* * ELOTÄHKÄT ma-ke * *
Aloitetaanpas sitten tällainen puolen viikon pino :) Palaan ajan kanssa hetken kuluttua.
Kommentit (86)
Kyllä on mahdollista että homma etenee ilmankin isompia enteilyjä.
Mulla tää kolmas raskaus on eka jossa on ollut supistuksia ennen synnytystä. molemmat aikaisemmat synnytykset on alkaneet spontaanisti supistuksilla ja edenneet vielä suht nopeasti (9h ja 5.5h), ja siis täysin ilman ennakkovarotusta.
Tuo häpyliitos on noissakin raskauksissa vihlonut, mutta lähinnä joku pieni vihlaisu silloin tällöin....kun nyt on todella kipeä ja kipuilee kaikesta liikkumisesta....
Toisaalta tuollaiset oireettomat raskaudet on paljon miellyttävämpiä kun oma vointi on helpompi eikä tekemiset niin rajoittuneet....mutta silti minä hölmö toivon kokoajan lisää suppareita....Tosin taidan jo toivoa ihan niitä synnytyssuppareita eikä mitään harjoituksia....
Täällä on jalat turvonnut taas vaihteeksi reippaammin, tuntui ettei kengät mene jalkaan kun kauppaan oltiin lähdössä....ja sen kauppareissun jälkeen olin kyllä ihan valmis vain istumaan ja olemaan kun tuntui jalat niin väsyneiltä.
Miten mä oikein kuvittelen viim.pv tätä kuuta lähteväni isosti ostoksille kun tulee tilille rahaa niin että saa kaiken puuttuvan hankittua.
Mites paljon täällä jo odotetaan synnytystä? onko jo ilmassa sitä että jokainen kulunut päivä oli pettymys kun mitään ei tapahtunut?
Mulla itsellä ei nyt vielä ole alkanut tuo "minä hetkenä hyvänsä" odotus vaikka kovasti elättelen toivetta että syntyisi ennen laskettua aikaa...
Täällä oli puhetta imetysliiveistä, mä oon ostanut stocmannilta kaarituelliset liivit aikoinaan, ja mun mielestä siellä kuuluu edelleen mallistoon.
Itse en vain niistä kaarien kanssa olevista niin tykkää. Mites ootteko tutustunut sellaisiin kaarituettomiin jotka on erityisesti isoille rinnoille suunniteltu, ja pitäisi siis olla tukevat tästä syystä? nyt mä en kyllä merkkiä muista mutta bebes.fi verkkokaupassa ainakin on kyseisiä liivejä jotka mun silmään ovat ihan kauniitakin (tämä toki makuasia)...
Mammeli
Täälläkin ollut sateinen ja tuulinen aamupäivä.
Noista terkkareista ja neuvolalääkäreistä. Mulla ollut kyllä ihan asiallisia, mutta joteskin välillä tuntuu ettei ne osaa mitään. Th:lta jos erehtyy jotain kysyyn, niin ei sieltä kyllä mitään vastausta saa - eli osaa just ottaa ne verenpaineet sun muut ja tutkia käyriään. No, onneksi ei ole pahemmin ongelmia ollut mun raskaudessa.
Mulle muuten aina kommentoidaan kuinka olen niin hentoinen, vaikka bmi kuiteskin raskauden alussa 22, eli aikas normaali (ei tosiaan mikään missi/malli). Mun mielestä tuo bmi sitäpaitsi ei ihan toimi tosi lyhyillä tai tosi pitkillä - mulla esim nyt bmi vaan 26, vaikka tullut 11kg raskauden mukana. Sit taas tuntuu että pitkien ihmisten pitäis ton bmi:n mukaan olla tosi laihoja että on normaalin rajoissa. No tää nyt on mun 'virallisen totuuden' vastaista höpinää...
Mieliteoista ja inhokeista: alkuraskaudessa nyt oli vaikka mitä inhokkeja, ei oikeastaan mielitekoja. Edelleen inhoan mandariinien hajua, ja mieli tekis kovasti maksamakkaraa. Saako imettäessä muuten syödä maksaa jonkun verran, vai onko edelleen täyskielto päällä?
