Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HALUAISITKO aloittaa elämän uusiksi 20-vuotiaana eli nuorentua?

Proge on elämän suolaa ja jazzi paskaa
27.01.2018 |

itse kyllä, elämässä ei ole ollut mitäään jännää 15 vuoteen, masennusta , alkoholia, yksinäisyyttä, ikää jo 45 v, haluaisin elämäni menetetyt vuodet takaisin ja aloittaa ihan alusta about 20-vuotiaana, en kuitenkaan 15-vuotiaana koska silloin ihminen on vielä tyhmä

nyt aloittaisin urheilun ja musan soittamisen tosissani
voisin saada nuoria ystäviä ja puolison sekä lapsia ehkä jonkun ammatin

nyt työtön paska, ei jaksa tehdä mitään, ei ystäviä ei jaksa harjoitella mitään, elämä pilalla, enää ei kannata mikään

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
2/18 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en :D

PS. Mikään noista ei ole mahdotonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et nyt jaksa, niin miten muka, jos oisit 20?

Ikä on vain numeroita. Asenne ratkaisee, jos haluat muutosta tosissaan, niin alat muuttua. Olit nuorena yhtä saamaton kuin nyt ja se ei muuttuisi, jos et viitsi.

Vierailija
4/18 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on mennyt mukavasti, mutta siinä mielessä tietenkin, että olisi voinut korjata monta typerää tekoa ja valintaa.

Vierailija
5/18 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin. Itse sairastuin myös masennukseen, ja olen menettänyt sairauden takia 15 vuotta elämästäni. Minulla ei ole enää lainkaan ystäviä, opintoni keskeytyivät ja sosiaalisten tilanteiden pelko on kaventanut elämäni todella ahtaisiin uomiin. Oman perheen saaminen tai edes hyvän parisuhteen löytyminen tuskin on enää mahdollista. Jos tietäisin, mitä tietäisin nyt, niin vaatisin apua ennen kuin on myöhäistä. En hyväksyisi sitä, että minulle vain lätätään unilääkkeitä kouraan, jotka lopulta alkavat ylläpitää masennusta. Katkoisin tietyt ihmissuhteet ennen kuin ne kuluttavat minut henkisesti loppuun ja satsaisin ihmissuhteisiin, joissa on ainakin mahdollisuuksia vastavuoroisuuteen. 

Vierailija
6/18 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Elämä on kehittymistä ja kasvamista. Olen nkyään ihan toinen ihminen.

N49

Vierailija
7/18 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa, en ainakaan alkaisi uudelleen samassa ammatissa. Olen loppusuoralla jo, eläke häämöttää ja pääsen pois työelämästä melko nuorena. Enkä muutenkaan haluasi aloittaa elämää uudelleen. Kerta piisaa. 

Vierailija
8/18 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oisin taas nuori, voisin olla menemättä 1. Avioliittoon ja säästyä erotuskalta. Mutta: niillä tiedoilla ja taidoilla, joita minulla silloin oli, oisin kuitenkin ottanut jonkun muun samantyyppisen miehen. Ja olisin eronnut joka tapauksessa.

Vierailija
9/18 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. 

34 vuotiaaksi voisin palata. Olin silloin upeimmillani ulkonäöllisesti ja elämä oli kaikin puolin täydellistä.

Vierailija
10/18 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Elämä on kehittymistä ja kasvamista. Olen nkyään ihan toinen ihminen.

N49

Ei ole masennusta sairastavalle. Masennus nimenomaan pysäyttää elämän. Rampauttaa ja lamaannuttaa ihmisen kellumaan vuosikausia tyhjyydessä. Vain harvat "hyötyvät" masennukseen sairastumisesta jonkinlaisena oivalluksena ja uuden suunnan löytymisenä. Monille se vain merkitsee menetettyjä vuosia. 

Vierailija
11/18 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, mutta nykyisillä tiedoilla ja taidoilla ja lähtien siitä hetkestä, ei tästä. Kun olin 2-kymppinen, nuorille oli hyvin töitä, nykynuorilla on vsikeampaa.

Vierailija
12/18 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi ottaa riskiä, etten tapaisikaan ihanaa miestäni.

Vierailija
13/18 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin silloin ala-aste ikäinen ja lapsuuteni oli kamala, joten ei en haluaisi palata. Neuvoja haluaisin lapsuuden minälle antaa, mutta palata en haluaisi.

Vierailija
14/18 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin aloittaa uudelleen lukion alusta. Hoitaisin opiskeluni ja raha-asiani paremmin. Nyt olen velkainen ja 32-vuotias opiskelija. Haluaisin olla jo tohtori enkä opiskella jotain maisteria.

Vierailija
15/18 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan! Luuletko ettet sitten sairastuisi jos tekisit erilaisia valintoja ap?

Vierailija
16/18 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin palata takaisin lapseksi mutta siten että minulla olisi nykyinen tapa ajatella. Tekisin perheestäni lastensuojeluilmoituksen ja menisin poliisille tekemään tikosilmoituksen väkivallasta.

Vierailija
17/18 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En! Olen ollut nyt kaksi vuotta töissä, pääsin suoraan töihin maisteriksi valmistumisen jälkeen. Jos olisin 20, pitäisi opiskella uudestaan ja töitä tuskin saisin.

T. Nainen 26 v.

Vierailija
18/18 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan. Korjaisin pari perusteellista virhettä (koulutus ja aviomiesvalinta). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi