Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ravitsemusterapeuttia tai muuten tosi terveellisesti syöjää paikalla?

Vierailija
15.04.2006 |

Mulla on olo että voin huonosti ja haluaisin muuttaa ruokatottumuksia. Jos veriarvojakin tutkailtaisiin tarkemmin olisi niissäkin varmaan puutteita. Ylipainoakin on ja varmaan jonkinlainen jatkuva tulehdus elimistössä. Kun on katsonut sitä englantilaista (?) sarjaa jossa se joku täti pistää ylipainoisen ihmisen ruokaremonttiin, niin mulla tulee niitä ruokia katsoessa oikeasti sellainen olo että tarvitsen niitä ruoka-aineita, elimistö ihan huutaa. Mistä siis lähteä liikkeelle? Osaako joku suositella nettisivuja, kirjallisuutta tai yksittäisiä ruoka-aineita. Olen laiska kokki joten pienestä pitäisi lähteä liikkeelle.

Kiitos jo etukäteen jos joku pystyisi auttamaan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kiinnostunut ravitsemuksesta, joskus ajattelin lähteä opiskelemaan ravitsemisterapeutiksi, mutta se jäi.

Tutustu näille sivuille (poista välit...)

http : // w w w. mmm. fi/ ravitsemusneuvottelukunta /

Vierailija
2/3 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä alkuunsa pois kaikki sokerit ja valkoiset vehnäjauhotuotteet (pullat, leivät, pastat jne.) ja siirry täysjyvä- ja ruisleipään. Sokerin käyttö aivan minimiin, ei karkkeja, hedelmiä makeannälkään kohtuudella.

Paljon vihanneksia, tuoreita ja keitettyjä (parsakaali on huipputerveellistä), kasviksia ja marjoja kohtuullisesti. Ruokaa lautasmallin mukaan (1/4 lihaa, kalaa tai kanaa, 1/4 perunaa, täysjyväpastaa tai -riisiä) ja puolet salaattia ja kasviksia. Ja syödään vain se yksi annos. Tällä menetelmällä jo putoaa useampi kilo parissa kuukaudessa. Ja liikuntaa lisää vaikka puolen tunnin kävelylenkki päivittäin. Ei siinä sen kummempaa tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipaisenpa katsomassa sivuja :)!