Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laborantti Jari Lindström ja aktiivimalli OFFICIAL a-studiossa tänään klo21.00!!!!!

Vierailija
22.01.2018 |

Kaivakaahan verenpainelääkkeet ja beetasalpajat esiin. Työministeri sanoo painavan sanansa aktiivimallista.
Jatketaan keskustelua sitten täällä kunhan verenpaine ja pulssi on tasaantunut.

Kommentit (344)

Vierailija
181/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lindström on todella dynaaminen ja skarppi työministeri. Ihan puhkui intoa.

Elävä esimerkki siitä mitä koulutusta vastaamaton työ tekee ihmiselle. Oikea aktiivimallin irvikuva

Puhuu sohvalla vauva.fille kirjoittava työtön pläski. ”Ratkiriemukasta naurua”. Susta tulis hyvä komidienne.

Jari ei ole vielä aamuherätyksen paikka. Torkkupeikkoa korville ja simmut kiinni

Lässsyn lässyn. Jarin tilipussiin kilahtaa tästäkin päivästä aikamoinen kasa kahisevaa. Entäs sulle? Rohkeasti vain persus ylös sohvalta ja mukaan politiikkaan. Vois se aurinko paistaa sinnekin risukasaan.

Tiedostan osaamiseni. En lähde politiikkaan pilaamaan tietämättömyydelläni muiden ihmisten elämää.

Muiden verorahat siltä kelpaavat. Jarinkin verorahoilla sinä siellä sohvalla pystyt makoilemaan.

Ja sen Jarin palkka otetaan mistä?

Yhteisesti olemme päättäneet maksaa Jarin palkan. Mitä siinä on sen enempää ihmettelemistä? Yhteinen=demokraattinen päätös=vaikka oletkin ollut eri mieltä niin hyväksynyt sen demokratian nimissä.

kirjoittaja=yksinkertainen

Vierailija
182/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvä jumala miten nolo se pitkäaikaistyötön akka kyseisessä ohjelmassa oli. En ihmettele ettei ole saanut töitä, en itsekään haluaisi noin negatiivistä ja katkeroitunutta ihmistä lähelleni. Kauas paistoi asennne että hänelle pitäisi tarjottimella tuoda työpaikka, mutta sen eteen että työllistyisi ei tarvitse hänen itsensä tehdä mitään. Ei uudelleenkouluttautua, jos tuollaisia turhia sihteereitä ei kukaan palkkaa. Hänellä on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia. Nolasi itsensä täysin ohjelmassa.

Sinivouhakkeet ovat tainneet korvata palstan kokoomusnuoret. Ketä tahansa ovatkin, niin kumma kun kukaan ei noille sano, että kannattaisi olla ihan hissukseen. Ei nyt auta tuollaiset hätääntyneet yritykset tilannetta enää yhtään.

Nyyh nyyh ja kyynel, heti kun sanotaan palstan yleisestä näkemyksestä poikkeava mielipide niin sieltähän työttömät mammat tulee silmille :D 

Mikä ihmeen aivovaurio teillä on kun kuvittelette että yhteiskunta olisi teille jotain velkaa ja jotenkin velvollisia kustantamaan kotona lorvimisenne? Mielestäni aktiivimalli on hyvä ja paikallaan, loppuu se verorahoilla loisiminen. Itse olen ollut työelämässä kohta 20 vuotta eikä päivääkään työttömyyttä. Ainiin, mutta minähän olen hädän hetkellä ottanut vastaan ihan mitä vaan työtä, mikä teille pilalle hemmotelluille työttömille ei kelpaa.

Tämä "ihan mitä vaan työ" tais sisältää laaduntarkkailua liuotintehtaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvä jumala miten nolo se pitkäaikaistyötön akka kyseisessä ohjelmassa oli. En ihmettele ettei ole saanut töitä, en itsekään haluaisi noin negatiivistä ja katkeroitunutta ihmistä lähelleni. Kauas paistoi asennne että hänelle pitäisi tarjottimella tuoda työpaikka, mutta sen eteen että työllistyisi ei tarvitse hänen itsensä tehdä mitään. Ei uudelleenkouluttautua, jos tuollaisia turhia sihteereitä ei kukaan palkkaa. Hänellä on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia. Nolasi itsensä täysin ohjelmassa.