Ja sitten siivoomaan, meille tulossa kylään kummityttö 1v2kk, ja meidän kämppä ei tosiaankaan ole siinä kunnossa...
pömppä 33+4
ja terkkuja äippäpolilta :) Eipä mitään ihmeellistä, kohdunkaulaa vielä 3 cm, pehmennyt oli jo sentään. Painoarvio 3,1 kg ja koska edellisessä synnytyksessä pitkittyi ponnistusvaihe, niin käynnistetään heti rv 40.
Vaaka: Mulla kanssa molemmat aiemmat raskaudet alkaneet ihan ilman mitään ennakkovaroituksia supistuksilla, joten ihan mahdollista. Tässä kolmannessa raskaudessa alkoi supistukset viime su eli rv 36+4.
Ajelin tänään sinne äitiyspolille, reilu 40 km yhteensä, vielä sama reissu pitäisi tehdä illalla, kun ollaan menossa kylään - mä olen ainoa ajokortillinen tässä huushollissa, joten saan istua tuossa ratin takana ihan viimeiseen asti. Tosin mun serkku ajoi itse autolla synnyttämään ja kävi välillä vielä kotona laittamassa isommat lapset kouluun, kun synnytysvastaanotolta sanottiin, että muutama tunti vielä menee :) Ei pitkää matkaa, mutta varmaan 10 km suuntaansa. Haaveilen samanlaisista teräshermoista.
Mukavaa keskiviikkopäivää kaikille, mä painun taas sohvalle makaamaan kun lapsoset nukkuu.
anna ja rv 37+0 (ai, niin - nyt sanoi ultraava lääkäri, ettei voi sanoa sukupuolta ja rakenneultrassa sanottiin, että ihan varmasti olis poika tulossa - kuinkahan on...)
Pöh, sivusto tökkii ja koko netti tökkii meillä päin, laskutkin piti lähteä jo pankille maksamaan..
Ja tämä pieni ruutu on rasittava!!!
Mammeli: Olisit jo tirvassut moista lääkäriä, ei yhtään kohteliaasti sanottu, ja vielä raskaana olevalle, tupla moka!!
Itselläni on noussut paino 12 kg, nyt pari kiloa enemmän, josta osa turvotusta, nimittäin croksit (tai miten ne nyt kirjoitetaan) ahdistaa!!! Itse olisin helkkarin tyytyväinen jos jäisi alle 20 kilon painonnousu, mutta nyt joka ikinen lääkäri ja terkka on sanonut että ei saisi lainkaan enää nousta, aiemmissa raskauksissa ei ole huomauteltu ja 22 kg ja 19 kg tuli painoa. Hämärää... Ja kyllähän niistä kiloista sitten eroon pääsee, toinen helpommalla ja toinen vaikeammalla. mutta sen miettimisen aika ei ole ihan vielä.
SF: Joko sie synnyttämään asti lähdit, vaikuttaisi lupaavalta nuo supistukset!!
Toivottavasti *Roosalla* on kaikki kunnossa!!
Pömppä: Nyky suositusten mukaan maksaa saa syödä raskaana ollessa, ei paljon mutta vähä kuitenkin.
ON: Välillä supistaa, välillä ei, nukuttaa ihan tajuttomasti, mutta tänään vähän virkeämpi olo, kun yön nukuin niin hyvin! Mitään kuopusta raskaampaa ei kärsi nostella (sekään ei herkkua) tai alkaa supistaa, eilen yritin vasikkaa isännän kanssa siirtää (syntyi siis juuri) mutta ei toivoakaan. Elikkäs toivoa sopii että meidän talon elukat älyää poikia isännän kotona ollessa, koska siihen hommaan ei minusta ole lainkaan.
