* * ELOTÄHKÄT ma-ke * *
Aloitetaanpas sitten tällainen puolen viikon pino :) Palaan ajan kanssa hetken kuluttua.
Kommentit (86)
Niin siis sen verran voin paljastaa, että elotähkien parissa päästään myös synnyttäjiin, jollei pikkukaverille sitten pakkaa kiirettä ennen suunniteltua päivää. Lääkäri kyllä sanoi, että ei ainakaan ole mitään merkkejä että aikoisi maailmaan ennen sektiopvää ilmestyä...
*maidontulosta* voi kun olen kateellisena lueskellut teidän kirjoituksia maidon tulosta. Nti Wiis Ween syntyessä minullakin tuli maitoa tosi kivasti ja rinnat oli jo aikaa ennen synnytystä pinkeät maidosta, mutta nyt tuntuu, että sitten ensimmäisten raskausoireiden ei rinnoissa ole ollut minkäänlaista muutosta X-( Toivottavasti maitoa kuitenkin tulisi vauvelin tarpeisiin!
Voi jos teillä jollakulla on hyviä ehdotuksia mitä tässä pitkien päivien aikana voisi tehdä niin laittakaa viestiä. Olen kova tekemään käsilläni kaikkea, mutta pakastin on jo pullollaan leivonnaisia ja vielä pitäisi syksyn marjatkin jonnekin sulloa. Olkkariin ja vierashuoneeseen ompelin vasta uudet tyynynpäälliset ja verhot, vauvan tavarat on tosiaan aikasen valmiina ja apk, työhuoneen ja makkareiden kaapit siivottuna! Huomaako että työnarkomaani on joutunut pois normaaliympyröistä... hulluksihan tässä tulee. Täytin jo tässä iltojen iloksi sairaalaan varatun ristikkolehdenkin, joten kaikki hyvät ehdotukset otetaan vastaan,
E-A
Pinnan kiristely se vaan jatkuu.. Eikä siihen tarvi olla edes mitään syytä. Ihan pienetkin asiat vaan ärsyttää.. Sen takia sitä vois jo olla valmis lähtemään synnärille, et josko tää kiukuttelukin sit vähenis, kun sais tuon pienen tuolta ulos... Ukkokulta on kovilla...
Tuntuis et supistelut on vähän laantunu. tai tänään on tullu taas muutama kipee suppari, mut sitä ennen oli muutama päivä ihan hiljasta. Joten saa nähdä kestänkö sitä minäkin kasassa elokuulle asti. Esikko siis syntyi reilun kuukauden etuajassa..
Ja maha ei oikein toimi täälläkään. Ärsyttävä vaiva.. Mut näin kävi viimeksikin vähän ennen synnytystä. Ja sit kun synnytys käynnisty, ni mahakin toimi koko ummetuksen edestä..
Sairaalaan tulee käymään meillä vaan isä ja tuleva isosisko sekä varmasti minun äitini. Koska täällä tosissaan sen "vieraammat" ei osastolle edes pääse.
Ja kyllä tässä tosissaan on ittekin alkanu kääntymään ns sisäänpäin. Hirmu mielellään viettäisi aikaa ihan yksin. Tietyssä seurassa kyllä viihtyy, mut muuten on ihan tyytyväinen tähän omaan rauhaansa..
Synnytyskin pyörii aina vaan enemmin ja enemmin mielessä. Tällä hetkellä ehkä eniten jännittää se et millon se lähtö oikeesti tulee. Ja onko mies sillon kotona vai töissä. Miten esikon hoito järjestyy ym. Itse varsinaisesta synnytyksestä kun en mitään tiedä kun esikko syntyi sektiolla. Sektiota en nyt kyllä haluis ja se et miten jaksan ja kestän kipua. Mut vielä sitä jaksaa luottaa siihen, et kai minäkin siitä selviän kun muutkin on selvinny :) Saa nähdä mikä tilanne on sitte kun ne oikeet supistukset alkaa ja on aika lähteä kohti sairaalaa..