Sinivouhakkeet ovat tainneet korvata palstan kokoomusnuoret. Ketä tahansa ovatkin, niin kumma kun kukaan ei noille sano, että kannattaisi olla ihan hissukseen. Ei nyt auta tuollaiset hätääntyneet yritykset tilannetta enää yhtään.

Nyyh nyyh ja kyynel, heti kun sanotaan palstan yleisestä näkemyksestä poikkeava mielipide niin sieltähän työttömät mammat tulee silmille :D 

Mikä ihmeen aivovaurio teillä on kun kuvittelette että yhteiskunta olisi teille jotain velkaa ja jotenkin velvollisia kustantamaan kotona lorvimisenne? Mielestäni aktiivimalli on hyvä ja paikallaan, loppuu se verorahoilla loisiminen. Itse olen ollut työelämässä kohta 20 vuotta eikä päivääkään työttömyyttä. Ainiin, mutta minähän olen hädän hetkellä ottanut vastaan ihan mitä vaan työtä, mikä teille pilalle hemmotelluille työttömille ei kelpaa.

Katsotaan sitten, miten suu pannaan kun sinulle käy kuten minulle nyt. Takana 39 vuotta työelämässä, ja potkut tuli. Eläkkeeseen vielä muutama vuosi aikaa, kerropa mitä minun tulisi nyt tehdä. Olin aiemmin yhtä ylpeä kuin sinäkin; ikinä ei ole tarvinnut töitä hakea enkä ole ollut työttömänä. Luuletko, että minä, lähes 60-vuotias nainen, olen tavoiteltua työvoimaa?

Vierailija
184/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen ottanut todella kaikenlaisia töitä vastaan kymmenien vuosien ajan. Enää en ota. Verorahoilla loisiminen alkoi minulla nyt, aktiivimallin myötä, oikein toden teolla.

Vierailija
185/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presidentinvaaleissakin voi muistaa näitä hallituksen ministereitä. Sipilän jakkara tutisee, jos Vanhanen kokee murskatappion. Ja niinistö olisi varmasti hallituksessa äänestämässä lomarahojen leikkauksia ja aktiivimalleja. Vaikka Niinistö voittaisi vaalit, mutta hänen kannatuksensa sulaa merkittävästi, niin silläkin on oma merkityksensä.

Ensimmäisellä kierroksella äänestän Värystä, mutta toisella kierroksella ketä tahansa muuta paitsi Niinistöä.

Vierailija
186/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näille "menkää töihin siitä"-hokijoille tahtoisin esittää erään kysymyksen, jota pohjustan hieman. Olen 51-vuotias, olen lähtenyt työelämään parikymppisenä. Ensimmäisistä työvuosistani ei luonnollisesti eläkettä kertynyt, muutettiin tässä vuosien varrella lakia siten. Olen opiskellut töiden ohessa, eli en ole pitänyt opintovapaita, koska mitään taloudellisesti järkevää vaihtoehtoa ei opintovapailla oikeastaan ollut. Olen lapseton, joten en ole pitänyt vanhempainvapaita.

Työvuosieni aikana työelämää on huononnettu koko ajan erilaisin työaikajärjestelyin, viimeisempänä kiva kiky. Eläkeestä sain semmoisen tiedon, että eläkeikäni on 67,4 v alkuperäisen (kun siis töihin lähdin)  63 sijaan. Työttömyyseläkkeelle ei enää pääse, putkiinkin vielä vähemmän.

Minut varmaan kuitenkin piakkoin, arvioni mukaan (miltä on muiden kolleekoiden perusteella nähnyt) minut saneerataan noin 5-7 vuoden sisällä.

Nyt sinä, joka määit siellä minun passiivisuuttani, voisitko kertoa, miksi minun 31-37 (tai ehkä jopa hieman enemmän, jos tuuri käy) työvuoden jälkeen kiltisti antaa nöyryyttää itseäni kerjäämällä tuntitöitä sieltä täältä tai leikkimällä "tuolta he tulevat lihavilla poneillaan" leikkejä?

