Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laborantti Jari Lindström ja aktiivimalli OFFICIAL a-studiossa tänään klo21.00!!!!!

Vierailija
22.01.2018 |

Kaivakaahan verenpainelääkkeet ja beetasalpajat esiin. Työministeri sanoo painavan sanansa aktiivimallista.
Jatketaan keskustelua sitten täällä kunhan verenpaine ja pulssi on tasaantunut.

Kommentit (344)

Vierailija
201/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lindström oli ottanut kantaa aktiivimallin saamaan voimakkaaseen kritiikkiin. Aamulehden mukaan työministeriä häiritsee, että keskustelu pyörii ainoastaan kiistellyn aktiivimallin ympärillä, vaikka se on vain yksi osa työvoimapolitiikkaa.

- On valtava kirjo erilaisia toimenpiteitä. Eikä ole kuviteltukaan, että aktiivimallilla voidaan ratkaista Suomen työttömyyttä, Lindström sanoo Aamulehdelle."

Niin siis että aktiivimallille ei saa antaa ansaittua kritiikkiä, koska "tehdään" myös työttömien haastatteluja? Vai mikä tämä valtava kirjo on ja mitä se sisältää? Ja miksi sitten tarvittiin altiivimallia ollenkaan?

Ja taas kerran tuli mainittua se Tanskan malli. Tanskan mallissa kun työtön pääsee tarvittaessa ilmaiseksi fysikaaliseen hoitoon, psykiatrille, koulutuksiin tai ihan mihin tahansa, mikä on esteenä hänen työllistymiselle. Eikö tämä urpo sitä tajua, että hänen mallillaan ja Tanskan mallilla on yhtä vähän yhteistä kuin hänellä ja Albert Einsteinilla.

Just näin. Tanska on myös pinta-alaltaan hyttysen paska verrattuna suomeen. Etäisyydet on loppujen lopuksi todella lähellä kaikkialla siellä. Tanskan ja Suomen mallilla ei ole mitään yhteistä muutenkaan. Suomen malli on pelkkä keppi.

Vierailija
202/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näille "menkää töihin siitä"-hokijoille tahtoisin esittää erään kysymyksen, jota pohjustan hieman. Olen 51-vuotias, olen lähtenyt työelämään parikymppisenä. Ensimmäisistä työvuosistani ei luonnollisesti eläkettä kertynyt, muutettiin tässä vuosien varrella lakia siten. Olen opiskellut töiden ohessa, eli en ole pitänyt opintovapaita, koska mitään taloudellisesti järkevää vaihtoehtoa ei opintovapailla oikeastaan ollut. Olen lapseton, joten en ole pitänyt vanhempainvapaita.

Työvuosieni aikana työelämää on huononnettu koko ajan erilaisin työaikajärjestelyin, viimeisempänä kiva kiky. Eläkeestä sain semmoisen tiedon, että eläkeikäni on 67,4 v alkuperäisen (kun siis töihin lähdin)  63 sijaan. Työttömyyseläkkeelle ei enää pääse, putkiinkin vielä vähemmän.

Minut varmaan kuitenkin piakkoin, arvioni mukaan (miltä on muiden kolleekoiden perusteella nähnyt) minut saneerataan noin 5-7 vuoden sisällä.

Nyt sinä, joka määit siellä minun passiivisuuttani, voisitko kertoa, miksi minun 31-37 (tai ehkä jopa hieman enemmän, jos tuuri käy) työvuoden jälkeen kiltisti antaa nöyryyttää itseäni kerjäämällä tuntitöitä sieltä täältä tai leikkimällä "tuolta he tulevat lihavilla poneillaan" leikkejä?

Voin kertoa, että ei onnistu. Opettelen kaikki lusmukeinot, jotka löydän samalla innolla kuin olen opetellut työtehtäväni näiden vuosikymmenien varrella. 

