G: kuinka pian haastattelusta olette kuulleet saavanne työpaikan?
Kysymys otsikossa
Epäilyttää, kun ei kuulu mitään työhaastatteluun jälkeen. Taidan saada tiedon vasta sitten, kun lähettävät "valitettavasti valintamme ei blablabla"-viestin.
Kommentit (47)
Aina on kerrottu saman tien. Pakkejakin on toki tullut useita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla kyllä ilmoitetaan puhelimitse myös niille, joita ei valittu ja samoin sisäisissä rekryissä kaikki saa henkilökohtaisesti kuulla valinnan tuloksen + perustelut miksi sinut valittiin/ei valittu.
En oo siis koskaan kokenut tuota "hiljaisuutta" haastiksen jälkeen saati saanut sitä hylkäyssähköpostia.
Todella harvinaista. Mutta oikeasti työnantajien pitäisi suunnata rekryyn enemmän resursseja; ei voi koskaan tietää, milloin radiohiljaisuuteen unohdettu hakija onkin vastassa esimerkiksi asiakasyrityksen edustajana.
Jep. Ja meillä on monesti seuraavassa rekryssä otettu yhteyttä niihin, jotka eivät edelliskerralla saaneet paikkaa. Muutama on tullut valituksi sitten toisella kierroksella.
Olen siis tuo jota lainasit.
Vuorokaudesta noin viikkoon ja kerran heti, mutta ko. paikka ei ollut missään haussa, vaan satuin vain oikeaan aikaan ottamaan yhteyttä. Nämä kuntapuolella. Puhelinmyynti/-esittely töihin joskus aikoinaan samalta istumalta, mutta niihin nyt palkattiin siihen aikaan kaikki, ketkä osasivat puhelinta käyttää.
Useiden kuukausien päästä. Alkuperäinen valittu vaihtoi työpaikkaa koeajan aikana, joten minua kysyttiin tilalle. (Olin jo työllistynyt muualle.)
Kun olen tullut valituksi johonkin työhön, niin viimeistään parin viikon päästä haastattelusta on tullut soitto, että saan työn. Jos en ole tullut valituksi, niin sitten on saattanut kulua useita viikkoja, jopa kuukausia ennen kuin tulee se viesti, että valintamme ei valitettavasti kohdistunut tällä kertaa sinuun. Pari kertaa olen ollut haastatelussa, en ole saanut työtä, mutta muutaman kuukauden kuluttua on soitettu ja tarjottu saman firman muuta työtä.
Nykyisessä työpaikassani sain tietää ihan muutaman tunnin päästä haastattelusta, ja työt aloitin seuraavana päivänä.
Pisimmillään on kestänyt muutama viikko.
Kerran asia selvisi heti haastattelusta, oli Lidlin kassa -tyyppinen tehtävä.
Kerran sain tietää asian jo haastattelussa ja varmistus tuli parissa päivässä. Palkallisesta harjoittelusta kyse.
Ja sitten kerran sain tiedon n. tunti haastattelusta, en saanut paikkaa. Trainee-homma oli tämäkin.
Viimeisimpänä hain asiantuntijahommiin erääseen projektiin, ja siitä tulikin tieto vasta 1.5 viikon päästä haastattelusta. Olin ensimmäinen haastateltava, haastatteluita tehtiin useana päivänä ja päätöksenteossa kesti arvatenkin sen vuoksi, että kyseessä oli haastavampi projekti ja valitun henkilön osaaminen vaikutti perustavanlaatuisesti koko kuvioon.