Voin kertoa, että ei onnistu. Opettelen kaikki lusmukeinot, jotka löydän samalla innolla kuin olen opetellut työtehtäväni näiden vuosikymmenien varrella. 

Ylpeys käy lankeemuksen edelle. Niele tuo naurettava ja lapsellinen ylpeytesi ja pyri käyttämään aivojasi. Tuolla historialla luulisi olevan ainakin kokemuksia joista ammentaa ajatuksia, ellei ole sitten lääkkeiden tms. kyllästämä. Ymmärrän kyllä hyvin tuon ketutuksen, kun joutuu alempiarvoisempaan asemaan mitä on aikanaan ennen omasta mielestään ollut. Mielikuva tuosta arvosta on kehittynyt eläessä. Miksi? Koska on elänyt sellaisessa ympäristössä, jossa tuolla niin kutsutulla arvolla on ihmisten ajatuksissa suuri merkitys. Itselleni kaikki ovat samanarvoisia, pyrin ainakin siihen. Välillä voi olla vaikeaa ja jossain tapauksissa mahdotonta, mutta ”kestän” sen eikä se paina mieltäni. Onko näkyvissä kehitystä ihmisten ajattelussa, jotta tuo omasta mielestäni kehittymätön ajatus jostain ihmisten erilaisista arvoista olisi muuttumassa tasapuolisempaan suuntaan? Tuskin. Asialla ei ole mitään tekemistä minkään tasa-arvon tai jonkun feminismisen hömpötyksen kanssa. Ne ovat vain itsekästä ”taistelua” omasta hyvästä ja vallasta sekä osittain myös pyrkimystä halventaa toisia.

Vierailija
187/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lindström oli ottanut kantaa aktiivimallin saamaan voimakkaaseen kritiikkiin. Aamulehden mukaan työministeriä häiritsee, että keskustelu pyörii ainoastaan kiistellyn aktiivimallin ympärillä, vaikka se on vain yksi osa työvoimapolitiikkaa.

- On valtava kirjo erilaisia toimenpiteitä. Eikä ole kuviteltukaan, että aktiivimallilla voidaan ratkaista Suomen työttömyyttä, Lindström sanoo Aamulehdelle."

Niin siis että aktiivimallille ei saa antaa ansaittua kritiikkiä, koska "tehdään" myös työttömien haastatteluja? Vai mikä tämä valtava kirjo on ja mitä se sisältää? Ja miksi sitten tarvittiin altiivimallia ollenkaan?

Vierailija
188/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jari onkin hyvä esimerkki: syö mielialalääkkeitä, puhuu läpiä päähänsä ja ei osaa edes perustaitoja siitä miten ihmisiä motivoidaan.

Vierailija
189/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lindström oli ottanut kantaa aktiivimallin saamaan voimakkaaseen kritiikkiin. Aamulehden mukaan työministeriä häiritsee, että keskustelu pyörii ainoastaan kiistellyn aktiivimallin ympärillä, vaikka se on vain yksi osa työvoimapolitiikkaa.

- On valtava kirjo erilaisia toimenpiteitä. Eikä ole kuviteltukaan, että aktiivimallilla voidaan ratkaista Suomen työttömyyttä, Lindström sanoo Aamulehdelle."

Niin siis että aktiivimallille ei saa antaa ansaittua kritiikkiä, koska "tehdään" myös työttömien haastatteluja? Vai mikä tämä valtava kirjo on ja mitä se sisältää? Ja miksi sitten tarvittiin altiivimallia ollenkaan?

linkkiä?

Vierailija
190/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

linkkiä?

