Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* * ELOTÄHKÄT ma-ke * *

14.07.2008 |

Aloitetaanpas sitten tällainen puolen viikon pino :) Palaan ajan kanssa hetken kuluttua.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo elikkäs vauva painoi tasan 2 kiloa viikkoja siis 33+4, kaikki oli vauvalla hyvin.

sitten se kohdunsuun tilanne oli sitä mitä epäilinkin että muutosta tapahtunut kohdunsuu auki 1cm ja kohdunkaulaa jäljellä 2,5 cm. lääkäri torui kun olen edelleen töissä, ja sainkin sitten työkiellon ja mieluiten lepäilyä vaan ( joka onnistuu kuinka kaksivuotiaan kanssa?? ). ei pitkiä automatkoja ja ei pitkiä kävelyitä. sanoi että tuskin menee elokuun loppuun asti.

ja sitten proteiinit oli yhdellä plussalla, ja minähän olen nähnyt niitä ihme nokipalloja...niin lääkäri huolestui..verenpaineet kuitenkin ok. nyt sitten ottivat verenpaineet ja kerään virtsaa tämän yön, en usko kyllä raskausmyrkytykseen..mut hyvähän nuo on tutkia. meinas ottaa mut osastolle mutta sanoin että mielummin menisin kotiin..

että tällasta. tytön syntymäpäiväjuhlat pidän jo hyvissä ajoin jos lähtö voi ajoissa tulla. oikea päivä tytöllä vasta 19.8, mutta pidän ne jo elokuun alussa.

olikos muilla minkälaisia ne kohdunsuun tilanteet?

peetu 33+4

Vierailija
42/86 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no aika kurjasti sanottu!

Et kertonu paljon sulla tota mittaa oli, mutta mulla tuli esikoisen ootuksessa 45 kg painoa,(paino oli 115kg korkeimilllaan ja silloin tuo mitta 34cm)ja mun sf mitta korkeimillaan oli 33-34cm,tyttö paino 3.8kg syntyessään.

nyt tuota alotuspainoa oli 10kg, enemmän ja nyt painoa tullutyli 20kg, Mitat nyt n. 178cm/104kg ja viikkoja samat kun sulla ja tuo mitta 32cm.eli minä kun en omasta mielestä ole todellakaan mikä keiju, niin miksiköhän mulla toi mitta sitten ei ole ton suurempi?että en kyllä ymmärrä miten voidaan noin sanoa!!itse en kans paljoa tarvii jos mulle huomautetaan painosta, joten voin kuvitella miltä tuntuu...

tsemiä...:)

miijo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottivat siis verinäytteet ei verenpaineet uudestaan =D. niin ja vauvan pää ei ollut kiinnittynyt mutta laskeutunut oli. ei muuta. kuitti.

Vierailija
44/86 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä huomasin itsekin että jäi nuo mitat laittamatta äsken...

mulla siis pituutta 178cm ja painoa tällä hetkellä 116kg tässä raskaudessa tullut 23kg, eli onhan tuota joo, ja lähtöpainokin korkea....mutta ei mun bmi ollut raskauden alussa kun 29 joten en mä kaikista lihavin odottaja ole tällä planeetalla....

sf-mitta oli tänään kyseisen lääkärin mittaamana 37cm viikko sitten oma terkka mittasi 35cm...

En mä ihan pelkkien kilojeni piikkiin tuota laita joten aika pahalta tuntuu....

Mieskään ei osannut sanoa mitään lohduttavaa joten aika lailla on tullut itkettyä silmät päästä tänään....onneksi mä tiedän että äippäpolilla osataan ottaa ammatillisempi kanta asiaan....

Ja mun historialla tiedän ilokseni myös että nuo kertyneet raskauskilot putoaa noin puolessa vuodessa, se on sitten eri juttu miten nopeasti ne loput kilot katoaa sen jälkeen...mutta siihen projektiin sitten synnytyksen jälkeen....

