Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelijat on hemmoteltuja kroisoksia!!!

Vierailija
25.01.2018 |

Opiskelija on hemmoteltu kroisos, joka tienaa enemmän kuin moni eläkeläinen. Hävetkää opiskelijat.

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAHHAH kirjoitti:

Miten säälittävää tuolta aloittajalta käydä klikkaamassa jokaiseen vastakommenttiin nuoli alaspäin. Hanki elämä, säälittävä ääliö. Tunnetko itsesi nyt paremmaksi? Voi voi.

Mistä tiedät kuka täällä alapeukuttaa ja mitä? Hanki itsellesi mukavampi elämä.

Vierailija
122/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan täydet opintotuet ja molemmilta vanhemmilta kuukausittain yhteensä 300-400€ extraa. Osalla opiskelukavereilla ei ole näin helppoa kun käyvät töissä opiskelun aikana. Mä haluan valmistua ajoissa ja ensi kesäksi menen oman alan kesätöihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan täydet opintotuet ja molemmilta vanhemmilta kuukausittain yhteensä 300-400€ extraa. Osalla opiskelukavereilla ei ole näin helppoa kun käyvät töissä opiskelun aikana. Mä haluan valmistua ajoissa ja ensi kesäksi menen oman alan kesätöihin.

Todella hienoa. Arvostan tällaisia nuoria.

Vierailija
124/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi siis ratkaisu, etteivät inhottavat opiskelijat veisi leipää eläkeläisten ja työttömien suista?

Peruskoulusta suoraan työttömäksi kaikki, sillä saadaan Suomi nousuun - hyvä hyvä!

Amerikan malli

Kannatetaan!

T: se, joka ei nostanut opintorahaa

Vierailija
125/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, nykyään suurin osa opiskelijoista on vähän parempituloisista perheistä koska useimmilla köyhillä ei ole varaa opiskella ja mieluummin menevät töihin jos sitä on tarjolla.

linkkiä?

Vierailija
126/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

250e kuussa. Joo elän kuin Kroisos.

Millä rahalla opiskelijat sitten ryyppää??

Sehän on ihan selvä että esim. yliopistossa on bileitä viikolla useaan otteeseen, ja muutenkin iltaisin ja viikonloppuisin istutaan kaupungin kuppiloissa tuoppeja tilaten.

Lähipubissani Kalliossakin joka päivä istuu muutama opiskelija-porukka.

Lainalla ja käyvät töissä.

jos kerta opiskelevat päivät ja  bilettävät illat sekä viikonloput, niin missä välissä he ehtivät muka käydä töissä?

Vierailija
127/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ihan kiva kun voi noin vain mennä oman alan kesätöihin. Tavalliset pulliaiset joutuvat hakemaan kesätöitä, eikä ole mitään takeita saamisesta.

Vierailija
128/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä lellipentu opiskelijoita jotka saa vanhemmilta ja sukulaisilta rahaa. Otetaan yliopistosta välivuosi tai pari ja mennään Indokiinaan etsimään itseään ja loikoilemaan bungaloweihin. Ajellaan uusilla autoilla ja hengaillaan Hernesaaren rannalla. Elämä yhtä bilettämistä ja matkustelua jotta saadaan instagramiin kivoja kuvia. Vähän siinä sivussa luetaan tenttikirjaa.

eli suurin osa heistä

Vierailija
129/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
130/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijalle maksetaan yhteiskunnan osalta ylivoimaisesti enemmän, kuin millekkään muulle tavalliselle tuensaajalle! Miettikääpä, paljonko yhteiskunnalle tuo kustannuksia yhden opiskelijan opiskelupaikka, joka ei siis opiskelijalle maksa mitään, mutta se maksetaan yhteiskunnan verovaroista. Plus tietenkin opiskelijaterveydenhuolto yms. Nuo maksavat aika hemmetin paljon enemmän, kuin mitä kukaan muu tavallinen tuensaaja saa tukia. Eli opiskelijalle todellakin maksetaan todella, todella paljon enemmän kuin millekkään muulle tavalliselle tuensaajalle, mutta silti opiskelijat vain valittavat valittamistaan. Aivan käsittämättömän kiittämätöntä toimintaa!

