Laborantti Jari Lindström ja aktiivimalli OFFICIAL a-studiossa tänään klo21.00!!!!!
Kaivakaahan verenpainelääkkeet ja beetasalpajat esiin. Työministeri sanoo painavan sanansa aktiivimallista.
Jatketaan keskustelua sitten täällä kunhan verenpaine ja pulssi on tasaantunut.
Kommentit (344)
Vierailija kirjoitti:
Areenalta tiirasin ton ohjelman. Ei ihme, ettei paikalla ollut pitkäaikaistyötön ole työllistynyt. On niin vouhko ja nolo, että saa olla melkoinen ihme, että joku ton palkkais. Keikkaantuneen näköinen räyhähenki. Työmaalla varmaan tosi "rakentava ja yhteistyökykyinen"... ellei sitten ole ½v sairaslomalla kynsivallitulehduksesta heti, kun on nimet paperissa. Mikä pitää päässä vinksahtaa, että kuvittelee toisten passaavan kaiken valmiiksi eteen. Että täs palkallani kituuttaessani harmittaa, että noille lusmuille jää enemmän käteen, kuin itselleni pakollisten menojen jälkeen. Tukia on turha odotella, nuo kupparit huolehtivat, että kaikki otetaan irti duunareista. Li vielä lypsää lisää makoilijoille.
Miksi puhut selvästi kirjoituksessasi Lindströmmistä, mutta eihän hän ole vielä pitkäaikaistyötön? Se kunnia lankeaa vasta kun hallitus vaihtuu.
Onhan se myös ikävää että koet nuoren vasemmistolaisen uhaksi jota et pysty edes järkiperustein määrittelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lindström oli ottanut kantaa aktiivimallin saamaan voimakkaaseen kritiikkiin. Aamulehden mukaan työministeriä häiritsee, että keskustelu pyörii ainoastaan kiistellyn aktiivimallin ympärillä, vaikka se on vain yksi osa työvoimapolitiikkaa.
- On valtava kirjo erilaisia toimenpiteitä. Eikä ole kuviteltukaan, että aktiivimallilla voidaan ratkaista Suomen työttömyyttä, Lindström sanoo Aamulehdelle."
Niin siis että aktiivimallille ei saa antaa ansaittua kritiikkiä, koska "tehdään" myös työttömien haastatteluja? Vai mikä tämä valtava kirjo on ja mitä se sisältää? Ja miksi sitten tarvittiin altiivimallia ollenkaan?
Ja taas kerran tuli mainittua se Tanskan malli. Tanskan mallissa kun työtön pääsee tarvittaessa ilmaiseksi fysikaaliseen hoitoon, psykiatrille, koulutuksiin tai ihan mihin tahansa, mikä on esteenä hänen työllistymiselle. Eikö tämä urpo sitä tajua, että hänen mallillaan ja Tanskan mallilla on yhtä vähän yhteistä kuin hänellä ja Albert Einsteinilla.
Tämän päivän Aamulehdessä tuo "ajatusten Tonava" väittää myös ettei ole puhunut mitään Tanskan mallista. Siihen hän kuitenkin jatkuvasti vetoaa!
Joku vois tehdä youtube koostevideon tästä takinkääntäjä, itsensä pussiin puhuja mestarista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lindström oli ottanut kantaa aktiivimallin saamaan voimakkaaseen kritiikkiin. Aamulehden mukaan työministeriä häiritsee, että keskustelu pyörii ainoastaan kiistellyn aktiivimallin ympärillä, vaikka se on vain yksi osa työvoimapolitiikkaa.
- On valtava kirjo erilaisia toimenpiteitä. Eikä ole kuviteltukaan, että aktiivimallilla voidaan ratkaista Suomen työttömyyttä, Lindström sanoo Aamulehdelle."
Niin siis että aktiivimallille ei saa antaa ansaittua kritiikkiä, koska "tehdään" myös työttömien haastatteluja? Vai mikä tämä valtava kirjo on ja mitä se sisältää? Ja miksi sitten tarvittiin altiivimallia ollenkaan?