Mammeli

Vierailija
45/86 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeelliinen pikku ruutu johon kirjoitetaan... ja tuleekohan tekstit näkyviinki näin lihavoituna :)

Roosa: noista imetysliiveistä. En tiä oletko tietoinen, mutta Oulustahan saa Taikapilvestä myös Carriwellin imetysliivejä, jotka melko edullisia. Sieltä saa muuten aiemmin kyseltyjä pestäviä liivinsuojuksiakin.

Tuli taas vähän lämpimämpi ilma, niin tuntuu ettei jaksa yhtään mitään tehä ja jalat vaan turpoaa. Hirveä pesänrakennus vietti on iskenyt mullekin, mutta jaksaminen on sitten aivan eri asia. Vaatehuone on saatu laitettua uuteen kuosiin ja lasten vaatteet siirretty sinne niin saatiin vauvan vaatteille tilaa kaappiin. Ne vauvan vaatteet sitten odottavat pestyinä, pinnikseen vuoreksi kasattuna että sais ne silitettyä kaappiin. Muuten ei ole kyllä mitään vielä laitettuna valmiiksi. Pinniski on kasassa vaan sen takia, kun kuopus siinä vielä muutama viikko sitten nukkui. Mutta eiköhän tässä ole vielä aikaa.

Madam Mamma tosin ennusti, jotta tyttö syntyy 26.7. Mulla ei kyllä ois mitään tuon toteutumista vastaan. Nyt voi jo sanoa jotta mitä aikasemmin sen parempi, mutta jos aiemmat synnytykset yhtään suuntaa antaa niin yli mennään ja reippaasti. Kovasti kyllä supistelee ja reisiin asti ottaa. Kohdunkaulahan on ollu ulkosuulta auki jo pidemmän aikaa, mutta sepä ei mitään merkkaa. Nyt on parina päivänä supistanut myös niin napakasti, että on mahakin menny ihan sekaisin... joten aina voi toivoa ettei ihan sinne 41+ viikoille mentäis :)

Viikon päästä olisi neuvola ja ihanaa, oma th tullut silloin lomilta :) Viimeksi olikin kyllä niin arvaileva th-sijainen, jotta itsekin olisin osannut "paremmin" (koulutukselta th, vaikken päivääkään ole th:na työskennellyt... itse asiassa sannami(?) taitaa samassa koulussa opiskella, josta itse valmistuin pari vuotta sitten ;)). Vaikkakin olen yrittänyt asennoitua positiivisesti kokemattomiin sijaisiin :). Tuossa meidän omassa th:ssa vielä sellainen ihana puoli, että katsoo kohdunsuunkin. Taisi olla aiemmin puhetta tuosta että kattooko th. Tuon meidän kuopuksen odotusaikanaki parilla viimeisellä käynnillä kysyi ihan, jotta tahdonko, että tarkistetaan.

Mistähän muusta on ollut puhetta... Vieraista. Täällä osastolle ei edes "saa" tulla muita vieraita kuin isä, vauvan sisarukset ja isovanhemmat... ja olikohan vielä joku suosituski että isovanhemmatki kävis vaan kerran, tuon lopun saatoin kyllä keksiä omasta päästäniki. Niin ja eihän nuita niin tiukasti taideta noudattaa. Itse en ole niin innostunu siitä että heti tullaan kattoon vauvaa. Omat vanhempani nyt on ihan ok ja ovat myös sairaalassa käyneet. Taidettiin silloin esikoista odottaessa kaikille niin painottaa sitä, jotta ei heti haluta kotiin vieraita, niin ainaski aikasempien synnytysten jälkeen on saatu pari päivää olla kotonaki ihan rauhassa ennenkuin kukaan on edes alkanut soitteleen, jotta milloin saa tulla käymään. Toivottavasti noudattavat samaa kaavaa nyttenki, niin saa isosiskotki rauhassa tutustella vauvaan ennenku alkaa vieraita lampata.

