Tapailemani mies paljastui pössyttelijäksi?
Olen tapaillu miestä, jolla on omalaatuinen puskista iskevä huumorintaju. Tapasin miehen kaverin kautta ja vasta äskettäin tapasin sattumalta yhden tämän miehen kaverin ja juteltiin sitten hetki. Jotenkin oudosti kävi ilmi, että tapailemani mies olisi jonkinlainen pössyttyttelijä. Minuakin siis kuviteltiin sellaiseksi ja kävi ilmi, että tämä kaverinikin, joka samoissa piireissä pyörii, käyttäisi jotain aineita. Tässä oli aika paljon sulateltavaa, sillä en ole uskonut miehestä ihan ensimmäisenä sellaista, mutta vielä vähemmän kaveristani. En oikein nyt tiedä, miten pitäisi suhtautua asiaan, kun itse en ole polttanut koskaan edes tupakkaa.
Kommentit (503)
Mutta kun se kannabiskin on huume. Samoin kuten muutkin päihdyttävät aineet. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun se kannabiskin on huume. Samoin kuten muutkin päihdyttävät aineet. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
Ihan älyvapaata niputtaa kaikki "huumeet" samaan lokeroon. Pitäisi mielummin puhua aineesta aineena, niinkuin nyt tässä tapauksessa vaikka kannabiksesta.
Tuo on jokaisen valinta, mitä hyväksyy ja mitä viitsii katsella. Jos ei halua tupakoivaa puolisoa, niin kyllä niitä tupakoimattomiakin on ihan tarpeeksi. Jos ei halua pössyttelevää puolisoa, niin kyllä niitä laillisten päihteiden käyttäjiä on tarpeeksi. Jos ei halua oluen lipittäjää, niin raittiitakin miehiä löytyy, mutta niitä saa jo vähän etsiä. Tai jos ei tykkää vegaaneista, niin etsii itselleen lihaanin. Ja kääntäen. Turha tuosta mitään ongelmaa tehdä, etsii vaan itselleen sopivamman vaihtoehdon. Ja vaikkei löytyisikään, niin kai melkein kuka tahansa on ennemmin yksin kuin pössyttelijän kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Sain päänsäryn tästä ketjusta. Suomi 2018. Ei saatana :D
Ja vielä ihmetellään miksi suomea pidetään takapajuisena junttilana. :D
Vierailija kirjoitti:
Tuo on jokaisen valinta, mitä hyväksyy ja mitä viitsii katsella. Jos ei halua tupakoivaa puolisoa, niin kyllä niitä tupakoimattomiakin on ihan tarpeeksi. Jos ei halua pössyttelevää puolisoa, niin kyllä niitä laillisten päihteiden käyttäjiä on tarpeeksi. Jos ei halua oluen lipittäjää, niin raittiitakin miehiä löytyy, mutta niitä saa jo vähän etsiä. Tai jos ei tykkää vegaaneista, niin etsii itselleen lihaanin. Ja kääntäen. Turha tuosta mitään ongelmaa tehdä, etsii vaan itselleen sopivamman vaihtoehdon. Ja vaikkei löytyisikään, niin kai melkein kuka tahansa on ennemmin yksin kuin pössyttelijän kanssa?
Sinäkin implikoit, että kaikki "pössyttelijät" ovat jotenkin tietynlaisia? Eiköhän sinunkin lähipiiristäsi niitä löydy, et vain tiedä sitä. Ja laillisten päihteiden käyttäjätkö ovat jotenkin parempia? :D
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen ollut kannabismyönteinen, mutta tuollaisten yksinkertaisten jankkaajien myötä meinaa alkaa mieli muuttumaan...
Näytä toki itse mallia keskustelusta, äläkä vain pilkkaa niitä, jotka paljon sinua enemmän tekevät kuitenkin asioiden eteen.
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikkei löytyisikään, niin kai melkein kuka tahansa on ennemmin yksin kuin pössyttelijän kanssa?
Kannabispäihtymys vastaa muutamaa lasillistä viiniä. Sen huikeampaa asia ei ole, jos et ota yliannostusta. Jos haluat olla yksin tai etsiä unelmiesi päihteetöntä prinssiä, niin tee toki niin, vaikka et tunnekaan yhtään kannabiksen käyttäjää, jotta voisit tasapuolisesti vertailla asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan älyvapaata niputtaa kaikki "huumeet" samaan lokeroon. Pitäisi mielummin puhua aineesta aineena, niinkuin nyt tässä tapauksessa vaikka kannabiksesta.