Ja kun sillä työttömien 5 min. puhelinhaastattelulla ei ole minkäänaista merkitystä työnsaamisen kannalta. Ei mitään. Ketään ei auta se että työkkärin virkailija soittaa ja kysyy kuulumiset kolmen kuukauden välein. Kaikki työkkärit ei edes pysty tuohon. 5 minuutin aikana ei yksikään virkailija ehdi eikä pysty millään järkevällä tavalla auttamaan asiakasta työnhaussa. Se on vaan pelkkä kuulumisten kyselemispuhelu, joka tehdään jotta työkkäri voi näyttää tehneensä hommansa. Eli haastatelleensa työttömät. Ketään ei sillä haastattelulla auteta työllistymisessä.
Hallituksen toimenpiteet on yhtä tyhjän kanssa. On vaan keksitty turhanpäiväisiä toimenpiteitä, jotta voidaan sanoa että on tässä jotain tehty. Työttömän elämä ei ole muuttunut, paitsi kohta vähenee korvaus.
Ja nää älykääpiöt yhä edelleen vetoaa aina noihin haastatteluihin. Sipilän ja Lindströmin sijalla mua hävettäis puhua koko haastatteluista. Periaatteessa idea on hyvä, mutta sen haastattelun pitäis olla naamatusten tehty ja aikaa siihen ainakin tunti, jollei kauemminkin. Puhelu, johon kokonaisuudessaan käytetään 5 min. ei riitä mihinkään.
Viimeksihän Sipilä oli keksinyt että haastattelut on hyviä ja toimivia. Sen kuulemma todisti se että työttömät ei enää valita niistä. No ei valita ei. Koska vaikka haastatteluista ei ole hyötyä, niin ei niistä nyt haittakaan ole. Virkailija soittaa kolmen kuukauden välein 5 min. puhelun. Ei se itse puhelua mua haittaa, enemmän haittaa se että nää älykääpiöt väittää, että niistä olis mulle muka jotain hyötyä. Ei tasan tarkkaan ole.
Ei ole puheluista haittaa eikä hyötyä. Mutta harvalle kai olisi hyötyä mistään tunnin keskusteluistakaan. Etsitään vain netistä niitä työpaikkailmoituksia, laitetaan hakemuksia, mennään haastatteluihin, kun päästään. Ei siihen väliin tarvita mitään kyttäävää ja kyykyttävää virkamiesarmeijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näille "menkää töihin siitä"-hokijoille tahtoisin esittää erään kysymyksen, jota pohjustan hieman. Olen 51-vuotias, olen lähtenyt työelämään parikymppisenä. Ensimmäisistä työvuosistani ei luonnollisesti eläkettä kertynyt, muutettiin tässä vuosien varrella lakia siten. Olen opiskellut töiden ohessa, eli en ole pitänyt opintovapaita, koska mitään taloudellisesti järkevää vaihtoehtoa ei opintovapailla oikeastaan ollut. Olen lapseton, joten en ole pitänyt vanhempainvapaita.
Työvuosieni aikana työelämää on huononnettu koko ajan erilaisin työaikajärjestelyin, viimeisempänä kiva kiky. Eläkeestä sain semmoisen tiedon, että eläkeikäni on 67,4 v alkuperäisen (kun siis töihin lähdin) 63 sijaan. Työttömyyseläkkeelle ei enää pääse, putkiinkin vielä vähemmän.
Minut varmaan kuitenkin piakkoin, arvioni mukaan (miltä on muiden kolleekoiden perusteella nähnyt) minut saneerataan noin 5-7 vuoden sisällä.
Nyt sinä, joka määit siellä minun passiivisuuttani, voisitko kertoa, miksi minun 31-37 (tai ehkä jopa hieman enemmän, jos tuuri käy) työvuoden jälkeen kiltisti antaa nöyryyttää itseäni kerjäämällä tuntitöitä sieltä täältä tai leikkimällä "tuolta he tulevat lihavilla poneillaan" leikkejä?
Voin kertoa, että ei onnistu. Opettelen kaikki lusmukeinot, jotka löydän samalla innolla kuin olen opetellut työtehtäväni näiden vuosikymmenien varrella.