Mutta olo alkaa kyllä olla sellanen et lähtöä odotellessa... Vaikka laskettuun onkin vielä reilut 3 viikkoa aikaa.. Mut sitä odottamista tää nyt vaan tuntuu olevan.. Pitäs kai yrittää keksiä ittelleen jotain tekemistä, ni ei kävis aika pitkäks eikä kerkeis liikoja pohtimaan sitä synnyttämistäkään...
aamulla piti jo kirjoittaa, vaan nyt vasta on aikaa. Olin aamusta eka kolme tuntia lapsenvahtina naapurin vajaa kolmivuotiaalle ja tuo meidän 2,5-vuotias kuopus auttoi hommassa. Hiukanko meinasi hermo mennä muksujen touhuihin ja uhmailuihin kun koetin tämän pallomahan kanssa viilettää niiden perässä kasvimaalle (ei saa nyppiä kasveja), marjapensaille (ei saa syödä raakileita), auton luo (ei saa heittää hiekkaa autoon), kukkapenkkiin (ei saa tallata pioneja)... ja niin edelleen. Helkkari!
Mies on menossa yövuoroon ja koetan tässä kestokiukussani jaksaa kehitellä jotain tekemistä noille lapsille, kun ukko nukkuu. Ennen viimeinen hätävarakeino oli mennä maleksimaan vaikka kaupan leluosastolle (aah, ihana viileys), nyt pienikin autoilu tekee heti hirveät supistukset. Huomenna tulee mun vanhemmat ja äiti on luvannut kuskailla mua äitiyspolille sitten ke, kun menen synnytyksen suunnitteluun. Tosin tässä äkäpussiolossa en yhtään haluaisi ketään tänne. Samaa sisäänpäin kääntymistä taisi olla muillakin. Mun äiti myös suunnittelee jotain Ruotsin reissua, jonne se ottaisi meidän esikoisen mukaan - elokuun eka viikolla! Mun laskettu aika on 6.8. Kuvittelisin, että olisi ihan tärkeää tuolle kuusivuotiaalle päästä katsomaan uutta vauvaa sairaalaan ja olla kotona, kun uusi pikkusisarus kotiutuu. Menee niin hermo, kun tuntuu ettei kukaan oikeasti kuuntele, mitä itse haluaisi. Olisi vaan niin ihanaa kun joku tulisi tänne kotiin auttamaan ja vaikka hiukan siivoisi ja laittelisi pakkaseen ruokaa valmiiksi.
No niin, kaameaa narinaa tuli sitten tännekin vaan kirjoitettua. En jaksa tuolle väsyneelle miehellekään koko ajan valittaa.
anna ja rv 36+5 (taisin jo eilen laittaa tuon saman päivän)
jostain syystä en ole päässyt kirjautumaan näille uusille sivuille.. ??? nytkin jouduin nimimerkin loppuun laittamaan 1, jotta pääsis sisään.. en tiedä, mikä näissä sivuissa tökkii..
olen kuitenkin käynyt lueskelemassa teidän juttujanne päivittäin, joten ajan tasalla olen! =)
mulla on siis kolmas odotus loppusuoralla, monenlaista vaivaa ollut...
to olen menossa synntystapa-arvioon.. edellinen raskaus käynnistettiin 37 vkolla raskaushepatoosin takia.. saa nähdä, kuinka nyt käy.. mielellään ei kuulemma käynnistettäis..Mutta nyt arvot olleetkin kurissa enenmmän kuin viimeksi..
alkuraskaudessa sain parvorokkotartunnan, joten ultrassa olen käynyt TOSI usein. Näillä näkymin parvo ei kuitenkaan olis aiheuttanut vauvalle mitään, toivottavasti ei olekaan! sairastin sen tietämättäni. Olen lasten parissa töissä, ja työpaikalla kun istä ilmeni, kävin verikokeilla ja tulos näytti tuoretta tartuntaa.. =( Mutta ainakaan ultrien mukaan mitään poikkeavaa ei ole löytynyt..