Juurikin näin. On jokseenkin naurettavaa niputtaa piri, hepo ja happo samaan kategoriaan, joka generisoidaan huumeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen kauhisteleva huumepolitiikka alkoholia lievempiä päihteitä kuten kannabista koskien on saanut suorastaan hellyyttävästi aivopestyä useamman sukupolven sen jälkeen kun pervitiiniä (amfetamiinin johdannainen) käytettiin yleisenä käsikauppalääkkeenä piristystarkoituseen muutama vuosikymmen sitten. Huu-huu-huuuuuumeet, kauhiat huuumeet!
Suomi on inhottava valtio siinä mielessä, että täällä on liian vähän täysin itsenäistä ajattelua ja keskustelun avauksia, jotka on täysin virallista totuutta vastaan -, sillä Suomesta puuttuvat sellaiset julkisuudessa olevat päinvastaista mieltä olevat auktoriteetit, jotka toimisivat mielipidejohtajina ja joita uskottaisiin. Aina tarvitaan mielipidejohtajia, joilta ihmiset voivat omaksua ajatuksia.
Sen sijaan Suomessa julkisuudessa olevat ihmiset ovat kaikki samaa mieltä asioista, kuten huumepolitiikka, tai sitten ovat asioista täysin hiljaa, ja koska nämä ihmiset ovat myös mielipidejohtajia/ auktoriteetteja ihmisille, joilta ihmiset omaksuvat ajatustapoja, niin sen vuoksi tavalliset kansalaisetkin myötäilevät todella paljon tätä nykyistä huumepolitiikkaa. Enemmistö taitaa kannattaa kannabiksen nyky-asemaa.
Heillä ei yksinkertaisesti ole työkaluja ajatella toisin, annetut ajatusmallit puuttuvat. Julkisuudessa olevat auktoriteetit ja idolit toimisivat myös keskustelun herättäjinä. Nekin puuttuvat Suomesta. Suomessa yksikään viihdejulkkis ei taida puhua avoimesti kannabiksen puolesta, koska ei uskalla yksinkertaisesti.
Suomessa keskustelu alkaa yleensä siinä vaiheessa, kun joku asia on jo päätetty. Tai sitten siinä vaiheessa, kun viralliset tahot sallivat jonkin asian tuomisen keskusteluun. Tällöin myös julkisuuden henkilöt uskkaltavat ilmaista kantansa ennen vastustetun asian puolesta, kun mielipiteestä on tullut hyväksytty. Mutta muuten Suomi on sitten Neuvostoliittoa muistuttava maa siinä suhteessa, että Suomessa vallitsee aina yksi totuus, ja jossa pelko tukkii suut.
Esim. jossain Britanniassa kuka tahansa julkisuuden henkilö voisi olla myönteinen kannabikselle. Seurauksena olisi keskustelua, normaalia vastaan ja puolesta. Sen kummempaa siitä ei seuraisi.
Sen sijaan Suomessa vastaava johtaa siihen, että mikäli joku tarpeeksi näkyvä poliitikko vaikka toistuvasti puhuisi kannabiksen puolesta, niin ennen pitkää melko nopeastikin tämän urakehitys tyssäisi kuin seinään, esiintymiset mediassa rajattaisiin nollille, sekä kaikki tämän henkilön mielipiteet - vaikka olisivatkin kuinka virallisen linjan mukaisia omia aitoja mielipiteitä - jätettäisiin täysin huomiotta.
Mielipidevankia hänestä ei tulisi tekaistuin syyttein toisin kuin Venäjällä tehtäisiin, sillä ihmiset tajuaisivat silloin, että Suomi ei olekaan normaali länsimaa. Ihmisten on helppo tajuta tämä. Se näyttäisi pahalle myös läntisen median silmissä. Myös ihmisoikeusjärjestöt ovat veemäisiä tälläisissä asioissa. Ne osaavat tehdä asioista julkisia ja näkyviä. KOhta olisi kansainvälisiä kampanjoita Suomen poliittisten vankien puolesta.
Suomessa käytettävä suut tukkiva menetelmä on nerokas siinä mielessä, että sen suut tukkiva vaikutus tiedetään. Lisäksi sitä ei ole kovin helppo havaita, mutta sillä on samat vaikutukset kuin jos pelotteena väärästä mielipiteestä on vankila. Pelote marginaaliin joutumisesta ja uran tyssäämisestä on erittäin tehokas. Suomessa osataan nimenomaan tämä asia, se on peruja Neuvostoliiton ajoilta, jolloin Suomen piti näyttää yhtenäiseltä Neuvostoliiton silmissä. Suomella oli tarve suitsia mielipiteitä ja kuulua länteen, mutta samanaikaisesti kuitenkin tukkia ihmisten suut mm. Neuvostoliiton arvostelulta.