Ylpeys käy lankeemuksen edelle. Niele tuo naurettava ja lapsellinen ylpeytesi ja pyri käyttämään aivojasi. Tuolla historialla luulisi olevan ainakin kokemuksia joista ammentaa ajatuksia, ellei ole sitten lääkkeiden tms. kyllästämä. Ymmärrän kyllä hyvin tuon ketutuksen, kun joutuu alempiarvoisempaan asemaan mitä on aikanaan ennen omasta mielestään ollut. Mielikuva tuosta arvosta on kehittynyt eläessä. Miksi? Koska on elänyt sellaisessa ympäristössä, jossa tuolla niin kutsutulla arvolla on ihmisten ajatuksissa suuri merkitys. Itselleni kaikki ovat samanarvoisia, pyrin ainakin siihen. Välillä voi olla vaikeaa ja jossain tapauksissa mahdotonta, mutta ”kestän” sen eikä se paina mieltäni. Onko näkyvissä kehitystä ihmisten ajattelussa, jotta tuo omasta mielestäni kehittymätön ajatus jostain ihmisten erilaisista arvoista olisi muuttumassa tasapuolisempaan suuntaan? Tuskin. Asialla ei ole mitään tekemistä minkään tasa-arvon tai jonkun feminismisen hömpötyksen kanssa. Ne ovat vain itsekästä ”taistelua” omasta hyvästä ja vallasta sekä osittain myös pyrkimystä halventaa toisia.
Kyllä meistä kahdesta sinä lankeat ylemmyydentunteeseesi, ei tarvitse tulla tälläistä kyökkipsykologiaa esittämään. Mutta sinä jos joudut työttömäksi, ehdotan sulle ponileikkivetäjän hommaa. Näytät osaavan harjoittelematta (??) tuollaisen alentuvan paskanjauhannan.
Kyse ei ole ylpeydestäni tai asemastani. Kyse on siitä, että en enää jaksa. En näe mitään järkeä siinä, että minä, vanha väsynyt kaakki, juoksen työmarkkinoilla muutaman tunnin tai pehmopupun pussaamisen perässä. Nuoremmat tarvitsevat nekin työtunnit, tosin pupuleikkejä en heillekään toivo.
Olet selvästi masentunut ja itsetuntosi on tasolla nolla. Olen pahoillani siitä. Se miksi osittain on noin on juuri tuo ajattelutapasi arvosta ja arvottomuudesta. Mitäs jos kokeilisit vaan olla yksi ihminen muiden joukossa, joukossa samalla viivalla. Unohda tittelit ja kunniamaininnat. Selvästi olet vihainen ja voit pahoin. Se olisi ensimmäinen asia, josta olisi syytä päästä eroon, jos edes jotain iloisuutta ja hyvää oloa kaipaa elämäänsä. Ensin ajattelutavan muutos, jonka jälkeen tekeminenkin lisääntyy. Ja mitä väsymykseen tulee niin lepoa, lepoa, lepoa. Juu, vastaat, että miten lepoa, kun ei pysty. Siinä tapauksessa ehkä kysyä neuvoa joltain omasta mielestä luotettavalta henkilöltä tai pyrkiä harjoittamaan mieltään niin, että pystyy lepoon.
Olet oikeassa yhdessä asiassa: olen aivan todella vihainen siitä, miten työntekijän ja työttömien asemaa - tarkoitan tällä siis muuta kuin titteleitä, jos ymmärryskykysi riittää - on huononettu vuosien varrella. Lisäksi kuulun ikäluokkaan, joka on ottanut iskun toisensa jälkeen, eikä loppua näytä tulevan. Kaikki lupaukset, mitä on työelämästä tai työelämässä annettu, on petetty.
En ole masentunut, vaan vielä taistelutahtoinen ja -kykyinen ihminen. Sen vuoksi en alistukaan lampaana lässyttävien neuvojien ja "paremmin" tietäjien käskyihin. Ajattelutapaani olen muuttanutkin jo, entinen naminami-kylläainapärjää-ollaanvaanpositiivisia minä on saanut väistyä henkilön tieltä, jolla on pokkaa ja voimaa sanoa, että tätä en enää nielaise, vaan potkaisen vastaan.