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201801232200688462_u0.shtml

Vierailija
191/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näille "menkää töihin siitä"-hokijoille tahtoisin esittää erään kysymyksen, jota pohjustan hieman. Olen 51-vuotias, olen lähtenyt työelämään parikymppisenä. Ensimmäisistä työvuosistani ei luonnollisesti eläkettä kertynyt, muutettiin tässä vuosien varrella lakia siten. Olen opiskellut töiden ohessa, eli en ole pitänyt opintovapaita, koska mitään taloudellisesti järkevää vaihtoehtoa ei opintovapailla oikeastaan ollut. Olen lapseton, joten en ole pitänyt vanhempainvapaita.

Työvuosieni aikana työelämää on huononnettu koko ajan erilaisin työaikajärjestelyin, viimeisempänä kiva kiky. Eläkeestä sain semmoisen tiedon, että eläkeikäni on 67,4 v alkuperäisen (kun siis töihin lähdin)  63 sijaan. Työttömyyseläkkeelle ei enää pääse, putkiinkin vielä vähemmän.

Minut varmaan kuitenkin piakkoin, arvioni mukaan (miltä on muiden kolleekoiden perusteella nähnyt) minut saneerataan noin 5-7 vuoden sisällä.

Nyt sinä, joka määit siellä minun passiivisuuttani, voisitko kertoa, miksi minun 31-37 (tai ehkä jopa hieman enemmän, jos tuuri käy) työvuoden jälkeen kiltisti antaa nöyryyttää itseäni kerjäämällä tuntitöitä sieltä täältä tai leikkimällä "tuolta he tulevat lihavilla poneillaan" leikkejä?

Voin kertoa, että ei onnistu. Opettelen kaikki lusmukeinot, jotka löydän samalla innolla kuin olen opetellut työtehtäväni näiden vuosikymmenien varrella. 

Ylpeys käy lankeemuksen edelle. Niele tuo naurettava ja lapsellinen ylpeytesi ja pyri käyttämään aivojasi. Tuolla historialla luulisi olevan ainakin kokemuksia joista ammentaa ajatuksia, ellei ole sitten lääkkeiden tms. kyllästämä. Ymmärrän kyllä hyvin tuon ketutuksen, kun joutuu alempiarvoisempaan asemaan mitä on aikanaan ennen omasta mielestään ollut. Mielikuva tuosta arvosta on kehittynyt eläessä. Miksi? Koska on elänyt sellaisessa ympäristössä, jossa tuolla niin kutsutulla arvolla on ihmisten ajatuksissa suuri merkitys. Itselleni kaikki ovat samanarvoisia, pyrin ainakin siihen. Välillä voi olla vaikeaa ja jossain tapauksissa mahdotonta, mutta ”kestän” sen eikä se paina mieltäni. Onko näkyvissä kehitystä ihmisten ajattelussa, jotta tuo omasta mielestäni kehittymätön ajatus jostain ihmisten erilaisista arvoista olisi muuttumassa tasapuolisempaan suuntaan? Tuskin. Asialla ei ole mitään tekemistä minkään tasa-arvon tai jonkun feminismisen hömpötyksen kanssa. Ne ovat vain itsekästä ”taistelua” omasta hyvästä ja vallasta sekä osittain myös pyrkimystä halventaa toisia.

Kyllä meistä kahdesta sinä lankeat ylemmyydentunteeseesi, ei tarvitse tulla tälläistä kyökkipsykologiaa esittämään.  Mutta sinä jos joudut työttömäksi, ehdotan sulle ponileikkivetäjän hommaa. Näytät osaavan harjoittelematta (??) tuollaisen alentuvan paskanjauhannan.

Kyse ei ole ylpeydestäni tai asemastani. Kyse on siitä, että en enää jaksa. En näe mitään järkeä siinä, että minä, vanha väsynyt kaakki, juoksen työmarkkinoilla muutaman tunnin tai pehmopupun pussaamisen perässä. Nuoremmat tarvitsevat nekin työtunnit, tosin pupuleikkejä en heillekään toivo.

Vierailija
192/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jari onkin hyvä esimerkki: syö mielialalääkkeitä, puhuu läpiä päähänsä ja ei osaa edes perustaitoja siitä miten ihmisiä motivoidaan.

Mitäs vittua sinulla on verenpainetautisia vastaan? Ihme urputusta. Sinua on selkeästi ihan turha motivoida muuten kuin potkimalla perseelle. 