Kuinka muuten muistaako joku tai tietääkö. Joskus silloin aikanaan on (ainakin) varoiteltu kurottelemasta ylöspäin raskaana ollessa, onko tässä varoituksessa mikä järki takana, vai jotain täysin mummojen höpinöitä ?? Jostain syystä mulla kummittelee mielessä että napanuora menis "solmuun" tai jotain.. Rätnäilin tätä tässä yksi päivä, kun kurottin potkurautaa elukalle, se ei tunnu kauhean kivalle, mutta lähinnä vatsalihaksissa se tuntuu.. Mutta siis muistaako joku ?
Joo täytyy mennä vähän vielä elppaa ennen lypsyä, jotta jaksais illan vielä..
-E- 33+
Kylllä nää päivät on pitkiä kun mies on töissä ja ulkona sataa vettä, ei oikein tekemistä keksi tuon pojankaan kanssa. Sain sentään leivottua mansikkapiirakan =)
Emma olen kans kuullut tuosta kurkottelusta että voi napanuora pyörähtää kaulan ympärille, voihan siinä perää tietty olla. Verhojen vaihtokin on kuulemma kiellettyä mutta kyllä mä niitä olen vaihdellut ja voihan se napanuora mennä muutenkin solmuun tai kaulanympärille ilman kurkottelua, en sitten tiedä onko lääketieteellisesti perusteltua??
Mulla on kans noussu paino ja paljon lähtöpaino oli 52kg ja nyt on 68kg eli reippaasti on tullu ja uskon että kymmen luku menee vielä rikki =) saahan ne pois sitten kun on sen aika..
Uuden gallupin muuten keksin: Aiotteko ottaa ne kuuluisat keinot esiin, josko niistä ois synnytyksen käynnistykseen? Ja mitä konsteja tiedät S:iän lisäksi??
Itse kyllä yritän tehdä varsinkin näitä S juttuja vaikka niillä ei ole mitään tieteellistä näyttöä, mutta jotenkin jaksaa paremmin kun ajattelee, että JOS niistä kuitenkin olisi edes jotain hyötyä (ainakin koti on siisti ja mies tyytyväinen ;) )
ja luohan se vähän jännitystä kun tuleekin yksi tai kaksi supistusta suursiivouksen jälkeen =)
Palailempa taas =)
*Emma* Toisaalta voi olla ihan huuhaa-hommaa, mutta toisaalta taas siinä on vinha perä. Mulla kävi meinaan esikon aikana silleen, että loppuajasta tein heinäpellolla hommia ja hakkasin puita (yritin edesauttaa synnytystä), nii eiköhän synnytyksessä tullut tenkkapoo, ko poika ei "yltänyt" tulemaan ulos ja napanuora piti kätilöllä katkaista, kun poika oli vielä sisällä eli oli napanuora *3* kertaa pojan ympärillä. Kerran jalan ympäri, kerran kropan ympäri ja sitten vielä kerran kaulan ympäri - onneksi oli pitkä napanuora, muuten ois voinut kuristua siihen :/ Ite kans tossa joku viikko sitten pesin olkkarin ikkunoita ulkopuolelta, nii naapuri huusi mulle, että elä herranjestas kurottele tuolla tavoin, käy vielä hullusti. Ja kyllä se on jotenkin takaraivoon mulla ainakin iskenyt, ettei se kurottelu tee kovin hyvää.
*Sannami* Noista S-hommista - ei niistä ainakaan mulla ollu apuja esikon suhteen, vaikka kuinka niitä yritti hyödyntää, mutta sitten taas kakkoselta mökin saunasta hain vauhtia synnytykseen ja varmasti osittain vaikuttikin, mutta mullahan lähti veden tihkumisella jo edellispäivänä liikenteeseen koko homma. Ja vyöhyketerapialla muuten sanotaan olevan synnytystä käynnistävä vaikutus, en tiiä. Kyllä se synnytys käynnistyy aina silloin, ko sen on tarkotettu ;)
Ja painosta vielä omalta kohalta - katoin varsin nlakortista, nii viikosta 9+1, viikkoon 34+1 mulla on tullut yhteensä painoa 3 kiloa! Joka on aivan sikavähän, mutta kyllä tuo nuorimmainen pitääkin mut päivisin liikkeellä ja varmasti ylimääräset kilot (joita jäi muutama nuorimmaiselta) karisee synnytyksen myötä kiitettävästi.