Viestistäsi paistaa kuulaana juuri työ omasta mielestäni kehittymätön tapa arvottaa kaikki ihmiset keskenään. Kuten huomaat, se johtaa helposti vihaan ja haukkumiseen. Itsetuntosi ei pysty käsittelemään tuota ”arvosi” alenemista. Tottakai olisin itsekin kuumana kuin hellan koukku, jos ajattelisin samoin. Nyt kun olet ”roskasakissa” niin sehän pännii. Se roskasakki jota omasta mielestäsi joudut kestämään on ihan samanlaista ihmistä kuin muutkin. Et vain tajua sitä, koska ajattelutapasi sumentaa järjen. Toisaalta nuo samat tyypit, jotka yhä kuuluvat siihen ylempään paarialuokaan katsovat sinua halventavasti. Samalla tavalka kuin katsoit itse aikanaan, kun olit töissä.
Taidat haluta nyt vain trollata, sillä osaathan sinä kaiketi lukea ja ymmärrät lukemasi? Minähän siis olen vielä töissä. Oletan vain, että tulen irtisanotuksi viimeistään noin 60-vuotiaana, siihen minulla on vielä 9 vuotta.
Mutta nähtävästi olemme hyvin eri linjoilla, sinä joko tosiaan haluat todennäköisesti vain pahoittaa minun mieleni ja muutaman muun, joka on kanssani samantapaisessa tilanteessa. Keskustelu tuskin on meille tässä tilanteessa mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jarilla on nyt kusiset paikat. Aktiivimalli on reippaasti henkilöitymässä häneen. Samaa mallia kannattavat muut idiootit kuten Sipilät, Risikot ym. voivat helposti ottaa askelen taaksepäin ja levitellä käsiään. Poliittinen itsemurha. Kolleegat katselevat huvittuneena vierestä espressokuppiensa äärestä kun Jarilla vapaa pudotus todellisuuteen seuraavien vaalien jälkeen.
Äläs nyt mene asioiden edelle. Eiköhän Jarpalle ole luvattu Soinin kengänkiillottajan homma sen möhömahan tulevassa palkintopestissä.
On sille varmasti luvattu joku palkintovirka ulkomailta tyyliin J.Katainen
Soinille ehkä, mutta tuskin Jari puhuu kolmatta kotimaista niin hyvin että pääsisi lankkipojan titteliä pitemmälle ulkomailla.
Opettelee muutaman fraasin englanniksi. Niin se Käteinen näyttää tekevän. Olen nähnyt pari englanninkielistä haastattelua siltä.
Lopuksi sitten murahtaa ja sanoo, että en minä tiedä kysy joltain joka tietää.
No kaikki kunnia kokkareiden haukkumiselle, harrastan sitä itsekin.
Valehtelisin kuitenkin pahasti jos väittäisin että miestäni Jyrki ja Jari missään politiikkaan liittyvässä asiassa olisivat ns "samalla viivalla"
Olet siis Jykän vaimo? Vai miksi kutsut Jyrkiä mieheksesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelussa otettiin esille asia, että jos ei ole töitä saanut 100:n tai 150:n hakemuksen jälkeenkään... No, jos ei ole tuollaisen hakemusmäärän jälkeen töitä saanut, niin kyllä se mielestäni kertoo siitä, että silloin on omassa työnhaussa ja työnhakutaidoissa jotain pahasti pielessä tai todella pahasti pielessä. Itse olen AINA saanut töitä viimeistään 10. hakemuksen jälkeen, mutta useimmiten viimeistään 5:nnellä hakemuksella tai aikaisemminkin. Olenpa sitten hakenut työtä työelämässä olevana tai työttömänä.