joku kysyi jossain vaiheessa niistä liivinsuojista.. mulla ollu niitä ns kestosuojia, ovat käteviä ja pehmeitä ja pestään pesukoneessa. itse taisin ostaa niitä ihan jostain marketista..
mulla kanssa pinna kireällä ja öisin tulee nukuttua TOSI huonosti.. sekä muita samoja loppurask vaivoja kuin teillä muillakin...
yritän nyt hieman useammin kirjoitella näin loppuaikana..
ja tuo viikon jakaminen on hyvä idea! Ei tule liian pitkää ketjua.. kun innokkkaita kirjoittajia löytyy! =)
nallekas rv 35+6
voi ei!!! no, tiedänpä ens kerran, ettei heti kannata uudestaan kirjoittaa, että viiveellä näyttää tulevan... =)))
äsken just kirjoitin, mutta hävis jonnekin...??? En tajua!? No, saa nähdä tuleeko esim viiveellä tänne.. joten nyt lyhyesti vaan samat asiat...
en ole pitkään aikaan kirjoitellut, jostain syystä nää sivut ei ole hyväksyneet mun kirjautumista??? No, nyt sitte laitoin tuon 1 nimimerkin loppuun..
Olen käynyt lukemassa juttujanne, eli minä olen ajan tasalla. Yritän nyt loppuraskaudesta hieman useammin kirjoitella! =)
Mulla siis 3 odotus menossa. monenlaista vaivaa ollu ja samoja tuntemuksia kuin teilläkin mm pinna kireällä, öisin ei tule nukuttua yms... =(
to olen menossa synnytystapa-arvioon.. jännää.. saahan nähdä, mitä sanotaan! ja minkä kokoinenkin vauva jo on.
Mä sain raskauden alussa parvotartunnan, joten ultrattu on usein.. näillä näkymin ei olis aiheuttanut mitään, mutta itseäni silti huolettaa, että entä jos kuitenkin... no, ei voi kun odottaa...
palailen taas, täytyy mennä lapsille laittamaan aamupalaa... =)
ai niin, hyvä että pilkotaan tätä vkoa, kun innokkaita kirjoittajia löytyy, niin ei tule liian pitkää ketjua! =)
nallekas 35+6
Taas yksi huonosti nukutti yö takana :( Tää odotus voisi loppua jo, perjantaina vasta äippäpolille aika kokoarvioon ja synnytyssuunnitelman tekoon, tarviiko tuotakaan nyt suunnitella kun ulos se sieltä kuitnekin tulee tavalla tai toisella..Hermot alkaa olemaan jo kireellä :(
Mitäs meillä oli keskustelun alla täällä..Ai niin Peetu ja A-J menee tänään äippäpolille eikö vain ollukkin??Kertokaahan sieltä kuulumiset =)
Tänään pesen viimeisen koneellisen vauvan vaatteita ja sitten pakkaan loppuun tuon sairaalakassin. Pitää käydä kattelemassa niitä rintaliivin suojia jos kokeeksi ostaisi muutaman, ainakin olisi ekologisempaa käyttää niitä ja tuleehan tuota pyykkiä pestyä useesti että tulisi nekin samalla pestyä.
Jaahas kävely lenkille pitää lähteä, jos jotain tapahtuisi ;)
sanna ja nassikka 37+3
Iskivät mut ensin suoraan käyrille, josta olin ihmeissäni, koska sitä ei oo koskaan aikasemmin tehty, ko oon ultrassa käyny. Taitaa olla joku uus käytäntö, ko mun jälkeen tullut isomaha iskettiin sinne myös. Käyrät näytti kuulemma erinomaisilta.
