Kuka Muumilaakson asukas olisi sinulle sopiva kumppani?
Kommentit (66)
Reippailija-Hemuli. Mukavaa olisi seikkailla tuollaisen jännähemulin kanssa.
Kyllä se Niiskuneiti näytti siellä Naantalin Muumimaailmassa hyvin vetävän oloiselta tapaukselta. Mitkä muodot ja särmä.
Poliisiin kallistun minäkin. Uskollinen ja omistautunut hemmottelija, hyvä vakityö, muumiksi (vai hemuliksi?) hoikahko ja pitkähkö. Univormusta plussaa. Tosin hieman yksinkertaisen oloinen tyyppi toisinaan, joten ehkä viettäisin kesäromansseja Nuuskiksen kanssa.
Koen vahvaa sielunkumppanuutta Nuuskamuikkusen kanssa. Minäkin olen seikkailija, hyvin itsenäinen, vähän erakko, introvertti mietiskelijä. Ja inhoan materiaa. En tosin tiedä miten parisuhde kahden liian samanlaisen kanssa toimisi. Ehkä viettäisimme kesät yhdessä Muumilaaksossa ja talvet reissaisimme erillämme.
Ensimmäisellä sijalla Noita. Saisin luutakyydin jos tarve ja meidän musta huumorintaju mätsää. Ehkä oppisin jopa pari loitsua. Sisiliskosoppa passaa ihan hyvin. Olen myös asunut ikäni keskellä pimeää metsää, ei paljon pelota.
Toisella sijalla Tuutikki, koska haluaisin elää merenrannalla ja Tuutikki vaikuttaa leppoisalta, tuskin riitelisimme yhtään.
Kolmannella sijalla Nuuskamuikkunen koska viettäisimme vain kesät yhdessä, emme ehtisi kyllästyä toisiimme.
Muumipeikko olisi sopivin: miellyttämishaluinen ja positiivinen, innostuu seikkailuista ja ystävien seurasta, ja uskoo muista hyvää. Luonteemme sopisivat oikein hyvin yhteen. Mutta ehkä olisimme jopa liian samanlaisia?
Nipsu olisi ehkä epäsopivin, en jaksaisi sitä narinaa ja valitusta. Nuuskamuikkunen on juuri sellainen, mihin voisin ihastua, mutta tulisin onnettomaksi, koska tarvitsisin enemmän läsnäoloa ja huomiota kuin mitä erakkoluonteinen ja vuorten takana vaeltava muikkunen pystyisi tarjoamaan.
Nuuskamuikkunen tai muumipappa. Toinen lähtee etelään talveksi ja toinen lukittautuu huoneeseensa kirjoittamaan. Saisin olla omassa rauhassa.
Nipsu olisi vähiten sopiva, niin takertuva.
Haisuli. Sopivassa määrin jänn*mies muttei liikaa. pyörittelee päässään hiukan mahtipontisia ajatuksia pankkiryöstöstä, mutta todellisuudessa tekee vain pikkurötöksiä.
En ihmettele miksi, sillä haisuli on syrjitty ja jopa kiusattu hahmo muumilaaksossa. Hän purkaa siten energiansa pahantekoon. Itsekin olin nuorena tällainen joten voin samaistua haisulin tuskaan.
Minulle poliisimestari, jos haluaisin alkaa lapsiperhe-elämään, siis siksi, että poliisimestari on mies ja miehen kanssa ne lapset on hankittava. Mielestäni poliisimestari olisi sopivin mieskandidaatti. Luultavasti sitten tottuisin poliisimestariin, vähäjärkisyyden oppisin pistämään vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Jos meille tulisi jostain syystä ero, tai en haluaisi lapsia, vaan alkaisin parisuhteeseen esim myöhemmin tms. Sitten ottaisin tuutikin. Tuutikki on hyvä tyyppi ja hänen kanssaan tulisin juttuun luultavasti vuosikymmenet hyvillä mielin. Mutta tuutikki on nainen, joten lapsia en hänen kanssaan voisi hankkia.
Minuun ei iske yhtään nuuskamuikkunen. Hauska lukea, että monelle se olisi nimenomaan valinta.
Kukaan ei ole valinnut Pikku Myytä :( Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole valinnut Pikku Myytä :( Miksi?
Olisi liian kärtyinen ja ylienergiallaan tilaa vievä persoona minulle. Pikku-Myy olisi hauska kaveri, mutta kumppanina raskas tyyppi.
Juksu. Ollaan molemmat laiskoja, ei tykätä auktoriteeteista eikä säännöistä, ollaan lyhyt sanaisia, materia tai omistaminen ylipäätänsä ei ole tärkeää eikä jakseta huolestua kaikesta elämän menosta.
Vierailija kirjoitti:
Juksu. Ollaan molemmat laiskoja, ei tykätä auktoriteeteista eikä säännöistä, ollaan lyhyt sanaisia, materia tai omistaminen ylipäätänsä ei ole tärkeää eikä jakseta huolestua kaikesta elämän menosta.
Seurustelin kerran ilmielävän Juksun kanssa. En suosittele. Oikeaan elämään sovellettuna se meininki oli vähintäänkin vätysmeininkiä, eikä se oikeassa elämässä enää ollut huvittavaa.
Naiset pitävät nuuskamuikkusista mutta naivat muumipappoja;).
Vierailija kirjoitti:
Nuuskamuikkunen :) <3 Tosin voisi ehkä tulla sanomista jostain reissuista yms.
Minnekähän se edes lähtee aina koko talveksi... Siis etelään mutta minne....?
Pattayalle
Taikuri. Eroottinen, jännittävä, mielenkiintoinen, itsenäinen ja taikuuden ansiosta varmaan rajattoman voimakas. Nämä ominaisuudet eivät tietenkään saisi kuitenkaan kääntyä minua vastaan riitojen yhteydessä.
Nuuskis. Se on tarpeeks poissakin. Vois olla vaikka koko ajan.
Piisamirotta. Akateeminen filosofian tohtori, sopivan sovinistinen myös.