Onko olemassa ihmisiä ketkä eivät käytä facebookia?
Kommentit (90)
On mielestäni käsittämätöntä kuinka monet lähtivät innolla vapaaehtoisesti mukaan Faceen sen alkuaikoina. Kuin olisi katsonut ihmisten sulloutuvan junaan joka on matkalla kaatikselle.
Minä oon 26v nainen, enkä oo ikinä ollu facebookissa :)
Vaikka kuinka paljon, kaikissa ikä-, sukupuoli- ja sosiaaliryhmissä.
"1.37 billion people on average log onto Facebook daily" joten käyttäjiä kyllä löytyy, mutta koko planeetan väestöstä se on kuitenkin selkeä vähemmistö.
Ei millään pahalla, mutta eikö koko FB ole lähinnä (alemman) keskiluokan juttu? Samalla tavalla kuin reality-TV tai tämä palsta?
Minä, veljeni, sisareni Amerikassa, paras ystäväni jne
Opiskelen amiksessa ryhmässä jossa suurin osa on teinejä ja heistä suurin osa ei ole Facessa, on vaan nuo Snapchatit ja muut. Tunnenpa itseni vanhanaikaiseksi kun en ole kuin Facessa, tosin joissain yhteyksissä kai WhatsAppkin someksi lasketaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vittua mä siellä tekisin. Käyn mieluummin kavereiden kanssa ulkona.
Ovatko nuo asiat muka toistensa vastakohtia? Minulla ei ole mitään some-tilejä, mutta älyä on sen verran, etten kuvittele, etteikö ihminen ehtisi tavata ystäviä, vaikka käyttäisi fb:täkin.
Joillekin se elämä on omituisen mustavalkoista.
Mä en käytä. En tiedä itseni lisäksi muita paitsi isäni (56 v) joka sitä ei käytä. Kyllähän tuota aina ihmetellään kun kerron etten siellä ole mutta elossa ollaan siltikin vaikken fasebookissa olekkaan. N29
En käytä, mitä mä sillä kun ei ole kavereita.
Olen kyllä Facebookissa, mutta hyvin harvoin kerron siellä mitään tekemisistäni. Käytän sitä lähinnä yhteydenpitovälineenä kauempana asuviin sukulaisiin ja tuttaviin sekä keinona keskustella ryhmissä samanhenkisten ja samoista asioista kiinnostuneiden kanssa.
Mun vanhemmat 70, minä, 39, mies, 40, tytär, 17 ja iso joukko meidän kavereita.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt miksi siellä pitäisi olla.
Liityin aikoinaan, kun lapset laittoivat minulle yksityisviesteinä pienien kuvia.
En ole ollut, enkä mene. En näe siitä mitään. Puhun livenä ihmisten kanssa, mitä puhuttavaa on ja asioita hoidan sähköpostilla. Puhelin on niin vanha, ettei siinä toimi mikään some. Facebookissa on varmasti hyvääkin mutta jatkuva esillä olo ja tikusta asiaa ei kiinnosta. Käyn matkoilla ulkomailla ja Suomessa mutta ei muiden tarvitse nähdä kuvia niistä. Luen, käyn kukttuuritapahtumissa ja tällä palstalla.
En oo enkä mee tästä; siis puhukaa jo elämästä!
Lapsetkin on jo poistui sieltä. Mä olin vain aikaani edellä.
En käytä. Ei siellä ole mitään kiinnostavaa, kavereihin saa pidettyä yhteyttä muutakin kautta.
N21
No eipä siellä todellakaan juuri ketään enää ole. Reilu viisikymppiset yrittäjämiehet kehuskelevat itseään, mammat pelaavat pelejä ja jakavat elukka- ja kersakuvia, ja muut käyttäjät taitavat noin pääsääntöisesti käyttää uutis- ja viestimiskanavana. Nuoret lähtivät ajat sitten.
Kokeilin kuukauden taukoa. En vaan koskaan mennyt takaisin. Tästä 1,5v.
En koe facebookia mitenkään tarpeellisena. En siellä mitään halua jakaa, elän tavallista pikkulapsiarkea ja en halua lapsista laittaa mitään someen. Siispä jos nyt kerran viikossa käyn yksin kirjastossa tai uimassa, tuskin sitä kukaan haluaa oikeasti kuulla.
En ole kiinnoatunut politiikasta. En yhteiskunnallisista asioista. En ryyppäämisestä. En kirppistelystä. En toisten kiusaamisesta/haukkumisesta/mustamaalaamisesta.. en enää keksi syytä olla facebookissa. Ne asiat jotka kiinnostaa, saan kuulla ystäviltä livenä tai Pinterestistä.
Olen liittynyt äskettäin vain parin ryhmän vuoksi, muuten en sitä viitsi seurata. Edes tuntemani fiksut ihmiset eivät päivitä sinne mitään mielenkiintoista.
Mä olen 35-vuotias nainen enkä ole Facebookissa. Ei ole tarvetta. Huvittaa, kun jotkut suorastaan kärsivinä kiemurtelevat ja anelevat mua liittymään sinne. Melkeen kaikki myös tarjoutuvat opettamaan mua, miten facea käytetään. Kiitos vaan, mutta mulla ei ole tietoteknisissä taidoissa ongelmia, mutta kun mua ei vaan kiinnosta tyhjänpäiväiset päivitykset. Enkä ymmärrä, miksi kenenkään pitäisi olla kiinnostunut mun elämästä. Nykyään on kännykät, wa, tekstarit, s-posti jne. Kyllä tieto kulkee ilman facea.