Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkaako matkustelu olemaan jo aika out?

Vierailija
22.01.2018 |

Mitä fiilis?

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Statuksena alkanee olla out. Monilla on varaa jo tehdä kaukomatkojakin. Statusta on se, että on vapaa-aikaa ja mahdollisuus vaikuttaa työn ja vapaa-ajan väliseen ajankäyttöön.

Vierailija
2/87 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkusteleminen avartaa kummasti maailmankuvaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netti on keksitty.

Ja kieltämättä on aika tylsää, kun huomaa kuinka samanlaisia esim. kiinalaiset ovat. Ap on oikeassa.

Vierailija
4/87 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan kaikki on ollut out siinä vaiheessa kuin rahvaallakin on siihen rahaa...

Vierailija
5/87 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää on myös se että joka paikassa on samat kauppaketjut. Muistan sen tunteen, kun lukioikäisenä pääsi elämänsä ekan kerran Hennesiin Köpiksessä. Wow. Muistan vieläkin ne persikan sävyt, mitä kaupassa oli. Sellaista ei nykynuoret pääse enää kokemaan.

Vierailija
6/87 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiliä, mutta Mä en vaaan jaksa matkustaa enää. Olen väsynyt ulkomaanmatkoihin. Just ja just jaksan mennä mökille tai johonkin Rukalle. Sielläkin vaan vuokraan sukset, en jaksa raahata omia mukana.

Vierailija
7/87 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoot kuinka out hyvänsä, en ole muutamaan kymmeneen vuoteen sitä lopettamassa, enkä myöskään tahtiani sen osalta hiljentämässä. Joo ikävuosia ehkä tulee lisää, mutta matkustelutahtini ei tule nykyisestä hiljenemään vielä vuosikymmeniin. T: alle 30-vuotias.

Vierailija
8/87 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On out, ei kiinnosta enää yhtään. Huvittaa se, mikä klisee koko "matkailu avartaa on.". Moni muukin avartaa. Kirjat esimerkiksi tai lapsi tai vaikkapa jääkiekon peluu.

Vierailija
9/87 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailija kirjoitti:

Ainahan kaikki on ollut out siinä vaiheessa kuin rahvaallakin on siihen rahaa...

Bruttopalkkani on alle 2000 e ja työni puolesta pääsen reissuun 2-4 krt kuukaudessa. Vapailla ja lomilla matkustan edullisilla henkilökuntaetulipuilla minne haluan. On ihanaa olla rahvasta :)

Vierailija
10/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei matkailun suosio ainakaan laskusuunnassa ole. Helsingin kaduilla pyörii tuhansia kiinalaisia joita saapuu päivittäin monta koneellista. Eikä länkkärienkään matkustusinto vaikuta hiipuvan. Opiskelijatkin tekevät kaukomatkoja jollaisista varakkaatkin haaveilivat 1960-luvulla. Välimerelle ja Kanarialle lennetään parhaaseen Keihäsmatkojen tahtiin.

Vierailija
11/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
12/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netti on keksitty.

Ja kieltämättä on aika tylsää, kun huomaa kuinka samanlaisia esim. kiinalaiset ovat. Ap on oikeassa.

Netti on keksitty, ja se on ihan oikeasti tosi hieno keksintö. Itse rakastan matkustelua. Haluan kokea paikat itse ja nähdä upeat asiat omin silmin enkä kuvista. Mä vaan nautin siitä :) Ei kaikki tietenkään nauti samoista asioista, mutta matkustamalla minä saan paljon mielihyvää.

Vierailija
13/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On out, ei kiinnosta enää yhtään. Huvittaa se, mikä klisee koko "matkailu avartaa on.". Moni muukin avartaa. Kirjat esimerkiksi tai lapsi tai vaikkapa jääkiekon peluu.

Kyllä se ihan totta on että matkailu avartaa (kuten myös kirjat, lapsi tai jääkiekon peluu), paitsi jos matkustat aina samaan turistirysään Kanarialle syömään lihapullia ja juomaan maitoa.

Vierailija
14/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu avartaa kyllä eniten sitä turistin omaa rahakukkaroa, tai lompakkoa...

Vierailija
15/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylla suomalaiselle maalaiselle on ollu upeaa haistaa rasvassa karistetyn popcornin tuoksu New Yorkin ruuhkassa, nahda apinaperheen taistelevan keskenaan hotellihuoneen terassilla Vietnamissa, hypata laskuvarjolla Dubain palmusaaren ylla, todistaa Champions Leaguen valieraa Real Madridin kotiarenalla tai syoda singaporelaisten vanhusten kanssa riisia ja kanaa hawker centerissa lasipullosta tigerilla korkaten.

Netti on kiva joo, mutta jotain on koettava itse paikanmaalla. Itse olen onnekas siina suhteessa etta minulla on varaa matkustaa tavalla joka antaa ehka vahan enemman elamyksia kuin normi-ihmisella on mahdollisuuksia.

Vierailija
16/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama vaikka oliskin, aion silti matkustella niin paljon kuin vain lomapäiviä töistä saan ja rahat riittävät. Ei kiinnosta muiden mielipiteet siitä mikä on "in" tai "out". Teen just niinkuin itse haluan.

Vierailija
17/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana tuli jo lähes kaikki Euroopan maat interraililla  läpi koluttua ja sen lisäksi pari vuotta Espanjassa ja Ranskassa asuttua ja töissä siellä oltua .

Kuubassa ja Brasiliassakin olen näiden lisäksi käynyt.

Ei sitä nyt enää viitsi vaivautua.

Netistä näkee nyt mitä haluaa ja loput voi kuvitella mielessään ja ulkomaalaisia ihmisiä tavata Suomessakin.

Eivät nuo ihmisten turistimatkoiltaan kotiinsa tuomat matkamuistokrääsät oikein näytä kirppareillakaan kauppaansa kovin hyvin tekevän, vaikka niitä joka kirpparilla kyllä näkee. .

Vierailija
18/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei matkailu sinänsä ole 'out', mutta itse olen siitä jo  aika 'out' .

Vierailija
19/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentomatkustajat tuhoavat maapallon paljon tehokkaammin kuin yksityisautoilu tai lihansyöjät. Lentäminen pitäisi tehdä järisyttävän kalliiksi, sillä nyt se on naurettavan halpaa. On liian helppoa ummistaa vain silmät, koska haluaa vaan maanisesti matkustaa. Kotimaan matkailu on mukavaa ja elämyksellistä, ja siinä ei tarvita lentokonetta. Ja on sitä elämässä muutakin kuin se hienous, että pitää tehdä joku asia x nimenomaan uskomattomassa paikassa y. Porukka on ihan laput silmillä tässä lentohalussaan. Surkeaa.

Vierailija
20/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama vaikka oliskin, aion silti matkustella niin paljon kuin vain lomapäiviä töistä saan ja rahat riittävät. Ei kiinnosta muiden mielipiteet siitä mikä on "in" tai "out". Teen just niinkuin itse haluan.

Sama.

Yli 70 matkaa takana ja 37 maata käyty osa moneen kertaan (siis yövytty ja vietetty enemmänkin aikaa kuin välilaskulla). Viimeviikolla tulin ja seuraava lomamatka on kesällä, tässä välissä muutama työmatka.