Onko 12v ja 10v lasten kanssa
vanhemmilla tekemistä? Kuinka kauan osaavat olla keskenään? Mietin kun ystäväni on aika kiinni tuon ikäisissä lapsissaan.
Kommentit (45)
Olisi joskus kiva tavata kaveria ilman lapsiaan.
Harrastuskuskauksia voi olla paljon
Joo, on harrasteita, mutta niissä ei tarvita aikuista.
No, jos tuon ikäisten äidillä ei ole aikaa tavata ystäviään, niin ei sitä aikaa ole milloinkaan.
No, on mulla yhä hommaa tuon ikäisten kanssa. Ja ainakaan eivät voi yötä olla keskenään.
Se ei nyt vaan jaksa nähdä sua eikä keksi muutakaan tekosyytä.
No, jos ei halua ja ei keksi muutakaan syytä niin ok. Mutta ei se pääse mihinkään muuallekaan.
Oikeasti, mitä joku tekee 12v kanssa.
No meillä tuon ikäisille pitää tehdä ruokaa, kuljettaa harrastuksiin, olla yöllä paikalla ja päivälläkään en jätä mielellään koko päiväksi yksin. Mulla tosin myös muita lapsia ja työpäivään yhdistettynä ruuan laitot, kuljetukset, pyykit ja muut kotityöt sitoo mua kyllä aika hyvin. Eli riippuu siitä millaista aikaa ystävä kanssani kaipaa. Viime viikolla ehdin ystävän kanssa teatteriin ja tällä viikolla toisen ystävän kanssa leffaan. Mutta mulla onkin mies, joka hoiti harrastuskuljetukset ja ruuan silloin.
Vierailija kirjoitti:
No meillä tuon ikäisille pitää tehdä ruokaa, kuljettaa harrastuksiin, olla yöllä paikalla ja päivälläkään en jätä mielellään koko päiväksi yksin. Mulla tosin myös muita lapsia ja työpäivään yhdistettynä ruuan laitot, kuljetukset, pyykit ja muut kotityöt sitoo mua kyllä aika hyvin. Eli riippuu siitä millaista aikaa ystävä kanssani kaipaa. Viime viikolla ehdin ystävän kanssa teatteriin ja tällä viikolla toisen ystävän kanssa leffaan. Mutta mulla onkin mies, joka hoiti harrastuskuljetukset ja ruuan silloin.
Lapset kädettömiä?
Mulla on 10v ja 12v paljon harrastavat lapset. Tuun töistä kotiin klo 16, lähden viemään toista treeneihin 16.10, palaan kotiin 16.35-16.40. Syön jotain itse, lähden viemään seuraavaa lasta treeneihin 17.10. Käyn kaupassa, tuun kotiin teen lämpimän ruuan. Lähden hakemaan lapsen 1 treeneistä 18.15, palaan kotiin lapsen kanssa 18.50. Lähden hakemaan toista lasta treeneistä 19.15 ja palaan kotiin klo 19.45. Mitä ap veikkaat, jaksanko tässä vaiheessa lähteä kahvittelemaan kaverin kanssa? Seuraavana aamuna herätys klo 7.00. Ja missä lasten isä? Töissä tai valmentamassa jompaa kumpaa lasta ja tämän joukkuetta. Treenipaikkojen väli on noin 20 km, kodista katsottuna täysin vastakkaisiin suuntiin, eli yhtä matkaa vieminen ei ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 10v ja 12v paljon harrastavat lapset. Tuun töistä kotiin klo 16, lähden viemään toista treeneihin 16.10, palaan kotiin 16.35-16.40. Syön jotain itse, lähden viemään seuraavaa lasta treeneihin 17.10. Käyn kaupassa, tuun kotiin teen lämpimän ruuan. Lähden hakemaan lapsen 1 treeneistä 18.15, palaan kotiin lapsen kanssa 18.50. Lähden hakemaan toista lasta treeneistä 19.15 ja palaan kotiin klo 19.45. Mitä ap veikkaat, jaksanko tässä vaiheessa lähteä kahvittelemaan kaverin kanssa? Seuraavana aamuna herätys klo 7.00. Ja missä lasten isä? Töissä tai valmentamassa jompaa kumpaa lasta ja tämän joukkuetta. Treenipaikkojen väli on noin 20 km, kodista katsottuna täysin vastakkaisiin suuntiin, eli yhtä matkaa vieminen ei ole mahdollista.