Ylpeys käy lankeemuksen edelle. Niele tuo naurettava ja lapsellinen ylpeytesi ja pyri käyttämään aivojasi. Tuolla historialla luulisi olevan ainakin kokemuksia joista ammentaa ajatuksia, ellei ole sitten lääkkeiden tms. kyllästämä. Ymmärrän kyllä hyvin tuon ketutuksen, kun joutuu alempiarvoisempaan asemaan mitä on aikanaan ennen omasta mielestään ollut. Mielikuva tuosta arvosta on kehittynyt eläessä. Miksi? Koska on elänyt sellaisessa ympäristössä, jossa tuolla niin kutsutulla arvolla on ihmisten ajatuksissa suuri merkitys. Itselleni kaikki ovat samanarvoisia, pyrin ainakin siihen. Välillä voi olla vaikeaa ja jossain tapauksissa mahdotonta, mutta ”kestän” sen eikä se paina mieltäni. Onko näkyvissä kehitystä ihmisten ajattelussa, jotta tuo omasta mielestäni kehittymätön ajatus jostain ihmisten erilaisista arvoista olisi muuttumassa tasapuolisempaan suuntaan? Tuskin. Asialla ei ole mitään tekemistä minkään tasa-arvon tai jonkun feminismisen hömpötyksen kanssa. Ne ovat vain itsekästä ”taistelua” omasta hyvästä ja vallasta sekä osittain myös pyrkimystä halventaa toisia.

Kyllä meistä kahdesta sinä lankeat ylemmyydentunteeseesi, ei tarvitse tulla tälläistä kyökkipsykologiaa esittämään.  Mutta sinä jos joudut työttömäksi, ehdotan sulle ponileikkivetäjän hommaa. Näytät osaavan harjoittelematta (??) tuollaisen alentuvan paskanjauhannan.

Kyse ei ole ylpeydestäni tai asemastani. Kyse on siitä, että en enää jaksa. En näe mitään järkeä siinä, että minä, vanha väsynyt kaakki, juoksen työmarkkinoilla muutaman tunnin tai pehmopupun pussaamisen perässä. Nuoremmat tarvitsevat nekin työtunnit, tosin pupuleikkejä en heillekään toivo.

Olet selvästi masentunut ja itsetuntosi on tasolla nolla. Olen pahoillani siitä. Se miksi osittain on noin on juuri tuo ajattelutapasi arvosta ja arvottomuudesta. Mitäs jos kokeilisit vaan olla yksi ihminen muiden joukossa, joukossa samalla viivalla. Unohda tittelit ja kunniamaininnat. Selvästi olet vihainen ja voit pahoin. Se olisi ensimmäinen asia, josta olisi syytä päästä eroon, jos edes jotain iloisuutta ja hyvää oloa kaipaa elämäänsä. Ensin ajattelutavan muutos, jonka jälkeen tekeminenkin lisääntyy. Ja mitä väsymykseen tulee niin lepoa, lepoa, lepoa. Juu, vastaat, että miten lepoa, kun ei pysty. Siinä tapauksessa ehkä kysyä neuvoa joltain omasta mielestä luotettavalta henkilöltä tai pyrkiä harjoittamaan mieltään niin, että pystyy lepoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lindström oli ottanut kantaa aktiivimallin saamaan voimakkaaseen kritiikkiin. Aamulehden mukaan työministeriä häiritsee, että keskustelu pyörii ainoastaan kiistellyn aktiivimallin ympärillä, vaikka se on vain yksi osa työvoimapolitiikkaa.

- On valtava kirjo erilaisia toimenpiteitä. Eikä ole kuviteltukaan, että aktiivimallilla voidaan ratkaista Suomen työttömyyttä, Lindström sanoo Aamulehdelle."

Niin siis että aktiivimallille ei saa antaa ansaittua kritiikkiä, koska "tehdään" myös työttömien haastatteluja? Vai mikä tämä valtava kirjo on ja mitä se sisältää? Ja miksi sitten tarvittiin altiivimallia ollenkaan?

Ja taas kerran tuli mainittua se Tanskan malli. Tanskan mallissa kun työtön pääsee tarvittaessa ilmaiseksi fysikaaliseen hoitoon, psykiatrille, koulutuksiin tai ihan mihin tahansa, mikä on esteenä hänen työllistymiselle. Eikö tämä urpo sitä tajua, että hänen mallillaan ja Tanskan mallilla on yhtä vähän yhteistä kuin hänellä ja Albert Einsteinilla.

