Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soteli amk haku kevät 2018

Ekakertalainen
24.01.2018 |

Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?

Kommentit (4979)

Vierailija
721/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niiden pisteiden pitäisi lähteä kaikille yhtäaikaa, niin kuin materiaalit ja itse koekin. Porukat ovat hakeneet eri oppilaitoksiin, eri kaupunkeihin.

Itse koe oli tosiaan laadittu vähän sinne päin ja vastauksissa oli tulkinnan varaa. Ei siis näin!

Vierailija
722/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainakin Lamkin sivuilla lukee, että kun pisteet on laskettu, alin pääsykokeisiin valittu pistemäärä ilmoitetaan sotelin sivuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kaikille tulee samana päivänä.

Toi Turun päivämäärä oli varman se ennakko mitä oli ajateltu, mutta niitten tyriminen kysymyksissä ja vastauksissa varmaankin viivyttää nyt pisteiden saamista.

Vierailija
724/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oltiin päivitetty Turun AMK:n sivuille tietoa pisteistä. " Esivalintakokeen pisteet lähetetään hakijoille sähköpostitse 24.-27.4.2018 välisenä aikana."

Vierailija
725/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en odota pisteitä!! En halua nähdä niitä varsinkin ku on ollu muutoksia vastauksissa ja oon varmaa laskenut omia pisteitä väärin !!

Vierailija
726/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavan epämääräinen tuo " 24.-27.4. välisenä aikana". Sanoisivat suoraan että tulee vasta perjantaina.

Vierailija
727/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Esivalintakokeen pisteet lähetetään hakijoille sähköpostitse 24.-27.4.2018 välisenä aikana."

Turku amk sivuilta.

Vierailija
728/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en odota pisteitä!! En halua nähdä niitä varsinkin ku on ollu muutoksia vastauksissa ja oon varmaa laskenut omia pisteitä väärin !!

Ei niitä ole pakko katsoa. Siinä si vaa oottelet kutsua pääsykokeisiin. Joko tulee tai ei, eivät ne pisteetkään mitään takaa. 😌

Vierailija
729/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta saisivat kutsua kaikki pääsykokeisiin. Niin isosti on tässä kokeessa virheitä ja sitten kaikki hakijoiden huijaukset päälle. Minä olen aika kiukkuinen tästä. Tämä koe ei minusta mitannut mitään. Vois huutaa kuin 3-v tyttäreni kaikkeen vääryyteen: 'Ihan epistä!'

Vierailija
730/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta saisivat kutsua kaikki pääsykokeisiin. Niin isosti on tässä kokeessa virheitä ja sitten kaikki hakijoiden huijaukset päälle. Minä olen aika kiukkuinen tästä. Tämä koe ei minusta mitannut mitään. Vois huutaa kuin 3-v tyttäreni kaikkeen vääryyteen: 'Ihan epistä!'

Jos kaikki kutsuttas kokeesee ni koulutus alkais varmaa vasta 2019 syksyllä... :D ei oo mikää pieni homma järjestää tommosia.

Vierailija
731/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakijoita parhaimmillaan useita tuhansia, kaikkia ei ole mitään järkeä kokeisiin kutsua, kun huomattava määrä hakee ammattikorkeisiinkin vain koska te-toimisto sitä vaatii työttömyyskorvauksen maksuun. Kehitettävää paljon, mutta perempi näin kun pääsykokeissa noin suuren lauman kanssa.

Vierailija
732/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli just sähköpostiin pisteet!! 55,9, pettymys mutta ehkä kokeisiin mennään silti

Vierailija
733/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne oot hakemassa?

Vierailija
734/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne oot hakemassa?

Ai minä? Sairaanhoitajaksi Ouluun

Vierailija
735/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli just sähköpostiin pisteet!! 55,9, pettymys mutta ehkä kokeisiin mennään silti

Olitko itse laskeskellut minkälaisia pisteitä voisi olla tulossa?

Vierailija
736/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se sinustakin mittasi jotain. Koe mittasi kykyä käsitellä ja lukea laajahkoja aineistoja ja käyttää niitä hyödyksi kokeen tekemisessä. Virheet ovat harmillisia, mutta niitä nyt ei ollut kuin muutama kappaletta.

Mitä kaikkien kutsumiseen tulee, niin vertauskohtana yliopistojen pääsykokeissa on kokeen sisältönä vain ja ainoastaan esseiden kirjoittamista lukusalissa. Toki poikkeuksiakin on, esim. opettajakoulutus ja maanpuolustus joihin liittyy useita muunlaisia kokelasta testaavia tehtäviä. 

Sosiaalialan koulutuksiin AMK:ihin on varsinaiset valintakokeet, joissa mitataan muutakin, kuin tiedon sisäistämistä. Jos kaikki kymmenet tuhannet kutsuttaisiin pääsykokeisiin, tulisi varata useita kymmeniä päiviä ja koko koulun henkilökunta pyörittämään koko rumbaa.

Vierailija
737/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olitko itse laskeskellut minkälaisia pisteitä voisi olla tulossa?

Laskin itse että noin 57- 60 pisteen pintaan, mutta nuo muutokset rokotti omaa tulosta.

Vierailija
738/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellekään muulle tullut sähköpostia pisteistä?

Vierailija
739/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol sain vaan 57.2 :DD Luulin, et sain yli 70. :DD Pääseeköhän näillä valintakokeeseen.

Vierailija
740/4979 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol sain vaan 57.2 :DD Luulin, et sain yli 70. :DD Pääseeköhän näillä valintakokeeseen.

No perehdypä eri koulujen pisterajoihin. Joihinkin pääsee 30pisteellä,keskiarvo pisterajoissa varmaan 40-50p.välillä. Pk-seudulla korkeimmat rajat. Harva saa yli 70p.