Joku kyseli, että kuinka oottaa?! synnytystä tai kuinka se on mielessä tai jotain. Ite en silleen hirveesti vielä oota synnytyksen käynistymistä, ko vielä sais Elli pysyä ainakin sen pari, kolme viikkoa masussa. Varmasti mieli alkaa muuttumaan tossa elokuun alkupuoliskolla.
Jahas ja taas mennään...
kiitoksia emma, pitikin heti varmistaa tuo maksamakkara. Täällä Espoossa ohjeistuksessa tosiaan on että maksaruokia pitäisi välttää, mutta Eviran sivuilta löytyi Elintarviketurvallisuusvirasto Eviran, Kansanterveyslaitoksen ja Valtion ravitsemusneuvottelukunnan suositus, jonka mukaan: # Maksamakkaraa ja maksapasteijaa voi käyttää raskauden aikana enintään 200 g viikossa. Kerralla ei tulisi syödä enempää kuin 100 g.
# Jos maksamakkaran tai maksapasteijan käyttö on päivittäistä, sitä tulisi käyttää enintään 30 g päivässä. Tämä vastaa käytännössä noin 2 viipaletta maksamakkaraa tai 2 ruokalusikallista maksapasteijaa
Eli ehkä sitä uskaltaa pikkaisen maksamakkaraa pistää leivälle, kun himo iskee;)
tuli mieleen noista kikoista miten saa synnytyksen käyntiin, olen kuullut että rintoja pumppaamalla saisi supitukset alkamaan...katsoin yhtä ohjelmaa mtv faktalta , siinä näin kerrottiin..tiedä sitten.
ei muuta tällä erää pitänee siivoilla
peetu 33+5
Hyvä Roosa, että olet mennyt tarkastuttamaan tilanteen, toivon mukaan kaikki ok!
Mä olen kans kuullut ettei kurkottelut ja nostelut olis hyväksi raskausaikana, niinpä hyvällä omalla tunnolla ikkunat pesemättä.. jos sitte ennen ristiäisiä niitä ehtis pesemään.
mulla huomenna äpoli, saa nähdä onko mitään tapahtunut ja mitä muuten sanotaan. Kyllä mä jo aika kärsimättömästi odottaisin synnytytystä, tai oikeastaan jos vielä pari vkoa jaksais ja sitte heinäk lopulla sais tulla heti vaan... mulla kun esikoinenkin menossa kouluun, niin aika stressaavaa jos olen just sairaalassa kun koulut alkaa... no, eipä sille sitte mitään voi.
painoa mulle tullu tähän mennessä 11kg, eka raskaudessa tuli 12 kg, toka 14 kg.
nyt pihalle, täällä paistaa.. huomiseen! =)
Nallekas rv 36+
Tuosta kurottelusta en ollut ennen kuullutkaan, mutta toisaalta kutominenkin tiettyjen uskomusten mukaan aiheuttaa napanuoran kiertymisen lapsen ympäri....ja heh, esikoisen aikaan kudoin ja oli napanuoraa 5 kertaa lapsen ympäri (3 kaulassa 2 vartalossa) toisesta sitten taas en ehtinyt kutoa mitään ja ei muuten ollut napanuoran kanssa mitään kiemuroita....
Mutta joo, ainakaan mun tietojen mukaan ei ole lääketieteellistä perustaa siihen ettei saisi kurotella...
Nuo kuuluisat äSsät, no seksistä on todistetusti hyötyä (sperman ainesosat kypsyttävät kohdunsuuta) muut taitaa olla aika riskiä peliä, lähinnä suurempi riski rajussa siivouksessa saada komplikaatioita kuten istukan irtoaminen tms. kuin käynnistää itse synnytys....