Tulipa jännä déjà-vu tuosta Tanskan mallista. Muistelen joskus että myös kuntouttavan työtoiminnan kohdalla puhuttiin, että tästä on kokemusta Tanskasta toimivana systeeminä. Ehkä ulospäin kaikki muualta mallinnetut jutut voivat ensi silmäyksellä vaikuttaa niin mainioilta, mutta todellisuus on sitten jotain muuta. Kuntouttava työtoimintakaan ei juurikaan ole osoittautunut monelle toimivaksi ratkaisuksi työllistymisen kannalta. Mutta tosiaan, miten ihmeessä Tanska on tuollainen Pandoran lipas, josta me haemme ratkaisuja omiin ongelmiimme?

Tanskan malli 2: Vaihdetaan koko Suomen hallitus. Palkataan Tanskasta osaavammat ihmiset tilalle. 

Vierailija
204/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno ketju, mutta eikö AP tiedä että official tarkoittaa suomeksi virallista?

Vierailija
205/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno ketju, mutta eikö AP tiedä että official tarkoittaa suomeksi virallista?

Varmasti tietää. Tuo official kun sattuu olemaan taikasana jolla ihmiset löytää ketjun av-paltalla.

Vierailija
206/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Työnantajat ei tykkää, mutta kyllä ne sitten tarjoaa pitempää pestiä."

Kolme muuta naurahti lauseen päälle.

Toivottavasti Lindström näkee ohjelman jälkikäteen nauhalta.

Joo. Sinisten hillotolppailtamissa: "No Jartsa, katoppa nyt tästä, että miten tää ny sun mielestä meni...?"

Vierailija
207/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipa jännä déjà-vu tuosta Tanskan mallista. Muistelen joskus että myös kuntouttavan työtoiminnan kohdalla puhuttiin, että tästä on kokemusta Tanskasta toimivana systeeminä. Ehkä ulospäin kaikki muualta mallinnetut jutut voivat ensi silmäyksellä vaikuttaa niin mainioilta, mutta todellisuus on sitten jotain muuta. Kuntouttava työtoimintakaan ei juurikaan ole osoittautunut monelle toimivaksi ratkaisuksi työllistymisen kannalta. Mutta tosiaan, miten ihmeessä Tanska on tuollainen Pandoran lipas, josta me haemme ratkaisuja omiin ongelmiimme?

Tanskan malli 2: Vaihdetaan koko Suomen hallitus. Palkataan Tanskasta osaavammat ihmiset tilalle. 

Kieltämättä tulee mieleen, ettei työministeriöllä ole mitään muuta keinoa kuin epätoivoisesti vääntää jonkun muun maan käyttämää keinoa Suomen olosuhteisiin. Valitettavasti oikeistolaiset tuulet ovat puhaltaneet viileästi jo useamman vuoden ajan Euroopassa. Saksassa lanseraattiin 2000-luvun alussa Hartz IV joka sisälsi mm ajatuksen töistä, joissa työttömälle maksettaisiin  yhden euron tuntipalkkaa.  Tällaisten keinojen kritiikötön apinointi on todellinen uhka ihmisoikeuksille ja yhteiskuntarauhalle.

Vierailija
208/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös Merja Kyllönen on laboranttitasolla.

Kyllönen on bioanalyytikko.

Bioanalyytikko on nykyajan hienosteltu ammattinimike laboratoriotyöntekijälle. Vastaa aiempaa laboranttia. Ikänsä puolesta varmaankin myös Lindström on bioanalyytikko.

Vierailija
209/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin otettu järkevä ja selkeästi itseään ilmaiseva työtön studioon. Kymmeniä vuosia työelämässä olleet eivät tarvitse pilipalikoulutuksia eivätkä varsinkaan työn ”kokeilua” palkatta, vaan oikeita työpaikkoja.