Siksipä Suomi tämän mädän mielipiteisiin suhtautumisen ansiosta tuleekin olemaan viimeinen maa Eu:ssa, joka koskaan tulee laillistamaan kannabiksen, mikäli tulee koskaan laillistamaan. Suomessa yksinkertaisesti pystytään pitämään yllä haluttu asioiden tila mainitsemieni keinojen avulla.
Niin, jokainen hyväksyy tai ei hyväksy erilaisia asioita toisissa ihmisissä. Miksi ap ei tee niinkuin hänestä parhaalta tuntuu, itsehän hän paremmin tietää onko miehen pössyttely hänelle ongelma vai ei. Ei muut täällä aaveella voi päättää mitä ap:n täytyy ajatella. Ap:n on tehtävä se itse, ja päätettävä itse jatkaako miehen tapailua vai ei.
Nyt porukka alkaa verrata riippuvuutta aiheuttavaa ainetta huumeeseen..... Että ihmiset on tyhmiä!
Vasta ollaan tapailu vaiheessa ja olen ollut välillä epävarma haluanko viedä juttua pitemmälle. Huumorintaju on omalaatuista, joskus on se hyvä juttu ja joskus ei. Menen itse välillä epäsovinnaisuuden rajoilla, mutta hänellä jutut saattavat mennä vieläkin radikaalimpaan suuntaan. Lisäksi oudoksi tekee ajatusten katkonaisuus - välillä pointista on hankala saada kiinni ja aihe saattaa muuttua täysin kesken lauseen. Toisinaan puhe on katkonaista, mitä olen myöskin ihmetellyt. Puheentuottaminen ei siis ole hänen parhaimmistoaan, mutta olen laittanut sen alkukankeuden syyksi. Nyt kuitenkin tuli sellainen olo, kun aloin analysoida näitä asioita, että alkukankeus selittävä tekijä vai onko taustalla jotakin muuta.
Kaverini olen tuntenut vasta alle puoli vuotta emmekä ole aktiivisesti tekemisissä, joten en tiedä, mitä kaikkea hän puuhailee vapaa-aikanaan, mutta olen ollut hänestä muiden asioiden vuoksi huolissani. Tämä uusi tieto kaverista ei ainakaan helpota huolta. Kummankaan käyttötottumuksista en tiedä, mutta vähän arvelluttaa, että olen tekemisissä ihmisten kanssa, joiden elämäntapa on hyvin erilainen omaani. Että voiko sellainen pitemmän päälle toimia esimerkiksi suhteessa. Tämä kolmas osapuoli, jolta asiasta kuulin, oletti suoraan, että olen käyttäjä, koska näiden kahden kanssa olen tekemisissä ja alkoi puhua pössyttelystä ihan kuin se olisi kaveriporukassa hyvinkin arkipäiväinen asia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Laillisena se olisi päihde, reseptillä se on lääke. Colarado on näyttänyt miten käy kun kannabis laillistetaan. Kaikin puolin menestystarina.
Vierailija kirjoitti:
En pysty käsittämään tätä huumemyönteisyyttä. Enkä myöskään ymmärrä/hyväksy perskännejä.
Hitlerillä ja kommunisteilla oli vaikeaa hyväksyä erilaisia vaihtoehtoja. Myös erilaiset mielipiteet saivat kommunistit ja Hitlerin raivon valtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vasta ollaan tapailu vaiheessa ja olen ollut välillä epävarma haluanko viedä juttua pitemmälle. Huumorintaju on omalaatuista, joskus on se hyvä juttu ja joskus ei. Menen itse välillä epäsovinnaisuuden rajoilla, mutta hänellä jutut saattavat mennä vieläkin radikaalimpaan suuntaan. Lisäksi oudoksi tekee ajatusten katkonaisuus - välillä pointista on hankala saada kiinni ja aihe saattaa muuttua täysin kesken lauseen. Toisinaan puhe on katkonaista, mitä olen myöskin ihmetellyt. Puheentuottaminen ei siis ole hänen parhaimmistoaan, mutta olen laittanut sen alkukankeuden syyksi. Nyt kuitenkin tuli sellainen olo, kun aloin analysoida näitä asioita, että alkukankeus selittävä tekijä vai onko taustalla jotakin muuta.