Toisaalta jos aika on kypsä niin tuollainen siivoilu yms voi jouduttaa jo alkanutta synnytystä, sillä esim. pystyasennon ja liikkumisen tiedetään jouduttavan synnytystä ja tuossa siivoillessahan tulee molemmat samalla kertaa...
Sauna menee mun mielestä samaan piikkiin, että jouduttaa jo alkanutta synnytystä, kun rentouttaa lihaksia ja rentoutuneena se synnytys etenee myös hyvin, lämpö tekee varmasti myös välilihalle hyvää joten en yhtään ihmettele miksi ennen synnytettiin saunassa....
Mä en oikein noihin poppakonsteihin perusta, mutta kyllä nuo kolme ässää tulee ihan normaalissa arjessa, varsinkin saunominen on lisääntynyt nyt loppuraskaudessa paljon kun jotenkin vain tekee mieli saunaan...
Kävelylenkit on musta kanssa hyvä juttu varsinkin jos jonkinverran supistelee, niin saa tuo liikkuminen vähän lisää ytyä niihin suppareihin, mutta en mä mihinkään isoon rehkimiseen ryhtyisi...
Mitäs niitä sitten on muita, rintojen hieronta, lähinnä nännien hieronta maidon tulon stimuloimiseksi, erittää hormoneja jotka jouduttaa synnytystä...
nyt siivoamaan ja josko sitten vaikka lämmittäisi lasten kanssa päiväsaunaa tähän pilvisen lomapäivän ratoksi...
Mammeli
Saatiin mieheni kanssa vaatehuone siivottua. Hommia riitti klo 10-15. Huomenna laitan leluhyllyt järkkään ja sit perjantaina siivoan.. Mut hemmotteluakin on tiedossa, eli tänään menään mieheni kaa ulos syömään ja huomenna meen kaverini kaa leffaan ja syömään.
TOuhuttua tulee, mutta ei mitenkään sillä ajatuksella, että sais synnytystyä edistettyä. Viikkoja on vasta 34+3, eli kiire ei ole mihinkään. Elokuu on kiireinen, joten ei varmaan silloinkaan ehdi odotukseen tylsistymään. Meillehän tulee Jenkeistä vieraita elokuun ekalle viikolle, sit on häät ja sit on eskarin ja hoidon aloitukset ym. 16.8 meidät on pyydetty ystäviemme mökille ja varmaan mennäänkin, jos vointi antaa myöten, sillä mökki on lähellä sairaalaa ja sinne voi helposti jättää lapset hoitoon jos lähtö tulee...
Nautin hiljaisuudesta, vaikka hassulla tavalla mulla on jo heti ikävä lapsia, vaikka ne vasta aamulla lähti :)
Ei mutta, nyt täytyy hiljalleen hypätä suihkuun ja silittää siistimmät vaatteet illaksi..
äitipolilla.Kanavaa jälellä 0,5cm.Kohdunsuu sormen verran auki.Painoarvio 2,9kg.Meinas ettei ole 34 vko vaan enemmän.Sairaalaan olis pitänyt jäädä mut päästiin kompr missiin ja pääsin kotiin.Elikkä kuusamoreissu jää sit väliin.Vauva on aivan villiintynyt,ja alapäätä tuikkii.Saapa nähä...Verta ei näkynyt missään ja kaikki muuten ok.Huh,nyt alko jänskättään aivan tosissaan.T:Roosa
Kyllä näköjään kannatti käyä :) Taidat päästä tositoimiin vielä tän kuun aikana. Sanoivatko muuten, että millä viikolla ois menossa? Toi paino ainakin viittais 37-38 viikkoihin. Täällä jänskätään sun puolesta :) Ja jos lähtö tulee yllättäin, niin tsemppiä matkaan!
