Tekis mieli olla raskaana ja saada vauva. Miks luonto rankaisee mua?
Kommentit (41)
Näitä lapsettomuus diagnooseja heitellään kaikille ettei porukka käyttäisikään ehkäisyä enää.
Onks tää joku synnytystalkoot kikka?
Lapsettomuushoidot kehittyvät koko ajan. En missään nimessä luovuttaisi noin nuorena.
Onko sinut oikeasti edes tutkittu? Oletko keskustellut erikoislääkärin kanssa? Onko sinut siis tutkittu ja todettu, että mitään mahdollisuuksia ei ole?
Ja älkää viitsikö tulla tänne tarjoamaan vaihtoehdoksi adoptiota, joka on vielä epävarmempi tie vanhemmuuteen kuin hedelmöityshoidot. Puhumattakaan jostain sijaissynnytyksestä, joka ei ole edes laillista Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihminen, joka elää hyvin säännöllistä elämää ja terveellisesti. Minä tarjoisin lapselle hyvän kodin ja olisin hyvä äiti, tiedän itsekin.
On se kumma kun kaiken maailman piikittäjät lisääntyy. Tiedän yhdenkin joka koko raskausaikansa lisäsi kuvia millon viinilasi ja millon tupakka kädessä. Kuvottavaa ja oksettavaa. Sitte jotkut jopa murhaa lapsensa.
Sitten toiset ei saa lapsia. Sairasta. Olen KATKERA ihminen. Tottakai tällainen tekee katkeraksi.
Ap
Luonto on osunut oikeaan, kun ei anna sun lisääntyä, olet niin katkera, että se katkeruus siirtyy lapsellesikin. Myös tuo, että et hyväksy muita ihmisiä, ei tee sinusta vastuullista kasvattajaa.
Kukaan normaali ihminen ei hyväksy tupakointia, alkoholin juontia tai huumeiden käyttöä raskausaikana. Se vaikuttaa lapseen. Jos sinä hyväksyt, saat hävetä eikä susta todellakaan ole silloin kasvattajaksi. Viittaan tässä myös siihen, miten paljon ei-toivottuja raskauksia on ja abortteja tehdään muistaakseni jotain 10 000 vuodesta Suomessa. En siis ole lainkaan aborttivastainen, sitä en meinaa.
Ap
Kukaan normaali ihminen ei myöskään ole hyväksymättä luonnon omaa syntyvyyden säännöstelyä. Sairasta yrittää luonnottomasti lapsia.
Munkin tekis mieli saada just nyt lottovoitto. Ei se elämä katsos mene just niin ku just nyt haluais. Ehkä sitten joskus. Mä laitan joka viikko loton vetämään, pa*e sä joka toinen päivä vähintään, ni ehkä onni joskus sattuu sitten kohdalle, sulla ja mulla.
Miksi kommentoitte näin ilkeästi ap:lle? Itse olen 26 v nainen ja sairastanut myös syömishäiriön teininä. Vielä en ole yrittänyt lapsia koska mies ei ole valmis mutta keskitettyjä yhdyntä on ollut. Pelkään että syömishäiriö on vaikuttanut hedelmällisyyteeni. Mutta siitä ei ole mitään varmuutta.
Itse olen myös aina halunnut lapsia. Äitini ja mummoni tulivat helposti raskaaksi ja molemmat mummot synnytti lapsia vielä yli 40-vuotiaina. Toisaalta kellään serkullani ei ole lapsia vaikka vanhin naispuolinen on jo pian 35 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lääkäri todennut ettet pysty millään keinolla saamaan lapsia? Minä jaksan hyvinä päivinä toivoa että ehkä vielä joskus. Yritystä takana 3v.
T. 23vKyllä normaalisti alle kahdessa vuodessa pitäisi raskautua jos ei mitään sairautta ole kummallakaan, hakeutukaa hoitoihin kunnalliseen tai yksityiselle, olette kuitenkin sen verran nuoria että todennäköisesti saisitte sieltä apua, eikä kannata lykätä asiaa vaan toimikaa.
Minä käyn hoidossa mieheni kanssa. Siksi toivoa vielä onkin, koska kaikkia mahdollisuuksia ei ole kokeiltu vielä.
Kaikki eivät kuitenkaan saa apua, julkisella puolella ei hoitoja tehdä loputtomiin. Jos ne 4 ivf kierrosta ei tuota tulosta, täytyy siirtyä yksityiselle tai lopettaa hoidot. Julkisin varoin ei myöskään saa hoitoja kuin kahteen lapseen, eli minun on turha haaveilla isosta perheestä. Yksityiseen ei ole varaa.