Tämä nainen todellakin nosti esiin juuri oikeat asiat. Hyvä, ettei mennyt lankaan työttömien avun tarpeesta. Normaali ihminen tarvitsee töitä eikä siihen tarvita viranomaisia haastattelemaan ja hyysäämään. Apua ja neuvoja tarvitaan  koulutustukia tai palkkatukiasioita kartoittaessa. Silloin olisi hyvä olla viranomainen jonka luokse pääsee tai saa edes langan päähän. Nyt rahat menevät kyttäysverkoston luontiin oikeiden tarpeellisten toimenpiteiden sijasta, ja viranomaisten työaika menee soitellessa ja kysellessä hei mitä sulle kuuluu, onko samat kuviot kuin ennen? Sama meininki oli viime vuosituhannella, piti käydä lässyttämässä työkkärissä ihmisen kanssa, joka oli sinänsä mukava mutta ei tuntenut asiakkaan erikoisalaa tai koulutusta. Parhaimmillaan kaivoi netistä samat paikat jotka työtön löysi itse. Joskus tarjolla oli palkallisia välitettäviä paikkoja joista soitettiin - siitä oli hyötyä, nykyisistä ceeveentekokursseista ja ilmaisharjoittelupaikoista ei.

Aktiivimallista vielä: jos ihminen ei halua osallistua pilipalikurssille, pilipalikurssia ei ole tai hän ei  saa töitä 18 tunniksi (jolloin seuraavaa maksua saa odottaa kuukauden), siitä seuraava tulonmenetys koskee juuri pienituloisempiin työttömiin. Jollain 1500 euron päivärahalla oleva ei viiden prosentin tulonmenetys hetkauta, vaikka juuri heissä on niitä jotka valkkaavat työpaikkoja hanakammin. Itsekin olen tähän ryhmään kuulunut.

Vierailija
210/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvä jumala miten nolo se pitkäaikaistyötön akka kyseisessä ohjelmassa oli. En ihmettele ettei ole saanut töitä, en itsekään haluaisi noin negatiivistä ja katkeroitunutta ihmistä lähelleni. Kauas paistoi asennne että hänelle pitäisi tarjottimella tuoda työpaikka, mutta sen eteen että työllistyisi ei tarvitse hänen itsensä tehdä mitään. Ei uudelleenkouluttautua, jos tuollaisia turhia sihteereitä ei kukaan palkkaa. Hänellä on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia. Nolasi itsensä täysin ohjelmassa.

Sinivouhakkeet ovat tainneet korvata palstan kokoomusnuoret. Ketä tahansa ovatkin, niin kumma kun kukaan ei noille sano, että kannattaisi olla ihan hissukseen. Ei nyt auta tuollaiset hätääntyneet yritykset tilannetta enää yhtään.

Nyyh nyyh ja kyynel, heti kun sanotaan palstan yleisestä näkemyksestä poikkeava mielipide niin sieltähän työttömät mammat tulee silmille :D 

Mikä ihmeen aivovaurio teillä on kun kuvittelette että yhteiskunta olisi teille jotain velkaa ja jotenkin velvollisia kustantamaan kotona lorvimisenne? Mielestäni aktiivimalli on hyvä ja paikallaan, loppuu se verorahoilla loisiminen. Itse olen ollut työelämässä kohta 20 vuotta eikä päivääkään työttömyyttä. Ainiin, mutta minähän olen hädän hetkellä ottanut vastaan ihan mitä vaan työtä, mikä teille pilalle hemmotelluille työttömille ei kelpaa.

No onhan se ihan vidun saletti, että sen verran olen 25v työuralla kantanu veroja, että nostelen työkkärin korvauksia tasan hyvällä omallatunnolla, jos ei kerran töitä hakemisella saa.

Piste.

Vierailija
211/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvä jumala miten nolo se pitkäaikaistyötön akka kyseisessä ohjelmassa oli. En ihmettele ettei ole saanut töitä, en itsekään haluaisi noin negatiivistä ja katkeroitunutta ihmistä lähelleni. Kauas paistoi asennne että hänelle pitäisi tarjottimella tuoda työpaikka, mutta sen eteen että työllistyisi ei tarvitse hänen itsensä tehdä mitään. Ei uudelleenkouluttautua, jos tuollaisia turhia sihteereitä ei kukaan palkkaa. Hänellä on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia. Nolasi itsensä täysin ohjelmassa.

Sinivouhakkeet ovat tainneet korvata palstan kokoomusnuoret. Ketä tahansa ovatkin, niin kumma kun kukaan ei noille sano, että kannattaisi olla ihan hissukseen. Ei nyt auta tuollaiset hätääntyneet yritykset tilannetta enää yhtään.