Heippa vaan kaikki ja terveisiä synnäriltä :) meille syntyi 10.7.2008 klo 01.17 pieni ihana poika, mitat: 2830 g ja 47 cm sekä pipa 33 cm. Poika syntyi rv35+6 lapsivesien mentyä, synnytys kesti 3h17min ja pieni tuli maailmaan yhdellä rivakalla rutistuksella. Vietimme sairaalassa tuskaisia päiviä jännittäen ensin verensokerin tasaantumista, painon nousua ja sitten bilirubiiniarvoja. Tänään saimme lopulta luvan lähteä kotiin ja oli kyllä outoa pukea omat vaatteet päälle ja tulla kotiin vauvan kanssa. Alkuun olin pettynyt kun raskaus loppui vähän kuin kesken, mutta nyt on ihanaa kun on oma pikkuinen taskurapu, jota nuuhkia ja sylitellä . Ja arvatenkin en ollut valmistautunut näin pieneen vauvaan, jolle jopa 50 senttiset ovat liian suuria - onneksi olemme nyt saaneet lahjaksi pikkiriikkisiä potkareita.
Nyt pitää mennä iltalypsylle :) palaan taas asiaan kun on aikaa, ihanaa keskiviikko iltaa kaikille elotähkille!
t. viltsu kera vauvan, joka täyttää yöllä viikon :x
*Onneksi olkoon Viltsu-Inkeri pienestä pojalta <3* Aivan ihana kuulla, että teillä kaikki hyvin. Tässähän ihan herkistyy...Onnea suuresti vielä kerran! Ja tulethan kertomaan kuulumisianne aina välillä tänne - vielä ei varmaan Vauva-puolella taija olla kovin muita :)
viltsu-inkeri,onnea vaavista.ei se sanonut mitään muuta ku et ei kait tämä 34vko ole.tyttö sano ku olin lähössä lääkäriin et tuo sit se vauva ku tuut...saapa nähä.mut ilmottelen jos jotain tapahtuu..t:roosa
Onnea Viltsu-Inkerille, ihanaa että kaikki hyvin ja pieni poika jo kotona.
Roosalle myös tsemppiä, taitaa olla lähtö käsillä kun noin oireilee....tosin mulla oli esikoisesta kohdunsuu auki yli 3vk eikä vauvalla ollut mikään kiire....
Kyllähän tuo on aika iso mitta 34 viikkoiseksi, meidän neiti oli rv.36+ tuon kokoinen ja hän oli kyllä iso syntyessään lasketun ajan jälkeen.
Voi että mäkin haluun jo tositoimiin!
ON: jotenkin kovin raskas ja painostava olo, käytiin kävelyllä ja välillä supisti ja välillä pisti ihan muuten kyljestä, oikeasti tuntui ettei eteenpäin pääse, aika masentava tunne jos pitää tässä olossa vielä 4 viikkoa tai enemmänkin viettää....
no nyt sitten saunaan ja loppuilta ihan rennosti....
Huomiseen
Mammeli
Viltsu-Inkerille onnittelut!! Hienoa että kaikki on hyvin. Täällä jo aikasemmin huhuilin että tietääkö kukaan missä oot...sulla olikin parempaa tekemistä!=)
Nyt jotenki vasta alkaa oikeesti konkretisoitumaan se, että meilläkin on ihan kohta vauva..pieni ihminen josta ollaan vastuussa. Niin ihanaa mut toisaalta pelottavaa..varsinkin kun ensimmäisestä lapsesta on kyse. Laskettuun ei kuitenkaan ole enää ku reilut kolme viikkoa...
Löysin muuten ihan robinhoodista kesto liivinsuojia...makso jotain 5 euroa/2 paria. Ajattelin kun täällä on niistä ollu ja puhetta..
Nyt täytyy taas poistua...
S 36+4
*Viltsu-inkeri*:paljon onnea pienokaisen johdosta ja paljon voimia ja haleja!!!
*A-J*:Kiitokisa linkistä ja muut kans jotka ootte neuvoneet nuista liiveistä:)
*Roosa*:hyvä että tosissaan kävit,mullakin oli viime viikolla sellanen olo et hyvä että kävin varmuudeksi jos en ois käyny niin oltas ihmetelty istukkaa sitten myöhemmin jne...
