Mä en osaa luistella. Enkä hiihtää. Miten kaikki muut osaa?
Lapsetkin osaa, mutta mä, aikuinen ihminen en osaa.
Häpeän tätä, enkä kehtaa kellekkään mainita. Sanon vaan, et inhoon noita lajeja. Onneksi koulut käytyä ei oo enää ollut pakko nöyryyttää itteään jäällä tai ladulla.
Kommentit (21)
Kuinka paljon olet sitten harjoitellut? Ei nytkään ole liian myöhäistä aloittaa, jos mieli tekee opetella.
Älä välitä, en minäkään osaa..mutta mä olen hyvä ja taitava maalari&tapetoija:)
Tekemällä oppii. Mikä siinä niin hävettää?
Mäkään en osaa hiihtää, olen yrittänyt opetella mutten ole ikinä onnistunut. Perinteistä hiihdän joten kuten, vapaa ei sitten suju yhtään.
Luistella osaan ihan kohtalaisesti.
Minä osaan luistella tyydyttävästi, mutta hiihtämisen oikeaoppista tekniikkaa en ole ikinä oppinut. Jotenkin niistä peruskoulun liikuntatunneistakin jäi käteen lähinnä tuskanhiki, turhautuminen ja vääristä paikoista kipeytynyt kroppa.
En minäkään osaa. Jos asia häiritsee, niin kannattaa mennä hiihtokouluun ja hankkia kunnon välineet. Varmasti opit hiihtämään, jos joku ammattilainen opettaa tekniikan ja vehkeet ovat kunnossa.
Mä olen aina vihannut luistelua. Varsinkin palelevia jalkoja jotka kipeytyvät luistellessa. Mä vihaan syvästi myös telkkarista tulevaa jääkiekkoa.
Hiihtämisestä sen sijaan tykkäsin nuorempana.
Vituttaa vanhemmat, jotka eivät opeta perustaitoja lapsilleen. Niin paljon iloa koko elämän.
Vituttaa, että jääkiekosta on tehty joku pyhä laji Suomeen. Muissa maissa se on marginaalinen laji.
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa vanhemmat, jotka eivät opeta perustaitoja lapsilleen. Niin paljon iloa koko elämän.
Ostat välineet ja alat harjoittelemaan :)
Mä oon 15!!😂emäkää osaa huome on luisteluu koulus ruokailun jälkee jote mä syön ja meen kauppaan siihen aikaan jään sinne yli 2h tai jtn sitten meen taas enkun tunnille mua vaan pelottaa että ope tulee sanoo mul jtn
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani opettivat luistelee ja hiihtämään. Sulla oli vaan huonot vanhemmat.
Vähän epäilen. Molemmat lajit vaativat aika tarkan tekniikan opettelun. Eihän niitä liikunnanopettajatkaan osaa opettaa oikein.
Vierailija kirjoitti:
Harva vanhempi osaa opettaa esim. taitoluistelun tekniikkaa täysin oikein. Puhumattakaan hiihdosta.
Täydellinen tekniikka on ihan turhaa mattimeikäläiselle, eikä tässä nyt kannata sen vaikeudesta tai sen opettamisen harvinaisuudesta kauheasti keskustella. Normaali tavissuomalainen voi ihan hyvin laskea "osaaavansa" luistella, jos pystyy pystyssä ja pääsee eteenpäin (sama se, millä vauhdilla).
Raisa
Vierailija kirjoitti:
Jälleen yksi syy, miksi olisin huono vanhempi. En ole hiihtänyt peruskoulun jälkeen enkä luistellut lukion jälkeen. Hiihtäminen on aina ollut hankalaa, ja kun ala-asteella kerran kaaduin pahemmin, niin sen jälkeen myös pelottavaa. En tykkää vauhdista enkä liukumisesta, pelkään kaatumista. Joten en mitenkään pystyisi opettamaan hypoteettiselle lapselle näitä suomalaisia kansalaistaitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva vanhempi osaa opettaa esim. taitoluistelun tekniikkaa täysin oikein. Puhumattakaan hiihdosta.
Taitoluistelu nyt onkin eri asia kuin tavallinen luistelu. Hiihtoon lapsi useimmiten löytää oikean tekniikan itse, kun laittaa ladulle sukset jalassa ilman sauvoja, luisteluhiihto vaatii omaa tekniikkaosaamista että osaa opettaa.
Mä osaan, mutta mun mies ei osaa hiihtää eikä luistella. Eikä myöskään uida.
Mulle kävelykin tekee tiukkaa. Miten koordinoidaan jalat niin ettei kompastu ja kaadu?