Vierailija
131/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijalle maksetaan yhteiskunnan osalta ylivoimaisesti enemmän, kuin millekkään muulle tavalliselle tuensaajalle! Miettikääpä, paljonko yhteiskunnalle tuo kustannuksia yhden opiskelijan opiskelupaikka, joka ei siis opiskelijalle maksa mitään, mutta se maksetaan yhteiskunnan verovaroista. Plus tietenkin opiskelijaterveydenhuolto yms. Nuo maksavat aika hemmetin paljon enemmän, kuin mitä kukaan muu tavallinen tuensaaja saa tukia. Eli opiskelijalle todellakin maksetaan todella, todella paljon enemmän kuin millekkään muulle tavalliselle tuensaajalle, mutta silti opiskelijat vain valittavat valittamistaan. Aivan käsittämättömän kiittämätöntä toimintaa!

Tästä voimme kaikki olla yhtä mieltä!

Vierailija
132/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku keskiluokkainen, etuoikeutettu ja todellisuudesta irronnut toimittelija kirjoittamassa paskaa omasta kuplastaan. Helppo luennoida muille, kun oma elämä on taloudellisesti jo turvattu tavalla tai toisella.

Vierailija
133/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä painan opintotuen lisäksi kahta duunia, että saan vuokran ja laskut maksettua. Hirvee kroisos oon.

Olet siis monella tapaa etuoikeutettu.

No en mä kovin etuoikeutetuksi itseäni tunne, kun on 13 päivän koulu ja työputki.

No eipä ole pitkä koulu

Ootko jotenkin vajaa? 13 päivää putkeen koulua ja töitä ennen seuraavaa vapaapäivää ja sitten taas 6 päivää putkeen ja yksi vapaapäivä, joka menee täysin nukkumiseen. Todella etuoikeutettu olo tosiaan kun aikaa ei ole mihinkään muuhun kuin töihin, kouluun ja nukkumiseen.

Missä sä nyt olet? Vai osaatko unissakirjoitusta?

Ruokatunnilla.

Minä olin töissä opiskelujen ohella, enkä nostanut opintotukea. Töissä käytin tauot opiskeluun. Pisin jakso ilman vapaita oli 3 kk, eikä tuntunut missään. Lopeta ulina.

Nykynuoriso on niin pilalle passattuja. Ei niille mikään riitä! 

Haistappa paska. Ihmiset tarvitsevat vapaapäiviä. Tekisitkö itse 7 päivää viikossa 12-14 tuntia?

Mikisipä en tekisi. Kun on nuori niin jaksaa kyllä.

Vierailija
134/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tukea 238€ kuussa. Yliopisto-opintojen lisäksi raadan niska limassa huonopalkkaisessa työssä, jotta elän jollakin rahalla!

Vierailija
135/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan tukea 238€ kuussa. Yliopisto-opintojen lisäksi raadan niska limassa huonopalkkaisessa työssä, jotta elän jollakin rahalla!

Saanko kysyä mikä on mielestäsi huono palkka?

Vierailija
136/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelija syö työttömien ja eläkeläisten ruoat

Vierailija
137/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katkerat köhät haluavat laskea opintotukea sen takia, että joillakin opiskelijoilla on _rikkaat vanhemmat_, se ei rikkaisiin opiskelijoihin pahemmin vaikuta. Niihin kanssaköyhiin kyllä. Sen lisäksi jos on katkera köyhä, onnistuu kokoomusta äänestämällä ajamaan itsensä vielä syvemmälle katkeruuteen. Ehkä kannattaa vielä miettiä.

Vierailija
138/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne mun rahat on, joilla voisin elää kuin kroisos?