Ymmärrän kyllä ettei suurperheen hankkiminen tai ylipäätään lapsettomuushoidot kuulu veronmaksajien maksettavaksi. Mutta kyllä tässä silti pieni ristiriita on, jos syntyvyyttä halutaan lisätä, että yhteiskunta ei kuitenkaan tue lapsettomuushoitojen avulla useampien lapsien hankkimista.
T. Kolmonen
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että luonto tietää mitä tekee. Paljon enemmän kärsimystä olisi maailmassa jos näin ei olisi. Sairauksia ja ongelmia, jotka ilmenisivät syntymän jälkeen. Ikävää ja epäreilua sinun kannalta.
Luonto ei valitse, että vain oikeat ihmiset saavat lapsia. Lapsettomuus johtuu usein jostain sairaudesta, joka on hoidettavissa. Vähintään jokaisen lasta haluavan kannattaa tutkituttaa itsensä ja selvittää, mistä lapsettomuus johtuu.
Lapsettomuutta voi verrata syövän hoitoon. Pitäisikö syöpäsairaatkin jättää hoitamatta ja sanoa, että "luonto tietää, mitä tekee".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihminen, joka elää hyvin säännöllistä elämää ja terveellisesti. Minä tarjoisin lapselle hyvän kodin ja olisin hyvä äiti, tiedän itsekin.
On se kumma kun kaiken maailman piikittäjät lisääntyy. Tiedän yhdenkin joka koko raskausaikansa lisäsi kuvia millon viinilasi ja millon tupakka kädessä. Kuvottavaa ja oksettavaa. Sitte jotkut jopa murhaa lapsensa.
Sitten toiset ei saa lapsia. Sairasta. Olen KATKERA ihminen. Tottakai tällainen tekee katkeraksi.
Ap
Luonto on osunut oikeaan, kun ei anna sun lisääntyä, olet niin katkera, että se katkeruus siirtyy lapsellesikin. Myös tuo, että et hyväksy muita ihmisiä, ei tee sinusta vastuullista kasvattajaa.
No just näin. Katkera ja kateellinen ihminen ei ole ihanteellinen vanhemmaksi, etenkään kun se lapsen saaminen ei edes useinkaan katkeruutta vähennä, vaikka ap:n kaltainen niin kuvitteleekin. Jos on vuosia halunnut pakonomaisesti jotain asiaa ja ajatellut sen olevan kuin satua toteutuessaan, saa usein pettyä karvaasti kun/jos totuus onkin jotain muuta. Siinä kun sitten katkeroitunut ihminen masentuu niin saattaa vaikka joutua itse sinne tilastoihin tehtyään jotain kamalaa lapselleen, joka ei vienytkään pois niitä negatiivisia tunteita (tai ongelmia) omaa elämää kohtaan...
Hoida vaan ap se mielenterveys ensin kuntoon ja ala sitten vasta haaveilemaan lapsista.
Oletko se sama tyyppi, joka aina jankkaa siitä, kun ei kuukautisia tule ollenkaan ja haluaisi silti saada lapsen?
Ai syömishäiriöllä ois saanu ilmaisen sterin? No voi hitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lääkäri todennut ettet pysty millään keinolla saamaan lapsia? Minä jaksan hyvinä päivinä toivoa että ehkä vielä joskus. Yritystä takana 3v.
T. 23vKyllä normaalisti alle kahdessa vuodessa pitäisi raskautua jos ei mitään sairautta ole kummallakaan, hakeutukaa hoitoihin kunnalliseen tai yksityiselle, olette kuitenkin sen verran nuoria että todennäköisesti saisitte sieltä apua, eikä kannata lykätä asiaa vaan toimikaa.
Minä käyn hoidossa mieheni kanssa. Siksi toivoa vielä onkin, koska kaikkia mahdollisuuksia ei ole kokeiltu vielä.
Kaikki eivät kuitenkaan saa apua, julkisella puolella ei hoitoja tehdä loputtomiin. Jos ne 4 ivf kierrosta ei tuota tulosta, täytyy siirtyä yksityiselle tai lopettaa hoidot. Julkisin varoin ei myöskään saa hoitoja kuin kahteen lapseen, eli minun on turha haaveilla isosta perheestä. Yksityiseen ei ole varaa.