Synnytys on alkanut täälläkin pyöriä enemmän mielessä ja jostain olen nyt kehittänyt pienehköä kauhua sitä kipua kohtaan... En ole koskaan vielä kohdunkaulan puudutetta vahvempaa kipulääkettä "saanut" ja tuokin on kestänyt vaan jotain vartin verran, joten kipiää on käyny ja ne kivut nyt sit mielessä pyörii... Vaikka ainahan ne on unohtunu heti ku vauvan on ulos saanut. Että eiköhän se ole lähtökohta nyttenki, että mahdollisimman vähin lääkkein, mahdollisesti jopa "luomuna" :) Hullu kait sitä on :)

Juu, nyt lähden tästä lörpöttelemästä... saas nähdä tuleeko tämä sepustus taas etes perille asti vai katoaako johonkin intternetin syövereihin. Oikein aurinkoista iltaa!

Elmi 36+4

Vierailija
46/86 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi neuvolakuulumiset, eli painoa tullu 200g/vk, sf 33, kaikki muut arvot ok ja vauva edelleen rt. Viikkoja siis se 34+2. Mulla oli tosi ihana th sijainen tänään. Ens kerralla on taas joku eri ja sitten on se lääkäri ja ultrakin..

Miijo, noista eskari-ikäisen pyyhkiimisistä. Meidän eskarin aloittavalla pojalla oli samaa ongelmaa. Hänen pelkonaan oli erityisesti kakan jälkeen, ettei saa itse puhtaaksi. Tehtiinkin niin, että hän itse pyyhki ja minä "tarkistin". Nykyään hoitaa itse vessahommat.

Elmi puheli tuosta kohdunsuun tilanteen tsekkaamisesta. Vielä 2002 terkka katto miltei joka kerta alapään tilanteen. Tokan odotuksessa sama terkka kertoi, että suositukset on muutettu, eli terkka ei enää katso kohdunsuun ta -kaulan tilannetta, ellei siihen ole erityis syytä : johtuu kuulemma siitä, että aiemmalla tarkastelulla oli tutkimusten mukaan aiheutettu ennenaikaisia supisteluja.. Tiedä sitten, mikä on hyvä käytäntö..

Oli ihana tänään jutella ystäväni kanssa, jolla laskettuaika päivän mua aiemmin. Istuttiin meidän pihalla ja turistiin hyvällä omalla tunnolla pelkästään vauvoista ja odotuksesta. VErtailtiin oikein neuvolakorttejakin.. Vain toisen odottajan kanssa voi ihan huoletta kääntyä tuijottelemaan omaan napaan ;=) Mulla on vahvasti olo, että heidän vauva tulee aiemmin, ja maltan tuskin odottaa, että pääsen sairaalaan oman mahani kanssa häntä moikkaamaan.

Huomenna tartun vaatehuoneen kaaoksen kimppuun ja sitten illalla mennään mieheni kanssa syömään. Lapsivapaata seuraavat kolme päivää.. Te muut pinna kireällä kulkevat odottavat mammat osaatte varmasti kuvitella, miten ihanaa se on.

Lyle

Vierailija
47/86 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerkee nyt hirveesti muuta kommentoimaan tai turiseen, ko tuo meän pikkunen tasmaanian tuholainen työllistää mut nyt ihan satanolla ;)

Mutta Roosalle sen verran vaan, että kyllä mie sinuna kävisin tarkistuttaan sen verisen vuodon syyn, koska veri on ihan kirkasta, vaikka sitä ei ookkaan tullut paljon. Kirkas veri on kuitenkin aina hälyttävää ja mulla kävi mielessä, ettei vain ois mikään osittainen tai kokonaan istukan irtoaminen. Tuttavallani synnytys käynnistettiin vkolla 35, ko tuli verensekaista sotkua (ensin tuli jotain limansekaista, sitten verta ja sitten taas loppui verentulo ja sitten taas limansekaista) - hällä oli istukka irtoamassa ja tiiä mitä ois voinut sattua, jos ei ois mennyt synnärille.