Kaverini olen tuntenut vasta alle puoli vuotta emmekä ole aktiivisesti tekemisissä, joten en tiedä, mitä kaikkea hän puuhailee vapaa-aikanaan, mutta olen ollut hänestä muiden asioiden vuoksi huolissani. Tämä uusi tieto kaverista ei ainakaan helpota huolta. Kummankaan käyttötottumuksista en tiedä, mutta vähän arvelluttaa, että olen tekemisissä ihmisten kanssa, joiden elämäntapa on hyvin erilainen omaani. Että voiko sellainen pitemmän päälle toimia esimerkiksi suhteessa. Tämä kolmas osapuoli, jolta asiasta kuulin, oletti suoraan, että olen käyttäjä, koska näiden kahden kanssa olen tekemisissä ja alkoi puhua pössyttelystä ihan kuin se olisi kaveriporukassa hyvinkin arkipäiväinen asia. Ap
No jos mies ei miellytä, niin pistä vaihtoon. Kokemuksen perusteella; jos noin isoja ongelmia on jo tuossa vaiheessa tuon asian suhteen, niin ei ne rupea parisuhteen edetessä paranemaan. On aivan sama, onko kannabis lääketieteellisesti tai tieteellisesti todistettu vaarattomaksi vai ei; jos se teidän välinen NÄKEMYSERO päihteidenkäytöstä on jo tuossa vaiheessa noin suuri, niin ota ero. Helpompi kummalekin. Kun se kuitenkin jossain vaiheessa suhdetta tulee aivan 100% varmasti ongelmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Sain päänsäryn tästä ketjusta. Suomi 2018. Ei saatana :D
Suomen kommunismi on niin syvälle juurtunut ja asenteellista ettei yksittäinen kansalainen omista omaa suutaan ja mieltään.
Hän ei saa työntää suustaan kasvimateriaalia rangaistuksetta ja naistenkin pitää olla kielteisiä tälläisiä tapauksia kohtaan isänmaan takia.
Jos on erimieltä tai myönteinen niin sitten on luultavasti pahamaineinen narkkari. Muita mielipiteitä ei ole.
Suomessa 2018 kansalaisella ei ole vieläkään oikeutta omaan vartaloonsa ja mieleensä, mutta eläimiin sekaantuminen dekriminalisoitiin Suomessa vuonna 1971!
Öyh jeäh. öööyyh öy yö yö yööhöö jeäääh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perselärvit vetäviä suomessa kukaan ei kauhistele mutta heti kun puhutaan marin polttamisesta niin ollaan ihan paniikissa.
Paskaa puhut. Molemmat luuserihommaa. Liittynee mt-ongelmiin, enpä tiedä ketään päästään tervettä joka tarvitsisi jatkuvasti, säännöllisesti päihteitä.
Ja kuitenkin hyvin moni ihminen Suomessa aloittaa päivän annoksella kofeiinia, joka on luokiteltu vahvemmaksi päihteeksi kuin tämä "pössyttelijöiden" päihde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat luuserihommaa. Liittynee mt-ongelmiin, enpä tiedä ketään päästään tervettä joka tarvitsisi jatkuvasti, säännöllisesti päihteitä.
Tämä, etenkin tuo loppu. Lisäksi vielä rasitteena alkkiksen tai pilviveikon piirit, joista löytyy monesti paljon pahempaa porukkaa ja siihen menoon voi joutua tahtomattaankin sekaantumaan. Kukapa esim. takaa ettei sillä iloisella, vain viihdekäyttävällä pilvipoitsulla ole maksamattomia trippivelkoja ikäville tyypeille?
Trippivelkoja :D, kaikkea sitä kuulee. Nuo tavalliset ihmiset jotka käyttävät hamppua, harvemmin ostelevat sitä velaksi. Yleensä ovat omavaraisia tai sitten saavat joltain toiselta omavaraiselta, jolloin ei tarvitse olla tekemisissä näiden ikävien ihmisten kanssa.
Mistä johtuu se, että säännöllisesti kannabista käyttävät henkilöt muuttuvat ajattelultaan hitaaksi ja omaksuvat hälläväliä-asenteen? Sellainen reippaus katoaa? Vai onko se koko homman juju, että on vetelä olo ja näyttääkin siltä ulospäin? Vai johtuuko enemmän muista mt-ongelmista tai niiden yhdistämisestä poltteluun?
Paljon kysymyksiä ja perustuu vain havaintoihin.
Lopettakaa nyt tuon termin "huumemyönteinen" käyttö. Nolaatte vain itselle sillä. Puhukaa mielummin kannabismyönteisestä niinkuin sinä teitkin jo.