Asun ydessä poikaystäväni kanssa, joka on myös opiskelija. Vuokran jälkeen meillä jää kahdelle ihmiselle kuukaudeksi 140€. Ei nosteta vielä lainaa, vaan koitetaan elää säästöillä. Kesällä tehdään niin paljon töitä kun voi, ettö on taas vuodeksi rahaa elää. Mun piti hankkia uudet silmälasit syksyllä, maksoi lähemmäs 700€, siinä meni muutaman kuukauden budjetista rahaa.

Juhlimassa en ole käynyt kertaakaan, tein 45op viime lukukaudella. Poikaystävä kävi kerran yksissä bileissä. Kahvilassa ei käydä, ei syödä ulkona. Ei matkustella, ei osteta mitään kivaa, koska millä ostaisi? Toki voitais nostaa sitä lainaa, että sais parempaa ruokaa. Mutta kenen muun Suomessa pitää nostaa lainaa, ettö saa kunnon ruokaa pöytään?

Opiskelijan saama raha on vastikkeellista, jos ei tuu noppia tarpeeksi, joudut maksamaan takaisin. Tavallinen työtön voi hakea tt-tukea jos rahat ei riitä. Opiskelijoiden tukeminen on tulevaisuuteen sijoittamista, kouluista tulee uusia työntekijöitä. Mitä nopeammin pääsee ulos koulusta, sitä nopeammin pääsee maksamaan veroja.

Itse aion etsiä töitä opiskelun oheen, en jaksa tätä kitkuttelua. Se vaan tarkoittaa sitten sitä, että en enää tee hommia 45op lukukausi tahdilla, eli en valmistukaan etuaikaa.

Vierailija
139/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos katkerat köhät haluavat laskea opintotukea sen takia, että joillakin opiskelijoilla on _rikkaat vanhemmat_, se ei rikkaisiin opiskelijoihin pahemmin vaikuta. Niihin kanssaköyhiin kyllä. Sen lisäksi jos on katkera köyhä, onnistuu kokoomusta äänestämällä ajamaan itsensä vielä syvemmälle katkeruuteen. Ehkä kannattaa vielä miettiä.

Olen ylpeä kokoomuksen kannattaja vaikka olenkin köyhä. 

Vierailija
140/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ne mun rahat on, joilla voisin elää kuin kroisos?

Asun ydessä poikaystäväni kanssa, joka on myös opiskelija. Vuokran jälkeen meillä jää kahdelle ihmiselle kuukaudeksi 140€. Ei nosteta vielä lainaa, vaan koitetaan elää säästöillä. Kesällä tehdään niin paljon töitä kun voi, ettö on taas vuodeksi rahaa elää. Mun piti hankkia uudet silmälasit syksyllä, maksoi lähemmäs 700€, siinä meni muutaman kuukauden budjetista rahaa.

Juhlimassa en ole käynyt kertaakaan, tein 45op viime lukukaudella. Poikaystävä kävi kerran yksissä bileissä. Kahvilassa ei käydä, ei syödä ulkona. Ei matkustella, ei osteta mitään kivaa, koska millä ostaisi? Toki voitais nostaa sitä lainaa, että sais parempaa ruokaa. Mutta kenen muun Suomessa pitää nostaa lainaa, ettö saa kunnon ruokaa pöytään?

Opiskelijan saama raha on vastikkeellista, jos ei tuu noppia tarpeeksi, joudut maksamaan takaisin. Tavallinen työtön voi hakea tt-tukea jos rahat ei riitä. Opiskelijoiden tukeminen on tulevaisuuteen sijoittamista, kouluista tulee uusia työntekijöitä. Mitä nopeammin pääsee ulos koulusta, sitä nopeammin pääsee maksamaan veroja.

Itse aion etsiä töitä opiskelun oheen, en jaksa tätä kitkuttelua. Se vaan tarkoittaa sitten sitä, että en enää tee hommia 45op lukukausi tahdilla, eli en valmistukaan etuaikaa.

Ei sit tt-tukea makseta todellakaan kaikille, joilla rahat ei riitä. Turha huudella asioista joista ei mitään tiedä. Sinuna hakisin sitä lainaa pankista ja olisin tyytyväinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme