Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Vierailija kirjoitti:
Olivatko nuo estenomikoulutukset mukana valintakoeyhteistyössä?
Enteileekö siis muitakin kutsuja. 😊
Eivät ole. Jännitys säilyy.
Miten noissa pääsykokeiden ryhmätesteissä/haastatteluissa? Annetaanko siellä jokaiselle puheenvuoro kerrallaan, vai pitääkö äänessä olemisesta "taistella" saadakseen ajatuksensa kuuluviin? Olen myös yrittänyt miettiä, miten noihin voisi valmistautua ja mikä oli ns. paras vastaustekniikka. Olisiko esim. parasta vastata mahdollisimman kirjan tai protokollan mukaan? Tai sitten yrittää tuoda esiin esim. eettisiä pohdintoja jne. Riippuu tietysti varmaan paljolti myös siitä, kuinka pitkän puheenvuoron siellä saa.
Luvassa raivokasta sähköpostin päivittämistä 😅😂
Yksi hullu kirjoitti:
Luvassa raivokasta sähköpostin päivittämistä 😅😂
Sitäpä sitä.
Terveisin se joka edellisellä sivulla julisti odottavansa kutsua vasta ensi viikolla. 😂
Oamkin sivuille lukee, että suurimpaan osaan pääsykokeista ei lähetetä kutsua. Miten se käytännössä sitten toimii, että tietää pääseekö varsinaiseen pääsykokeeseen?
Vierailija kirjoitti:
Oamkin sivuille lukee, että suurimpaan osaan pääsykokeista ei lähetetä kutsua. Miten se käytännössä sitten toimii, että tietää pääseekö varsinaiseen pääsykokeeseen?
Ei koske sotealaa, olettaisin.
Tekniikan ja liiketalouden kokeen tekevät kaikki hakijat.
Nyt ollaa kyllä jännän äärellä! vaikka en uskokkaa kutsujen tulevan heti tänää ni silti pakko rämpätä tota sähköpostia tietyin väliajoin :D
Just tuli pääsykoekutsu XAMKiin naprapaatiksi! Osasin jo odottaa koska sain korkeat pisteet mutta kyllähän tästä tuli heti hyvä mieli :)
Milloinkohan meteopolia lähettää?
Vierailija kirjoitti:
Milloinkohan meteopolia lähettää?
Sitten kun joku keksii perustaa Meteopolia -ammattikorkeakoulun.
Tuleeko kaikille sähköpostia vai ainoastaan jatkoon päässeille? Mistä tämänkin sitten voi tarkistaa.. Itse ainakin kaipaisin mustaa valkoisella, että ei natsannut.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko kaikille sähköpostia vai ainoastaan jatkoon päässeille? Mistä tämänkin sitten voi tarkistaa.. Itse ainakin kaipaisin mustaa valkoisella, että ei natsannut.
Ainoastaan jatkoon päässeet saavat sähköpostin. Muilla tulee sitten jossain kohtaa tieto opintopolkuun, etteivät pisteet riittäneet valintakokeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Itse sain syksyn haussa viestin etteivät pisteeni riittäneet valintakokeeseen. Kyseessä oli Diakin sosionomi monimuoto.
Julkaistaankohan alimmat pisteet joista pystyisi päättelemään jotain?
Aaarg tää on nii piinaavaa :( tulis sit jo joku tieto et tietäis mitä ajatella.
innokas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain syksyn haussa viestin etteivät pisteeni riittäneet valintakokeeseen. Kyseessä oli Diakin sosionomi monimuoto.
Äh, korjaan. Olin siis laittanut hakijapalveluun spostia ja he vastasivat ettei pisteeni riittäneet. Pahoittelut väärästä tiedosta !
Sitäpä tulee itsekin miettineeksi, että sähköposteja sitten vain pitää laittaa hakemiini kouluihin. Ehkä voisi tyytyä siihen, ettei sitä sähköpostia vain tule, mutta kummasti haluaa sen varmuuden kuitenkin.. Helpommalla pääsisi koulutkin jos ilmoittaisivat selkeästi sivuillaan koska näitä sähköposteja ovat lähettäneet ja millaisilla pisteillä pääsi jatkoon..
Kysyin Turun amk:n hakijapalveluists lähtevätkö kutsut mahdollisesti jo tällä viikolla, mutta pahalta näyttäö sen osalta:
"Hei,
sosiaali- ja terveysalan valintakoekutsut lähetetään toukokuun loppuun mennessä, mutta tarkkaa päivämäärää ei ole tiedossa. Todennäköisesti tämän viikon aikana kutsut eivät vielä tule."
Vierailija kirjoitti:
Kysyin Turun amk:n hakijapalveluists lähtevätkö kutsut mahdollisesti jo tällä viikolla, mutta pahalta näyttäö sen osalta:
"Hei,
sosiaali- ja terveysalan valintakoekutsut lähetetään toukokuun loppuun mennessä, mutta tarkkaa päivämäärää ei ole tiedossa. Todennäköisesti tämän viikon aikana kutsut eivät vielä tule."
No onpa nuivaa, kun sinne on ne luettavatkin.
Ei tietääkseni ole mukana valintakoeyhteistyössä :)