Koska on niin valtavan paljon ihmisiä, jotka eivät ole kymmenien tai satojenkaan hakemusten jälkeen saaneet töitä, niin näyttääpä selvästikin olevan silloin suuresti tarvetta näille TE-toimiston järjestämille työn hakemisen valmennuskursseille, vaikka niitä niin kovasti haukutaan. Pitäisi olla sellainen sääntö, että TE-toimistolle pitäisi raportoida jokainen työhakemus, joka on lähetetty ja lähetettyjen hakemuksien määrästä pidettäisiin kirjaa. Jos täyteen tulee sanotaan vaikka 10 tai 20 lähetettyä hakemusta, eikä ole töitä saanut, niin silloin pitäisi karenssin uhalla määrätä tämä työnhakija työn hakemisen valmennuskurssille.
Todella hyvin sanottu!!! Uskokaa nyt ihmiset hyvät etää on ihmisiä jotka saavat työtä ja on ihmisiä jotka eivät saa työtä. Jotta et kuuluisi tuohon jälkimmäiseen ryhmään niin tee muutos ja pyri ensimmäiseen ryhmään. Niin simppeliä kuin vain voi olla.
Ikääni en pysty muuttamaan. Olen tehnyt pätkätöitä ja sijaisuuksia parikymmentä vuotta. Aina sain työn jota hain. Kunnes viimeisen työsuhteen päätyttyä olin yli neljäkymmentävuotias. Siihen loppui työn saanti kuin seinään. Eipä ole auttanut valmennuskurssit työhakemusten tekemiseen yms.
Nyt olen pitkäaikaistyötön ja osallistunut hömppäkursseille, työkokeiluun jne. Eipä ole "kontaktit" ja ihmisten ilmoilla olo auttanut yhtään mitään, ei edes kohottanut itsetuntoa jne. Vointi ja itsetunto olisi parempi jos en tuntisi itseäni hyväksikäytetyksi ja nöyryytetyksi, joko pelkällä päivärahalla tai siihen 9€/päivä.
En juo kaljaa, en tupakoi enkä makaa sohvalla. Osaan keksiä tekemistä, järkevääkin, vaikka kukaan ei pakottaisi tai se ei liity työntekoon millään tavoin.
Koen erkaantuvani yhteiskunnasta näissä kiusaamistoimenpiteissä, puhtaasti työttömänä tunnen olevani arvokas yhteiskunnan jäsen.
Että siinä teille niiden mantrojen "on hyvä tehdä edes jotain, osallistua, poistua kotoa, pienkin ilmaistyö johtaa AINA johnkin parempaan ja pysyvämpään jne.."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jarilla on nyt kusiset paikat. Aktiivimalli on reippaasti henkilöitymässä häneen. Samaa mallia kannattavat muut idiootit kuten Sipilät, Risikot ym. voivat helposti ottaa askelen taaksepäin ja levitellä käsiään. Poliittinen itsemurha. Kolleegat katselevat huvittuneena vierestä espressokuppiensa äärestä kun Jarilla vapaa pudotus todellisuuteen seuraavien vaalien jälkeen.
Äläs nyt mene asioiden edelle. Eiköhän Jarpalle ole luvattu Soinin kengänkiillottajan homma sen möhömahan tulevassa palkintopestissä.
On sille varmasti luvattu joku palkintovirka ulkomailta tyyliin J.Katainen
Soinille ehkä, mutta tuskin Jari puhuu kolmatta kotimaista niin hyvin että pääsisi lankkipojan titteliä pitemmälle ulkomailla.
Opettelee muutaman fraasin englanniksi. Niin se Käteinen näyttää tekevän. Olen nähnyt pari englanninkielistä haastattelua siltä.
Lopuksi sitten murahtaa ja sanoo, että en minä tiedä kysy joltain joka tietää.
No kaikki kunnia kokkareiden haukkumiselle, harrastan sitä itsekin.
Valehtelisin kuitenkin pahasti jos väittäisin että miestäni Jyrki ja Jari missään politiikkaan liittyvässä asiassa olisivat ns "samalla viivalla"
Olet siis Jykän vaimo? Vai miksi kutsut Jyrkiä mieheksesi?
Painovirhepaholainen iski, sori siitä.