Nyyh nyyh ja kyynel, heti kun sanotaan palstan yleisestä näkemyksestä poikkeava mielipide niin sieltähän työttömät mammat tulee silmille :D 

Mikä ihmeen aivovaurio teillä on kun kuvittelette että yhteiskunta olisi teille jotain velkaa ja jotenkin velvollisia kustantamaan kotona lorvimisenne? Mielestäni aktiivimalli on hyvä ja paikallaan, loppuu se verorahoilla loisiminen. Itse olen ollut työelämässä kohta 20 vuotta eikä päivääkään työttömyyttä. Ainiin, mutta minähän olen hädän hetkellä ottanut vastaan ihan mitä vaan työtä, mikä teille pilalle hemmotelluille työttömille ei kelpaa.

Minäkin olen ottanut todella kaikenlaisia töitä vastaan kymmenien vuosien ajan. Enää en ota. Verorahoilla loisiminen alkoi minulla nyt, aktiivimallin myötä, oikein toden teolla.

Samaa muuten minäkin olen miettinyt. Hain jo puhelinmyyntitöitäkin, mutta minulta on nyt täysin työhalut poissa.

En muuten päässyt siihen toiseen firmoista sen takia, että en kuulemma ole tarpeeksi aggressiivinen. Pitää tarpeen vaatiessa keskeyttää asiakas ja puhua päälle.

Juha Vuorinen päätti aikoinaan lopettaa puhelinmyyntityöt, kun oli yrittänyt myydä urheilulehteä 90-vuotiaalle vanhukselle joka sanoi puhelimessa, että ei näe enää lukea. Juha Vuorinen oli todennut tähän, että jos teillä on lapsia jotka voisivat lukea lehteä. Tähän vanhus oli vastannut, että onhan minulla mutta ovat kyllä jo 70-vuotiaita naisia.

Vierailija
212/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näille "menkää töihin siitä"-hokijoille tahtoisin esittää erään kysymyksen, jota pohjustan hieman. Olen 51-vuotias, olen lähtenyt työelämään parikymppisenä. Ensimmäisistä työvuosistani ei luonnollisesti eläkettä kertynyt, muutettiin tässä vuosien varrella lakia siten. Olen opiskellut töiden ohessa, eli en ole pitänyt opintovapaita, koska mitään taloudellisesti järkevää vaihtoehtoa ei opintovapailla oikeastaan ollut. Olen lapseton, joten en ole pitänyt vanhempainvapaita.

Työvuosieni aikana työelämää on huononnettu koko ajan erilaisin työaikajärjestelyin, viimeisempänä kiva kiky. Eläkeestä sain semmoisen tiedon, että eläkeikäni on 67,4 v alkuperäisen (kun siis töihin lähdin)  63 sijaan. Työttömyyseläkkeelle ei enää pääse, putkiinkin vielä vähemmän.

Minut varmaan kuitenkin piakkoin, arvioni mukaan (miltä on muiden kolleekoiden perusteella nähnyt) minut saneerataan noin 5-7 vuoden sisällä.

Nyt sinä, joka määit siellä minun passiivisuuttani, voisitko kertoa, miksi minun 31-37 (tai ehkä jopa hieman enemmän, jos tuuri käy) työvuoden jälkeen kiltisti antaa nöyryyttää itseäni kerjäämällä tuntitöitä sieltä täältä tai leikkimällä "tuolta he tulevat lihavilla poneillaan" leikkejä?

Voin kertoa, että ei onnistu. Opettelen kaikki lusmukeinot, jotka löydän samalla innolla kuin olen opetellut työtehtäväni näiden vuosikymmenien varrella. 