Ja sitten ultrattiin - Elli on nyt apaut 2,3 kilonen, lapsivettä normisti ja yks istukan virtausmitta oli vähän koholla, mutta ei oo mitenkään vaarallisesti ja oli kuiten mittausarvojen sisäpuolella, mutta seurataan. Noustessaan tuo arvo vaikuttaa jotenkin vauvan hapen saantiin. Kanavaa jäljellä sellaset rapiat 2 senttiä ja kohdunsuu sormelle auki, ihan sisältä asti. Sokeriseurantaa kotona jatketaan ja uus aika tuli elokuun 6. päivä, jolloin katotaan sokeriarvot ja sen mukaan sitten jatko - ilmeisesti lääkitys, jos paasto edelleen koholla. Ekassa lapussa arvoja oli koholla, mutta toinen paperi ja mittaukset antaneet jo normiarvot. Uskon, että arvot pysyy nytkin kurissa, ihan pelkällä syömisen seurannalla. Että tämmösiä uutisia tänään! Ei siis mitään paniikkia, mutta ei lääkäri kyllä ees maininnut, että menis yliajan tai tulis paljonkin ennen la:a. Mennään päivä kerrallaan...Nyt ruokaa - on meinaan himpuranmoinen nälkä!
AJ&Elli
kuinkas on Peetun ja A-J:n äippäpolit menneet? Mulla sama on edessä huomenaamulla. Sain oman äidin lähtemään kuskiksi, kun en ole ihan vakuuttunut tästä omasta ajokunnostani enää viime päivien perusteella. Oikeastaan olen jo kahtena edellisenä iltana ollut ihan varma, että yöllä tulee lähtö. Viime yönä hirvitti ihan kamalasti ajatuskin, koska mies oli yövuorossa (on sellaisessa paikassa, jossa on yöllä vaan yksi työntekijä eikä sieltä voi lähteä). Ens yö on sitten tän kesän viimeinen yövuoro, että josko sen kestäisin :)
Pakkailin kanssa sairaalakassia, mutta kovin pieneltä ja ohkaiselta se vaikuttaa. Mitäs kaikkea olette sinne laittaneet? Mulla on matkassa
- kotiintulovaatteet
- imetysliivit (2 kpl)
- liivinsuojia
- vauvalle vaatteet
- kamera
- hygieniavälineet
Mitähän muuta?
Olen kyllä kieltänyt miestä lähestymästä kameran kanssa mua tai vauvaa ennen kuin molemmat on pesty ja puettu :)
Hiukan jänskättää se huominen äippäpoli, jotenkin on sellainen kutina, että sen jälkeen ei mene enää kauaa kun alkaa tapahtua... en tiedä miksi. Toisaalta olisi hyvä, koska sitten miehellä on muutama vapaapäivä. Onko muilla tällaista säätämistä toisen töiden ja lapsenhoidon saamisen kanssa? Jotenkin hermostuttaa tällaisia asioita vielä järjestellä.
Aurinkoista päivää kaikille,
anna ja heppu rv 36+6
Sannami ja muut, jotka miettivät kestoliivinsuojia: mulla on kummankin tytön imetysaikana (kumpaakin imetin noin 10 kk) ollut käytössä pääasiallisesti niitä (Ainun markettiversioita ja Ruskovillan hiukan parempia) ja ilman muuta niillä jatkan. Pyykkikone pyörii muutenkin joka päivä, joten menevät hyvin muun pyykin seassa. Myös kun esikoisen imetyksen alkutaival hiukan takkuili rintatulehdusten ja rikkinäisten rinnanpäiden takia, nuo kestot oli ihanan pehmeitä ja hyviä verrattuna kertakäyttöisiin.
Kiva kuulla että kaikki ok A-J. nyt ainakin pääset kurkkimaan vielä kerran vaavelia ultran kautta =)
Anna22: Meillä on kans hirveää järjestelyä kun synnärille tulee lähtö. Mies on 3vuoro töissä ja tällä hetkellä on yli 60km päässä töissä, jos lähtö tulee niin pitää vain toivoa että lapsenvahti edes on, jos ei muuta niin mies jää kotiin pojan kanssa ja meen taksilla synnärille. Meillä on vähän epävarmaa tuo lapsenlikan saaminen varsinkin jos yöllä tulee lähtö, toivottavasti saan sen kuintenkin ei tarvisi yksin synnytellä..
palaanpa taas myöhemmin =)
jäi vielä kommentoimatta Annalle että mulla on ihan samanlainen sisältö sairaalakassissa ja en kyllä keksi yhtään mitään muuta mitä sinne voisi laittaa, lehtiä en viitsi ostella kun ne tulee luettua varmasti jo ennen varsinaista reissua =) Ostan ne sittn sairaalan kahviosta jos aika käy pitkäksi..