Mutta toivottavasti sun kohallasi ois kaikki ok, mutta kävisin kyllä sulkemassa tuon istukka vaihtoehdon pois :)

Vierailija
48/86 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulen pikaseen kanssa piipahtamaan!Täällä mammalla kovat supparit päällä ja selkää jomottaa:Säippäpolille soittelin ja kattelen tässä muutaman tunnin jos helpottaa muuten menen vasta huomenna näytille...

täällä samat oireet jatkuu,saippuakuplien näkösiä ja siittiöiden näkösiä hallusinaatioita pörrää silmissä ja krapulainen olo...orastava päänsärky taustailee...mut edelleen paineet hyvät jne..ainut uus tulokas on kirkas lima...

Masu on täällä tosi alhaalla,eli kiinnittynyt on ja lähtökuopissaan...saas nähä onko tää vaava enää msaussa ens tiistaina kun aika äippäpolilla sinne virtausten tutkimuksiin...

Huoh ja 4 wee kiukkaa taustalla joten pakko mennä palaan iltasemmalla jos olo paranee!

vointeja kaikille!

Vierailija
49/86 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammeli: kylläpä olit saanu tylyn kohtelun neuvolassa ihan hirveeltä tuntuu, luulisi että terveydenhuollon ammattilaiset osaisivat käyttäytyä mutta ei ne kaikki valitettavasti..:(

Kohdunsuun tilannetta en tiedä ja vasta perjantaina tosiaan saan sen tietää, kun täällä meillä ei niitä tutkita enää..Saa tuo terkka kyllä alkaa ens viikosta tutkimaan että vähän ärsyyntyis, jos sattuis vaikka jotain tapahtuunkin ;)

Mitähän muuta jutun aihetta oli voi että tää muisti on hapero..

Onko teillä tullut enää mitään erityisiä mielitekoja tai inhotuksia jotain kohtaan??

Mun suurta herkkua on mehut ja nekin pitää olla tietynlaisia, tiivisteet ei käy vaan pitää olla aitoa ja punaisia mehuja vain =) ihme juttu, juon varmaan litran tällasia päivässä, hampaat tykkää varmaan =) Toinen on tietysti vesi mitä menee useampi litra..Yhtä juomista ja vessassa ramppausta =)

Inhotuksia ei taida olla, ainakaan nyt ei tule mieleen mitään..

Sanna ja nassikka 37+3

Vierailija
50/86 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannami: niinhän se on että ihmisiä me kaikki vain ollaan, täällä jo paha mieli helpottaa ja onpahan taas yksi asia lisää minkä toivon muistavani sitten itse työelämässä (musta kun tulee kätilö parin vuoden päästä)

Täällä meilläpäin ei terkka katso kohdunsuuta ollenkaan, ihan kiva lisä olisi jos se jossain loppuvaiheessa tarkistettaisiin, mutta täytyy vaan odottaa että synnytys käynnistyy. No mulla nyt onneksi vielä ensi viikolla se äippäpolin aika, ja toivon mukaan sielläkin vielä jatkossa seurantaa jos eivät päätä tätä käynnistellä....

Aika kovasti on ruvennut jännittämään tuo vauvan koko kun tämä vatsa on niin valtava, onneksi viikko menee aika nopeasti niin pääsee sinne ultraan.

Tai saisihan tämä syntyä vaikka jo ennen sitä ultraa...mun raja oli tuo täysiaikaisuus joka on tänään saavutettu, joten tervetuloa vaan maailmaan meidän vekaralle....

nyt laittamaan lapset unille, voi olla että vielä illemmalla kurkin palstoille...

Mammeli

Vierailija
51/86 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta

Tuskainen yö takana, mun häpyliitos on järkyttävän kipeä, yöllä melkein itkua väänsin kun piti sängystä kammeta ylös, kun sekä kyljen kääntö makuulla että istumaan nouseminen sängyssä sattuu.

Tämän ilon lisäksi oli hirveän kuuma ja hiki virtasi kun tuskastelin asentojen kanssa, lapsetkin herätti kaksi kertaa yön aikana.

Nämä kivut saa kyllä aikaan sen että koko ajan vain enemmän odottaa milloin tämä vauva päättää syntyä...

Supistuksista oisin vain innoissani kun nyt on tarpeeksi näitä viikkoja, ja voi sitä pettymystä jos ensi viikon äippäpolilta tulee vastaukseksi vain että tervetuloa synnyttämään sitten joskus kun itsestään käynnistyy....