Ylpeys käy lankeemuksen edelle. Niele tuo naurettava ja lapsellinen ylpeytesi ja pyri käyttämään aivojasi. Tuolla historialla luulisi olevan ainakin kokemuksia joista ammentaa ajatuksia, ellei ole sitten lääkkeiden tms. kyllästämä. Ymmärrän kyllä hyvin tuon ketutuksen, kun joutuu alempiarvoisempaan asemaan mitä on aikanaan ennen omasta mielestään ollut. Mielikuva tuosta arvosta on kehittynyt eläessä. Miksi? Koska on elänyt sellaisessa ympäristössä, jossa tuolla niin kutsutulla arvolla on ihmisten ajatuksissa suuri merkitys. Itselleni kaikki ovat samanarvoisia, pyrin ainakin siihen. Välillä voi olla vaikeaa ja jossain tapauksissa mahdotonta, mutta ”kestän” sen eikä se paina mieltäni. Onko näkyvissä kehitystä ihmisten ajattelussa, jotta tuo omasta mielestäni kehittymätön ajatus jostain ihmisten erilaisista arvoista olisi muuttumassa tasapuolisempaan suuntaan? Tuskin. Asialla ei ole mitään tekemistä minkään tasa-arvon tai jonkun feminismisen hömpötyksen kanssa. Ne ovat vain itsekästä ”taistelua” omasta hyvästä ja vallasta sekä osittain myös pyrkimystä halventaa toisia.

Kyllä meistä kahdesta sinä lankeat ylemmyydentunteeseesi, ei tarvitse tulla tälläistä kyökkipsykologiaa esittämään.  Mutta sinä jos joudut työttömäksi, ehdotan sulle ponileikkivetäjän hommaa. Näytät osaavan harjoittelematta (??) tuollaisen alentuvan paskanjauhannan.

Kyse ei ole ylpeydestäni tai asemastani. Kyse on siitä, että en enää jaksa. En näe mitään järkeä siinä, että minä, vanha väsynyt kaakki, juoksen työmarkkinoilla muutaman tunnin tai pehmopupun pussaamisen perässä. Nuoremmat tarvitsevat nekin työtunnit, tosin pupuleikkejä en heillekään toivo.

Olet selvästi masentunut ja itsetuntosi on tasolla nolla. Olen pahoillani siitä. Se miksi osittain on noin on juuri tuo ajattelutapasi arvosta ja arvottomuudesta. Mitäs jos kokeilisit vaan olla yksi ihminen muiden joukossa, joukossa samalla viivalla. Unohda tittelit ja kunniamaininnat. Selvästi olet vihainen ja voit pahoin. Se olisi ensimmäinen asia, josta olisi syytä päästä eroon, jos edes jotain iloisuutta ja hyvää oloa kaipaa elämäänsä. Ensin ajattelutavan muutos, jonka jälkeen tekeminenkin lisääntyy. Ja mitä väsymykseen tulee niin lepoa, lepoa, lepoa. Juu, vastaat, että miten lepoa, kun ei pysty. Siinä tapauksessa ehkä kysyä neuvoa joltain omasta mielestä luotettavalta henkilöltä tai pyrkiä harjoittamaan mieltään niin, että pystyy lepoon.

Olet oikeassa yhdessä asiassa: olen aivan todella vihainen siitä, miten työntekijän ja työttömien asemaa - tarkoitan tällä siis muuta kuin titteleitä, jos ymmärryskykysi riittää - on huononettu vuosien varrella. Lisäksi kuulun ikäluokkaan, joka on ottanut iskun toisensa jälkeen, eikä loppua näytä tulevan. Kaikki lupaukset, mitä on työelämästä tai työelämässä annettu, on petetty.

En ole masentunut, vaan vielä taistelutahtoinen ja -kykyinen ihminen. Sen vuoksi en alistukaan lampaana lässyttävien neuvojien ja "paremmin" tietäjien käskyihin. Ajattelutapaani olen muuttanutkin jo, entinen naminami-kylläainapärjää-ollaanvaanpositiivisia minä on saanut väistyä henkilön tieltä, jolla on pokkaa ja voimaa sanoa, että tätä en enää nielaise, vaan potkaisen vastaan.

Vierailija
213/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota miestä ollenkaan. Monta kertaa koko ohjelman ajan se työtön tai Li Andersson kertoi tosiasiota siitä kuinka epäonnistunut ja epäreilu aktiivimalli on ja lähes kaikkeen Lindsrtöm myötäili, että näin on, näin on ja sitten hän kuitenkin pitää aktiivimallia hyvänä ja lopussa melkein suutahti, että ettekö näe kuinka hyvä tämä on. En ymmärrä.