Täällä sitä taas on uusi viikko lähtenyt mukavasti käyntiin ja paljon viestejä luettavana. Aika kyllä menee tosi vauhdilla.. En edes haluu ajatella mitä se on sit kun vauva on saatu kotiin! :) Mut hyvä et touhua riittää. Oon kotona pistäny paikkoja kuntoon oikein huolella, mutta ärsyttää kun ei täysin uskalla luottaa tuohon rakenneultrassa kerrottuun sukupuoleen! Tekis mieli ostaa kaikkia prinsessa-juttuja mut sit miettii et mitä jos... Höh! Vaikka kyllähän se kohta selvii ja huone tuskin tarvii olla sisustettuna kun vauva kotiin tulee! :D
Mitenkäs täällä on mammoilla mahat laskeutunu? Tai siis missä vaiheessa sen pitäis tapahtua? Musta tuntuu et tää ei todellakaan oo menny yhtään alemmas ja ahdistaa kyllä kylkiä ja hengitystä kovastikin vielä.. Viikkoja laskettuun enää kaks ja puoli joten luulis jo jotain tapahtuvan.. Vai enteileekö pahaakin ylimenoa? Olipas taas pohdinnat, mut kun tää maha on NIIIIN iso et ei oo kiva jos vielä menee paljon lisäajalle..
Kovasti oli ollu suppareita ja muitankin oireita porukalla joten voimia niiden kanssa elämiseen! Itselleni voisin jo niitä kovasti alkaa toivomaan!
Aurinkoista päivää kaikille!
Vaaka ja Masu 37+4
taas täällä surffailemassa. Tuntuu etten paljon muuta teekään kun surffailen netissä ja kattelen telkkaria.
Kunpa olisinkin tollainen tehopakkaus kuin *E-A* - täällä kyllä nimittäin tekemistä riittäisi. Mä oon hyvä lähinnä miettimään kaikkia asioita mitä pitäisi saada aikaiseksi, mutten saa oikeen mitään edes aloitettua.
Joku kirjoitteli että autoilu aiheuttaa supisteluja. Mä en oo sellaista havainnut, mutta hirveesti en voi kyllä enää itse ajaa, kun ei meinaa tuo maha mahtua ratin taakse - mä kun olen tällainen tappi, niin penkki on tosi edessä että jalat yltää polkimille. Ja pelottaa että pienikin törmäys voisi sitten olla aika kohtalokas.
Synnytystä ja sairaalakassia on mietitty täällä. Mulla ei oikeestaan vielä ole synnytysasiat mielessä, uskon että jotenkin se typykkä sieltä ulos tulee.
Mulla lähinnä pyörinyt päässä, että miten sitten osaan sitä vauvaa hoitaa, kun ei aiempaa kokemusta ole. Mistä esimerkiksi tiedän, kuinka paljon vauvalle pitää pukea vaatetta päälle, miten imetys onnistuu, jne.
jospa sitä vaikka menis tukkaa värjäämään, sais edes jotain tehtyä;)
pömppä 33+3
onpas taas hiostavan kuuma. Jalat on ihan turvoksissa ja hiki valuu..
*Pömppä75* Täällä kans mietityttää kaikki noi vauvan hoitoon liittyvät jutut kun ei tosiaan aiempaa kokemusta ole. Miehen kanssa ollaan yritetty pohtia noita asioita mut saas nähdä...vauvan synnyttyä tuntee varmaan ittensä hetken aikaa ihan amatööriks kun ei tiedä mistään mitää=)Täytyy sit vaan sairaalassa kysellä kovasti..ja meillä on onneks molempien vanhemmat lähellä jos tuntuu että apua tarvii alkuun arjen pyörittämisessä.