Nyt on ruvennut tuo vauvan koko aika paljon jännittämään, mutta nyt täytyy vain tuo viikko jaksaa odotella....

päivänjatkoja, mä tästä suuntaan aamupalalle ja sitten kauppaan....

Mammeli ja pikkukolmonen 36+1

Vierailija
52/86 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on ihmeen hyvin nukuttu yö takana!

*mammeli_x2*:noi häpyluun kivut ei oo kivoja:S itsekkin oon jo jonkin aikaa kärsinyt niistä ja neuvolassalohdutteli et panadolia vaan ja lepoo...

eikä muuten tähän mammaan tepsi mitkään panadolit...

Täällä tuntuu päivä päivältä voimistuvan noi supparit..eilen illalla alkoi tulla supistusten yhteydessä sellanen tunne alakertaan kun vauva ois tökkinyt haarojen välistä,että teki kipeetä!!ihan piti puristaa pöydän kulmaa ja puuskuttaa...tänään jatkunut samallaisia mut nyt ei oo vatsaa kivistelly..pakki kyllä sekasin taas..huomasin et aina kun supistaa niin vatsa menee sekasin..Ja mun pitäs ton 4 ween kans lähteä ostamaan siskon tytölle synttärilahjaa...pelottaa jo ajatuskin kun vaappuen menee ja ei perässä pysy:Dja varsinkin kun alkaa suppaileen..

*imetysliiveistä* sen verta et ootteko löytänee kaarituellisia liivejä?mä löydän vaan niit mis ei oo tukia ja kun on tota rintamusta niin tuntuu et ne valahtaa vaan pois liiveistä:Dja mistäköhän löytyis triumphin imetysliivei kun ovat tosi hyvän näkösiä...

*sairaalakassista* sen verta että mun pitää lisätä vielä kassiin mukaan luettavaa,limupullo,namia ja imetysliivit...sit kun lähtö tulee niin kamera ja laturi ja puhelin mukaan..

jaahas jos nyt lähtis valmistautuu ja lyllertää kohti kauppoja:Dmukavaa alkanutta päivää kaikille!

Snowflake ja masukki rv 35

Vierailija
53/86 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä verenvuodosta..se kätilö oli niin varman tuntunen ettei ole mitään hätää nii ei sit tullu lähettyä.Mul huomen nla joten kysyn viel siltä mitä mieltä.Muutenkin olo kauhee.Ilm poskiontelotulehdus,päätä jomottaa,mätää tulee ku niistää.Selkää pakottaa,menkkakipuja seläs.Ei mikään paras mahdollinen reissuolo.Kattelen täs pri tuntia ja mietin mitä tekis.Mut palailen asiaan myöh.T:roosa 34+5

Vierailija
54/86 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin...viimenen neuvolalääkäri takana. Painoa tullu mukavat 700g/vko, paineet 131/84,sf -mitta 32. Ja sitte...ei tapahtunut kohdunsuulla mitään muuta kun pehmentymistä. Eli jos tätä vauvaa ei sektiolla oteta pihalle tuskin on ihan vähään aikaan ulos tulossa...Vielä ainakin tuntu vauva olevan perätilassa..no sekin selvinnee ens viikolla varmaksi.

Hui, kun mammeli (muistinko oikein?) on saanu karua kohtelua neuvolassa...muutenkin tunteet pinnassa ja joku sanoo noin päin naamaa. pistää vihaks...*murr*

Kukas se kyseli niistä mieliteoista...mulla oli alkuraskaudessa hampurilais-inho. En voinu kuvitellakaan syöväni hampparia...mainoskin pisti mut etomaan. Mut nyt se on menny ohi. Mutta alkuraskaudesta asti appelsiinimehu ja appelsiinit on maittanu..ja siis maittaa edelleen. Jääkaapissa on oltava koko ajan saatavilla appelsiinituoremehua...siis täälläkään ei tiivistemehut kelpaa. Kummallista. Mistäköhän moinen johtuu?

