Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Jotenkin en ite usko että tänään enää mitään. Pääsykoekutsut tuli niin paljon ennen deadlinea että jotenki kuvittelin että sama toistuu ja tuloksetki tulee ajoissa. Mutta, siihen voi luottaa että kolmen päivän sisällä selviää ens syksyn kuviot...
Mulle tuli viimesyksyn haussa 3 päivää ennen n. 7 aikaan illalla tulokset. Olin siis monesti käynyt päivänkin aikana tsekkaamassa ja siellä ne sit oli. Nyt voi toisaalta kestää senkin takia että hakijoita on paljon enemmän :) kyllä odottavan aika on vaan pitkä..
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli viimesyksyn haussa 3 päivää ennen n. 7 aikaan illalla tulokset. Olin siis monesti käynyt päivänkin aikana tsekkaamassa ja siellä ne sit oli. Nyt voi toisaalta kestää senkin takia että hakijoita on paljon enemmän :) kyllä odottavan aika on vaan pitkä..
Toivo elää!
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijavalinta kesken.
Jooh sama täällä. Luovun toivosta tälle päivää. :D
Hain hammasteknikoksi ja olisi pitänyt olla kesäkuussa vielä pääsykoe vaan ei tullut kutsua ja nyt mulla silti lukee opintopolussa sen kohdalla että "Hyväksytty, odottaa ylempien hakutouveiden tuliksia", miten hitossa??
Vierailija kirjoitti:
Hain hammasteknikoksi ja olisi pitänyt olla kesäkuussa vielä pääsykoe vaan ei tullut kutsua ja nyt mulla silti lukee opintopolussa sen kohdalla että "Hyväksytty, odottaa ylempien hakutouveiden tuliksia", miten hitossa??
Jos hakijoita oli saman verran kuin paikkoja?
Vierailija kirjoitti:
Valintakoeyhteistyö?
"Bioanalytiker, Bioanalyytikko, Hammasteknikko, Optometristi, Röntgenskötare, Röntgenhoitaja, Suuhygienisti
Valtakunnallisessa valintakoeyhteistyössä ovat:
Metropolia Ammattikorkeakoulu
Oulun ammattikorkeakoulu
Savonia-ammattikorkeakoulu
Tampereen ammattikorkeakoulu
Turun ammattikorkeakoulu"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valintakoeyhteistyö?
"Bioanalytiker, Bioanalyytikko, Hammasteknikko, Optometristi, Röntgenskötare, Röntgenhoitaja, Suuhygienisti
Valtakunnallisessa valintakoeyhteistyössä ovat:Metropolia Ammattikorkeakoulu
Oulun ammattikorkeakoulu
Savonia-ammattikorkeakoulu
Tampereen ammattikorkeakoulu
Turun ammattikorkeakoulu"
En ole ollut yhdessäkään sotelialan pääsykokeessa paikan päällä tänä vuonna, siitä ihmetys.
Vierailija kirjoitti:
Olisitkohan päässyt todistusvalinnan kautta?
Opiskelen itse terveydenhoitajaksi ja hain opiskelemaan muistaakseni kolme kertaa. Jäin todella kauas varasijoille ensimmäisillä kerroilla enkä kuulemma sovi alalle yms. No lopulta pääsin kuin pääsinkin sisään. Olen pärjännyt koulussa erittäin hyvin ja saanut harjoitteluista todella hyvää palautetta. Valmistuminenkin alkaa piakoin jo häämöttää.
Eli älkää heittäkö toivoa hukkaan. Jos itsellänne on tunne että sovitte jollekin alalle, niin todennäköisesti te itse tiedätte sen paremmin kuin joku täysin tuntematon opettaja tai psykologi. Älkää luovuttako tai lannistuko ikinä vaan tähdätkää kohti unelmianne! Tsemppiä kaikille tulosten odotteluun, Toivottavasti pääsette sinne minne haluatte! Mukavaa kesää😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olisin kanssa seuraavaksi kysynyt..
Eli jos suoraan todistusvalinnalla. Eikä tarvii valintakoetta suorittaa.
Mikä sulla koulutustausta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sulla koulutustausta?
Lukion käynyt ainoastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sulla koulutustausta?Lukion käynyt ainoastaan.
Eli varmaankin suoraan todistusvalinnalla.
Onnea! Mikä koulu kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Todistusvalinnalla varmaan. Eli lukion todistuksella.
Esim Turun amk:n sivuilta:
"
Kevään 2018 yhteishaun sosiaali- ja terveysalan päivä- ja monimuotokoulutuksien valintakoekutsut on lähetetty. Sosiaali- ja terveysalalla opiskelijavalinta on kaksivaiheinen: kaikki hakijat osallistuvat ensin esivalintakokeeseen, jonka perusteella osa hakijoista kutsutaan varsinaisiin valintakokeisiin.
Valintakoekutsut on lähetetty esivalintakokeessa menestyneille hakijoille sähköpostitse Opintopolun hakulomakkeella ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen. Muistathan tarkistaa myös sähköpostin roskapostikansion!
Valintakokeet järjestetään kesäkuun alussa, ja tieto opiskelijavalinnan tuloksista tulee viimeistään 28.6. Osassa koulutuksia on myös käytössä todistusvalinta. Todistusvalinnan tuloksista ilmoitetaan toukokuun lopulla, ennen valintakokeita"
Jos ette pääse sisään niin hakekaa polkuopintoihin! Pääsette opiskelemaan haluamanne alan ensimmäisen vuoden aivan samalla tavalla kuin ns "oikeat opiskelijat". Sitten näette onko ala teidän juttu ja millaista opiskelu on. 😊
Kun 60op on kasassa, voi hakea erillishaussa jolloin välttää yhteishaun.
Vierailija kirjoitti:
Jos ette pääse sisään niin hakekaa polkuopintoihin! Pääsette opiskelemaan haluamanne alan ensimmäisen vuoden aivan samalla tavalla kuin ns "oikeat opiskelijat". Sitten näette onko ala teidän juttu ja millaista opiskelu on. 😊
On vain aika kallista eikä oikeuta mihinkään opintososiaalisiin etuuksiin. Monilla tulee elämän realiteetit vastaan. Harkitsen tätä kyllä mutta en tiedä onnistuuko kun pitäisi päivätöistäkin irtisanoutua.
Vierailija kirjoitti:
Muistelisin että polkuopinnot maksavat jotain 300 euron luokkaa? Vaiko peräti enemmän? Taitaa olla liian kova summa kotihoidontuella eläjälle,valitettavasti. Saakohan noiden opintojen ajan mitään tukea? Ei ainakaan työttömyyspäivärahaa taida saada..saakohan lapselle hoitopaikkaakaan polkuopintojen perusteella.
Metropoliassa näköjään 15€/op eli eikös siitä tule 900€.
Onko kukaan saanut Jamkista tuloksia vielä?