Miten ihmeessä tästä ikuisesta syyllisyyden tunteesta eroon? Nyt mies halusi saunaan..
ja minä ilmoitin että en jaksa. En tiedä oliko vain korvissani, mutta mies vaikutti pettyneeltä. Varmistelin ettei mies olisi pettynyt ja mainitsin, että voihan hän yksin mennä, sanoi sitten ettei yksin viitti. Hirveä syyllisyys iski pintaan! Ja joo, miehellä on kotona lokoisat oltavat monesti minun syyllisyyden tunteen takia..
Haluan selailla palstaa, kuunnella musaa ja juoda skumppaa. Silti hirveä syyllisyys, kun olen nyt kuulokkeilla enkä miehen seurana. Apua!
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varoa ettei some vie liikaa aikaa parisuhteelta.. Saunan jälkeen olisit varmaan ehtinyt vielä surffailemaan. Saunassa on usein hyvät keskustelut, läheisyyttä kun pestään toisten selät ja joskus ehkä seksiäkin?
Ehkä syyllisyysaspektin sijaan kannattaa miettiä, että rakastatko miestä enää ja voisiko asialle tehdä jotain. Rakkaus vaatii kuitenkin parisuhteessa aika paljon töitä - molemmilta :-)
Eihän se silloin ole enää rakkautta, vaan velvollisuuden takia yhdessä pysymistä.
t.kristallikissa
Ollaan asuttu yhdessä 3 vuotta. Viimeksi tänään tunsin syyllisyyttä kun mies ehdotti television katsomista, mutta vastasin "Voinko ensin tehdä tämän asian loppuun?" Mies ei edes vaikuttanut pettyneeltä parin minuutin odotukseen. Silti tunsin syyllisyyttä siitä, että laitoin oman itsekkään tekemiseni miehen ehdotuksen edelle.
T. Toinen joka tuntee syyllisyyttä helposti
Voisiko olla, että kärsit -kiltin tytön synroomasta- yrititkö koko lapsuutesi olla vanhemmillesi mieliksi, mutta mikään ei riittänyt heille tai toiselle heistä.
Pidä itsestäsi huolta, sinulla on oikeus olla myös itsekäs. Mikäli kumppani olettaa, että toinen on vain itseään varten, niin suosittelen hankkimaan koiran. Koiralla on jokin kumma sisäänrakennettu ominaisuus palvella ja olla isännälleen mieliksi. Palkkioksi riittää vähäinen huomio, rapsutus ja makupala isännän kämmeneltä.
Ottakaa yhdessä sitä skumppaa tai miehesi sitä mikä hänelle maistuu. Avautukaa omista toiveista, olkaa rehellisiä. Läheisriippuvuus saattaa toiselle olla raskas taakka. On ihanaa tehdä asioita yhdessä, mutta vain silloin kun se molemmille on ok.
Vierailija kirjoitti:
No, minä en sauno ollenkaan, joten ei olisi tuollaista ongelmaa. Mutta helli miestä jälkikäteen, eikö se siittä.
Ei todellakaan pidä helliä. Miksi pitäisi? Kun ei ole tehnyt mitään väärää.
Älä tee mitään, mikä ruokkii väärää syyllisyyttä. Ajattele loogisesti: teenkö väärin, jos teen mitä tahdon, eli en halua saunaan? En. Satutanko toista ihmistä henkisesti tai fyysisesti, jos en mene saunaan? En.
Sen jälkeen huomaat, että tunnet syyllisyyttä, turhaan. Totea, että huoh, siinä se syyllisyys taas on. Mutta en silti mene saunaan. Enkä todellakaan selittele, puolustele tai hyvittele päätöstäni.
Kannatta ajatella asiaa miehesi kannalta, ei se syyttele sinua.
-kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varoa ettei some vie liikaa aikaa parisuhteelta.. Saunan jälkeen olisit varmaan ehtinyt vielä surffailemaan. Saunassa on usein hyvät keskustelut, läheisyyttä kun pestään toisten selät ja joskus ehkä seksiäkin?
Ehkä syyllisyysaspektin sijaan kannattaa miettiä, että rakastatko miestä enää ja voisiko asialle tehdä jotain. Rakkaus vaatii kuitenkin parisuhteessa aika paljon töitä - molemmilta :-)
Jos yhden kerran ei huvita mennä saunaan niin ei kai se nyt parisuhdetta kaada.
missä itsetuntosi on? Et ole mikään miehesi palvelija. Etsi vaikka jotain harjoituksia, joilla voit oppia hyväksymään itsesi. Esim. Jooga voisi olla hyvä harrastus ja samalla itsetutkiskelua ....
Mun mies jätti mut samasta syystä. Tein liian usein noin. Oltiin yhdessä 20+ vuotta. En tosin tuntenut syyllisyyttä, eikä mies valittanut. sitten vaan lähti.
No, minä en sauno ollenkaan, joten ei olisi tuollaista ongelmaa. Mutta helli miestä jälkikäteen, eikö se siittä.