Jos isä valmentaa jompaa kumpaa miksi sinun pitää erikseen häntä kuskata?
Olen yh, asumme 15km lähimmästä harrastuksesta, lapset harrastavat paljon. Paljon rankempaa on kuin heidän ollessaan pieniä!
Mulla on tuon ikäiset lapset. Tapaan kyllä ystäviäni ilman lapsia, mutta en mitenkään viikottain. Meillä lapset menevät pääasiassa itse harrastuksiinsa kävellen/bussilla. Tilanne olisi eri, jos joutuisin heitä kuljettelemaan.
Mitä teidän lapset oikein harrastaa jos kahden lapsen kuskaukset täyttää koko viikon? Mulla on juuri tuonikäiset ja kummallakin 3 harrastusta, silti viikossa on 3 päivää jolloin ei ole yhtään harrastusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos isä valmentaa jompaa kumpaa miksi sinun pitää erikseen häntä kuskata?
Koska isä valmentaa muitakin, eli menee töistä suoraan kentälle (jolloin lapsen tuonti on mun hommani, eikö) ja jää kentälle valmentamaan seuraavia, jolloin jotta lapsi pääsee kotiin, se on mun hoidettava.
Vierailija kirjoitti:
Mitä teidän lapset oikein harrastaa jos kahden lapsen kuskaukset täyttää koko viikon? Mulla on juuri tuonikäiset ja kummallakin 3 harrastusta, silti viikossa on 3 päivää jolloin ei ole yhtään harrastusta.
10v: jalkapallo ja telinevoimistelu (kolmas laji pudotettiin jo pois ajankäytön ongelmien takia), futiksessa treenit 4v viikossa ja pelit (talvellakin) 2x vkossa, telinevoimistelu 1x vko eli 7 harrastustapahtumaa per viikko. 12v: futis, koris ja kitaransoitto. Futiksessa on 10-12 tapahtumaa viikossa, koriksessa 4 treenit ja peli viikossa, kitara 1x vkossa. Vapaapäivä viikkoon saadaan, kun jätetään menemättä johonkin/joihinkin tapahtumiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10v: jalkapallo ja telinevoimistelu (kolmas laji pudotettiin jo pois ajankäytön ongelmien takia), futiksessa treenit 4v viikossa ja pelit (talvellakin) 2x vkossa, telinevoimistelu 1x vko eli 7 harrastustapahtumaa per viikko. 12v: futis, koris ja kitaransoitto. Futiksessa on 10-12 tapahtumaa viikossa, koriksessa 4 treenit ja peli viikossa, kitara 1x vkossa. Vapaapäivä viikkoon saadaan, kun jätetään menemättä johonkin/joihinkin tapahtumiin.
Huhhuh, jääkö tuossa ollenkaan aikaa kavereille? Vai voiko muita kavereita sitten ollakaan kuin ne jotka on samassa harrastuksessa?
Meillä harrastuskuljetuksia viikossa n. 4-5. Osaan voi jäädä suoraan koulusta. Lisäksi kaverille kuiskaukset + yksi oma harrastus. Töiden jälkeen kotityöt lisäksi. Mulla jo vähän isommat lapset, joten voivat olla keskenäänkin. Lapset kaipaavat myös vanhempien kanssa vietettävää rauhallista aikaa. Mulla lisäksi vanhat vanhemmat, tarvitsevat apua. Ystävälle olisi kyllä aikaa, muttei oikein meinaa energia riittää kaiken muun ohella. Vaikka se kyllä piristäisi. Meillä ainakin illalla lapset haluaa kertoa kaikkia päivän juttuja, silloin kun ollaan rauhassa.
Taasko aloitat saman joka viikkoisen kyselyn tuosta aiheesta. Yleensä kyllä ollut kyse omista lapsista, ei ystäväsi.