Persuilla pitää näemmä kiirettä palstalla. Ilmeisesti Lauran gallupennusteet on niin surkeat ettei palstapersukaan jaksa enää jankuttaa muusta kuin sinisistä kun siitä persun toisesta aiheesta ei saa palstalla puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelussa otettiin esille asia, että jos ei ole töitä saanut 100:n tai 150:n hakemuksen jälkeenkään... No, jos ei ole tuollaisen hakemusmäärän jälkeen töitä saanut, niin kyllä se mielestäni kertoo siitä, että silloin on omassa työnhaussa ja työnhakutaidoissa jotain pahasti pielessä tai todella pahasti pielessä. Itse olen AINA saanut töitä viimeistään 10. hakemuksen jälkeen, mutta useimmiten viimeistään 5:nnellä hakemuksella tai aikaisemminkin. Olenpa sitten hakenut työtä työelämässä olevana tai työttömänä.
Koska on niin valtavan paljon ihmisiä, jotka eivät ole kymmenien tai satojenkaan hakemusten jälkeen saaneet töitä, niin näyttääpä selvästikin olevan silloin suuresti tarvetta näille TE-toimiston järjestämille työn hakemisen valmennuskursseille, vaikka niitä niin kovasti haukutaan. Pitäisi olla sellainen sääntö, että TE-toimistolle pitäisi raportoida jokainen työhakemus, joka on lähetetty ja lähetettyjen hakemuksien määrästä pidettäisiin kirjaa. Jos täyteen tulee sanotaan vaikka 10 tai 20 lähetettyä hakemusta, eikä ole töitä saanut, niin silloin pitäisi karenssin uhalla määrätä tämä työnhakija työn hakemisen valmennuskurssille.
Todella hyvin sanottu!!! Uskokaa nyt ihmiset hyvät etää on ihmisiä jotka saavat työtä ja on ihmisiä jotka eivät saa työtä. Jotta et kuuluisi tuohon jälkimmäiseen ryhmään niin tee muutos ja pyri ensimmäiseen ryhmään. Niin simppeliä kuin vain voi olla.
Ikääni en pysty muuttamaan. Olen tehnyt pätkätöitä ja sijaisuuksia parikymmentä vuotta. Aina sain työn jota hain. Kunnes viimeisen työsuhteen päätyttyä olin yli neljäkymmentävuotias. Siihen loppui työn saanti kuin seinään. Eipä ole auttanut valmennuskurssit työhakemusten tekemiseen yms.
Nyt olen pitkäaikaistyötön ja osallistunut hömppäkursseille, työkokeiluun jne. Eipä ole "kontaktit" ja ihmisten ilmoilla olo auttanut yhtään mitään, ei edes kohottanut itsetuntoa jne. Vointi ja itsetunto olisi parempi jos en tuntisi itseäni hyväksikäytetyksi ja nöyryytetyksi, joko pelkällä päivärahalla tai siihen 9€/päivä.
En juo kaljaa, en tupakoi enkä makaa sohvalla. Osaan keksiä tekemistä, järkevääkin, vaikka kukaan ei pakottaisi tai se ei liity työntekoon millään tavoin.
Koen erkaantuvani yhteiskunnasta näissä kiusaamistoimenpiteissä, puhtaasti työttömänä tunnen olevani arvokas yhteiskunnan jäsen.
Että siinä teille niiden mantrojen "on hyvä tehdä edes jotain, osallistua, poistua kotoa, pienkin ilmaistyö johtaa AINA johnkin parempaan ja pysyvämpään jne.."
Näitä kirjoituksia tarvitaan lisää. Pelkään, että osa luulee oikeasti suuren osan työttömistä hyötyvän, kun "patistetaan pupukursseille näkemään ihmisiä". Aika iso osa meistä työttömistä on kyllä järjissään ja toimintakykyisiä.
Poliitikoista osan tarkoitus onkin tietysti nöyryyttää ja kiusata. Eivät tajua, kuinka kalliiksi se voi vielä käydä.
Kotimaa kun taakse jäi, mietin hiljaa mielessäin, Mitä siitä kertoisin, kysyjille vastaisin. Kertoisinko köyhyyden, laudat eessä ovien? Vai sen kaiken rikkauden? Kunnes tiesin vastauksen.
