Millainen olo teille tulee, kun poliitikot puhuvat kansasta?
"Kansa tietää", "kansa tahtoo", "kansan parhaaksi"...
Koetko, että poliitikko puhuu myös sinusta, vai tuntuuko siltä, että olet hänen tarkoittamansa joukon ulkopuolella?
Kommentit (5)
Tyhjää höyryämistä, jolla yritetään pyhittää kaikki puheet. Koska kansa sitä ja kansa tätä.
Tulee sellainen mielikuva, että poliitikolla on "kaikkiin" muihin yhteys, jota en ole itse kokenut. En ole koskaan käynyt kenenkään poliitikon kanssa keskustelua, ollut missään poliitikkojen tapahtumissa mukana tms. En tiedä politiikasta oikeastaan paljon mitään. Tunnen siis itseni "kansan" ulkopuoliseksi, kun poliitikko antaa kuvan siitä, että hänellä on kansaan yhteys tai tietää mitä se haluaa.
Toivoisin, että "kansa haluaa" -ilmauksen sijaan poliitikko kertoisi, miten iso osa suomalaisista haluaa. Se olisi paljon konkreettisempaa ja paljastaisi mitä poliitikko oikeasti tietää ja tarkoittaa.
Vähän riippuu. Käyn kyllä paljon erilaisissa tilaisuuksissa, olen itsekin erään puolueen jäsen ja olen kyllä saanut vastauksia kysymyksiini ja koen, että useimmat heistä oikeasti kuuntelevat, mitä ihmisillä on sanottavana. Erityisesti mieleeni on jäänyt kohtaamiset Li Anderssonin ja Matti Vanhasen kanssa.
Mitä mieltä AV-kansa on?