Ymmärrän kyllä ettei suurperheen hankkiminen tai ylipäätään lapsettomuushoidot kuulu veronmaksajien maksettavaksi. Mutta kyllä tässä silti pieni ristiriita on, jos syntyvyyttä halutaan lisätä, että yhteiskunta ei kuitenkaan tue lapsettomuushoitojen avulla useampien lapsien hankkimista.T. Kolmonen
Oletko selvittänyt yksityisten hinnat? Ensinnäkin kela korvaa osan myös yksityisestä hoidosta ja toiseksi, teitä on kaksi maksajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että luonto tietää mitä tekee. Paljon enemmän kärsimystä olisi maailmassa jos näin ei olisi. Sairauksia ja ongelmia, jotka ilmenisivät syntymän jälkeen. Ikävää ja epäreilua sinun kannalta.
Luonto ei valitse, että vain oikeat ihmiset saavat lapsia. Lapsettomuus johtuu usein jostain sairaudesta, joka on hoidettavissa. Vähintään jokaisen lasta haluavan kannattaa tutkituttaa itsensä ja selvittää, mistä lapsettomuus johtuu.
Lapsettomuutta voi verrata syövän hoitoon. Pitäisikö syöpäsairaatkin jättää hoitamatta ja sanoa, että "luonto tietää, mitä tekee".
Lapsi ei ole kellekään mikään perustuslaillinen oikeus kuten sairaanhoito tai sosiaaliturva. Onko se niin vaikeaa ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonto ei valitse oikean ihmisen periaatteella. Luonto ei arvota ihmisiä oikeiksi ja vääriksi. Ihminen on tämän arvotuksen luonut.
Eikä kaikkien tarvitse tehdä lapsia, tehkööt ne jotka haluaa ja kykenee siihen normaalisti. On vain hyvä, että vapaaehtoinen (ja tahaton) lapsettomuus lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonto ei valitse oikean ihmisen periaatteella. Luonto ei arvota ihmisiä oikeiksi ja vääriksi. Ihminen on tämän arvotuksen luonut.
Näin. Ne geenit. Ja evoluutio.
Koska olet hylännyt Jeesuksen ja rakastat saatanaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että uskon luontoäitiin :D Se on vertauskuva. Joidenkin geenit ja muut sörsselit ei sovi yhteen sillä tavalla, että siitä syntyisi elinkelpoinen ihminen. Tietysti kannattaa tutkituttaa itsensä. Vasta sitten voi sanoa, että "ei voi saada lapsia".
Miksi tuhosit hedelmällisyytesi irtosuhteilla ja aborteilla? Oliko se kyrvän saanti niin tärkeää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä ettei suurperheen hankkiminen tai ylipäätään lapsettomuushoidot kuulu veronmaksajien maksettavaksi. Mutta kyllä tässä silti pieni ristiriita on, jos syntyvyyttä halutaan lisätä, että yhteiskunta ei kuitenkaan tue lapsettomuushoitojen avulla useampien lapsien hankkimista.T. Kolmonen
Oletko selvittänyt yksityisten hinnat? Ensinnäkin kela korvaa osan myös yksityisestä hoidosta ja toiseksi, teitä on kaksi maksajaa.
Hinnat olen selvittänyt ja klinikat usein ilmoittavatkin sivuillaan hoidon oikean hinnan sekä hinnan kelakorvauksen jälkeen. Hoitoihin käytettävät lääkkeet maksaa myöskin useita satoja euroja per hoitokerta. Toki tuommoisen muutaman tonnin saa kaksi ihmistä säästettyä jos vain haluaa, mutta tietenkään yleensä ei yksi kerta riitä.
Tuntuu tosi epäreilulta että joutuisi lapsen saamiseen säästämään noin paljon. Mutta epäreiluhan tämä maailma on monella muullakin tapaa. Ja kyllähän siihen lapseen menee varmasti moninkertainen määrä rahaa sitten jos joskus hän on olemassa.
Meillä on vielä pitkä matka julkisen puolen hoitoja edessä. On todella hidasta toimintaa meillä ollut.
T. Kolmonen
Kukaan normaali ihminen ei hyväksy tupakointia, alkoholin juontia tai huumeiden käyttöä raskausaikana. Se vaikuttaa lapseen. Jos sinä hyväksyt, saat hävetä eikä susta todellakaan ole silloin kasvattajaksi. Viittaan tässä myös siihen, miten paljon ei-toivottuja raskauksia on ja abortteja tehdään muistaakseni jotain 10 000 vuodesta Suomessa. En siis ole lainkaan aborttivastainen, sitä en meinaa.
Ap