Sininen on taivas, siniset on silmänsä sen. Siniset on järvet, sinisyyttä heijastaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laborantti Lindströmin persupuolue sai ääneni molemmissa jytkyissä. Ei saa enää koskaan. Tervemenoa.
Minäkään en äänestä enää persuja, vaihdoin sinisiin. Ei vaan jaksanut sitä öyhytystä vihervassareiden kanssa. Tapelkoot nuo ääripäät omissa oloissaan keskenään ja jättäkööt normaalit ihmiset rauhaan.
Soinihan on pahin vihervassariöyhöttäjä mitä eduskunnasta löytyy. Ja Soini kuuluu sinisiin. Pari viikkoa sitten viimeksi öyhötti kuinka pahat vihervassarit tulee ja pilaa kaiken hyvän(?) mitä he siniset on saaneet aikaan. Sinisten pitää saada jatkaa hallituksessa tai tulee perikato. Siinä vaiheessa nauroin jo hervottomana kippurassa. Eihän tän maan asioita voi enää pahemmin sotkea kuin mitä tää nykyinen hallitus on jo sotkenut. Ei paska muuksi muutu vaikka sen siirtää toisesta kädestä toiseen. Samaa paskaa se edelleen on.
Ohjelma nähtävissä areenassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuonkin energian jonka kulutatte haukkumalla Jaria niin voisitte käyttää työnhakuun. Työnhaussa suosittelen jättämään tuon haukkumismoodin ja parantamaan käyttäytymistänne fiksumpaan suuntaan.
Pullasorsallakin olisi parempi käsitys miten työllistää kansalaisia.
Ehkä sinne sitten olisi pitänyt kutsua se pullasorsa studioon eikä Li Anderssonia jolla ei tunnu olevan mitään järjellistä sanottavaa asiasta. Kitistä osaa kuka tahansa (esim. minä) mutta tässä tarvittaisiin oikeasti toimivia ratkaisuja. Tukinäpertely ei selkeästi toimi kun sitä on harjoiteltu monen muun asian lomassa jo kohta 30 vuotta.
Kumman ottaisit pakohuone-leikkiin kaveriksi? Liin vai jarin?
tai autiolle saarelle
Jarin kumpaankin. Tuskin li:tä ja li:n ajatuksia kestää tuollaisessa suljetussa tilassa kun ei pääse pois kun päätä rupeaa särkemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuonkin energian jonka kulutatte haukkumalla Jaria niin voisitte käyttää työnhakuun. Työnhaussa suosittelen jättämään tuon haukkumismoodin ja parantamaan käyttäytymistänne fiksumpaan suuntaan.
Ehkä sinne sitten olisi pitänyt kutsua se pullasorsa studioon eikä Li Anderssonia jolla ei tunnu olevan mitään järjellistä sanottavaa asiasta. Kitistä osaa kuka tahansa (esim. minä) mutta tässä tarvittaisiin oikeasti toimivia ratkaisuja. Tukinäpertely ei selkeästi toimi kun sitä on harjoiteltu monen muun asian lomassa jo kohta 30 vuotta.
tai autiolle saarelle
Jarin kumpaankin. Tuskin li:tä ja li:n ajatuksia kestää tuollaisessa suljetussa tilassa kun ei pääse pois kun päätä rupeaa särkemään.
Itse taas ei voisi toimia järkevästi jos vieressä on ajatusten musta aukko painovoimakenttineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tai autiolle saarelle
Jarista tulee mieleen elokuvan Cast Away Wilson. Toki se Wilson oli fiksumpi ja sympaattisempi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri syyt, sama lopputulos.
tai autiolle saarelle
Itse taas ei voisi toimia järkevästi jos vieressä on ajatusten musta aukko painovoimakenttineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun sillä työttömien 5 min. puhelinhaastattelulla ei ole minkäänaista merkitystä työnsaamisen kannalta. Ei mitään. Ketään ei auta se että työkkärin virkailija soittaa ja kysyy kuulumiset kolmen kuukauden välein. Kaikki työkkärit ei edes pysty tuohon. 5 minuutin aikana ei yksikään virkailija ehdi eikä pysty millään järkevällä tavalla auttamaan asiakasta työnhaussa. Se on vaan pelkkä kuulumisten kyselemispuhelu, joka tehdään jotta työkkäri voi näyttää tehneensä hommansa. Eli haastatelleensa työttömät. Ketään ei sillä haastattelulla auteta työllistymisessä.