*ON*:Täällä ollaan tosissaan!häpyluu on tulessa!!ja selkää jomottaa kovasti..kaiken maailman kipuja..olin tänään ostoksilla ja saas nähä tuleeko tämä yö nukuttuu...supistukset piinaa eniten iltasin kun menee makaa mutta tänään on tullu pitkin päivää liikun tai en...
Mutta nyt pakko mennä ottamaan lasange pois uunista..
Ai niin ja mielitekoista oli puhetta,mä oon hulluna jätskiin ja kokis jäillä:Dlämmin ruoka ei vielläkään oikein uppooo mut kaikki herkut menee:Dja raikkaat hedelmät...
Eipä ole taas pitkiin aikoihin osallistuttua keskusteluihin, vaikka kuulumisia lukemassa käynkin lähes päivittäin. Parhaimpina päivinä monen monta kertaa. Tuntuu vaan, että tämä meidän elämä on yhtä hulabaloota kun kaikki ollaan yhtäaikaa kotona. Siis mies ja lapset lomalla... ; ) Nyt lähti isäntä salille ja pojat pistin tuohon omaan pihaan puuhastelee keskenään, että sais edes hetken olla hissukseen. Ovikello tosin tuntuu kilkuttavan vähintään kymmenen minuutin välein, kun on jollain jotain asiaa... Huoh!
Mistäs täällä olikaan ollut puhetta... Niistä vieraista ainakin. Itse kokisin vieraat niin, että mieluummin käyvät sairaalassa uteliammat katsomassa, että saisi sitten kotona olla alkuun rauhassa ja miettimättä mitään tarjoamisia. Aikakin tuppaa ainakin meikäläisellä käymään pitkäksi sairaalassa ollessa niin on vain mukava kun joku käy moikkaamassa. Meillä kun on aikaisemmilla kerroilla päiviä osastolla vierähtänyt useampia. Kun ei nyt ihan ruuhkaksi asti vieraita ole, ja hyvin on ainakin tähän asti mennyt.
Sairaalakassia en ole vielä pakannut, mutta muutaman ajatuksen sille olen jo uhrannut, että pitäisi varmaan ainakin jotain valmiiksi laittaa... Tosin en usko, että meillä niin kiire lähtöä tulee, ettenkö ehtisi vaikka lähtiessä pakata. Esikoisesta meni lapsivedet kotona, mutta syntyi vasta kahden päivän käynnistelyjen jälkeen hätäsektiolla. Kakkosta puolestaan käynnisteltiin VIISI pitkää päivää, raskausmyrkytysoireitten takia, ennen kuin sitten syöksyllä rysähti maailmaan. Sillä seurauksella, että minulta repesi häpyliitos. Ja kyllä oli muuten kipeä! Nyt on minullakin ruvennut tuo liitos vähän vaivaamaan, joten jännityksellä odotan synnytystapa-arviota, ja sitä mitä siellä sanotaan... Varsinkin kun maha tuntuu olevan jo valtava, minkähän kokoinen vauva onkaan tulossa...
Joku mietti (en nyt taas muista kuka) kuinka saisi eskarilaisen itse pyyhkimään vessareissujen jälkeen. Saman ongelman kanssa painitaan täällä. Sillä erotuksella tosin, että meillä poika ei pyydä tarhassa edes aikuista pyyhkimään vaan jättää kokonaan pyyhkimättä. Voitte kuvitella miltä kalsarit iltaisin kotona näyttää... (ja se "tuoksu")... Huh! No. onneksi vielä on muutama viikko aikaa kotona käydä asiasta keskustelua ja totuttaa poikaa ajatukseen itse pyyhkimisestä.
Taitaapa tulla taas aika omanapaista tekstiä, ja nyt on pakko vissiin lopetella tältä erää kun ovikello laulaa jatkuvasti.... Palailen taas...
Oikein mukavaa viikonjatkoa kaikille Elotähkille ja mahdollisimman hyvää vointia!
Tiittis rv 35