Työtön voi palkata toisen työttömän, molemmat toisensa, kuluja muutama hassu euro. Aktiivimalli: defeated!
Kai tämmönenkin ikiliikkuja jotain kansantalouteen tuo... Ainakin *tutusta vallitseviin polittisiin päättäjiin. Laitan linkin lakimiehen kommenttiin ja vahvistuksen idealle seuraavaan viestiin, ettei mene automaattipoistoon aloitus.
Kommentit (52)
Kotitalouksien työnantajarinki
Kotitaloudet voivat myös yhdessä palkata siivoojan, lastenhoitajan tai muun työntekijän. Kotitalouksien on keskenään sovittava siitä, kuka toimittaa ja maksaa ennakonpidätyksen ja hoitaa työnantajan sosiaaliturvamaksun sekä muut työnantajavelvoitteet. Vastuuhenkilö käyttää ilmoittamisessa ja maksamisessa omaa henkilötunnustaan.
Kotitaloustyönantaja voi hoitaa palkanmaksun Palkka.fi-palvelussa. Palvelussa voit laskea työntekijän palkan sivukuluineen. Palvelu lähettää automaattisesti ilmoitukset Verohallintoon, työeläkeyhtiöihin ja Työttömyysvakuutusrahastoon. Palkka.fi:ssä voit hoitaa kaikki tässä ohjeessa kerrotut työnantajan velvoitteet.
Voit hakea myös kotitalousvähennystä maksamistasi palkoista ja työkorvauslaskusta. Tiedot siirtyvät suoraan esitäytettyyn veroilmoitukseen. Lisäksi saat palvelusta työntekijän palkkalaskelman. Palkka.fi arkistoi kaikki tiedot 11 vuoden ajaksi.
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/asuminen/kotitalous_tyon_teettajan…
aika kallis leikki...
Sivukulut kun on 30% tuosta 120% bruttopalkasta mitä työnantaja maksaa. Ja ennakkopidätykset päälle korotuksineen koska saa enemmän tuloa.
Mutta joo, jotain tommoista voisi sitten varakkaana harrastaa eläkkeiden kanssa ehkä. palkkaa itse itsensä viimeiset kuukaudet ennenkuin täyttää 65 korottaen eläkettä ihan sikana.
Työttämyys tilastoissa vähenee tuolla keinoin.
Vierailija kirjoitti:
Sivukulujen takia se ei ole kannattavaa, mutta hallitus taputtaa käsiään: taas tuli kaksi työllistä. Tällähän tässä porskutetaan.
Ja nostaa bonuksia ja palkkojaan kun tilastot vaikuttavat niiiiin hyviltä.
Mä oon rehellinen ja haen toimeentulotukea aiheuttamatta turhaa byrokratiaa. Ymmärrän kyllä niitä jotka käyttävät tämänkaltaisia porsaanreikiä jos eivät sitä 18 tunnin työtä saa eivätkä ole oikeutettuja toimeentulotukeen.
Olisipa ah niin ihanaa jos olisi mahdollisuus kaataa hallitus ja/tai pakottaa uudet eduskuntavaalit riittävällä määrällä allekirjoituksia kansalaisalotteiden tapaan.
300 euroa on ollut mahdollista tienata jo pidemmän aikaa menettämättä peruspäivärahasta, mutta mä ainakin haen enemmin sossunluukulta sen 300 :) Tiedän, että pirun moni työtön ajattelee samoin. Miksi tehdä, jos ei ole pakko.
Kaikilla ei ole mahdollisuutta saada sossunluukulta sentin senttiä.
Vierailija kirjoitti:
300 euroa on ollut mahdollista tienata jo pidemmän aikaa menettämättä peruspäivärahasta, mutta mä ainakin haen enemmin sossunluukulta sen 300 :) Tiedän, että pirun moni työtön ajattelee samoin. Miksi tehdä, jos ei ole pakko.
Miltä luukulta saa muka 300?
Kun kotitalous palkkaa työntekijän
Kun maksat palkkaa työntekijälle, sinun on hoidettava myös työnantajalle kuuluvat velvollisuudet. Sinun täytyy huolehtia esimerkiksi ennakonpidätyksestä, työnantajan sairausvakuutusmaksuista, työeläkevakuutuksesta sekä työtapaturma- ja ammattitautivakuutuksesta. Sinun on annettava Verohallinnolle veroilmoitus työnantajasuorituksista palkanmaksukuukausilta sekä vuosi-ilmoitus.
Kun kotitalous palkkaa työntekijän, palkan määrä vaikuttaa kotitalouden velvollisuuksiin. Alla mainitut eurorajat ovat maksajakohtaisia, ja ne koskevat sekä yksityishenkilöä että kuolinpesää.
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/asuminen/kotitalous_tyon_teettajan…