.D

Vierailija
214/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis niin että Vauva.fi-palstaa kansoittavat ne suomalaiset, joiden mielestä työttömyysturva=kansalaispalkka? Meillä ei ole kansalaispalkkaa.

Barrikaadeille noustaan kun tämän etuuden eteen pitää tehdä jotain 1 päivänä kuukaudessa?!

Miksi esität kysymyksen, kun vastaat siihen samantien itse?

Ei, kyse ei ole työpaikkojen hakemisesta. Niitä velvoitetaan hakemaan ja vastaanottamaan jo nyt. Kyse on siitä, että luodaan tehoton ja yhteiskunnan rahoja haaskaava kyttäysverkosto, joka ei puutu varsinaisiin ongelmiin ja joka vie rahaa sekä muilta tarpeellisilta työvoimatoimenpiteiltä että kaikkein pienituloisimmilta ja vaikeimmin työllistyviltä työttömiltä, ja antaa lisäksi väärän signaalin - jos et työllisty, sinua rangaistaan, vaikka pitäisi olla: työllisty, aktivoidu ja perusta vaikka yritys niin sinut palkitaan. Helpotamme työllistymistä luomalla oikeita töitä ja väliaikaisasuntoja työn perässä muuttajille.

Kuvitellaanpa tilanne jossa salarikas ja laiska työtön ei halua työllistyä ja haluaa jallittaa Lindströmin salapoliiseja. Hän voi roiskia vaikka seitsemän hakemusta päivässä paikkoihin ja paikkakunnille joihin hänellä ei ole mahdollisuutta päästä. Koulutusta hän hakee väärille aloille tai lääkikseen tai oikikseen. Työkkärin osoittamaan paikkaan hakiessaan hän voi tehdä huonon hakemuksen tai käyttäytyä idioottimaisesti työhaastattelussa. Kyllä työnantaja tykkää. Kuitenkin hän täyttää aktiivimallin vaatimukset. Mitä hyötyä tästä on kenellekään?

Vierailija
215/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa yhdessä asiassa: olen aivan todella vihainen siitä, miten työntekijän ja työttömien asemaa - tarkoitan tällä siis muuta kuin titteleitä, jos ymmärryskykysi riittää - on huononettu vuosien varrella. Lisäksi kuulun ikäluokkaan, joka on ottanut iskun toisensa jälkeen, eikä loppua näytä tulevan. Kaikki lupaukset, mitä on työelämästä tai työelämässä annettu, on petetty.

En ole masentunut, vaan vielä taistelutahtoinen ja -kykyinen ihminen. Sen vuoksi en alistukaan lampaana lässyttävien neuvojien ja "paremmin" tietäjien käskyihin. Ajattelutapaani olen muuttanutkin jo, entinen naminami-kylläainapärjää-ollaanvaanpositiivisia minä on saanut väistyä henkilön tieltä, jolla on pokkaa ja voimaa sanoa, että tätä en enää nielaise, vaan potkaisen vastaan.

Viestistäsi paistaa kuulaana juuri työ omasta mielestäni kehittymätön tapa arvottaa kaikki ihmiset keskenään. Kuten huomaat, se johtaa helposti vihaan ja haukkumiseen. Itsetuntosi ei pysty käsittelemään tuota ”arvosi” alenemista. Tottakai olisin itsekin kuumana kuin hellan koukku, jos ajattelisin samoin. Nyt kun olet ”roskasakissa” niin sehän pännii. Se roskasakki jota omasta mielestäsi joudut kestämään on ihan samanlaista ihmistä kuin muutkin. Et vain tajua sitä, koska ajattelutapasi sumentaa järjen. Toisaalta nuo samat tyypit, jotka yhä kuuluvat siihen ylempään paarialuokaan katsovat sinua halventavasti. Samalla tavalka kuin katsoit itse aikanaan, kun olit töissä.

Vierailija
216/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän seuraavissa vaaleissa Lindströmiä. 

Vierailija
217/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuonkin energian jonka kulutatte haukkumalla Jaria niin voisitte käyttää työnhakuun. Työnhaussa suosittelen jättämään tuon haukkumismoodin ja parantamaan käyttäytymistänne fiksumpaan suuntaan.

