkuttelisi, mutta talvea siellä ei taida olla eli olisiko jokin Pohjoisempi kuitenkin parempi.

Naantali on kiva kesällä, mutta todella ankea talvella. Kesällä on vilkasta turistien ansiosta ja kivoilla ilmoilla, mutta talvea kohden kaupunki hiljenee. Toki on lyhyekö matka Turkuun.

Vierailija
146/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten koulutuksen vuoksi pysyisin Helsingissä tai 100 km täältä. Kirkkonummi Lohja Tammisaari Hanko Porvoo Loviisa

Vierailija
147/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko perse auki? Kotkassa ja Porissa on halvat asunnot

Vierailija
148/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa edulliset asumiskustannukset ja hyvät opiskelumahdollisuudet

Vierailija
149/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotka on ihana paikka., vaikkakin tyotilanne aika huono. Huonompia alueita toki loytyy, kuten joka paikasta, mutta Kotkansaari, Mussalo, Kaukola yms. on hyvia paikkoja. Kotka on aivan ihana kesalla!

Loviisa ja Pyhtaa toimii myos, joskin ovat Kotkaa pienempia. 

Vierailija
150/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa paikkaa, jossa Helsingissä ikänsä asunut nuori tulisi viihtymään yhtä hyvin. Muuttakaa sitten, kun lapset ovat lähteneet pesästä

Helsingissä ei ole mitään ihmeellistä, päin vastoin. Osoittaa juurikin takaperoista nurkkakuntaisuutta jos ei osaa elää muualla normaalia elämää.

Onhan muuallakin elämää, mutta Helsingin työ-, opiskelu-,kulttuuri-, urheilu- ja tapahtumatarjonta yms. on aivan ylivertaista muuhun Suomeen verrattuna. - ei-helsinkiläinen

Vierailija
151/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt ainakaan Poriin muuttako. Itse jouduin jo lapsena sinne muuttamaan ja mitään hyvää ei niistä ihmisistä mieleen jäänyt. Ajattelen ihan jo lastenne kannalta, kun itse olin 11- vuotias, kun sinne jouduin. Ehkä jollakin voi käydä tuuri, mutta itselle kaupunkiin takaisin joutuminen olisi pahin painajainen.

Vierailija
152/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukholman saaristo, läheltä Arlandaa, 

Ja tämä paikkakunta on sitten Suomessa.

Vierailija
153/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan mihinkään Satakuntaan muuta. Semmoinen juorukellojen ja kateellisten alue, että huh huh! Naantali tai Turku ok.

Vierailija
154/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasa on paras. Ehkä ei sovi maalaisille, koska Vaasa ei ole Junttila. Joukkoliikenne aika surkea, mutta niin ehkä on muissakin "pikkukaupungeissa"?

Vierailija
155/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turku on ihana. Siellä asuu jossain ihanassa vanhan ajan tunnelmaa henkivässä omakotitalossa kävelymatkan päässä keskustasta samalla rahalla kuin Helsingissä jossain kusisessa lähiössä neukkukuutiokolmiossa. Kaupungin sisäiset matkat ovat etenkin ajallisesti lyhyempiä, nistejä ja kylähulluja paljon vähemmän, mamujengejä jonkin verran mutta paljon vähemmän kuin pk-seudulla. Parempi elämänlaatu ja palvelut mukavasti saatavilla. Turusta löytyy kaikki viikoittain tarvittava, ja silloin kun tarvitsee lähteä Helsinkiin oopperaan, moottoritie vie nopeasti, junat ja bussit kulkevat (bussit jopa läpi yön). Oikeastaan mikä vain suomalainen kaupunki on miellyttävämpi paikka elää arkea kuin Helsinki.

Onhan Turulla hieno historia. Kaupungin päätöksenteko ja politiikka on vain hatusta toriparkkeineen ja kähmintöineen. Liikennesuunnittelija ei omaa kokemusta mistään kulkuneuvosta ja terveydenhuollossa on pahoja ongelmia valtavine jonoineen. Kouluissa ahdistellaan oppilaita seksuaalisesti ja puolet rakennuksista on homeessa tai rakennettu upottavalle savimaalle (paalutusremontit kalliita, kokemusta on). En ollenkaan ymmärtänyt, mihin asuinalueeseen viittasit tekstissäsi.