Oon yrittäny kans vähän miettiä että mitä sinne sairaalakassiin laittais. Nyt vasta shampoo, hammasharja ja -tahna laitettuna. Jos sinne vaikka jotain muutakin laittais=)Vauvan kotiintulovaatteet katotaan miehen kanssa yhdessä joku ilta.
Huomenna olis viimonen neuvolalääkäri...kiva tietää onko mitään tapahtunu.
Nyt poistun taustalle...palailen taas.
S 36+3
Koin pikku yllärin eilen illal ku menin vessaan.Tuli aivan kirkasta verta.Ei kauheesti mut kuiteski.Kattelin vähä aikaa mut sitte ei tullu enää ollenkaan.Soitin synnärille ja sano et jos on supistellu(niinku olikin)niin se on ihan ok.Jos veren tulo olis jatkunut tms jos olis itteä herpannu nii olis saanu mennä.En sit viittinyt lähtä ajelee ku se loppu.Säikähdin kuiteski.Nyt päivän kulkenut kaupungilla et saapa nähä.Ja perjantaina sit viel se mökille lähtö.Oli muuten huono valikoima oulun h&m:llä.Yhet ainoot imetysliivit.Ja ihan kiinalaiset koot niissä.Pakko oli kuitenkin yhet ostaa.Just saan ne kurrattua päälle.Mut nyt sohvalle ku pitää viel kauppaan kiirehtää tänää.T:roosa 34+4
Nyt tää meiän nettiyhteyskin pätkii, niin älyttömästi, että menee about vartti kun joku sivu latautuu..:(eka kertaa tänään suostu aukasemaan koko vauva sivuston..
Mä en tajua minkä ihmeen pesän rakentamishimon olen yht.äkkiä saanut, ihan hirveellä paniikilla teen asioita, että tuo pitä ehtiä ja tuo ja tuo, ja kuiteskin yritän itselleni jankuttaa että 4 viikkoa vielä, mutta jotenkin vaan sellanen tunne että pitää kauheella kiireellä tehä kaikki.!.asiat valtaa yöllä mielen ,"ei, apua!, sauna pitää heti aamulla pestä, auto pitää viedä katsastukseen jne.."
No mä pesin saunaa aamulla jo 9aikaan täysillä..ja sit heti pesemään petivaatteita..jotenkin tuntuu etten saa lopetettua, kun joku takoo takaraivoon, että ei ole enään kauaa aikaa....
en tajua...:)
Heräsin muuten yöllä niin mulla lorahti jotain housuun oikein kunnolla, en vain tiedä , että mitä! ensin luulin , että pissasin, mutta kun ei se haissu siltä...no ei ole sen jälkeen lorahdellu...
Ennustaja elliltä tuli muuten viesti, että tyttö tulee(madan mamma ennusti myös tyttöä)
21.7, eli ens maanantaina...
no nyt on jo sellanen ennustus etten yhtään pistäs hanttiin..tervetuloa vaan...:)
huomenna ois sitten neuvolalääkäri, eli sit tiiän hiukan taas enemmän..
Teille ensimäistä odottaville: itse en ollut pitänyt vauvaa edes sylissä, vasta kun sain omani.Ja ajattelin noita samoja asioita, sairaalassa en uskaltanut edes nostaa vauvaa hoitopöydälle, tai edes viereeni ennenkuin soitin hoitajan tueksi.sitten kun ekaa kertaa puin vauvaa niin olin sitonut paidan narut ja hatun narut yhteen...:)ja kylvetystä en uskaltanut kokeilla ollenkaan alussa, mutta eipä menny kauaankaan kun kaikki sujui itsestään...jokainen päivä opettaa...:)ja nyt noille voi vain nauraa....
mutta kyllä se nytkin hiukan jänskättää vaikka 2lasta ennestään, niin miten sitä osaa 6vuoden tauon jälkeen hoitaa niin pientä...:)mutta eiköhän se hoidettua tule..:)
Asiasta poikkeavaa...
