Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
72,8/78 p. Jee.
Teittekö about 70pinnaa saaneet rehellisesti ihan itse kokeen, ilman apuvoimia?
Sain 70.2 pistettä ja kyllä tein. Ois mulla ollut englanninkielinen poikaystävä joka ois voinu heittää englantiosion mun puolesta mut käskin sen olla makkarissa hiljaa ja antaa mun keskittyä :D
Luin aineiston läpi kerran alleviivaten tärkeät asiat, ja oon aina ollut nopea lukemaan.
Nyt mua kyl jännittää, hain terkkariks, sairaanhoitajaks ja sosionomiks. Jännittää nyt, että mihin valintakokeeseen kutsu tulee.
Lähettääköhä ne aakkosjärjestyksessä tulokset vai millä perusteella
Tuskin pisterajat nousevat kuitenkaan kymmenellä vuoden aikana? Olisi jo aika huikea nousu. Katsoin esimerkiksi Oulun amkin viime kevään pisterajoja ja ovat 30-44 välissä.
Miksei mulle oo tullu mitään? Apua.. onko ketään Kuopioon hakeneita, joille ois jo tullu?
Rehellinen kirjoitti:
Pääsykoe huijarit täällä kehuu vilpillä saatuja pisteitä:D Olen 100% varma ja on ihan yleisesti tiedossa, että kokeessa huijtaan ja rankasti.
Kyllähän siinä huijataan ja se on väärin mut eipä sille kukaan mitään pysty tekemään ennen ku koko systeemi uudistetaan. :( Itse en vois kyllä ainakaan opiskella tietäen etten oikeesti olis ansainnut edes paikkaa pääsykokeeseen, tuntuis väärältä...
Rehellinen kirjoitti:
Pääsykoe huijarit täällä kehuu vilpillä saatuja pisteitä:D Olen 100% varma ja on ihan yleisesti tiedossa, että kokeessa huijtaan ja rankasti.
Mua kyllä ainakin vähän loukkaa että kun on lukenut paljon ja saa hyvät pisteet niin heti ollaan miettimässä että millähän vilpillä ne on saatu. Älkää viittikö olla noin katkeria.
Tottakai jotkut huijaa mutta se ei tarkoita että niin tekisi kaikki. Itse en ainakaan näe huijaamisessa mitään pointtia, koska varsinaisessa valintakokeessa sitten ainakin paljastuu mitä osaa ja mitä ei.
49 p. 😴😭 Kaikki virheet oli mulla aineistossa ja englannissa. Tein materiaaliosion kokonaan ulkomuistista ja muistiinpanoista, koneella en vilkaissut enää materiaaleja. Eipä ollut toimiva tapa. V*tuttaa ja harmittaa.
Rehellinen kirjoitti:
Miten kokeessa voi huijata? Aineisto saa olla auki ja sitä saa käyttää.
Terv. infernaaliset 66,6 pistettä saanut.
En epäile hetkeäkään, etteikö +70 pistettä voisi saada lahjakkailla oppimistaidoilla varustettu. Miltei sanoisin, että +70 pistettä saaneiden tulisi hakea yliopistoon, etteivät heitä taitojaan hukkaan.
Toisaalta vuonna 2016 oamkin rajat olivat lähes kauttaaltaan n 60 pisteen luokkaa? Onkohan nuo kokeet vertailukelpoisia?
Vierailija kirjoitti:
Miksei mulle oo tullu mitään? Apua.. onko ketään Kuopioon hakeneita, joille ois jo tullu?
Hain Kuopioon ja pisteet tuli.
Pitää kuitenkin muistaa että yhden keskustelupalstan parit tulokset eivät kerro kokonaistilanteesta mitään. Ensinäkin hakijoita ( ja pistetuloksia) on tuhansia, luultavasti huonot pisteet saaneet eivät niitä täällä julkisesti kerro, ja loppujen lopuksi pisterajat ovat pysyneet esivalintakokeen käytön aikana 2016-2017 suht koht samoina.
Joten tuskin kannattaa hirveästi stressata pisterajojen noususta. :)
Vierailija kirjoitti:
Jos pisteet tätä luokkaa noin 54-72 niin tarkoittanee että tänä vuonna pisterajat nousee reilusti...
Tämä just. Ja koska moni huijaa ja käyttää apuvoimia niin se nostaa tietenkin pisterajoja, eikä niillä jotka yksin tekee ja eivätkä oo mitään huippu opiskelijoita ole mitään saumaa päästä itse valintakokeisiin asti, vaikka olisivat kuinka sopivia alalle ja motivoituneita.
Vierailija kirjoitti:
Rehellinen kirjoitti:
Miten kokeessa voi huijata? Aineisto saa olla auki ja sitä saa käyttää.
Terv. infernaaliset 66,6 pistettä saanut.
En epäile hetkeäkään, etteikö +70 pistettä voisi saada lahjakkailla oppimistaidoilla varustettu. Miltei sanoisin, että +70 pistettä saaneiden tulisi hakea yliopistoon, etteivät heitä taitojaan hukkaan.
Tästä oli se lehtijuttukin, osa tekee yhdessä tai joku muu tekee esim matikan hlön puolesta.
Onks muita Laureaan hakeneita? Onko teille tullut jo pisteet? Itse hain sosionomiksi ensimmäistä kertaa.