Onko paha juttu, jos karkaan pariksi päiväksi? Meillä on vauva
Mies on vapaalla, joten hän voisi hyvin olla vauvan kanssa muutaman päivän eikä mikään työjuttu tms estäisi. Olen ehdotellut, että voisimme molemmat vuorotellen mennä pitkäksi viikonlopuksi yksin jonnekin, jossa saisi levätä ja olla hetken vain itsekseen. Mielestäni se parantaisi kodin ilmapiiriä.. Mies ei innostu. Tai hän suostuu lähtemään mutta ei jäämään kaksin vauvan kanssa, jotta minä pääsisin vaikkapa hotelliin kahdeksi yöksi nukkumaan rauhassa. Onko paha juttu, jos vain karkaan pariksi päiväksi? Tietenkin kerron minne menen ja minut saa kiinni koko ajan, mutta jos en enää kysele vaan lähden vain. Mies ja vauva jäisi siis kotiin.
Kommentit (69)
Miksi pitää karata? Sanot miehelle, että et jaksa, menet hotelliin yöksi, perään ei kannata soitella.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen vauva?
6 kk. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää karata? Sanot miehelle, että et jaksa, menet hotelliin yöksi, perään ei kannata soitella.
No tuota tarkoitin karkaamisella. Että en enää kysele vaan lähden vain, mutta kerron minne ja koska palaan. Ap.
"Mies ei innostu. Tai hän suostuu lähtemään mutta ei jäämään kaksin vauvan kanssa, jotta minä pääsisin vaikkapa hotelliin kahdeksi yöksi nukkumaan rauhassa"
Reilu meininki
Mies on siis hieman epävarma olemaan vauvan kanssa pitkiä aikoja kaksin, pelkää että ei pärjää. Ihan turhaan mielestäni, miksi ei pärjäisi, sehän on sen lapsen isä. Ja kai sitä myös ahdistaa ajatus että se ei pääsisi menemään minnekään ilman vauvaa kahteen vuorokauteen jos olen pois. No tervetuloa ukkokulta minun elämääni, en minäkään joka päivä pääse. Ap.
Miten itse suhtautuisit jos mies häipyisi viikonlopuksi ja jättäisi teidät vauvan kanssa kahdestaan sinun vastaväitteistäsi huolimatta?
Vierailija kirjoitti:
Miten itse suhtautuisit jos mies häipyisi viikonlopuksi ja jättäisi teidät vauvan kanssa kahdestaan sinun vastaväitteistäsi huolimatta?
En väittäisi sen lähtemiselle vastaan jos näkisin, että lähteminen on sille tärkeä tai tarpeellinen asia. Jos näkisin, että hän tarvitsee hetken yksin lepoa, niin sanoisin, että mene vain, kyllä me pärjätään, ja jotenkin sitten vain pärjäisin. Tyytyväisen miehen saisin sieltä sitten takaisin. Ap.
Ei noin pieni vauva voi olla ilman äitiä pitkää viikonloppua. Sinun täytyy nyt vaan lykätä karkaamistasi vuodella parilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei noin pieni vauva voi olla ilman äitiä pitkää viikonloppua. Sinun täytyy nyt vaan lykätä karkaamistasi vuodella parilla.
Miksi muka ei voi olla ilman äitiä isänsä kanssa? Tietenkin voi. Jonkun vieraan kanssa ei, mutta oma isä on oma isä. Ap.
Eikö yksi yö riitä? Lähdet hotelliin silloin kun sinne voi kirjautua sisään ja ulos kun sen aika tulee.
Vierailija kirjoitti:
Mies on siis hieman epävarma olemaan vauvan kanssa pitkiä aikoja kaksin, pelkää että ei pärjää. Ihan turhaan mielestäni, miksi ei pärjäisi, sehän on sen lapsen isä. Ja kai sitä myös ahdistaa ajatus että se ei pääsisi menemään minnekään ilman vauvaa kahteen vuorokauteen jos olen pois. No tervetuloa ukkokulta minun elämääni, en minäkään joka päivä pääse. Ap.
Jos kyse on vaan miehen epävarmuudesta, miksi pitää aloittaa kokonaisella viikonlopulla? Menet vaikka päiväksi jonnekin, niin mies saa totutella olemaan kahdestaan vauvan kanssa ja huomaa pärjäävänsä ilman sinuakin. Varmaan sen jälkeen olisi paljon myötämielisempi viikonloppureissullekin.
Vierailija kirjoitti:
Tuu tänne. Voin laittaa sua.
Mikä sä oot? Kosmetologi, kampaaja, stylisti...? Meinaatko että se auttais ap:ta jos se olis laitettu nätimmäksi? Sen mies päästäis sen lomalle? Vai se piristyis niin ettei tarvi lomaa lapsestaan?
Vierailija kirjoitti:
Eikö yksi yö riitä? Lähdet hotelliin silloin kun sinne voi kirjautua sisään ja ulos kun sen aika tulee.
Olisi yksi yö parempi kuin ei mitään, mutta mitä pahaa olisi kahdessa yössä? Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyse on vaan miehen epävarmuudesta, miksi pitää aloittaa kokonaisella viikonlopulla? Menet vaikka päiväksi jonnekin, niin mies saa totutella olemaan kahdestaan vauvan kanssa ja huomaa pärjäävänsä ilman sinuakin. Varmaan sen jälkeen olisi paljon myötämielisempi viikonloppureissullekin.
Kyllä se pärjää oikeasti, en keksi miksi ei pärjäisi. Ihan fiksu mies se on. Epävarmuus lähtee kun alkaa vaan toimimaan ja tekemään, siinä se varmuus sitten kasvaa. On minunkin pitänyt vain uskaltaa olla kahden vauvan kanssa vaikka olin minäkin alussa aika epävarma. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Jos minulle muija tekisi tuollaisen tempun niin en todellakaan soittelisi perään... Enää ikinä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minulle muija tekisi tuollaisen tempun niin en todellakaan soittelisi perään... Enää ikinä!
No minulle saisi soitella sinne hotelliin ja laitella viestiä ja kysyä vaikka tunnin välein neuvoa jos haluaisi. Haluan vain olla hetken yksin hiljaisuudessa ja nukkua. Ei viestit ja soitot sitä haittaisi. Ap.
Kokeile yksi yö vaikkapa iltapäivästä seuraavaan puoleenpäivään. Yhdetkin hyvät yöunet voi auttaa. Voipi kyllä käydä niin kuin meillä, että kun lapset sai yökylään, oli vaan kauhea ikävä, vaikka järki käski nauttia ja vaikka olivat usean vuoden ikäisiä ja tykkäsivät olla mummolassa. 😀
Vierailija kirjoitti:
Kokeile yksi yö vaikkapa iltapäivästä seuraavaan puoleenpäivään. Yhdetkin hyvät yöunet voi auttaa. Voipi kyllä käydä niin kuin meillä, että kun lapset sai yökylään, oli vaan kauhea ikävä, vaikka järki käski nauttia ja vaikka olivat usean vuoden ikäisiä ja tykkäsivät olla mummolassa. 😀
Voi olla että minulla olisikin ikävä, mutta olen niin väsynyt, että luulen että nukahtaisin vain heti ja nukkuisin vuorokauden putkeen enkä olisi hereillä ikävöimässä. Ap.
Minkä ikäinen vauva?