Oisko kellään vinkkiä miten ihmeessä saan kohta 6v.tytön pyyhkimään itse vessassa, olen kokeillut kaiken mahdollisen, mutta tyttö ei suostu edes yrittämään, eskari alkaa 4vko:n päästä, ja meinaa kuulemma sieläkin huutaa niin kauan vessassa että joku tulee pyyhkimään..:(kaikki vinkit tervetulleita...:)kiitos.
En tiiä miten muilla, mutta mulla kuivaa sairaalassa huulet ihan hirveesti, ei muuten tuota ongelmaa, joten minun sairaalakassiin kuuluu ehdottomasti huulirasva.opin eka kerrasta...
Palaillaan...:)
miijo 36+
mäkin sitä jo laittelin valmiiksi, vaikka aikaa varmasti vielä on..
edellä mainittujen lisäksi laitoin pikku vichy-pullon ja suklaata! =) sekä karkkipussin, josta voin sitte lapsille tarjota, kun tulevat sairaalaan käymään. pikku jaffan ajattelin myös vielä laittaa, kun sairaalassa varmaan jano ja kuuma... hedelmiä ei oikein vielä voi pakkailla, kun tässä voi mennä vielä vaikka kuinka monta vkoa...
nallekas 35+6
täällä on taas yksi neuvola takana, ja hyvä että on...olipas taas käynti.
Kävin lääkärillä joka ei ottanut mitään kantaa lapsen kokoon tai lapsiveden määrään, korkea sf-mitta perusteltiin sillä että olen lihava. Ihan samoissa painoissa olen kaksi raskautta jo tätä ennen mennyt eikä kertaakaan olla noin sanottu, totuus on että kyljissä on ylimääräistä mutta kyllä tuo kohtu tuntuu niin hyvin ihon alla ettei sen päällä kyllä isoa rasvakerrosta ole....
no voitte kuvitella tuntuuko tuo muutenkin herkän odottajan mielestä kivalta kun noin sanotaan...
vauvan pää tuntuu kovana alakautta kun tutkittiin kohdunsuu, jonka tilanteesta en myöskään kuullut mitään selvää, kohdunsuu pehmeä, sisäsuu kiinni ja kaulaa vielä jäljellä, mutta ei hajuakaan kuinka paljon...ja sen se lääkäri jopa unohti kirjoittaa neuvolakorttiin kun rupesi vain miettimään että hyvä olisi jos kävisin äippäpolilla näytillä (vaikka hetkeä aikaisemmin kuittasi kaiken mun läskien piikkiin)
no sinne äippäpolille sitten ensi viikon keskiviikkona, ehkä ne siellä osaa kertoa vähän enemmän myös odottajalle....
Muuten vointi onkin ihan kohtalainen, häpyliitos on niin kipeä että yö oli ihan tuskaa kääntymisten yms kanssa, kävely on myös aika kipeää tällä hetkellä....
Kovasti toivoisin suppareita enemmän (tänään siis ei ole vielä supistellut ollenkaan) kun meidän vauva on nyt ihan virallisesti täysiaikainen niin saisi kyllä syntyä ihan milloin vain....
Mammeli ja pikkukolmonen 36+0
juu kivahan täällä on jutella. Tuntuu että omille kavereille tulee juteltua ihan koko ajan raskaus ja vauvajuttuja...ovat varmaan korvia myöten täynnä.=)
Synnytys pyörii mulla ainakin koko ajan vaan enemmän mielessä..sitähän voi lähtö tulla periaatteessa hetkenä minä hyvänsä. Sairaalakassi on vielä pakkaamatta mut ehtiihän sen...
Töihin ajattelin askarrella kortin sit kun vauva on syntynyt. Siihen jos ettis jonkun kivan runon ja sit laittais vauvan "tiedot" ja valokuvan. Kartonki korttia varten on jo ostettu..
Mä oon ja miettiny noita kestosuojia..vois olla ihan hyviä käytössä. Kiitos *A-J* linkistä.Ja muutenkin kuinka hiton paljon niitä kertakäyttösiä saa sitte olla ostamassa??Mulla ainakin ku tota maitoa tuntuu jo nyt riittävän...=)
Missä on muuten Viltsu-Inkeri?