Vierailija
193/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas kerran tuli mainittua se Tanskan malli. Tanskan mallissa kun työtön pääsee tarvittaessa ilmaiseksi fysikaaliseen hoitoon, psykiatrille, koulutuksiin tai ihan mihin tahansa, mikä on esteenä hänen työllistymiselle. Eikö tämä urpo sitä tajua, että hänen mallillaan ja Tanskan mallilla on yhtä vähän yhteistä kuin hänellä ja Albert Einsteinilla.

Vierailija
194/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs vittua sinulla on verenpainetautisia vastaan? Ihme urputusta. Sinua on selkeästi ihan turha motivoida muuten kuin potkimalla perseelle. 

Nyt en kyllä ymmärrä kysymystä?

Vierailija
195/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarilla on nyt kusiset paikat. Aktiivimalli on reippaasti henkilöitymässä häneen. Samaa mallia kannattavat muut idiootit kuten Sipilät, Risikot ym. voivat helposti ottaa askelen taaksepäin ja levitellä käsiään. Poliittinen itsemurha. Kolleegat katselevat huvittuneena vierestä espressokuppiensa äärestä kun Jarilla vapaa pudotus todellisuuteen seuraavien vaalien jälkeen.

Vierailija
196/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisen oloinen tuo Lindström. Vaikuttaa siltä, että hänen typeryyttään käytetään hyväksi Kokoomuksen ja Kepun taholta ja pistetään pöljä tekemään likainen työ. Semmoista se on.

Vierailija
197/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu johtaja näyttää esimerkkiä. Mikä esimerkki se on, että polttaa itsensä loppuun töissä, syö lääkkeitä ämppärikaupalla ja pää on sekaisin kuin Turun hulluimmalla alkoholistilla?

Vierailija
198/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen ottanut todella kaikenlaisia töitä vastaan kymmenien vuosien ajan. Enää en ota. Verorahoilla loisiminen alkoi minulla nyt, aktiivimallin myötä, oikein toden teolla.

Samaa muuten minäkin olen miettinyt. Hain jo puhelinmyyntitöitäkin, mutta minulta on nyt täysin työhalut poissa.

En muuten päässyt siihen toiseen firmoista sen takia, että en kuulemma ole tarpeeksi aggressiivinen. Pitää tarpeen vaatiessa keskeyttää asiakas ja puhua päälle.

Vierailija
199/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota miestä ollenkaan. Monta kertaa koko ohjelman ajan se työtön tai Li Andersson kertoi tosiasiota siitä kuinka epäonnistunut ja epäreilu aktiivimalli on ja lähes kaikkeen Lindsrtöm myötäili, että näin on, näin on ja sitten hän kuitenkin pitää aktiivimallia hyvänä ja lopussa melkein suutahti, että ettekö näe kuinka hyvä tämä on. En ymmärrä.

Vierailija
200/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas kerran tuli mainittua se Tanskan malli. Tanskan mallissa kun työtön pääsee tarvittaessa ilmaiseksi fysikaaliseen hoitoon, psykiatrille, koulutuksiin tai ihan mihin tahansa, mikä on esteenä hänen työllistymiselle. Eikö tämä urpo sitä tajua, että hänen mallillaan ja Tanskan mallilla on yhtä vähän yhteistä kuin hänellä ja Albert Einsteinilla.

Tulipa jännä déjà-vu tuosta Tanskan mallista. Muistelen joskus että myös kuntouttavan työtoiminnan kohdalla puhuttiin, että tästä on kokemusta Tanskasta toimivana systeeminä. Ehkä ulospäin kaikki muualta mallinnetut jutut voivat ensi silmäyksellä vaikuttaa niin mainioilta, mutta todellisuus on sitten jotain muuta. Kuntouttava työtoimintakaan ei juurikaan ole osoittautunut monelle toimivaksi ratkaisuksi työllistymisen kannalta. Mutta tosiaan, miten ihmeessä Tanska on tuollainen Pandoran lipas, josta me haemme ratkaisuja omiin ongelmiimme?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi