Millaisia ns. p*skatöitä/töitä voi saada ilman koulutusta ja työkokemusta?
Joku sellainen olisi haussa. Teen mitä vain, mihin pystyn, ja jos palkkaa saisi edes kutakuinkin saman verran kuin tukia. Monella muullakin on varmaan sama tilanne. Mun mieleen tulevan nämä:
-puhelinmyyjä
-sanomalehdenjakaja
Puhelinmyyntiä en voi tehdä, koska en kuule tarpeeksi hyvin. Lisäksi se on riskialtis homma, koska pitäisi saada jotain myytyä. Sanomalehtiä jaoin, kunnes jalat hajosi. Siivoustöihin olen koittanut päästä, mutta autottomuus haittaa, eikä mua olla mihinkään huolittu muutenkaan. Se olisi huonoa hommaa kyllä, koska mulla on pahaa ihottumaa, joka ei tykkää pesuaineista, mutta lähtisin silti niihinkin töihin. Siivoustöitä en laittanut listaani, koska mulle on muutenkin sanottu, ettei sinne oikein pääse ilman koulutusta.
Ilmeisesti ainakin hotellialalla riittäisi töitä, jos on tutkinto. Muistan jonkun alalla työskentelevän sanoneen niin.
Sinänsä asiakaspalveluala olisi ok. Olen kokeillut sen tyyppistä hommaa kuntouttavassa työtoiminnassa, mikä nyt ei sinänsä ole juuri mitään, mutta pystyn siihen ihan hyvin. Olen aina iloisen oloinen, aina valmis ja jos multa jotain pyydetään, niin teen sen viimeisen päälle. Kiire, vastuu ja vuorotyö taitaa olla edessä monessa paikassa.
Olisin valmis muuttamaan Suomen sisällä melkein minne vaan mahdollisuuksien perässä, jos ei pääkaupunkiseudusta puhuta, mutta siellä niitä tuskin onkaan.
3000 €/kk on kaksi kertaa enemmän kuin isoin palkka, josta olen uskaltanut haaveilla. Hmm, jos tuo olisi mahdollista, niin täytyy ajatella tätäkin enemmän.