Hallituksen toimenpiteet on yhtä tyhjän kanssa. On vaan keksitty turhanpäiväisiä toimenpiteitä, jotta voidaan sanoa että on tässä jotain tehty. Työttömän elämä ei ole muuttunut, paitsi kohta vähenee korvaus.
Ja nää älykääpiöt yhä edelleen vetoaa aina noihin haastatteluihin. Sipilän ja Lindströmin sijalla mua hävettäis puhua koko haastatteluista. Periaatteessa idea on hyvä, mutta sen haastattelun pitäis olla naamatusten tehty ja aikaa siihen ainakin tunti, jollei kauemminkin. Puhelu, johon kokonaisuudessaan käytetään 5 min. ei riitä mihinkään.
Viimeksihän Sipilä oli keksinyt että haastattelut on hyviä ja toimivia. Sen kuulemma todisti se että työttömät ei enää valita niistä. No ei valita ei. Koska vaikka haastatteluista ei ole hyötyä, niin ei niistä nyt haittakaan ole. Virkailija soittaa kolmen kuukauden välein 5 min. puhelun. Ei se itse puhelua mua haittaa, enemmän haittaa se että nää älykääpiöt väittää, että niistä olis mulle muka jotain hyötyä. Ei tasan tarkkaan ole.
Ei ole puheluista haittaa eikä hyötyä. Mutta harvalle kai olisi hyötyä mistään tunnin keskusteluistakaan. Etsitään vain netistä niitä työpaikkailmoituksia, laitetaan hakemuksia, mennään haastatteluihin, kun päästään. Ei siihen väliin tarvita mitään kyttäävää ja kyykyttävää virkamiesarmeijaa.
Kyllä muuten on haittaa niistä puheluista. Teen osa-aikaista keikkatyötä sellaisella alalla missä en voi vastata puheluihin ja siksi viimeksikin jouduin olla ottamatta töitä sinä päivänä klo. 9.00-13.00 kun työkkärin virkailijan piti soittaa. Odotin luuri kädessä puhelua ja mitään soittoa ei sitten koko päivänä tullutkaan. Kyllä vitutti. Meni ohi työkeikat ja nekin pienet roposet olisi ollut mulle tärkeitä.
Muutenkaan en ymmärrä miksi ne soittaa kun mistään niitten puheluista ei ole koskaan ollut mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Kanasalaisaloitetta vetämään siitä, että työministerille ei kuulu sopeuttamisrahat/ sopeutumiseläkkeet. Ei ole tasa-arvoista mutta ei ole myöskään tämä aktiivimalli. Sori Jari.
Yksi alapeukuttaja tälle. Kukahan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muuten on haittaa niistä puheluista. Teen osa-aikaista keikkatyötä sellaisella alalla missä en voi vastata puheluihin ja siksi viimeksikin jouduin olla ottamatta töitä sinä päivänä klo. 9.00-13.00 kun työkkärin virkailijan piti soittaa. Odotin luuri kädessä puhelua ja mitään soittoa ei sitten koko päivänä tullutkaan. Kyllä vitutti. Meni ohi työkeikat ja nekin pienet roposet olisi ollut mulle tärkeitä.
Muutenkaan en ymmärrä miksi ne soittaa kun mistään niitten puheluista ei ole koskaan ollut mitään hyötyä.
Ilmoititko asiasta minnekkään? Eikö tuo ole ristiriidassa tämän Lindströmin mallin kanssa?
Kun nuo Sinisten ja Kokoomuksen nettiosastot yrittävät sotkea keskusteluja, olla nokkelia ja hiljentää aikuset ihmiset väheksymällä, ihmetyttää vain, eikö niille kukaan kerro, että aiheuttavat vain välillä sääliä ja välillä riemastumista. Ei niitä kukaan ota tosissaan ja omille puolueilleen aiheuttavat joka kommentilla maineen laskua, mikä toki on ihan hieno asia.