Pullasorsallakin olisi parempi käsitys miten työllistää kansalaisia.

Vierailija
218/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jari onkin hyvä esimerkki: syö mielialalääkkeitä, puhuu läpiä päähänsä ja ei osaa edes perustaitoja siitä miten ihmisiä motivoidaan.

Mitäs vittua sinulla on verenpainetautisia vastaan? Ihme urputusta. Sinua on selkeästi ihan turha motivoida muuten kuin potkimalla perseelle. 

Fiksu johtaja näyttää esimerkkiä. Mikä esimerkki se on, että polttaa itsensä loppuun töissä, syö lääkkeitä ämppärikaupalla ja pää on sekaisin kuin Turun hulluimmalla alkoholistilla?

Sinusta kyllä huomaa ettei työ ole tosiaan stressannut ikinä. Erilaiset pillerit tunnut tietävän sitäkin paremmin.

Vierailija
219/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysykää lakimieheltä en minä tiedä..ei vittu.. ja tämä mies istui hetken oikeusministerin pallilla

Mutta tämä mies ei ole aktiivimallilain takana, kyseinen laki on STM:n valmistelema. Työministerin tehtävänä ei ole selvittää toisen ministeriön laatiman lain seurauksia,koska TEM ei ole aktiivimallissa maksajan roolissa eikä laki tältä osin kuulu sille.

Jos Lindström pitää lakia huonona, hänhän voi pyytää sitä muuttamaan?

Ai niin, mutta olikin vain nukkeministeri, joka toimii kepun ja kokoomuksen arvosta.

Miksi tuollainen mandaatiton pelle on edes hallituksessa?

Ilmeisesti ettei kokkarit ja keskusta näyttäisi niin huonoilta.

Jarille itselle ei ole vielä asia tosin valjennut.

Vierailija
220/344 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis niin että Vauva.fi-palstaa kansoittavat ne suomalaiset, joiden mielestä työttömyysturva=kansalaispalkka? Meillä ei ole kansalaispalkkaa.

Barrikaadeille noustaan kun tämän etuuden eteen pitää tehdä jotain 1 päivänä kuukaudessa?!

Etkö sä ny pelle ymmärrä että siitä ei ole kyse! Vaan siitä että niitä paikkoja ei ole kaikille! Täällä on puolimiljoonaa työtöntä ja paikkoja auki 15000. Ihmiset laitetaan eri arvoiseen asemaan.

pitäisikö sille sitten pikkuhiljaa tehdä jotain sen sijaan että kaikki aika käytetään ulinaan siitä että mitään ei saa muuttaa eikä vaatia eikä...

Mitä demarit ja vasemmisto on suurtyöttömyyden korjaamiseksi tehneet? sama suurtyöttömyys on muuten vaivannut jo 25 vuotta tai pidempään. Vastaus: tilastokikkailua, pakkoilmaisduuneja ja kursseja, karenssikyykytystä mitä mielivaltaisimmista syistä, kyyläystä, byrokratiaa etc.

Tosiasiassa siis itse ongelman hoitamiseksi ei yhtään mitään. Silti ulina jatkuu ettei mihinkään saa koskea eikä mitään muuttaa. Ilmeisesti vasemmistolle työttömän kohtalo on olla virkamiehen päähänpotkittavana lopun ikäänsä koska vaihtoehtoja ei anneta.

Hallituspuolueiden apureille tuli hätä selitellä. Avutonta.

vasemmiston patenttikommentti joka ongelmaan: uliuliuli hallituksen vika

kyllä minuakin vituttaisi jos äänestettävänä olisi joku antti rinne ja demareiden 60-luvun henkiseen ilmapiiriin jumiutuneet ehdokkaat tai sitten li andersson ja vasureiden henkiset pummit eli elämäntapatukiaisillaeläjät joiden asiantuntemus riittää lisätukiaisten vaatimiseen muttei mihinkään muuhun

Hetkinen.

Vanhojen hallitusten syyttäminen patenttiratkaisuna?

Sehän on vain ja ainoastaan kiven kolossa tällä hetkellä piileskelevä sinisten "troikkaministeri" Sampo terho.

Välillä myös Elon suusta kuultu, mutta kyllä terholla tähän on lähes copyraitit.