Nyt lähen hakemaan kaverin kyytiin ja kaupungille..sais tämänki päivän kulumaan...

Jaksamisia!

Sismus 36+4

Vierailija
55/86 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muuten linkki Triumphin verkkokauppaan: http://triumph.timarco.fi/default.aspx?ref=ADWgoogleFI&gclid=CLvyj6T0w5…

Ja ainakin isot marketit myy just noita monia Mamabel malleja :)

En taaskaan kerkeä enempää naputella, pitää tulla sitten paremmalla ajalla, ko nuorimmainen päikkäreillä :)

Vierailija
56/86 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin muuten synnärille joten menenpä käväseen siellä puolen pv jlk.Nyt alko jänskättään...tulen sit kertomaan kuulumiset.T:roosa

Vierailija
57/86 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että soitit synnärille ja pääset näytille :) Mulla ainakin ois suuri huoli ja hätä - nyt saat ainakin mielenrauhan.

Mie taijan tänään käyä täälä terrorisoimassa aina pikkasen kerrallaan ;) Koittakaa kestää!

Vierailija
58/86 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on taas surkea ilma, huoh en ees muista onko koskaan ollu näin surkeeta kesää kuin tämä on..:(

Ja yllättäen omaa napaa!!Taas huonosti nukuttu yö takana ym..´

Mulla ei auta ollenkaan nuihin häpyluun kipuihin tuo panadol, sitä oon ottanut mutta ei, eikä auta sen enempää issias kipuunkaan..Maha on koko ajan sekaisin ja nyt on tosiaan huomannu että kun supistaa pitää lähteä vessaan =) Supistukset saisi olla jo kipeempiä ja säännöllisiä ;) Kyllä niitä onneksi tulee useita päivässä/tunnissa mutta en ota niitä huomioon kun eivät käy kipeetä..

Tuuhan Roosa ilmoitteleen mitä sanoivat, jos eivät sisälle sua ota =)

Tänäänkin taisi olla jollakulla äippäpolille aika, en vain muista kellä =)

Sanna ja nassikka 37+4

Vierailija
59/86 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päivä alkanut taas mukavasti sateella!! Toisaalta ehkä saamme olla tyytyväisiä näihin keleihin, koska tuskin ne helteetkään hyväksi ois jo entuudestaan tukalan olon lisäksi. Jos sit elokuun lopulla sit alkais helteet kun(toivottavasti) kaikki ollaan nyytit saatu kainaloon! ;)

Ja voi Mammeli..kuulostaa just tosi mukavilta noi saamasi kommentit. Mulla oli aika lailla samanlainen käynti sillon viimeks.. Lääkäri ei kuulemma osannut ultraa käyttää (sijainen siis) ja suuresta sf-mitasta kun olin huolissani niin kommentti oli vaan et kyllä se koko siellä synnytyksessä selviää.. IHANKO TOSI!!!?? Ja kun on siellä kuulemma lapsivettäkin ja kaikkee... ;) En tiennyt oisko pitäny itkeä vai nauraa! Toivottavasti sinä kuitenkin pääset ä-polille koon tarkistuttaa, minä vielä siitä taistelen. Tsemppiä!

Ja imetysliiveistä.. Ostin just Prismasta Triumphin Mamabel-liivit ja on vaikuttivat kyllä tosi hyviltä. Eli sieltä ainakin löytyy..Ja yllättävän kauniitkin vielä ja kaarituilla. Eipä oo mitään aikaisempaa kokemusta,mut joku niitä suositteli.

Mut nyt täytyy lähteä leipomaan! Huomenna ois neuvola joten sit taas kuulumisia sieltä lisää!

Vointeja kaikille!

Vaaka ja Masu 37+6

Vierailija
60/86 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista aloin miettimään että kun mulla ei noita häpyluun kipuiluja eikä supistuksia (tai siis mitään oireita) ole niin voiko olla mahdollista, ettei niitä juuri tulekaan vai eikö homma vaan etene? Eli onko kenelläkään synnytys vaan käynnistynyt ilman suurempia enteilyjä?