Ylipäätänsä en ymmärrä tätä palstan Helsinki-vihaa (en ole itse helsinkiläinen). Suurin osa ei ole edes asunut kaupungissa ja silti heitellään tuollaista Helsinki on huonoin kaupunki elää arkea -roskaa.

Vierailija
156/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kempele (Oulun kupeessa) on lapsille paras paikka Suomessa. Koulut ja harrastusmahdollisuudet huippuja. Työpaikkoja alueella on hyvin. Lentokenttä 15 minuutin ajomatkan päässä, jos mielii lentää tunnissa pääkaupunkiseudulle. 

Vierailija
157/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotkan etuja:

+Ajaa 1h 10 minuuttia Helsingin keskustaan (jos siellä haluaa käydä), Onnibussilla 1h 30 minuuttia ja halvimmillaan 2 euroa Viikkiin.

+Todella kaunis kaupunki

+Kansainvälinen ilmapiiri, lähes 10% kotkalaisista on ulkomaalaisia

+Amk, uusi hieno kampus suunnitteilla Kanta-Satamaan

+Monet kotkalaiset ovat puheliasta porukkaa, small talkia on paljon

+Ihan ok harrastusmahdollisuudet

+Paikallisliikenne ihan ok

+Edulliset asunnot. Ihanan uudehkon omakotitalon hyvältä alueelta saa 200 000 - 300 000 eurolla

+Kyräilyä ei ole, jos ei liiku joissain tietyissä kuppiloissa.

+Meri

-Työttömyys

- Lumettomuus

-Päihdeongelmat

Yksi plussa on myös se, että Kotkassa ei ole pääkaupunkiseutua vaivaava keinotekoista kaksikielisyyttä. Siellä ei siis törmää typeriin ruotsinnoksiin esim. katukylteissä eikä kunnan tehtäviin suosista RKP:läisiä.

Vierailija
158/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse olen yrittäjä eli voin työskennellä missä päin vaan, miehen työllistyminen saattaa olla hankalampaa... Mutta anyway. Etsinnässä virkeä paikkakunta, jossa lapset ja nuoret viihtyvät ja jossa asumiskustannukset huomattavasti edullisemmat kuin Helsingissä. Olemme avoimia kaikille vaihtoehdoille. Itse olen miettinyt Vaasaa, mutta en ole saanut kovastikaan kannatusta kotipuolessa...

Ahvenanmaalle! Ahvenanmaalla on käytännössä täystyöllisyys kun kortistossa ovat vain työkyvyttömyyseläkkeelle hakevat ja nuoret hetken valmistumisensa jälkeen. Keskivertoahvenanmaalaisella on vakituinen työpaikka ja sen lisäksi hän tekee keikkatöitä olemalla all-i-allo eli jokapaikanhöylä tarpeen mukaan. Ummikot voivat hakea vuoden kestävälle ruotsin kurssille, jonka aikana käydään työharjoittelussa.

Oletko koskaan käynyt Maarianhaminassa kesäsesongin ulkopuolella? Minä olen työasioissa joutunut käymään ja se on aivan täysin kuollut paikka.

Vierailija
159/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotka on todella kaunis ja täynnä historiaa. Talon löytää helposti jopa meren rannalta, jossei ihan Kotkansaarella halua asua. Aito merikaupunki, kiinnostavat saaristot. Vanhoja armeijan tukikohtasaaria availlaan yleisölle. Moottoritie Helsinkiin on hieman puuduttava, toivoisin että siihen välille rakennettaisiin muutama tehtaanmyymälä-leipomo-huoltsikka-tyyppinen paikka lisää.

Porvoo on kyllä ihana ja lapsilla ois helpompi pitää yhteyttä entisiin kavereihin ja harrastuksiin.

Vierailija
160/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankoon, Helsinkiä pakoon soudan Hankoon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi